شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ساعت ۲۲:۳۹

توقف سند 2030، یک قطره از خدمات رهبرانقلاب به مردم

شب چهارم ایام فاطمیه دوم(به روایت 75روز) - 18 آذر 1401: رهبر انقلاب بود که مقابل اجرای سند ننگین 2030 ایستاد، و حیثیت و شرف ما را حفظ کرد. رهبرانقلاب همینکه مقابل حکمرانی ارزشهای آمریکایی در این سرزمین ایستاده باشد، برای ما کافیست. این یک قطره از خدمات رهبرانقلاب به کشور و مردم است. چه کسی مقابل داعش ایستاد، جز رهبرانقلاب؟ هیچکدام از دولتها حمایت نکردند.

چهارمین و آخرین شب مراسم عزاداری شهادت حضرت معصومه سلام الله علیها ایام فاطمیه دوم(به روایت 75روز) در هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) قم جمعه 17 آذر 1401 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

مقصد و منظور کلام مهم است؛ حتی مهمتر از خود کلام

مقصد کلام مهم است؛ حتی مهمتر از خود کلام. إِنَّمَا الْأَعْمَالُ بِالنِّيَّات. ممکن است کسی حرف خاصی هم نزند، اما مقصد و منظور خاصی داشته باشد. فهمیدن منظور و مقصد کلام مهم است. قرآن هم همینطور است. برخی قرآن را با این دید می خوانند که خدای متعال می خواهد با قرآن مدیریت جامعه جهانی اسلام را محقق کند، آیات قرآن تبدیل به منشور حاکمیت جهانی اسلام می شوند. اگر اینطور قرآن خواندیم، هر آیه ای از قرآن را در ارتباط با این حاکمیت و قطعه ای از این پازل می بینیم.

کلام اهلبیت هم همینطور است. باید ببینیم حضرت زهرا سلام الله علیها برای چه هدف و منظوری این سخنان را بیان می کنند. چون کسانیکه مخاطب حضرت زهرا سلام الله علیها بودند، می دانستند حضرت این جملات را برای چه بیان می کنند. جامعه آن روز در بطن ماجرا و وقایع بود، و مراد و منظور کلام حضرت زهرا سلام الله علیها را می فهمیدند. اما ما چون 1400 سال فاصله داریم و در بطن ماجرا نیستیم، نمی توانیم از کلام حضرت زهرا سلام الله علیها تمام وقایع و اوضاع آن روز را دریابیم. لذا لازم است مطالعاتمان را پیرامون وقایع و مسائل آن روز بالا ببریم.

حتما باید حاشیه بیانات اهلبیت را مطالعه کنیم، تا مقصد کلام اهلبیت را دریابیم. مثلا حضرت زهرا سلام الله علیها اگر قبل از خطبه فدک علل شرایع را بیان می کنند، که فلسفه روزه و نماز و حج و زکات چیست، منظورشان بیان احکام نیست! وسط معرکه فدک، کسی احکام بیان نمی کند. علت اینکه حضرت این فرائض دینی را بیان می کنند چیست؟ مقصود و منظور حضرت از این بیانات چه بود؟ این را باید بفهمیم.

 

استقامت، مسئله اصلی امت اسلام

مسئله رسول خدا صلی الله علیه آله استقامت امت بود: شَیَّبَتنِی سورةُ هود. این شوخی نیست. حضرت امام هم با قطعنامه 598 کمرش شکست. به قدری که بعد از قطعنامه، از حضور ملت مرخص شد و رفت. بعد از قطعنامه، حضرت امام بیانیه ای را صادر کردند، که سراسر انرژی و امید نسبت به آینده نظام و تشکیل حکومت جهانی اسلام است. گویا حضرت امام در ابتدای جوانی و قیام این بیانیه را صادر کرده اند. برخی مخالفان نظام در وقایع اخیر طوری بیانیه می دهند، همه را مأیوس و ناامید می کنند. شما با این ناامیدی می خواهید انقلاب هم بکنید؟! همین بیانیه شما، طرفدارانتان را ناامید می کند! فَاستَقِم كَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَكَ(هود 112). استقامت امت، پیغمبراکرم صلی الله علیه آله را پیر کرد. استقامت درد اصلی امت پیغمبر است. فقط حضرت زهرا سلام الله علیها پای این امر استقامت کرد. احدی از مردم فاطمه سلام الله علیها را در این میدان مقاومت اجابت نکرد.

عوامل استقامت نکردن امت صدر اسلام را در کلام حضرت زهرا سلام الله علیها در شبهای گذشته مرور کردیم. فرمود: وَ اَطْلَعَ الشَّیْطانُ رَأْسَهُ مِنْ مَغْرَزِهِ، هاتِفاً بِکُمْ. شیطان از مخفیگاهش بیرون آمد. وقتی پیغمبراکرم صلی الله علیه آله با قدرت جامعه را مدیریت می کند، شیطان مجبور است مخفی شود. بعد از رحلت پیغمبر صلی الله علیه آله، شیطان از مخفیگاهش بیرون آمد. جامعه بشری امروز را ببینید، زمینه حکمرانی شیطان را چطور فراهم می کند. حدود دویست فرقه شیطان پرستی در کشور ما شناسایی شده است.

جریان اصلاحات بیانیه می دهد و می گوید حکومت با اغتشاشگران با خشونت برخورد نکند. ببینید چه جنجالی به راه انداخته اند برای حکم اعدام برخی از این قاتلین. توحش اینها را خشونت نمی بینند، حکم قانونی اعدام را خشونت عنوان می کنند. پلیدتر از شما تاریخ دیده؟! اینها می خواهند انقلاب کنند؟!

 

مشکل مردم مدینه انقلابی گری امیرالمومنین بود

فَأَلْفاکُمْ لِدَعْوَتِهِ مُسْتَجیبینَ. شیطان دید شما راحت دعوتش را لبیک گفتید. وَ لِلْغِرَّةِ فیهِ مُلاحِظینَ. شما منتظر بودید کسی شما را فریب دهد! شما می دانستید حق با کیست. منتظر بودید کسی حرفی بزند، که از حرف او حکمرانی علی علیه السلام بیرون نیاید. ثُمَّ اسْتَنْهَضَکُمْ فَوَجَدَکُمْ خِفافاً. شیطان رأسا شما را دعوت به قیام علیه حق کرد، و شما هم استجابت کردید. وَ اَحْمَشَکُمْ فَاَلْفاکُمْ غِضاباً. شعله های خشم و غضب از چهره های شما نمایان شد. مردم مدینه از چه عصبانی بودند؟ از اینکه امیرالمومنین علیه السلام جانشین پیغمبر شده. در جای دیگر حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود نَقَمُوا مِنْهُ وَ اللهِ نَکِیرَ سَیْفِهِ. مهاجر و انصار از علی علیه السلام دل خوشی نداشتند، چون علی علیه السلام انقلابی بود. اهل مبارزه و استقامت در مبارزه بود.

در طول این سالها چقدر به سپاه و بسیج حمله کردند. در همین کرونا، همین بسیجیان و طلاب بودند که اموات کرونایی را غسل و کفن کردند و نماز بر بدن آنها خواندند. در بیمارستانها همین بسیجیان و گروههای جهادی به پرسنل بیمارستان و بیماران روحیه دادند. خیلی از کشته شدگان کرونا بخاطر ناامیدی و از دست دادن روحیه جانشان را از دست دادند. در سیل و زلزله ها همین بسیجی ها و گروههای جهادی به کمک مردم آمدند. دفاع مقدس هم توسط همین بسیجی ها و پاسدارها پیش رفت. باقی مردم از جانشان ترسیدند و نیامدند. مسلمان هم نباشی، دفاع از کشور و ناموس و تمامیت ارضی کشور واجب است. روزی خدا از تمام آنها سوال خواهد کرد و باید پاسخگو باشند.

خدا از حضرت موسی پرسید هَل والَيْتَ لِي وَلِيّا و هَل عَادَيْتَ لِي عَدُوّا. همه عبادتهایت جای خود، آیا با دشمنان من دشمنی کردی و با دوستان من دوستی کردی؟ شش میلیون انسان را با یک ویروس کشتند، حتی یک لایحه هم برای محکومیتشان در دادگاههای بین المللی نرفت. بخاطر کم کردن مخارج دولتها، برنامه ریزی کردند طی سی سال یک میلیارد جمعیت دنیا را کم کنند. اینها دشمن بشریتند. شما بعنوان شیعه و مسلمان و انقلابی و ایرانی نه، بعنوان یک بشر با این دشمنان بشریت جنگیدید و مبارزه و مقابله کردید یا نه؟ كانَ عَنهُ مَسئولًا(أسراء 36). باید پاسخ بدهیم. ما در عالم زر عهد بستیم که: لاَ يُوَلُّونَ‌ الْأَدْبَارَ(احراز 15)، از مبارزه با دشمن خسته نشویم. ما عادت کرده ایم همیشه یقه بگیریم! سهم ما در مبارزه چقدر است؟ خوش به حال پدر و مادرهای شهدا که در برابر این سوال پاسخ دارند.

 

نقشه پلید اصلاحات برای انتخابات پیش رو

فَوَسَمْتُمْ غَیْرَ اِبِلِکُمْ، وَ وَرَدْتُمْ غَیْرَ مَشْرَبِکُمْ. حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود شما سوار بر شتری شدید که شتر شما نبود. حکومتی را بدست گرفتید که برای شما نبود. ملتی که دنبال کسب قدرت بوسیله باطل است، هیچوقت نمی تواند در راه حق استقامت کند، بلکه با حق مبارزه هم می کنید. هذا، وَ الْعَهْدُ قَریبٌ، وَالْکَلْمُ رَحیبٌ، وَ الْجُرْحُ لَمَّا یَنْدَمِلُ، وَ الرَّسُولُ لَمَّا یُقْبَرُ، اِبْتِداراً زَعَمْتُمْ خَوْفَ الْفِتْنَةِ، اَلا فِی الْفِتْنَةِ سَقَطُوا. هنوز مصیبت پیغمبر صلی الله علیه آله تمام نشده بود، شما این فتنه را بپا کردید و می گویید ما این کار کردیم که جامعه دچار فتنه و دوگانگی نشود. بدانید که شما در فتنه سقوط کرده اید. مشکل مردم مدینه علی علیه السلام بود؟ مردم ما باید از جریان اصلاحات سوال کنند، که مشکل جامعه رهبرانقلاب است، که در و دیوار شهرها را به لعن و ناسزا به او پر می کنید؟!

جریان اصلاحات رسما گفتند ما در این اغتشاشات ادبیاتمان را در جامعه نهادینه کردیم. ادبیات شما جز مخالفت با ولایت فقیه است؟! نسبت به رهبر جامعه نفرت و کینه و بدبینی در دل مردم ایجاد کنید، که در انتخابات آینده مجلس خبرگان افراد شما رأی بیاورند؟ طراحی شان این است که کاری کنند که مردم در شرایطی قرار بگیرند در مقابل احکام اسلام بپا خیزند. اگر اسلام زیر سوال رفت، جمهوری اسلامی هم در قدم بعد زیر سوال می رود. مثل صدر اسلام، وقتی دستور خدا در روز غدیر نادیده گرفته شد، بعد هر کاری می توان در این جامعه انجام داد. در این جامعه حضرت زهرا سلام الله علیها هم کشته خواهد شد.

بچه های ما را علیه حکم حجاب به خیابانها کشیدند. به نظام می گویند اینها بچه اند، با اینها کنار بیایید. از طرفی افراد آموزش دیده را میان این بچه ها به قتل و جنایت می گمارند، تا به حکومت فشار بیاورند، که از احکام اسلامی کوتاه بیاید. می گویند اینها مردم هستند، خواسته مردم است. اَلا فِی الْفِتْنَةِ سَقَطُوا. وقتی شما پای امر حق استقامت نکردید، در فتنه سقوط کردید. یک امت می شود اهل فتنه. اگر مردم ما پای این جنایتهای دشمنان قطعی دین نمی آمدند و ابراز موضع نمی کردند، با مردم صدر اسلام هیچ فرقی نداشتند. صدر اسلام مردم به میدان دفاع از حق نیامدند.

 

توقف سند 2030، یک قطره از خدمات رهبرانقلاب به مردم

وقتی حضرت زهرا سلام الله علیها راجع به فدک صحبت کردند، خلیفه گفت: صَدَقَ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ صَدَقَتْ اِبْنَتُهُ. خدا و رسول و دختر رسول خدا درست می گویند. مَعْدِنُ الْحِکْمَةِ، وَ مَوْطِنُ الْهُدى وَ الرَّحْمَةِ. فاطمه معدن حکمت است؛ هدایت در وجود او محقق شده، و کانون رحمت است. وَ رُکْنُ الدّینِ، وَ عَیْنُ الْحُجَّةِ. یا فاطمه، تو رکن دین و عین حجت هستی. اینها سخنان خلیفه راجع به حضرت زهراست. لا اَبْعَدُ صَوابَکِ وَ لا اُنْکِرُ خِطابَکِ. گفت من منکر صحبت سخنان تو نیستم. تمام مردم مدینه به صدق فاطمه سلام الله علیها باور داشتند. هؤُلاءِ الْمُسْلِمُونَ بَیْنی وَ بَیْنَکِ قَلَّدُونی. خلیفه گفت این مردم مسلمان بین و شما، این گزینه را انتخاب کرده اند. مردم اینطور خواسته اند. مردم باید آنجا فریاد می زدند، اما سکوت کردند. ترسیدند. برخی هم طمع ورزیدند. ما تَقَلَّدْتُ وَ بِاتِّفاقٍ مِنْهُمْ. مردم خواستند من فدک را از شما بگیرم. اَخَذْتُ ما اَخَذْتُ، غَیْرَ مَکابِرٍ وَ لا مُسْتَبِدٍّ وَ لا مُسْتَأْثِرٍ، وَ هُمْ بِذلِکَ شُهُودٌ. من و حکومت من نمی خواهیم مستبدانه عمل کنیم و به زور فدک را از شما بگیریم.

فالتفت فاطمة علیهاالسلام الى النساء، و قالت: مَعاشِرَ الْمُسْلِمینَ الْمُسْرِعَةِ اِلى قیلِ الْباطِلِ، الْمُغْضِیَةِ عَلَى الْفِعْلِ الْقَبیحِ الْخاسِرِ، اَفَلا تَتَدَبَّرُونَ الْقُرْانَ اَمْ‏عَلی قُلُوبٍ اَقْفالُها. حضرت زهرا سلام الله علیها رو به مردم کرد و فرمود: ای مردمی که با سرعت بسمت حرف غلط رفتید، و بر عمل باطل چشم پوشی کردید. مردم دیدند حق رسول خدا صلی الله علیه آله و آل الله غصب شد، اما دم برنیاوردند. در سالهای آینده کار به جایی رسید که خلفا حق مردم را غصب کردند، و مردم معترض سراغ امیرالمومنین علیه السلام رفتند برای بازگرفتن حقشان. خدا حق دارد مهدی فاطمه سلام الله علیها را علیه السلام80 سال در پرده غیبت نگه دارد. مردم باید برادری شان را ثابت کنند. مردم در حق یازده امام خیانت کردند. این یعنی عدم استقامت. یکی دیگر از دلایل عدم استقامت مردم، طمع به بیت المال است. امیرالمومنین علیه السلام مال شخصی خودش را وقف جامعه اسلامی می کرد؛ اگر فدک را بدست می گرفت، از این فدک برای مدیریت بهتر جامعه استفاده می کرد. مردم طمعکار مدینه این را نفهمیدند. یُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلى‏ حُبِّهِ مِسْکیناً وَ یَتیماً وَ أَسیراً(انسان 8). علی علیه السلام یک شب نشد بچه هایش شکم سیر بر بالشت بگذارند. به فکر مردم بود.

می گویند اسلام حکومت نکند. الان که در غرب، صهیونیست حکومت می کند، اوضاع زندگی مردم چطور است؟ بروید و ببینید. بوش گفت وقت این است ارزشهای آمریکایی در جهان پیاده شود. دولت قبل هم مثل برده سند 2030 را پذیرفت و ملزم به اجرا در مدارس و کشور شد. رهبر انقلاب بود که مقابل این سند ایستاد، و حیثیت و شرف ما را حفظ کرد. بندهای سند 2030 را بخوانید. نظام اسلامی و رهبرانقلاب همینکه مقابل حکمرانی ارزشهای آمریکایی در این سرزمین ایستاده باشد، برای ما کافیست. این یک قطره از خدمات رهبرانقلاب به کشور و مردم است. چه کسی مقابل داعش ایستاد، جز رهبرانقلاب؟ هیچکدام از دولتها حمایت نکردند.

أفَلا تَتَدَبَّرُونَ الْقُرْانَ اَمْ‏عَلی قُلُوبٍ اَقْفالُها. حضرت زهرا سلام الله علیها به مهاجر و انصار فرمود قلب های شما قسی شده، نمی تواند در آیات قرآن تدبر کنید. مردم مدینه هیچ عکس العملی در مقابل کلام حضرت زهرا سلام الله علیها نشان نداند. جامعه ای که قساوت قلب پیدا می کند، اهل استقامت نخواهد بود. با فضای مجازی ولنگار جوانان ما را بسمت قساوت می برند. امیرالمومنین علیه السلام فرمود الْقَلْبُ مُصْحَفُ الْبَصَرِ. اکثر اغتشاشگرانی که دستگیر شده اند، عنوان کرده اند که تحت تأثیر فضای مجازی این کارها را کرده اند. شیطان سر از مخفیگاهش بیرون آورده. جوانان را دچار قساومت می کند، تا قدرت و استقامت شما را از بین ببرد.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است