سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ساعت ۲۳:۵۰

پاسخ محکمی ندهیم، تکرار می کنند

ویژه برنامه محکومیت شهادت شهید فخری زاده-8آذر99: آنچه امروز باید از آن سخن به میان بیاید این است که باید خواب از چشم صهیونیست ربوده شود. بیش از این نباید صبر کرد. رهبرانقلاب در پیامشان گفتند متصدیان باید پاسخ درخوری بدهند. سپاه به خوبی موضع گرفت. دیگران هم باید موضعشان را روشن کنند. نگذاریم این حکمرانی بیوسایبرنتیک دل جبهه حق و انقلاب را خالی کند.

جلسه هفتگی هیئت رهپویان غدیر و ویژه برنامه محکومیت شهادت دانشمند هسته ای شهید محسن فخری زاده شنبه 8 آذر ۹۹ با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه سلام الله علیها برگزار شد.

 

«نه به جنگ» شعار سامری های امت اسلام

آیات متعدد قرآن کریم در ارتباط با انتقام از مجرمین و ظالمین یک حقیقت را روشن میکند و آن هم اینکه در مقابل ظلم نباید کوتاه آمد. دین حنیف چنین دینی است. افتخار اسلام به این است که دین حنیف است: فَأَقِمْ وَجْهَکَ لِلدِّینِ حَنِیفًا فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْهَا (روم 30). رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود دین حنیف یعنی هرگاه دیدی به امت من ظلم شد، و این امت در مقابل ظالم نایستاد، این امت را رها کنید که خیری در آن نیست. دین حنیف دینی است که در مقابل «های» دشمن «هوی» برپا میکند؛ نمی نشیند نگاه کند. چه اینکه از سامری امت بخواهد تاثیر بپذیرد. سامری امت پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله را خود ایشان معرفی کرده اند؛ کسانیکه شعار «نه به جنگ» و سازشکاری میدهند. میگویند حتی اگر به شما ظلم کردند باید کوتاه بیایید، و راه برون رفت از تنش و چالش را پیدا کنید. این تفکر امروز هم هست.

شهید فخری زاده شخصیتی مومن و انقلابی و دانشمند دفاعی و هسته ای ما بود، که هم در دوران انقلاب و دفاع مقدس نقش موثر ایجاد کرد، و هم بعد از دفاع مقدس نقش موثر داشت؛ تا جایی که بخش پنهان جبهه کفر و صهیونیست را مورد هدف قرار داده بود. چنین وجود ارزشمندی را ظالمانه با ترور ناجوانمردانه از ما گرفتند. چه اتفاقی باید در جامعه اسلامی بیوفتد؟ این شهید بزرگوار به گردن همه آحاد ملت ایران حق دارد.

شهید فخری زاده در حوزه های خاص و ویژه دفاعی فعالیت داشتند و شاگردان زیادی هم تربیت کردند. در جنگ بیوسایبرنتیک فعلی، جزو اولین کسانی بودند که اقدام جدی و موثر کردند در تولید واکسن داخلی و تولید کیت های داخلی تست کرونا. ضربه ای که دشمن در نظر دارد با وارد کردن واکسن های کرونا به این ملت بزند، به مراتب مخرب تر از ضربه خود ویروس کروناست. اگر ما واکسن این ویروس را در داخل تولید نکنیم، وارد کردن واکسن از سازمان صهیونیستی وزارت بهداشت جهانی برای ما پیامدهای نامشخصی خواهد داشت. امروز استکبار به این نتیجه رسیده که افراد مسن و مریض که بازدهی برای جوامع ندارند، از بین بروند.

 

پاسخ محکم ندهیم، تکرار می کنند

یکی از امیرانی که اصرار داشت از توان علمی و دفاعی داخلی برای مردم استفاده شود، شهید فخری زاده بود. سالها بود دشمن نقشه ترور این دانشمند بزرگ را داشت، اما موفق نشده بودند. دشمن اگر ببیند این مدافع مردم و کشور غریب می ماند، قطعا ضربه ههای مهلک تری به ما وارد خواهند کرد.

إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ ذُو انْتِقَامٍ(ابراهیم 47). چرا قرآن دستور به قصاص و انتقام میدهد، و خدا خودش را منتقم عزیز معرفی میکند؟ یک جایی باید به تعدی و تجاوز دشمن پاسخ محکم داد تا متوقف شود.  فَمَنِ اعْتَدَىٰ عَلَيْكُمْ فَاعْتَدُوا عَلَيْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَىٰ عَلَيْكُمْ، دستور مقابله به مثل میدهد. بخاطر این است که حیات جامعه بستگی به میزان همین پاسخ دادن است. رهبرانقلاب در ترور سردار سلیمانی گفتند این اقدمات نظامی مثل موشکباران پایگاه نظامی آمریکا، اینها انتقام خون حاج قاسم سلیمانی نیست. در پیامشان بمناسبت شهادت شهید فخری زاده اولین دستور ایشان این بود که سریع از عاملان ترور این شهید انتقام گرفته شود.

ما انتظار داشتیم وزیر دفاع با ادبیات محکمتری صحبت کند. بله، راه این شهید که حتما ادامه پیدا میکند. اراده پولادین جوانان نسل انقلاب خدشه ناپذیر است. پیوند این جوانان با امامشان در جهادهای گوناگون سست ناپذیر است. خون شهید ما پایمال نشود یعنی با همان نگاه شهید این راه ادامه پیدا کند. یعنی ضدیت با جریان استکبار و مقابله به مثل کردن.

وَاتَّقُوا اللَّهَ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ (بقره 194). اگر مقابله به مثل نکنید بی تقوایی کرده اید؛ یعنی خلاف نظر و خواست منِ خدا عمل کرده اید. تقوا پیشه کنید، و من با متقین همراه هستم و کمکتان میکنم. متأسفانه در موضع گیری مسئولین دولت و وزیر دفاع این صلابت و خشم و غضب نسبت به دشمن و تدارک انتقام دیده نمیشود، و این خیلی عجیب است.

 

لبخندهای عجیب عراقچی در بدرقه جاسوس اسراییلی!

سیاست کلان نظام را در مقوله این اقدامات تروریستی رهبرانقلاب تعیین میکنند. آیا باید نرمش نشان دهیم و زمان بگیریم؟ یک سال از شهادت سردار سلیمانی گذشت. اگر به شما باشد که در صحبتهای اخیرتان بحث تنش زدایی را مطرح میکنید. لبخندهای عجیب و غریب عراقچی در بدرقه جاسوس اسراییلی جای تعجب دارد! وقتی دشمن ببیند که شما بنای مبارزه و پاسخگویی ندارید، ضربه اش را محکمتر میزند. وقتی دشمن باور کرد شما بنای انتقام حاج قاسم را ندارید، ضربه محکمتری میزند. حاج قاسم را در بیرون خانه ترور کردند، شهید فخری زاده را در داخل کشور ترور میکنند.

بعد اصرار دارید بر انیکه جامعه را بسمت انتقام نبرید؛ برای جامعه هزینه ایجاد نکنید. چه هزینه ای سنگین تر از آنچه پرداخت شد؟ اگر ملتی به دستور قرآن مقابله به مثل کند، هزینه ایجاد کرده؟ این چه نگاه اشتباهی است؟ از شب گذشته تا الان رسانه ملی فریاد خشم مردم در شهرهای مختلف را انتقال نمیدهد. خدا کند این خبر صحیح نباشد که اجازه انتقال این خشم و فریاد مردم را به صداوسیما نداده اند، که نکند تب انتقام بین مردم ایجاد نشود. اگر این شایعه درست باشد، وا اسفاست. همانطور که نتانیاهو گفت این هفته و هفته های آینده آبستن حوادث و تنش های مختلف است، همان خواهد شد.

گمان نکنید یهود و نصاری که قرآن تصریح میکند ترسو هستند، میتوانند به شما ضرر جدی بزنند. لَنْ يَضُرُّوكُمْ إِلَّا أَذًى ۖ وَإِنْ يُقَاتِلُوكُمْ يُوَلُّوكُمُ الْأَدْبَارَ. اگر با آنها به مبارزه برخیزید پا به فرار میگذارند؛ این یک حقیقت است. مگر جنگ 33 روز نبود؟ مگر جنگ 48 ساعته حزب الله لنبان این واقعیت را نشان نداد؟ اگر ما به فرموده خدای متعال اعتماد نکنیم، به چه میخواهیم اعتماد کنیم؟ ثُمَّ لَا يُنْصَرُونَ(آل عمران 111). این فرار باعث تجدید قوای آنها نیست، بلکه باعث ضعف و نابودی آنها خواهد بود. آنها یاری نخواهند شد.

ضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ أَيْنَ مَا ثُقِفُوا إِلَّا بِحَبْلٍ مِنَ اللَّهِ وَحَبْلٍ مِنَ النَّاسِ وَبَاءُوا بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ وَضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الْمَسْكَنَةُ ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ كَانُوا يَكْفُرُونَ بِآيَاتِ اللَّهِ وَيَقْتُلُونَ الْأَنْبِيَاءَ بِغَيْرِ حَقٍّ ذَلِكَ بِمَا عَصَوْا وَكَانُوا يَعْتَدُونَ(آل عمران 112). بخاطر قتلی که مرتکب شدند و بخاطر پوشاندن حق، اینها ذلت و مسکنت و خواری برایشان نوشته شده. ما از چه می ترسیم و مردم را از چه می ترسانیم؟

 

باید پاسخ سریع و درخوری بدهیم

روزنامه های اصلاحات امروز چه متن های سخیفی زدند؟ روزنامه آرمان نوشته تیتر زد: «تله ی تنش». یعنی اسراییل میخواهد با ما بجنگد، و دنبال بهانه میگردد، و ترور دانشمند ما تله ی اسراییلی هاست. اگر بخواهیم با اسراییل مقابله کنیم منجر به جنگ خواهد شد. شما واقعا اسراییل امروز را اینگونه می بینید؟ این ترس و دودلی و زبونی را در اسراییل و آمریکا نمی بینید؟ جان بولتون بعد از موشک باران عین الاسد گفت ترامپ اول تصمیم گرفت جواب بدهد؛ اما بعد از ترس جواب سخت تر ایرانیها منصرف شد. آمریکا این است! تمام هیمنه  استکبار همین است. بعد شما مینویسید این نقشه ی اسراییل است که تنش ایجاد کند تا جنگ شود؟! عین همین نگاه را متأسفانه رییس جمهور ما هم دارد.

بله کسیکه میگوید باید از فرصت انتخاب بایدن استفاده کرد برای مذاکره، و کسی حق فرصت طلبی ندارد، معلوم است از هر تنشی گریزان است. شما اشتباه فکر کردید که مذاکره میتواند تحریمها را برداد و تنش زدایی کند. تجربه برجام هم شما را بیدار نکرد. ثانیا صهیونیست اگر قدرت داشت، نیاز به بهانه نداشت در طول این چهل سال. مگر در جنگ داعش هزاران شهادت طلب در مرز جمهوری اسلامی مقابل خودش ندید، و از جنگ منصرف نشد؟ مگر اسراییل استانهای ما را تهدید به موشک باران نکرد؟ یک جمله رهبرانقلاب آنها را منصرف کرد. از توان موشکی جمهوری اسلامی ترسیدند.

این هم تیتر روزنامه دیگری است: «شکیبایی استراتژیک باید مهمترین محور سیاست ایران در نفی آتش افروزی نتانیاهو و اسراییل باشد». اولا کدام آتش افروزی؟ اسراییل کی به خود جرأت داده حرف از جنگ بزند؟ بر اساس یک محاسبه غلط و حرف دروغ فلسفه می بافید. دوما محور سیاست را شما اصلاحات و  دولتی ها تعیین نمیکنید. طبق قانون اساسی سیاست کلان و محوری نظام را ولی فقیه مشخص میکند. شما مهمان چند روزه هستید و میروید. این نه تکلیف شماست و نه در توان شماست که سیاست محوری نظام را تعیین کنید.

بزرگترین شخصیتهای سیاسی و نظامی ما را کشتند، ما شکیبایی استراتژیک از خود نشان دهیم؟! آنچه امروز باید از آن سخن به میان بیاید این است که باید خواب از چشم صهیونیست ربوده شود. تمام نقاط حساس اسراییل باید مورد تهدید قرار بگیرد. مخازن آمونیاک بندر حیفا، معبد شیطان پرستان در حیفا، صنایع نظامی رافائل، و... اینها مناطقی هستند که این روزها نباید خواب آرام داشته باشند. بیش از این نباید صبر کرد. رهبرانقلاب در پیامشان گفتند متصدیان باید پاسخ درخوری بدهند. سپاه به خوبی موضع گرفت. دیگران هم باید موضعشان را روشن کنند. نگذاریم این حکمرانی بیوسایبرنتیک دل جبهه حق و انقلاب را خالی کند.

 

پاسخ دشمنی دشمن را بایم محکم و سریع داد

برگمن روزنامه نگار اسراییلی که به موساد هم نزدیک است در کتابش مینویسد: «برخیز و اول بکش». سیاست دشمن را ببینید؛ این قاعده آنهاست. اولین کسی باش که میکُشی. سیاست اسلام این نیست که اول بکش، اما این سیاست اسلام است: أُذِنَ لِلَّذينَ يُقاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا. اجازه جنگ و مقاتله با کسیکه از شما کشته داده شده. بعد میفرماید وَ إِنَّ اللَّهَ عَلي‏ نَصْرِهِمْ لَقَديرٌ(حج 39). منِ خدا شما را یاری میکنم. این درس بزرگ دین ماست. اذن کشتن قاتلینتان را به شما داده ام، ننشینید. أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ(سبأ 46). سیره و منش امیرالمومنین علیه السلام را ببینید. کیست که قبول نداشته باشد امیرالمومنین علیه السلام عالم بالسیاسه مستحق بالرئاسه بود.

امیرالمومنین علیه السلام میفرماید: یَوْمُ آلْمَظْلُومِ عَلَى الظَّالِمِ أَشَدُّ مِنْ یَوْمِ الظَّالِمِ عَلَى آلْمَظْلُومِ. انتقام مظلوم از ظالم سخت تر خواهد بود از ظلم ظالم بر مظلوم. در جای دیگر میفرماید  لَيسَ شَيءٌ أدعى إلى تَغييرِ نِعمَةِ اللّه و تَعجِيلِ نِقْمَتِهِ مِن إقامَةٍ على ظُلمٍ؛ فإنّ اللّه سَميعُ دَعوَةِ المُضطَهَدِينَ و هُو للظالِمينَ بِالمِرصادِ.. مظلومی که در تنگنا قرار گرفته، در شرایط تحریم و تهدید قرار دارد، جنگ نظامی بر او تحمیل شده؛ جنگ سیاسی منافقین در داخل، و جنگ نظامی در مرزها. جنگ فرهنگی و ناتوی فرهنگی. از شبیه خون شروع شد و به ناتوی فرهنگی رسید. تا جنگ اقتصادی که امروز در قلب این عرصه تقابل قرار داریم. در حین جنگ اقتصادی یک نبرد بیوسایبرنتیک هم بر ما تحمیل شده. این ملت یعنی مضطهده، یعنی ملت در تنگنا. میفرماید وقتی چنین کسی یا چنین ملتی از خدا نجات بخواهد، خداوند به فریادش خواهد رسید، به شرطی که این ملت ظلم پذیر نباشد.

خدای متعال در انتقام گرفتن نسبت به اولیایش سریع تر است. امیرالمومنین علیه السلام در نوجوانی همراه پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله بود. نوجوانانی که به تحریک سران قبائل به رسول خدا صلی الله علیه و آله جسارت میکردند و به ایشان سنگ میزدند، با همان سنگها پاسخ آنها را میداد. با همین سرعت پاسخ میداد.

تاریخ خواهد نوشت سالهای ریاست جمهوری شما را، که امنیت ما چقدر به مخاطره افتاد. ما چطور میتوانیم امروز فریاد بزنیم و خونخواهی کنیم، وقتی جاسوسان آژانس انرژی اتمی در کشور ما هستند؟! وقتی براحتی اطلاعات بهترین دانشمندان ما در اختیار قاتلینشان قرار گرفته، چطور میتوانیم انتظار امنیت داشته باشیم؟

سالهای اصلاحات در یکی از مسائلی که آن زمان پیش آمده بود و به مقدسات حمله شد، جامعه مدرسین موضعی گرفت. رهبرانقلاب پیغام دادند که این موضع خوبی است، اما دیرهنگام است. امروز هم علما اگر بهنگام موضع بگیرند اثر دارد، و الا قیام توابین و مختار حق امام را محقق نکرد و حاکمیت یزید را از بین نبرد.

 

این جسارت دشمن از کجاست؟

 أَيْنَ إِخْوَانِيَ الَّذِينَ رَكِبُوا الطَّرِيقَ وَ مَضَوْا عَلَى الْحَقِّ؟ أَيْنَ عَمَّارٌ وَ أَيْنَ ابْنُ التَّيِّهَانِ وَ أَيْنَ ذُو الشَّهَادَتَيْنِ وَ أَيْنَ نُظَرَاؤُهُمْ. کجایند کسانیکه علاوه بر روشنگری، راهوار جنگ و مبارزه باشند؟ برادران راکب بر طریق مبارزه را یک به یک دارند میکُشند. بازوان توانمند انقلاب و ولایت را دارند از ما میگیرند. مردم به هوش باشید! اگر در برابر این ظلم فاحش سکوت کنید، دامنه این ظلمها به همه ما ضربه خواهد زد. اگر در دفاع از حق مظلوم کم بگذاریم، به ظلم همین ظالم دچار خواهیم شد. در کربلا در دفاع از حق حسین بن علی علیهماالسلام کم گذاشتند، حجاج ثقفی بر مدینه حاکم شد و چه جنایتها که نکرد.

امیرالمومنین علیه السلام اشک میریزند و با دست به صورتشان میزنند و میفرمایند:  أَوِّهِ عَلَى إِخْوَانِيَ الَّذِينَ تَلَوُا الْقُرْآنَ فَأَحْكَمُوهُ، وَ تَدَبَّرُوا الْفَرْضَ فَأَقَامُوهُ، أَحْيَوُا السُّنَّةَ وَ أَمَاتُوا الْبِدْعَةَ، دُعُوا لِلْجِهَادِ فَأَجَابُوا، وَ وَثِقُوا بِالْقَائِدِ فَاتَّبَعُوهُ. کجایند آنها که وقتی رهبرشان دستور جنگ و مبارزه میدهد، به رهبرشان اعتماد دارند. این دوگانگی یک دوگانگی خودساخته دشمن است. فتنه جنگ و صلح دوگانگی دروغین است. ما میان دوراهی انتخاب جنگ و صلح، تنش و سلامت نیستیم.

امروز در خبرها از قول رییس جمهور شنیدیم که گفت بانک مرکزی باید بودجه خرید واکسنها را سریع تأمنین کند. انقدر که ما اهتمام به وارد کردن واکسنها از آمریکا و کشورهای غربی داریم، به تولید واکسنها اهتمام داشتیم، نیاز به این هزینه کردن از بانک مرکزی هم نداشتیم. در سالگرد ترور شهید شهریاری دانشمند هسته ای ما، دانشمند دیگر ما را گرفتند. این قدرت نمایی دشمن است. چرا دشمن این جسارت را پیدا کرده؟ چون دشمن باور کرده که سیاستمداران ما بنای تقابل ندارند و فشار را پذیرفته اند. همان بازی کهنه و پوسیده چماق و هویج. دموکراتها لبخندی میزنند، و بایدن نیامده شلیک میکند و دانشمند ما را میکشد. بایدن هنوز نیامده جنایت میکند. ملت ما باید بیدار باشد.

صحبتهای بایدن را یادم نرفته که گفت سی سال است نتانیاهو را میشناسم. میگوید من خودم یک صهیونیستم. وزیر خارجه ما هم میگوید من سی سال است بایدن را میشناسم! رهبرانقلاب تصریح میکنند که بین اینها تفاوتی وجود ندارد، سیاست اینها تغییر نمیکند. سیاسیت نظام سلطه همان سیاست همیشگی است: وَ لَايَزَالُونَ يُقَاتِلُونَكُمْ. از جنگ با شما دست برنمیدارند، حَتَّى يَرُدُّوكُمْ عَنْ دِينِكُمْ إِنِ اسْتَطَاعُوا(بقره 217). وقتی دست از دشمنی برمیدارند که از دینتان دست بردارید و رعیت و برده آنها شوید. سیاست آنها در تلاش برای نابودی حق و اهل حق تغییرناپذیر است.

وزارت امور خارجه باید موضعش منطبق با موضع حاکمیت نظام باشد، نه جریانها و افراد سیاسی. سیاست محوری نظام اسلامی که توسط ولی فقیه تعیین شده، ثابت است. رهبرانقلاب به مسئولین دولتی گفتند یک سیاست ثابت در سیاست خارجی ما وجود دارد، و آن اصل تعاملی ضد نظام سلطه است. این ضدیت در نظام سلطه در رفتار سیاسی شما باید حتما حاکم باشد. این ضدیت باید دیده شود.

 

دشمنی دشمن را باید شناخت

این شهید عزیز متعلق به امت اسلامی بود، نه فقط متعلق به قشر دانشجو و عرصه علم. او متعلق به یک امت بود. کسیکه فناوری آشکارسازی تابش های هسته ای و نوتورون های کیهانی برای کشف اقدامات پنهانی رژیم صهیونیست از دستاوردهای اوست، گردن این ملت خیلی حق دارد. کاش همرزمان و شاگردان او ابعاد این عظمت وجودی را برای مردم تشریح کنند. ابعاد دشمنی دشمن را برای مردم تشریح کنند. چطور الان هر شبکه ای را بزنید وحشت آفرینی خلاف واقع در مورد ویروس کرونا می بینید. پزشکان ما امروز اذعان میکنند که عمده کشته های ما بخاطر ترس و وحشت فوت میکنند. وقتی چیزی ترس ندارد، چرا باید مردم را از آن ترساند؟ وقتی در یک خانواده یک نفر فوت میکند، اعضای دیگر خانواده هم تحت تأثیر قرار میگیرند.

بیاییم عرصه های واقعی دشمنی دشمنان ملت را برای مردم تشریح کنیم. در دولت نهم و دهم رهبرانقلاب گفتند دشمن میخواهد توسط مسئولین کاری کند که مردم را از چگونگی دشمنی دشمن منحرف کند. برای مردم طوری جا بیندازند که دشمنی وجود ندارد. رییس جمهور دولت دهم گفت هیچ تهدیدی مردم ما را تهدید نمیکند. در حالیکه رهبرانقلاب چند روز قبل در کردستان گفته بود که در مرزهای غربی کشور ما دارند تروریست پرورش میدهند.

دشمنی دشمنان را باید شناخت و عکسل العمل نشان داد. یکی از رسالت های پایگاههای مقاومت بسیج همین است. رهبرانقلاب حتی در جنگ نرم گفتند عکس العملی اقدام نکنید، ضربه اول را بزنید. بعد دستور دادند که در جنگ سخت و نیمه سخت و نرم ابتکار عمل را بدست بگیرید. هرجا که نیاز هست وارد شوید.

هرچند در رشته های هسته ای در سطوح ارشد محدودیت ایجاد شده، اما بعد از شهدای هسته ای ورودی رشته های هسته ای ما بیشتر شد. این خاصیت ملت ماست. نشاندهنده حریت و آزادگی و عزت و فهم و شعور مردم ماست. جوانان عزیز در میدانهایی که احساس میکنند دشمن ضربه پذیرتر است وارد شوند. هیچ عالمی شما را منصرف نکند. در هر عرصه ای که لازم است. لذا رهبرانقلاب دستور ورود به عرصه های هفتگانه جهادی به جوانان دادند. خدای متعال این قابلیت و استعداد را در مردم ما قرار داده. اینجا سرزمینی است که لیاقت زمینه سازی ظهور حضرت بقیته الله الاعظم ارواحنا فداه را قرار داده. إِنْ تَتَوَلَّوْا يَسْتَبْدِلْ قَوْماً غَيْرَكُمْ(محمد 38). ما غیر از کسانی هستیم که برای فرار از جنگ و مبارزه به امیرالمومنین علیه السلام پشت کردند، و دختر پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است