سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ساعت ۱۳:۵۱

معرفی هیئت

 

 
بسم الله الرحمن الرحیم  
 

آنروز که آدمی درکتم عدم بود و عالمی هنوز به وجود نیامده بود خدای سبحان برای خویش مونس و همدمی آفرید که اشرف انبیایش خواند و خاتم مرسلین؛ از نور او ستارگانی منیر و هادیانی بس با شکوه و جلال آفرید که خود اگر به ذره ای بتابند آن ذره را خورشید عالم تابی کنند و عجبا که از فضل خویش بر خاکیانِ افلاک سرشت منت نهاد و آن همه سرمایه گرانمایه هستی را - نبی و وصی خود را- به میان ما نازل ساخت تا از کوچه راه محبت و عشق، پدرانه دستان ما را بگیرند و با خود به آسمان ببرند. و اگر چه طوفان های هولناک نامردی و بی وفاییِ غفلت ما فرزندان آدم، امان از این سفینه های نور گرفت و یکی پس از دیگری ما را به حسرت نظاره و انسشان نشاند ولی خدا در این امواج سهمگین تنهایمان نگذاشت و به ساحل جنت دلگشای مجالس ذکرشان فراخواندمان.

 

از روز اول قصد ما هم این بود تا به اقامه ذکرشان برخیزیم و حیات یابیم ،تا مگر با این سرمایه حیات بخش در این بازار عشق، گمشده خویش بیابیم و در دست او تا خدا پرواز کنیم.

در سنه 1368، ملول از پرکشیدن سینه زنان حرم سلطان عشق و باغبان پیر و شیرمرد قبیله نور حضرت روح الله و فرزندانش، خیمه ای محقر به فضل عنایت حضرت حق برپاشد.

 

 نتوانستیم تعلق خویش را فقط به یکی از آن ذوات مقدس جار بزنیم، برای همین نام این موکب را هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام نهادیم. هنوز توصیه پیرمان در گوشمان بود:«سنت ها را حفظ کنیم». برای همین به سنت دیرینه خویش ارکان هیئت روح بخش خود را قرائت قرآن – آن هم در ضیافت جمعی – بیان احکام و مسائل شرعی، سخنرانی و وعظ و توسل و عزاداری انتخاب کردیم و الان که بیست و پنج بهار از حیات این جنت دلگشا می گذرد، به حمدالله هنوز همان است که بود.

 

 از محاسن این بذم فیض، بهره مندی از بیان شیوا و بدیع حجت الاسلام و المسلمین حاج علیرضا پناهیان در همه این سال هاست که به حق زمینه مناسب را برای رشد و تعالی هیئتیانمان مرحله به مرحله فراهم نموده است. سال ها با خطبه همام پای منبر علی علیه السلام، سال ها با نامۀ امام به جوان دل بندش حضرت مجتبی علیه السلام درس آموز مکتب ولایت شدیم؛ راز بندگی ، جوانی و  لذت، وصف دعای ندبه، ادب و محبت، شیطان و گناه، حق و باطل، شهدا و نشاط در دین ، هوای نفس، امنیت، شرح دعای ندبه، جامعه مهدوی، فتنه شناسی، معرفت اهل بیت علیهم السلام، اهمیت مناجات، عصر ظهور، انتظار فرج و... همه و همه بخشی از این چشمه فیض بوده و خواهد بود انشاء الله... .

 

یکی از دیگر ویژگی های منحصر به فرد و کم نظیر این هیئت مرثیه خوانی و مدیحه سرایی سنتی، پرشور، به روز و پرعمق آن است که عهده دارش حجت الاسلام والمسلمین حاج احمد پناهیان است که خود طلبه ای است کاردان و خطیبی موفق.

 

 از دیگر برگه های پرنور این دفتر عشق، دسته های عزا و عرض ارادت به ساحت ائمه هدی علیهم السلام آن هم در تمامی روزهای شهادت ائمه علیهم السلام است که به فضل خدا خود مبداء این حرکت موثر و پرفیض در قم و بسیاری از شهر ها شد.

 

 یادمان نمی رود که مقتدایمان در نشست صمیمی فرمود: «اردو اردو اردو...؛ کاری که در اردو می توان در جهت تربیت این نسل جوان متدین و فعال نمود در هیچ مکان دیگر نمی شود.» توفیق همه ساله این هیئت برای تشرف به مشهدالرضا علیه السلام و بهره مندی از فیض و فضل آن امام همام آن هم در دو نوبت عمومی(مجموع هیئت)و خصوصی(خدام هیئت) به صورت جدا گانه، منشاء برکات خاصی است که با توجه به برنامه های خاص تربیتی این عزیمت نور، با تشرفاتی منحصر به فرد و کراماتی خاص در طول این سال ها همراه بوده است.

 

دیدار مناطق پرنور مقاتل شهدای جنگ تحمیلی(جبهه جنوب)به صورت مستمر وهمه ساله، خود حدیث مفصلی است که وصفش در این مجال محال است. از حضور و کرامات شهدای والا مقام گرفته تا فیض تشرف، بهتر است سربسته بماند و صدها تجلی دیگر که خود نشان از توفیق شایسته این موکب عشق است. شکل خاص این عزیمت و برنامه های ویژه این سفر تفاوت عمیقی با تشرفات دیگر دارد که ثمرات ویژه ای هم داشته است.

 

قدمت این فیض به سال های هفتاد و هفتاد و یک برمی گردد که هنوز در کشور باب این توفیق آنچنان باز نشده بود.

 

بیعت و تجدید با امام در چهارده خرداد هر سال، خود اجابت دیگری است به این توصیه امام بر ثبات عمل خیر و چند سال است با حضور در جماران این بذم رونقی بیشتر یافته. در ادامه این تجدید میثاق نمی توان از توفیق تشرف همه ساله در سالروز میلاد با سعادت حضرت زهرا سلام الله علیها به حسینیه امام خمینی قدس سره محضر مبارک نائب الحجه خلف صالح آن مقتدای مقتدر یعنی مقام معظم رهبری ادام الله ظله حرفی به میان نیاورد .حضور در اجتماعات با شکوه و عظمت ایام الله 22بهمن، راهپیمایی 15خرداد ، روز قدس ، تجمعاتی که هر از چندگاه به منظور اعلام موضع حق متدیین و انقلابیون ولایی در قم و مشهد همراه با طلاب و فضلای حوزه علمیه قم و امت حزب الله اقامه می شود و این هم برگ دیگری است که بر افتخارات این هیئت افزوده است و صد البته در این مسیر صدمات و فشارهایی را نیز تحمل نموده و به فضل خدای سبحان و مدد اهل بیت علیهم السلام کمر خم نکرده است.

 

 این هیئت چند سالی است که عضو رسمی مجموعه هیئت رزمندگان اسلام به صورت رسمی درآمده و برای خود افتخار می داند که این سرمایه گران سنگ را هزینه اعتبار و جلالت رزمندگان اسلام نماید که مصداق بارز مریدان و محبین حقیقی اهل بیت علیهم السلام تحت ولایت برحق نائب الحجه عج الله فرجه هستند.

 

این هیئت با مسئولیت متمرکز و مستقیم حجت الاسلام والمسلمین حاج احمد پناهیان و مجمع فعال خدام برادر و خواهر به استعداد یکصد نفر از جوانان با اخلاص طلبه و دانشجو و آزاد است، که در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی وارد بیست و پنجمین سال عمر با برکت خویش شده است و به صورت سیار همه هفته با حضور صدها جوان مشتاق و علاقمند به توفیقات فوق الذکر نائل شده است.

 

 بسیاری از مساجد ، حسینیه ها و تکایا با ثبت نام برای دعوت این جلسه به خانه خویش به نوبت نشسته اند که با استخاره از قرآن کریم توفیق اجابت از ناحیه هیئت روزیشان شود.

 

 این هیئت هیچ پشتوانه ی ثابت و خاص مالی از هیچ نهاد و ارگان و اشخاص حقیقی و حقوقی نداشته است؛ و به همت خادمین و شرکت کنندگان در جلسه با بضاعت مزجات خود توانسته روی پای خویش بایستد(به فضل خدا).

 

و صد البته اگر از هیئت حمایتی درخور به عمل آید، مشکل جا و مکان ثابت برکاتی صد چندان برایش به همراه می آورد و هم با وجود این پتانسیل فعال و جوان در همه میدان های تکلیف توفیقاتی مضاعف نصیب هیئت خواهد شد انشاءالله.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

نظرات کاربران

کاوه
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ساعت ۰۱:۵۰

سلام خدا خیرتون بده امیدوارم بتونیم در رکاب استاد پناهیان خدمتی کرده باشیم

حامد
چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ساعت ۱۰:۳۹

سلام به نظرم سایتتون خیلی بهتر از این میتونه باشه چون کارمه میگم اینجانب میتونم همکاری کنم در ضمن هیچ کانال ارتباطی برای ارتباط با حجت السلام پناهیان دیده نشده! شماره ای چیزی!

عباس
یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ساعت ۱۱:۱۳

با سلام؛ خدا قوت سایت از قبل خیلی بهتره شده ولی اگر امکان داره فایل صوتی مناجات ها را هم برای دانلود بگذارید. خصوصا حاج علیرضا پناهیان من از نوجوانی (دهه 70) با این هیئت آشنام، و از برنامه های آن خیلی استفاده کردم. موفق باشید

سایت هیئت از قبل بهتر شده .ممنون

ابوذر

سلام قبلا هیئت های مختلف می رفتم اما از ده سال پیش که با این هیئت آشنا شدم گمشده ام را پیدا کردم.خوب است از ظرفیت هیئت برای حضور در صحنه های دفع فتنه استفاده شود.موفق باشید

عباس

سلام من چند سالی که قم بودم برای تحصیل استفاده ها کردم اما متاسفانه دیگر توفیق حضور ندارم .همیشه از این هیئت بنام بهترین هیئتی که دید ه ام نام می برم.از بندرعباس

کیوان

سلام خیلی قشنگ کار کردین موفق باشین اگه کاری هست در خدمتیم

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است