چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ساعت ۱۱:۳۷

در گفت‌گو با فارس حجت الاسلام حاج احمد پناهیان: مداحان روحیه حق‌طلبی را در مخاطب خود ایجاد کنند

حجة الاسلام حاج احمد پناهیان در گفتگو با خبرگزاری فارس گفت: برای مقابله با جریانی که در جهان راه افتاده است، مداحان روحیه حق‌طلبی را در مخاطب خود ایجاد کنند.

احمد پناهیان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبری فارس «توانا» گفت: با توجه به رویکردی که مقام معظم رهبری نسبت به غزه نشان دادند مشخص است که رژیم صهیونیستی مقاصد دیگری دارد. ما شرایط دشوار‌تری در پیش داریم و باید برای آینده سرمایه گذاری بیشتری شود.
پناهیان وظیفه امروز جوانان حزب‌اللهی را تبیین و اجرای سخنان مقام معظم رهبری در بین آحاد ملت عنوان کرد و افزود: باید با توجه به سخنان ایشان موقعیت موجود را تبیین و مواضع و اهداف اسرائیل را مشخص کنیم.
وی ادامه داد: باید جریان موجود در غزه را از یک بحث شخصی و منطقه‌ای خارج و سخنان رهبری را که امروز در بین برخی از دانشجویان و طلاب ما نمود دارد به یک عزم ملی تبدیل کنیم.
پناهیان در ادامه با اشاره به اینکه امروز همه باید در حالت آماده باش قرار داشته باشیم گفت: باید نسل امروز که ادامه‌دهنده راه نسل جنگ هستند، تحکیم، تکثیر و تثبیت شوند و این از وظایف این نسل است که خود را تکثیر کنند.
وی فرهنگ انقلابی را فرزند فرهنگ اصیل عاشورا دانست و گفت: اصلی‌ترین نقش در ایجاد فرهنگ عاشورایی را مداحان اهل بیت دارند. سخنرانان با تبیین مفاهیم، زمینه‌سازی لازم را فراهم می‌کنند ولی اگر بخواهیم سخن به جان مستمعان بنشیند باید در سوز و گداز گفته شود.
پناهیان وظیفه مداحان را وظیفه‌ای خطیر عنوان و تأکید کرد: مداحان ضمن انتقال حماسه باید انگیزه و روحیه حق‌ طلبی را در مخاطب ایجاد کنند. برای محقق‌شدن این امر باید مداحان در خودشان تغییر جدی ایجاد کنند و همانند زمان جنگ داغدار باشند.
وی ایجاد یک سامانه قوی برای رهبری هیئت های مذهبی را امری ضروری خواند و خاطر نشان کرد: متولیان هیئت‌ها، وظایف اصلی‌شان را انجام نمی‌دهند اما امیدواریم با توجه بیشتر به صحبت‌های مقام معظم رهبری در جمع مردم قم، داشتن روحیه حق‌طلبی را رواج دهند.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است