شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ساعت ۱۷:۳۸

صادق شیرازی، از حمایت منافقین تا حمایت براندازان!

متن کامل سخنرانی جلسه هفتگی - ۲۸ شهریور ۹۹: صادق شیرازی سال 89 پرچم دفاع از منافقین را بلند کرد، و امروز پرچم براندازان نظام را بلند میکند؛ میگوید «انقلاب یعنی برانداختن نظام! کسانیکه در زمان پیغمبر صلی الله علیه و آله به براندازی نظام اقدام کردند، پیامبر با آنها برخورد نکرد. حصر و برخوردی نداشت». ده سال به ده سال یک حرفی میزند، و از مخالفان نظام حمایت میکند.

جلسه هفتگی هیئت محبین اهلبیت علیهم السلام قم جمعه 28 شهریور ۹۹ با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

وعده‏ ای که 1400 سال پیش دادند

دفاع مقدس همانطورکه مقام معظم رهبری فرمودند به معنای واقع از ایام الله است  یعنی بعد از 1400 سال ایجاد یک چنین فضایی، یک چنین اتفاق عظیمی، یک چنین تحول نورانی امتی آن هم در این غالب بعد از 1400 سال واقعاً جزو شگفتی‌های دین مبین اسلام است. حالا طبق تعبیر قرآن مصداق یابی این موضوع با قرآن با من نیست، مقام معظم رهبری هم همین آیه را استفاده کردند، حضرت امام هم همین آیه را استفاده کردند. تحقق این آیه شریفه در آخرالزمان با وجود مشکلات و مسائلی که امروز داریم می‌بینیم، موانع و دشمنی‌هایی که هست واقعاً جزو شگفتی‌های اسلام و قدرت اسلام است. آیه کریمه سوره مائده «مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَ يُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكافِرِينَ يُجاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَ لا يَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ ذلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشاء»[1] یعنی جماعتی که خدا در آیات بعدی تصریح می‌کند خدای متعال که همین‌ها هستند، یعنی همین روند و جریان، همین پدیده تربیتی، همین حرکت و نهضت در آخرالزمان که اتفاقاً طبق خواسته خدای متعال از ایران هم نشأت می‌گیرد آنجور که بیان فرمودند ذیل آیه 54 سوره مائده. هم پیغمبر اکرم، هم امیرالمؤمنین، هم امام صادق(علیه السلام)، هم امام باقر(علیه‏السلام)همه این بزرگواران تصریح کردند، این آیه در ارتباط با جوانان ایرانی است در آخرالزمان که می‌آیند. و حتی بعد نتیجه کار را هم خدای متعال پیش‌بینی می‌کنند علی‌رغم آن نگاهی که هفته پیش عرض کردیم آقای ظریف جزو ایرادات و اشکالات ما این را می‌داند که ما قدرت پیش‌بینی و پیش‌گویی داریم، نباید کسی پیش‌گویی کند در مقابل دشمن حالا طبق نظریه‌ای که نمی‌دانم از کجاست، هنوز هم نمی‌دانم از کجاست.

ولی خدای متعال پیش‌بینی و پیش‌گویی می‌کند می‌فرماید «مَنْ يَتَوَلَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغالِبُونَ»[2]، اینها پیروز خواهند شد. در همین آیات سوره مائده «أَنْ يَأْتِيَ بِالْفَتْحِ»[3]، خدا پیش‌گویی می‌کند که روزی اینها فتح و پیروزی خواهد بود. خب این ویژگی‌ها، «يُحِبُّهُمْ وَ يُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكافِرِينَ يُجاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ»؛ چیزی که وعده‌اش را خدا 1400 سال پیش داده یک‌دفعه‌ای بعد از 14 قرن تحقق پیدا می‌کند، یک جماعتی یک عده‌ای که حضرت امام فرمود این فتح الفتوح جنگ است. که عاشق خدا هستند، خدا عاشق اینهاست، «يُحِبُّهُمْ وَ يُحِبُّونَهُ»، در برابر مؤمنین متواضع هستند. «أَعِزَّةٍ عَلَى الْكافِرِينَ»، در برابر کفار سرسخت و محکم و نفوذ ناپذیر هستند. «يُجاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ»، یعنی مبارزه می‌کنند برای هدف تحقق امر ولیّ حق که حالا بحث محرم امسال ما است. شما تقریباً به خیلی از بخش‌های قرآن که مراجعه کنید همین است، جریان حق امام است، حق ولیّ حق است. «يُجاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ» یعنی می‌جنگند در مسیری که آن مسیر ختم می‌شود به حاکمیت امر امام حق، برای همین هم شهدای ما می‌شوند شهید فی سبیل الله. مصداق این آیه کریمه «وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْواتاً- بَلْ أَحْياءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُون‏».

 

بعد از جنگ باید زینبی و سجادی عمل کرد

امام سجاد(علیه السلام)در آن نامه به آن کسی که اهل علم بود، ذی نفوذ بود در جامعه محکم می‌نویسند که شما اینکه در دستگاه حاکمیت ظلمه هستی کمترین گناه و جرمی که داری این است که این انس تو با این دستگاه دیگران را به تردید و شک می‌اندازد و آن ظالم و مستکبر را به ظلم و استکبار و استیلایش بر مظلومین نصرت می‌دهد و کمک می‌کند، در ظلم او شریک هستی. ما در هفته دفاع مقدس به خاطر یک مواردی که عرض خواهم کرد باز به این نگاه احتیاج داریم. این نگاه نگاه بعد از عاشورا است ها، مثل الآن که نگاه ما بعد از جنگ نگاه بعد از عاشوراست. بعد از عاشورای دفاع مقدس ما باید چه نگاهی داشته باشیم؟ مقام معظم رهبری یک جایی تصریح کردند چقدر دقیق، یک وقتی کسی سخنی می‌گوید ذوق و نگاه و برداشت و تحلیلش است، یک وقتی کسی سخن می‌گوید «قُولُوا قَوْلًا سَدِيدا»[4]، حرف حرف محکمی است، خیلی فراتر از ذوق و سلیقه است، خیلی فراتر از یک تحلیل سیاسی خورد است. آن هم این نگاه مقام معظم رهبری که فرمودند بعد از دفاع مقدس ما باید زینبی و امام سجادی عمل کنیم. یعنی ما الآن بعد از دفاع مقدس شرایطمان بعد از دفاع مقدس، حالا الآن 30 سال گذشته، هر چند سال بگذرد. امام سجاد 35 سال دوران امامتشان بعد از کربلا بود، بعد از شهادت سیدالشهداء بود. روند سیاسی یا عملکرد امام، نگاه امام اینها خیلی مهم است. وقتی امام سجاد(علیه السلام)نامه می‌نویسند به این عالم در اوج قدرت نیستند که البته ما الآن در اوج قدرت هم هستیم. ایشان آن موقع اسیر هستند، بعد از اسارت خطبه‌ها را ایراد می‌کنند. حالا من بگویم این نامه بعد از اسارت باشد که علی الظاهر اینجوری است، خب باز هم امام سجاد(علیه السلام)در کنج انزوا به سر می‌برد یعنی حضرت از جامعه فاصله می‌گیرند، کسی را ندارند. خود حضرتشان فرمودند، وقتی کسی ایراد گرفت که سفر مکه آمدی، رزمندگان اسلام دارند می‌جنگند بعد امام سجاد فرمودند هر وقت مصادیق مجاهد فی سبیل الله. حالا آن آیه را می‌خوانند «التَّائِبُونَ الْعَابِدُونَ الْحَامِدُونَ السَّائِحُونَ الرَّاكِعُونَ السَّاجِدُونَ»[5]، مخصوص رزمندگان و مجاهدین فی سبیل الله است. هر وقت اینها را پیدا کردی، یعنی مجاهدی پیدا کردی که برای احقاق حق امام دارد می‌جنگند آن وقت من می‌روم همراه آنها می‌جنگم. جنگ‌های بعد از عاشورا دیگر جنگ فی سبیل الله نیست که امام سجاد خود را موظف بدانند همراهی کنند، حتی حمایت کنند لذا به حجشان می‌پردازند. در آن شرایط امام سجاد(علیه السلام)نگاهشان چه نگاهی است.

 

ارتباط با مستکبر ظهور فتنه است

حالا یک کسی در دستگاه حاکمه طاغوتیِ بنی امیه آن روز ورود کرده، قبولشان هم خیلی ندارد اما همین که یک عالمی است در دستگاه آنها چه نامه تند و تلخی«كَفَانَا اللَّهُ وَ إِيَّاكَ مِنَ الْفِتَن‏»[6]، تو خدا کفایتت کند و خدا کفایت کند ما را از فتنه‌ها. اینکه یک کسی سر سوزنی ارتباط پیدا می‌کند با مستکبر و حاکمیت طاغوت، تصریح می‌کند امام سجاد(علیه السلام)که این ظهور فتنه است. «وَ رَحِمَكَ مِنَ النَّارِ فَقَدْ أَصْبَحْتَ بِحَالٍ يَنْبَغِي لِمَنْ عَرَفَكَ بِهَا أَنْ يَرْحَمَكَ فَقَدْ أَثْقَلَتْكَ نِعَمُ اللَّهِ بِمَا أَصَحَّ مِنْ بَدَنِكَ وَ أَطَالَ مِنْ عُمُرِكَ وَ قَامَتْ عَلَيْكَ حُجَجُ اللَّهِ بِمَا حَمَّلَكَ مِنْ كِتَابِهِ وَ فَقَّهَكَ فِيهِ مِنْ دِينِهِ وَ عَرَّفَكَ مِنْ سُنَّةِ نَبِيِّهِ مُحَمَّدٍ ص فَرَضَ لَكَ فِي كُلِّ نِعْمَةٍ أَنْعَمَ بِمَا عَلَيْكَ وَ فِي كُلِّ حُجَّةٍ احْتَجَّ بِهَا عَلَيْكَ الْفَرْضَ فَمَا قَضَى إِلَّا ابْتَلَى شُكْرَكَ فِي ذَلِكَ وَ أَبْدَى فِيهِ فَضْلَهُ عَلَيْكَ فَقَالَ لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُم‏». خدا نعمت را بر تو تمام کرده، به تو فهمانده، تو حق را می‌شناسی، تو پیغمبر حق را می‌شناسی، تو امام حق را می‌شناسی، تو باطل را می‌شناسی، تو حجتی نداری برای این کاری که داری الآن انجام می‌دهی، حجت بر تو تمام شده است. خدا فرموده «لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ وَ لَئِنْ كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذابِي لَشَدِيد»، باید شکر این نعمت را بجا بیاوری که خدا به تو معرفت و شناخت داده نسبت به امام حق. تو آن طرف چه می‌کنی؟ «فَانْظُرْ أَيُّ رَجُلٍ تَكُونُ غَداً إِذَا وَقَفْتَ بَيْنَ يَدَيِ اللَّهِ فَسَأَلَكَ عَنْ نِعَمِهِ عَلَيْكَ كَيْفَ رَعَيْتَهَا»، اگر قیامت یک نفر از تو سؤال کند تو با نعمت‌هایی که خدا به تو داده است چه کردی چه می‌خواهی جواب بدهی؟ «كَيْفَ قَضَيْتَهَا وَ لَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ قَابِلًا مِنْكَ بِالتَّعْذِير»، خدا از تو که می‌فهمی و می‌شناسی عذر قبول نمی‌کند. خدا از تو عذری قبول نمی‌کند، تو که می‌دانی چیست، حق چیست و کیست، باطل کیست و چیست. خدا از تو عذری قبول نمی‌کند، الآن در دستگاه باطل چه کار می‌کنی. «وَ لَا رَاضِياً مِنْكَ بِالتَّقْصِير»، خدا این کوتاهی را از تو قبول نمی‌کند. «هَيْهَاتَ هَيْهَاتَ لَيْسَ كَذَلِكَ أَخَذَ عَلَى الْعُلَمَاءِ فِي كِتَابِه‏»، خدا در قرآنش از علما این را طلب کرده است«إِذْ قَالَ لَتُبَيِّنُنَّهُ لِلنَّاسِ وَ لا تَكْتُمُونَه‏»، شما اهل علم اصلاً باید بروید، شما باید بروید برای مردم حق را جا بیندازی آن وقت خودت رفتی با باطل؟ شما باید حق را جا بیندازید برای مردم روشن کنید. «لا تَكْتُمُونَه‏»، حق را نپوشانید، اجازه ندارد کسی که حق را می‌‌داند بپوشاند، باید برود تبیین کند. «وَ اعْلَمْ أَنَّ أَدْنَى مَا كَتَمْتَ وَ أَخَفَّ مَا احْتَمَلْتَ أَنْ آنَسْتَ وَحْشَةَ الظَّالِم‏»، تو کمترین کاری که کردی انس با وحشت ظالم است، مردم باید نسبت به ظالم یک پرهیزی داشته باشند یعنی نباید زندگی عادی داشته باشند. چقدر این کلمات کلمات خاص است و امروز چقدر دقیق این کلمات معنا پیدا می‌کند، مردم باید ظالم را بشناسند، باید ظالم را قابل اعتماد ندانند، باید وحشت داشته باشند از ظالم، بپرهیزند از اینکه با او همراه باشند، کسی نباید مأنوس ظالم بشود.

 

40 سال هست که دنبال ارتباط با امریکا هستن

40 سال است الآن در هر دولتی هم بودند داد می‌زنند بحث رابطه با آمریکا، رابطه با همین اروپایی که دیدیم جنایت فرانسه را چند وقت پیش‌تر، خب این مفاهیم جا نیفتاده است. امام سجاد(علیه السلام)بعد از عاشورا یقه این آدم را گرفته، یک نفر است، یک خطا کرده است، نه تازه یک تفکر سیاسی رایج باشد. چه نامه بلند و بالایی یک حجت خدا برای یک نفر، بعد آخر نامه می‌فرماید من نمی‌خواهم تو را سرزنش کنم، می‌خواهم بیدارت کنم و بفهمی، عقل و فکرت زنده شود. تو نباید کاری کنی که مردم نسبت به ظالم دیگر عادی باشند. اگر کسی نسبت به ظالم زندگی عادی‌ای داشته باشد دیگر نمی‌رود سراغش که حق مظلوم را از او بگیرد، اصلاً به فکر درگیری با ظالم نمی‌افتد.

«سَهَّلْتَ لَهُ طَرِيقَ الْغَيِّ بِدُنُوِّكَ مِنْهُ حِينَ دَنَوْت‏»، تو وقتی نزدیک می‌شوی تسهیل می‌کنی، ساده می‌کنی برای ظالم ظلم کردن را به همین اندازه که نزدیکش شدی. قرابت به ظالم، ظالم را در ظلمش جری و قدرتمند می‌کند، سهولت در ظلم برایش ایجاد می‌کند، راحت می‌کند جنایت کردن و ظلم کردنش را. به حضرت عباس در این 40 ساله انقلاب این اتفاقات را دیدیم، در کشورهای دیگر را هم دیدیم، همین الآن امارات و بحرین این دُوَل بیچاره‌ای که قبل از این هم البته اینها که ارتباط  داشتند، اینها که دُوَل صهیونیستی عربی از اول بودند ولی اینجوری در این خیمه شب بازی ترامپ در آمریکا بلند شوند بروند در آن بالکن بنشینند، حالا او می‌خواهد یک بهره‌برداری انتخاباتی سیاسی داخل کشورش کند. مگر بحرین و امارات چقدر است و اینقدر برای آمریکا مهم شده که بیاید میانجی‌گری کند که اینها بپذیرند رسمیت تل‌آویو را؟ ولی این قرابت رسمی که الآن ایجاد شده درست است یک بازی سیاسی است ولی همین قرابت ظلم اسرائیل را به فلسطین و غزه، ظلم آمریکا را به همین کشورهایی که رویش تسلط دارد بیشتر می‌کند، این یک قاعده است.

 

1400 سال قبل امام سجاد(علیه‏السلام) این مسئله را حل کرده

اینها کلمات امام سجاد است که در 23 سالگی خدای متعال او را امام قرار داد در کربلا، آغاز امامتش عاشورا بود، چه آغازی. جوان 23 ساله آغاز امامت و حاکمیتش بر عالم امکان و ولایتش عاشورا بود. همینقدر که تو به ظالم نزدیک می‌شوی، همینقدر که با او انس می‌گیری. بابا الان در جمهوری اسلامی دارند این را رسماً می‌گویند، اصلاً یکی از قواعد اینها این است که شما در مذاکرات هسته‌ای یا مذاکرات دیگر برسی به کشور نرمال. نرمال یعنی چی؟ نرمال یعنی یک کشوری که تحت سیطره است، تبدیل بشوی به یک کشور عادی. اوباما هم می‌گفت، الان پمپئو هم دارد می‌گوید، دیگران هم می‌گفتند دارند هم می‌گویند شما کشور عادی شوید و حرف از حق نزنید، به مظلوم و ظالم کاری نداشته باشید به شما چه. منافع آمریکا و اسرائیل را تهدید نکنید، عادی شوید. 1400 سال پیش می‌فرماید آن چیزی که رابطه شما را با مستکبر عادی می‌کند نزدیک شدن شما به اینهاست. 1400 سال پیش امام سجاد(علیه السلام) [فرموده‌اند].

«سَهَّلْتَ لَهُ طَرِيقَ الْغَيِّ بِدُنُوِّكَ مِنْهُ حِينَ دَنَوْتَ وَ إِجَابَتِكَ لَهُ حِينَ دُعِيت‏»، وقتی تو در دستگاهش باشی بالأخره از تو چیزی می‌خواهد، تو وقتی خواسته‌اش را اجابت می‌کنی ظلم او را بیشتر می‌کنی، جنایت او را بیشتر می‌کنی. تحریم‌ها را برمی‌دارد، کو که برداشت؟ کجا برداشت؟ الآن هم که دارد سعی می‌کند تحریم‌های قبلی را هم برگرداند با این فرمول ماشه. به این طریق نتواند به طریق دیگر این کار را می‌کند و کرده است. آقا ما نزدیک بشویم، گفتگو کنیم، صحبت کنیم، معامله کنیم، این مشکلات را حل کنیم. این حل نمی‌شود، «عَالِمٌ بِالسِّيَاسَةِ مُسْتَحِقٌّ لِلرِّئَاسَة»[7]، امام سجاد عالم به سیاست است شما نمی‌فهمید؟ فکر کردید امام سجاد فقط[یعنی] صحیفه سجادیه و دعا و ناله؟ به خدا آدم آتش می‌گیرد وقتی می‌گویند امام سجاد فقط در جبهه معنویت کار کرد، دروغ دارید می‌گویید به حضرت عباس، به همان عمامه پیغمبری که روی سرتان است دارید دروغ می‌گویید. امام سجاد اگر فقط سرش در دعا و مناجات و اشک و گریه بود پس چگونه کاخ یزید را با خاک یکسان کرد؟ چطور نجات داد آل الله را با آن خطبه غرّا؟ چجور اهل شام یعنی بدترین شهر جهان اسلامِ آن روز، جهانِ اسلامِ منحرف شده آن روز، زار زار برای غربت علی گریه می‌کرد شهری که بالای منبرهایش لعن و سب بر علی(علیه السلام)می‌شد. امام سجاد فقط کارش معنویت بود؟ دروغ می‌گویید، کتمان می‌کنید حق را، همه حق را نمی‌گویید، بخشی از حق را می‌گویید. در همان صحیفه سجادیه شما مراجعه کن در دعاها ببین اصلاً نگاه امام سجاد در دعاها چیست «اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَيْكَ فِي دَوْلَةٍ كَرِيمَةٍ تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلَامَ وَ أَهْلَهُ وَ تُذِلُّ بِهَا النِّفَاقَ وَ أَهْلَهُ وَ تَجْعَلُنَا فِيهَا مِنَ الدُّعَاةِ إِلَى طَاعَتِكَ وَ الْقَادَةِ فِي سَبِيلِكَ وَ تَرْزُقُنَا بِهَا كَرَامَةَ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَة»[8]. این نگاه سیاسی را الآن ما خودمان را می‌کشیم در حوزه جاری کنیم نمی‌توانیم، والله نمی‌توانیم.

 

سال 89 پرچم دفاع از منافقین؛ سال 99 پرچم دفاع از براندازان!

ببینید صادق شیرازی قبل از دهه محرم شاگردهایش را جمع کرده در فضای مجازی کلیپ درست کردند پخش کردند، ببینید چی دارد می‌گوید به شاگردهایش این مرجع نما. گوش تا گوش هم آدم نشسته از لحیه دار یا غیر لحیه دار مؤید هستند. راحت در تاریخ دست می‌برد، روایت را بالا و پایین می‌کند کسی هم بعدش هیچ چی به او نمی‌گوید. آخه رهایش کنید، چی چی رهایش کنیم؟ سال 89 پرچم دفاع از منافقین را بلند کرد، امسال سال 99 ده سال بعد پرچم دفاع از براندازان نظام را بلند کرده است. ده بار در سخنرانی‌اش می گوید، در همین قم است دیگه. مثلاً شما کلمه‌ای که می‌گویید انقلاب، انقلاب نیست که انقلاب انفعال دارد. این قلب است قلب یک چیز دیگر است، یعنی برانداختن نظام، آنهایی که در زمان پیغمبر اقدام کردند به براندازی نظام ببینید، ببینید آن منافقین را پیغمبر اصلاً باهاشون برخورد نکرد. پیراهن خودش را هم در آورد پیغمبر اکرم داد طرف کفنش کند در گورش منافق. حذفی نداشت، اعدامی نداشت، برخوردی نداشت. سهمیه صادق شیرازی چقدر کم شده در این دنیای سیاست این بیچاره ده سال به ده سال باید یک حرف بزند، آن هم باید یک دفاع کند از کسانی که می‌خواهند حرکت کنند در فضای براندازی، از جریان نفاق دفاع کند. کاش یک‌خورده سهمش را بیشتر می‌دادند، به قول امام سجاد به این عالم که در دستگاه ظلمه رفته می‌گوید تو خیلی از آن چیزی که باید بگیری از اینها خیلی کمتر داری می‌گیری. دوستان صادق شیرازی باید بروند به او بگویند بابا سهم تو را خیلی کم دادند. ده سال پیش 89 الآن 99 تو هنوزم که هنوزه داری دفاع می‌کنی از منافقین، با منافقین کاری نداشته باشید. امسال حالا آن فریادهای گذشته که بر علیه‌اش بلند شد که چی دارید می‌گویید امیرالمؤمنین منافقین را به درک واصل کرد، ناکسین و قاسطین را کشت امسال دیگر این را هم نتوانست پنهان کند، آن موقع همین هم پنهان بود. امسال دیگر در سخنرانی‌اش می‌گوید بله البته اینها شمشیر کشیدند امیرالمؤمنین دیگر از خودش دفاع کرد. خب خوب است حالا همین قدر قبول می‌کنی که امیرالمؤمنین منافق کشت. بعد ما نمی‌بینیم امروز برانداز یعنی کسی که قتل و جنایت دارد انجام می‌دهد سهیم و شریک است با جنایات مستکبر و ظالم و کفر امروز. خدایا ما چی را باید برای چه کسانی ثابت کنیم امروز.

 

راه حل همه مشکلات فقط گفتگو و مذاکره و معامله است؟!

«إِنَّكَ أَخَذْتَ مَا لَيْسَ لَكَ مِمَّنْ أَعْطَاكَ وَ دَنَوْتَ مِمَّنْ لَمْ يَرُدَّ عَلَى أَحَدٍ حَقّا»، خیلی کمتر از آن حقّت دارند به تو می‌دهند. «لَمْ تَرُدَّ بَاطِلًا حِينَ أَدْنَاكَ وَ أَحْبَبْتَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ أَ وَ لَيْسَ بِدُعَائِهِ إِيَّاكَ حِينَ دَعَاكَ جَعَلُوكَ قُطْباً أَدَارُوا بِكَ رَحَى مَظَالِمِهِم‏»، تو را برداشته کرده این ظالم محور آسیاب، به وسیله تو دارد خرد می‌کند استخوان دین را ظالم.نمی‌دانی، نمی‌بینی، نمی‌فهمی از تو دارد به عنوان یک ابزار استفاده می‌کند مستکبر و ظالم و طاغوت. نزدیک بشویم؟ نزدیک بشوی می‌شوی آلت جنایت او. «وَ جِسْراً يَعْبُرُونَ عَلَيْكَ إِلَى بَلَايَاهُم‏»، تو پلی می‌شوی که مستکبر به وسیله تو برود این مصائب و بلاها را در جامعه اسلامی بگسترد. «وَ سُلَّماً إِلَى ضَلَالَتِهِم‏»، تو می‌شوی نردبان برای گمراهی. «دَاعِياً إِلَى غَيِّهِمْ سَالِكاً سَبِيلَهُمْ يُدْخِلُونَ بِكَ الشَّكَّ عَلَى الْعُلَمَاء»، و تو می‌شوی مقوّم حاکمیت طاغوت، سالکِ سبیلشان یعنی عمل کننده به برنامه و سیاست‌های آنها. این نزدیک شدن تو به مستکبر باعث می‌شود شک ایجاد شود در دل علما، مردم که هیچ چی.

مگر نکردند؟ مگر 7 سال پیش بحث مذاکره با آمریکا را مطرح نکردند؟ یک عده از مردم اصلاً به خاطر همین شعار مذاکره با آمریکا به اینها رأی دادند. مذاکره و رابطه با آمریکا یعنی چی؟ یعنی آقا ما درگیر نشویم، جنگ دیگر نه، مسائل و مشکلاتمان را حل کنیم، راه برون رفت از مشکلات همین است. بعد از اینکه رئیس جمهور شد رفت در نیویورک همین را در سخنرانی رسمی‌اش گفت، تنها راه رفع مشکلات خاورمیانه، آن اوج قصه داعش گفت تنها راهش این است که با گفتگو بنشینیم نزدیک شویم مسائل را حل کنیم تمام شود برود. راه حل فقط گفتگو و مذاکره و تعامل و معامله است. خب مردم وقتی این شعار را دیدند یک تعدادی، دور اول 18 میلیون، این 18 میلیون بخشی به خاطر این شعارها رأی دادند، اینکه دروغ نیست. آن موقع به شما می‌گفتند اگر ما به حزب اللهی‌ها رأی می‌دادیم قیمت دلار یک‌دفعه‌ای می‌شد 8 یا 10 هزار تومان، الآن قیمت دلار رسیده به 27 هزار تومان صدایشان هم در نمی‌آید. چی شد پس، شما از 10 هزار تومان مردم را می‌ترساندید چرا الآن چیزی نمی‌گویید؟ چون خودشان رأی دادند، خودشان خواستند چنین دولتی بیاید سر کار، مردم می‌فهمند، درک می‌کنند، خیلی‌ها سکوت می‌کنند به خاطر اینکه پای مسئولیتی است که خودشان به عهده گرفتند، انتخابی است که خودشان کردند. آنهایی هم که رأی ندادند نگاهشان به فرمان امامشان است و نجابت به خرج می‌دهند می‌گویند بالأخره مصالح نظام از همه چی مهمتر است. این چند ماه دیگر تمام می‌شود، اگر راست می‌گوییم دولت آینده را بسازیم. یک کاری کنیم که لیدرها و حزب اللهی‌ها و انقلابی‌ها به جان هم نیفتند دچار اختلاف نشوند، به وحدت برسند مشکل حل شود اگر راست می‌گوییم. الآن 4 تا وزیر حذف کنیم، دو تا استیضاح کنیم و رئیس جمهور را بیاوریم پایین، اینها که مشکل را حل نمی‌کند در این 5-6 ماه آخر. آن زمانی که مجلس باید قَدَر وارد می‌شد و وظیفه قانونی خودش را انجام می‌داد گذشت. حالا دیگه احساس تکلیف کردند؟ سؤال باید بکنند ولی اینکه بگوییم این راهش است که همه مسائل حل شود نه این راهش نیست.

 

هر چقدر به مستکبر نزدیک‏تر، مشکلات بیش‏تر

نزدیک شدن شما به مستکبر باعث می‌شود علما به شک بیفتند. ما دیدیم مردم به شک افتادند، مردم گفتند نکند حالا اینها راست می‌گویند، بگذار ما دور را بدهیم دست کسانی که می‌خواهند با آمریکا رابطه برقرار کنند ببینیم واقعاً مشکلاتمان حل می‌شود. خب حل شد؟ امام سجاد می‌فرماید نزدیک که شوید مشکلات تو چند برابر می‌شود. دین را نگذارید مردم بشناسند، نسل آینده اگر دین را بشناسد دیگر فریب نمی‌خورد. سیاستمداران اگر بخواهند دوره‌های بعد ببرند یک کاری کنند مردم با دین آشنا نشوند، با امام سجاد آشنا نشوند تازه امام سجادی که حکومت نکرد، امام سجادی که یک نفر بود، امام سجادی که فرمود من هیچ کس را نداشتم، احدی در مکه و مدینه نداشتم نه کوفه. در مکه و مدینه احدی نداشتم. «يُدْخِلُونَ بِكَ الشَّكَّ عَلَى الْعُلَمَاء»، تو که رفتی نزدیک شدی به مستکبر در دل علما شک می‌اندازی. ما [با] چشممان مثل روز روشن این سالها این شک را دیدیم در دل علما. «وَ يَقْتَادُونَ بِكَ قُلُوبَ الْجُهَّالِ إِلَيْهِم‏»، به واسطه تو وقتی علما به شک بیفتند دلهای جهال هم به آنها اقتدا می‌کند. «فَلَمْ يَبْلُغْ أَخَصُّ وُزَرَائِهِمْ وَ لَا أَقْوَى أَعْوَانِهِمْ إِلَّا دُونَ مَا بَلَغْتَ مِنْ إِصْلَاحِ فَسَادِهِم‏»، تو وقتی نزدیک می‌شوی به دولت ظلمه چنان خدمتی می‌کنی که وزیر و معاون و درباری‌های یزید اینجوری نمی‌تواند به او خدمت کند. به خدا اینجوری است، به حضرت عباس اینجوری است. آقا اینقدر نزدیک شدن به مستکبر خطرناک و هولناک است؟ آره به حضرت عباس، خب این را مردم باید بدانند تا با انگیزه نزدیک شدن به مستکبر در انتخابات شرکت نکنند، با انگیزه نابود شدن مستکبر رأی بیندازند در صندوق. 1400 سال پیش این معما حل شده، ما خیلی از چیزها را هنوز از دین به مردم نگفتیم. می‌فرماید تو خدمتی می‌کنی به ظالم که وزرای او نمی‌کند.

«فَلَمْ يَبْلُغْ أَخَصُّ وُزَرَائِهِمْ وَ لَا أَقْوَى أَعْوَانِهِم‏»، قوی‌ترین یار مستکبر نمی‌تواند این خدمتی که تو کردی به او بکند. «إِلَّا دُونَ مَا بَلَغْتَ مِنْ إِصْلَاحِ فَسَادِهِم‏»، تو با نزدیک شدنت به دولت ظلمه یکجوری فسادشان را اصلاح می‌کنی که وزرایشان نمی‌توانند این کار را کنند. «وَ اخْتِلَافِ الْخَاصَّةِ وَ الْعَامَّةِ إِلَيْهِمْ فَمَا أَقَلَّ مَا أَعْطَوْكَ فِي قَدْرِ مَا أَخَذُوا مِنْكَ وَ مَا أَيْسَرَ مَا عَمَرُوا لَكَ فَكَيْفَ مَا خَرَّبُوا عَلَيْكَ فَانْظُرْ لِنَفْسِكَ فَإِنَّهُ لَا يَنْظُرُ لَهَا غَيْرُكَ وَ حَاسِبْهَا حِسَابَ رَجُلٍ مَسْئُولٍ وَ انْظُرْ كَيْفَ شُكْرُكَ لِمَنْ غَذَّاكَ بِنِعَمِهِ صَغِيراً وَ كَبِيراً»، خودت را جمع کن. این از آن نامه‌هایی است که قطره چکانی باید پیش برویم.

 

مستند نیمه خاموش

یک نکته‌ای می‌خواستم راجع به هفته دفاع مقدس عرض کنم. امسال یک مستندی را نمی‌دانم گروه فرهنگی میثاق نوشته بود من در شبکه مستند البته [در] آرشیو شبکه فیلم‌هایش را نگاه کردم. برای خود ما که یک عمر است داریم راجع به دفاع مقدس با هم صحبت می‌کنیم و مطالعه می‌کنیم و پیش می‌رویم، یادواره‌های شهدا می‌شود الآن گفت هزارها، برای ما خیلی از مطالب تازگی داشت. این مستند خیلی مستند خوبی است البته خیلی احتیاط کرده کسی که این مستند را تهیه کرده، مستند نیمه خاموش. یک‌جوری مستند تنظیم شده کاش این مدیریت اعمال نمی‌شد چون بالأخره آدم وقتی می‌خواهد مستند بسازد به فکر خیلی چیزهای دیگر هم هست مثل جلوه‌های ویژه و جذابیت و شاید هم به فکر ملاحظه سیاسی و اجتماعی. با حسن ظن نگاه کنیم عزیزانی که این مستند را درست کردند قصدشان خیر بوده، همینقدر گرچه صحبت‌هایی که از این آقایان داخلش پخش می‌شود همه صحبت‌ها نیست و ای کاش برش نمی‌خورد این صحبت‌ها چون قبل و بعد دارد. اینها را برش دادند و به هم چسباندند، کسی که مستند را بنشیند نگاه کند سخت می‌تواند نتیجه گیری کند، فقط می‌تواند چهار تا مطلب جدید بشنود، نمی‌تواند خوب جمع بندی کند. چرا اگر شما مثلاً 5 جلسه را در 4-5 ساعت بنشینی ببینی، بعد روی اینها آنالیز کنی و کار کنی و تاریخ را بالا و پایین کنی یک چیزی دستت را می‌گیرد ولی اگر یک روزی یک قسمتش پخش شود، روز دیگر قسمت دیگر پخش شود، اینجوری پراکنده خیلی سخت می‌شود. نمی‌دانم زمان نشده ولی در همین قدر که این عزیزان این مستند را ساختند واقعاً باید از آنها تشکر کرد. یک حرفهایی از جنگ زده می‌شود که تا حالا زده نشده، یک چیزهایی را این آقایان می‌گویند که تا حالا خیلی در رسانه مطرح نشده، خیلی مستند مهمی است. جنگ را باید بفهمیم همانطور که باید کربلا را فهمید، دفاع مقدس که پایش را گذاشت روی کربلا و حماسه عاشورا، آن را باید فهمید. دفاع مقدس خیلی از ابعادش روشن نشده مثل همین ابعاد. برای خود من خیلی قابل استفاده بود صحبت‌های این آقایان، صحبت‌های آقای هاشمی و روحانی و رضایی و آقایان دیگر که مطالبی را در این مستند عنوان می‌کنند که خیلی سعی کردند البته آن کسی که مستند را تدوین می‌کند خیلی سعی کردند ملایم بعضی از زوایای پنهان آشکار شود و خیلی جریان و موج ایجاد نکند. اشکالی ندارد در همین حد امسال یک گام رفتیم جلو در شناختن جریان دفاع مقدس، حتماً این بخش‌ها را ببینید.

 

جلسه ‏ای مخفیانه بنام عقلاء مجلس!

بحث امام سجاد را شما داشته باشید، اینکه عرض کردم دقت کنید به این نگاه امام سجاد. اگر ما بعد از جنگ مثل بعد از عاشورا مشیمان مشی امام سجاد بود به خدا الآن به همه اهدافمان رسیده بودیم چون امام سجاد کسی را نداشت قیام حق کند ولی ما قیام حقمان به پیروزی رسیده. دستگاه حاکم دستگاه ظلمه و مستکبر نیست، ما ولیّ فقیه داریم. باید ببینیم مانع‌ها چیست که نتوانستیم به قله‌ها برسیم. آن موقع آقای روحانی خب در مجلس رئیس کمیسیون دفاع مجلس هستند، جایگاه جایگاه مهمی است. آقای هاشمی هم فرمانده جنگ هستند یعنی مقام عالی جنگ هستند هم رئیس مجلس هستند در یک دوره‌ای. دولت هم آن موقع دست جریان موسوی و اینها بود که این اواخر وقتی کار به قطعنامه می‌رسد آن موقع رسماً مسئول ستاد می‌شود آقای موسوی. مسئول پشتیبانی جنگ می‌شود کسی مثل بهزاد نبوی در دولت، یک‌دفعه‌ای آخر جنگ آقای هاشمی تصمیم می‌گیرد که دولت بیاید جنگ را اداره کند. همین تصمیم گرفتن همانا، خب کسی مثل موسوی و بهزاد نبوی اینهایی که از روز اول بعد از فتح خرمشهر مخالف ادامه جنگ هستند حالا می‌شوند رئیس جنگ؛ چه اتفاقی خواهد افتاد؟ خیلی عجیب است، آقای رضایی می‌گویند خیلی دیر این تصمیم گرفته شد ولی خب باید بالأخره دولت ورود می‌کرد چون سهم خودش را در جنگ وزیر سپاه آن روز آقای رفیق دوست اعلام می‌کرد دولت نمی‌آمد آن جاهایی که باید بیاید. دولت سهمش را در جنگ ادا نکرد به طور کامل، بعد مصادیق و نمونه‌هایش را می‌گوید. بعد آقای هاشمی آقای رفیق دوست را کنار می‌کشند که شما از این به بعد بیا در دولت کار را پیگیری کن. یکی از نکته‌ها که خیلی نکته مهمی بود برای من این بود که هم آقای هاشمی هم آقای روحانی هم آقای رضایی؛ این مستند است نه بولتن است نه کتاب. آخه سال گذشته ما از کتاب روند پایان جنگ سپاه حرف می‌زدیم بعضی می‌گفتند ما این را قبول نداریم بعضی سندهایش چه و چه هست. اما اینکه مستند است و خود آقایان دارند حرف می‌زنند، رسماً آقای محسن رضایی می‌گوید جلساتی در مجلس مخفیانه برگزار می‌شد چند سال که مدیریتش با آقای روحانی است. سه تا کمیسیون داخلش فعال هستند، سی نفر از خواص هم جناح چپ و هم جناح راست فعال، حدود 26 نفر در این 30 نفر چند سال جلسات متعدد و فعال در کمیسیون دفاع، کمیسیون وزارت خارجه و کمیسیون برنامه و بودجه. نمایندگان خاص است دیگه، کمیسیون برنامه و بودجه، کمیسیون دفاع، کمیسیون سیاست خارجی؛ بعد هم مجلس اول. شما بروید ببینید این شخصیت‌ها چه شخصیت‌هایی [هستند]، اصلاً من ماندم وقتی نام برد آقای روحانی در این مستند که مثلاً از جناح راست و چپ چه کسانی بودند. حالا ما از جناح چپ انتظاری نداریم اما جناح راست کسانی را نام برد در این جلسات مخفی و پنهان که وقتی موج این جلسات پنهان می‌رسد به جبهه، لطمه می‌زند به جنگ، اختلاف ایجاد می‌کند در فرماندهان و نیروها آن موقع آقای رضایی یک نامه‌ای به امام می‌نویسند که امام در مجلس این جلسات تشکیل می‌شود. جلسات مخفی که بعد آن موقع امام آقای هاشمی را می‌خواهند می‌گویند چیست این موضوع. خود آقای روحانی می‌گوید امام آقای هاشمی را خواستند، اسم مرا هم بردند و گفتند من این کار را می‌کنم. می‌گفت آنجا آقای هاشمی از ما دفاع کردند و گفتند نه من در جریان این جلسات هستم، امام شما نگران نباشید. امام می‌گویند این جلسات چیست، چی است که حرف از صلح زده می‌شود الآن؟! وقتی امام ورود می‌کنند، برخورد می‌کنند و این جلسه را تعطیل می‌کنند می‌شود سال 66. این مستند خیلی مستند خوبی است ولی ای کاش برای سالهای آینده برای دفاع مقدس نقش امام در دفاع مقدس یک کسی مستند بسازد. شما در این مستند هر چه نگاه می‌کنی امام در حاشیه است، اصلاً امام مؤثر نیست در دفاع مقدس. آقای هاشمی صریحاً در این مستند عنوان می‌کند و الان شبکه مستند دارد این مستند را پخش می‌کند، صریحاً اعلام می‌کند که ما در تمام عملیات‌های اصلی مثل خیبر، مثل بدر، مثل کربلای 4 و 5، مثل والفجر 8، می‌گوید ما در تمام اینها به مقصدمان نرسیدیم، به هدفمان نرسیدیم.

 

جنگ جنگ تا یک پیروزی یا جنگ جنگ تا رفع کل فتنه؟!

ما همین الآن داریم پیروزی کربلای 5 را با عظمت ازش یاد می‌کنیم، بعد آن موقع نگاه این بوده که نه ما آن چیزی که می‌خواستیم در کربلای 5 نشده و اساساً ما نمی‌توانستیم به آن چیزی که می‌خواهیم برسیم. چرا؟ چون نیروهای رزمنده‌ای که می‌آمدند دو سه ماهی بودند، بعد هم دیگر جنگ فرسایشی شده بود و اینها خسته شده بودند. یا حضرت عباس، رئیس کمیسیون دفاع، رئیس جنگ نگاهشان به جنگ این است سالها که ما نمی‌توانیم موفق شویم. از آن طرف نگاه امام صد در صد نگاه متفاوتی است، عزت و شرف و همه چیز ما در این مبارزات است، ما قطعاً پیروز می‌شویم «إِنَّا فَتَحْنَا لَكَ فَتْحًا مُبِينًا»[9]. خیلی عجیب است با این نگاهی که این آقایان داشتند خیلی عجیب است ما کارمان به قطعنامه ختم شده. خودشان هم تصریح می‌کنند که تا روزهای آخر امام هنوز معتقد به «قاتِلُوهُمْ حَتَّى لا تَكُونَ فِتْنَةٌ» بود یعنی جنگ جنگ تا رفع کل فتنه. آقای شمخانی در همین مستند می‌گوید البته این اواخر جنگ جنگ تا رفع کل فتنه شده بود یک رؤیا برای همه.شاید برای شما رؤیا [شده بود] ولی رزمنده‌ای که در جبهه بود به والله نه، من تا لحظه آخری که قطعنامه امضاء شد در جبهه بودم ما نمی‌توانستیم تصور کنیم که جنگ دارد به قول آقای محسن رضایی دارد در قواره سیاسی فرماندهی می‌شود. در همین مستند می‌گوید، بابا این خیلی حرف عجیبی است که عملیات‌های ما در قواره سیاسی فرماندهی شود آن هم کسانی که اصلاً باور ندارند. بعد هم در همین مستند آقای هاشمی صریحاً می‌گوید ما نمی‌توانستیم موفق شویم، بعد هم آمریکا چه و چه می‌کند.

خیلی عجیب است اگر خدای نکرده تحریف شود دفاع مقدس می‌خواهیم چه کار کنیم؟ دفاع مقدس به والله قسم اعجاز الهی بود، اصلاً کار خدا بود، مدیریت خدا بود. مدیریت اینها جلوی ادامه کار را گرفت، و الا خدای متعال با مدیریتش، با مدیریت ولیّ‌اش، با این دلهای نورانی‌ای که محکم پای کار آورده بود یعنی رزمندگان اسلام و شهدا، کار را جلو برد. از آیات الهی شد دفاع مقدس، تعبیرهای مقام معظم رهبری و امام را ببینید. ذکرهم بایام الله، دفاع مقدس مصداق تام و اتّم «أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَيوَفُرَادَى»[10]، یک قیام لله اینجا اتفاق افتاده است. اصلاً اینجوری نگاه نمی‌کنند این آقایان و عجیب است، ای کاش این آقایان شورای نگهبان برای دوره‌های آینده یک مقدار عمیق ببینند، یک مقدار فیلتر را نمی‌دانم قانوناً می‌توانند یا نمی‌توانند ولی یک‌خورده الک را ریزتر کنند. شما نگاه و تجربه مدیریت اشخاص را هم ببینید در اینکه می‌خواهید او را برای مردم به عنوان صالح معرفی کنید، آیا صالح هستند؟ صالح هستند جلسات مخفیانه داشتند، خودشان هم که سال گذشته در همین هفته دفاع مقدس در هفته دولت آقای رئیس جمهور گفتند که ما مدتها بود با نزدیکان صدام ارتباط داشتیم. سال گذشته غیر مستند علنی در جلسه هیئت دولت گفتند با نزدیکان صدام ارتباط داشتیم تا بالأخره این گفتگوها بعد هم نامه نگاری‌ها منجر به این شد که صدام بیاید قبول کند و قطعنامه را بپذیرد.

 

جلسه ‏ای که امام دستور به تعطیلی آن دادند!

امسال با این مستند اصلاً بالاتر از این ارتباط یک ارتباط دیگری در بدنه حاکمیت نظام هست، مجلس شورای اسلامی. ما خودمان فکر نمی‌کردیم مجلس اینقدر، من خودم فکر نمی‌کردم مجلس اینقدر سهیم بوده در کند شدن روند جنگ،در اینکه امام جام زهر بنوشد، در اینکه این خونها نادیده گرفته شود، در اینکه این آرمان اعلی نه عالی «قاتِلُوهُمْ حَتَّى لا تَكُونَ فِتْنَةٌ» عملیاتی شود. ما باید بعد از 30 سال بفهمیم، ما مردم؟ آن هم با این همه تلطیف شده و روان شده و آرام شده که هیچ کس تصور نکند که دارد یک حقیقتی را می‌شنود، یک کشفی را از دفاع مقدس. دفاع مقدس یعنی چی؟ یعنی ما عزیزترین سرمایه این نظام را تقدیم کردیم، عزیزترین سرمایه نظام نیروی انسانی‌اش است اصلاً فتح الفتوح انقلاب امام فرمود تربیت اینهاست و بعد اینها آمدند در این قربانگاه هزینه شدند. مثل این شهدا ببینیم چقدر پیدا می‌کنیم، کار جنگ پیش می‌رفت با نفس امام، با فرمان امام، با نگاه امام بعد الآن می‌آیند می‌گویند که البته الآن که نمی‌گویند؛ آقای هاشمی بنده خدا خیلی وقت است فوت کرده، این فیلم را اینها کی جمع آوری کردند و ساختند نمی‌دانم چگونه است، ولی الآن پخش می‌کنند. صدا وسیما خیلی کارها می‌تواند بکند که نمی‌کند. خیلی عجیب است، امام شدیداً ناراحت می‌شوند و برخورد می‌کنند، جلوی جلسات را می‌گیرند. بعضی از همین اصولگرایان وقتی می‌فهمند کار به امام رسیده و امام ناراحت شدند آقای روحانی می‌گوید دیگه اصلاً نیامدند در جلسات شرکت کنند و جلسات هم کم کم تعطیل شد. آنها هم خیلی ناراحت شدند و گفتند دیگه دارد خطرناک می‌شود. امام فهمیده دارد خطرناک می‌شود تشکیل این جلسات؛ به اسم عقلا. اسم این جمع جلسه عقلاست، بعد از عدم الفتح والفجر مقدماتی و عملیات رمضان و اینها، این آقایان قائل بودند که فشار بیاوریم تا جنگ تمام شود و صدام حداقل برگردد به قرارداد 1975. هنوز آن طرف حرفی زده نشده، هنوز پالسی از آن طرف بلند شنیده نشده این طرف می‌گویند نه ما دیگر نمی‌توانیم ادامه بدهیم و باید تمام کنیم.

بعد دلیل را ببینید، آقای روحانی می‌گوید ما از اول هم معلوم بود در والفجر مقدماتی موفق نمی‌شویم چون من رفته بودم همان ایام سخنرانی کنم در یکی از مراکز پادگان‌های رزمنده، یک‌دفعه‌ای هواپیماهای اینها آمدند آنجا شروع کردند به بمباران کردن. معلوم بود آنها همه اطلاعات ما را دارند، معلوم بود عملیات ما از قبل لو رفته است. با یک بمباران می‌گوید معلوم است که ما نمی‌توانیم، اصلاً با یک چنین نگاهی می‌توان مدیریت کرد؟ شما نگاه امام سجاد را ببین، بعد از عاشورا یک نفر است بعد انقلاب شما پیروز شده و امام شما شده امام حق، جنگتان نمونه جنگ عاشوراست ولی با قدرت، نه با مظلوميت امام حسین، نه با بی کسی امام حسین. چه کار کردید شما؟ ما این کشش را نداشتیم که کار را ادامه بدهیم. آخه کسی نمی‌رود شبکه مستند را به آن صورت نگاه کند آن هم حقایقی به این مهمی که به خون شهدای ما ارتباط دارد، به آرمان دفاع مقدس ارتباط دارد، به آرمان انقلاب ارتباط دارد آیا الآن باید بفهمیم؟ الآن باید متوجه شویم؟ بعد از جنگ مردم باید متوجه می‌شدند آن وقت در سرنوشت مدیریت کشور بعد از جنگ اثر مستقیم داشت نگاه مردم. وقتی اینها بعد از 30 سال حدود 40 سال اینقدر محکم از مواضعشان دفاع می‌کنند خب دیگه اینها چرا باید پنهان بماند، این اتفاق زودتر می‌افتاد.

 

حفاظت از خون شهدا در گرو....

بعد از کربلا باید مثل امام سجاد عمل کنیم، سیاست‌های انفعال و سازشی که امروز در اذهان بعضی از سیاسیون نهادینه شده اینها از همان 40 سال پیش بوده قوی‌تر در زمان جنگ، این بیماری و مسئله حل نشده است. بعد همین‌ها در پست‌ها و مسئولیت‌ها باقی ماندند. بعد ما انتظار داریم اتفاق ویژه‌ای بیفتد؟ یک نفر تمایل دارد به دستگاه حاکمه ظالم باور دارد و نزدیک می‌شود امام سجاد یک نامه بلند بالای ده صفحه‌ای برای او می‌نویسد که او را بیدار کند و بکشد بیرون، باورش را تغییر بدهد. ما این همه سال باید باور اینها را تغییر می‌دادیم ندادیم. حفاظت از خون شهدا به این است، این باورها تغییر کند، این انحراف‌ها و تغییرها درست شود، نقش امام برجسته شود در دفاع مقدس. به خدا کمرش شکست پای این مستندها، گفتم خدایا هر کس این 7 مستند را ببیند می‌گوید اصلاً این مملکت امامی نداشته است. فقط یک جاهایی یک خبرهایی به ایشان می‌رسد، یک جاهایی عکس العمل نشان می‌دهند ولی این نبوده، نقش امام در دفاع مقدس اصلی ترین نقش بوده و الا شما می‌توانستید حماسه بیافرینید با وجود یک چنین مدیرانی در بدنه؟ بحث دفاع از حق امام است ها. امام سجاد(علیه السلام)مستقیم ایستاده بعد از عاشورا از حق امام دفاع کند با همه وجود. و امروز وظیفه ما همین است، کاش هنری داشتیم، کاش توانی داشتیم، کاش شبکه‌های افق و حزب اللهی و انقلابی به این فکرها بودند که بیایند سراغ حق امام در دفاع مقدس، پرچم امام را بلند کنند. این حماسه‌ای که آفریده شد، همان کربلای 5، الله اکبر از کربلای 5 و ما ادراک ما کربلای 5. همان والفجر 8، همان فتح المبین، همان الی بیت المقدس، اصلاً کار کار ولیّ حق است، کار کار خداست. بعد از 30-40 سال شما برگردی بگویی نه اینها عملیات‌هایی نبود که ما موفق باشیم. تو چی می‌بینی؟ شما در خونها، در مجاهدها چی می‌بینید؟ خدایا ما زیر خیمه امام زمان اینقدر حق نائبش را نادیده می‌گیریم خود امام زمان بیاید چه اتفاقی می‌افتد؟ هر چه آدم جلوتر می‌رود می‌بیند نه خیلی البته ما باید اصرار کنیم، ضجه و ناله برای آمدن امام زمان ولی آدم پیشتر می‌رود و حقایق را متوجه می‌شود می‌بیند نه پر بیراه نیست خدا اجازه نداده بقیه الله ظهور پیدا نکند. او وقتی ظهور خواهد کرد که پرچم حق و عدلش بلند شود «أَنَا الْمَهْدِي‏»[11]، می گوید من هستم مهدی. یعنی چی؟ یعنی ای عالمی که همه منتظرش بودید، من هستم آن که منتظرم بودید. «أَنَا الَّذِي أَمْلَؤُهَا عَدْلًا كَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْرا»، ما قرار ندادیم هنوز چنین باوری را در دلهای مردم، مردم جهان که هیچ چی مردم خودمان. «أَنَا الْمَهْدِي‏»، الآن در کوچه و خیابان بعضاً کم ندیدیم کسانی را که با این مشکلات و این فضای مدیریتی و این باور سیاسی و اینها. این ایرادات و عدم امتثال امر امام و ولیّ که کلاً دینشان را شستن و گذاشتند کنار، به باورهایشان شک و تردید کردند کم ندیدیم. مثل زمان دفاع مقدس رفقا تک تک شما باید بیایید در میدان، مثل بچه‌هایی که تکه تکه شدند تا دفاع از حق امامشان کنند، دفاع مقدس این بود. اصلاً مقدس بود به خاطر فی سبیل الله بودنش، باید بیایید در میدان، باید پرچم امام را بلند کنید، باید دفاع کنید. نگذارید خود امام بیاید در میدان، می‌آید ها، خود امام گاهی اگر کسی نباشد می‌آید چون حق امام حق الله است مثل شام. کسی را نداشت غافله حسین، اسیر هستند زن و بچه هستند کاری از آنها برنمی‌آید خود امام به میدان آمد همانطور که در کوفه به میدان آمد. بله سر بدون بدن به میدان آمد شروع کرد قرآن خواندن بالای دروازه شام، بالای دروازه کاخ یزید ملعون شروع کرد قرآن خواندن بین طشت زر. خود سر به میدان آمد برای دفاع از حق، نگذاریم و این کار را نکنیم. مگر ما مردیم که امام حق بیاید، ضجه زینب کبری بلند شد در کوفه وقتی دید دارد حسین قرآن می‌خواند.

 

 

[1]سوره مائده، آيه54

[2]سوره مائده، آيه56

[3]سوره مائده، آيه52

[4]سوره احزاب، آيه70

[5]سوره توبه، آيه112

[6]بحارالأنوار، ج75، ص132

[7]تحف العقول، ص441

[8]كافي، ج3، ص424

[9]سوره فتح، آيه1

[10]سوره سبأ، آيه46

[11]بحارالأنوار، ج52، ص2

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است