سه شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ساعت ۱۷:۱۸

اهانت به قرآن و رسول خدا یعنی یک میلیارد و نیم مسلمان مُرده اند!

شهادت امام سجاد علیه السلام - ۱۴ شهریور ۹۹: اگر به پیامبر صلی الله علیه وآله توهین میشود، باید سریع موضع بگیریم و محکم پاسخ دهیم. اهانت به رسول الله و به آتش کشیدن قرآن یعنی یک میلیارد و نیم مسلمان مرده اند! هیئتی ها، قرآن را آتش زدند، چرا فریاد نمیزنید؟! اگر در دفاع از حق امام مقابل یزیدیان نایستیم،‌ تا قیامت هم برای اباعبدالله علیه السلام سینه بزنیم، اثری ندارد.

مراسم عزاداری سالگرد شهادت امام چهارم شیعیان حضرت زین العابدین امام سجاد علیه السلام در هیئت محبین اهلبیت علیهم السلام قم جمعه ۱۴ شهریور ۹۹ با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

 

بحث، بحث امام حق است

در ارتباط با حق امام با هم گفتگو کردیم و البته این مهم به قدری اهمیت دارد که اساس کربلا و نهضت عاشورا و متحمل شدن این همه مصیبت و درد و داغ و رنج برای اهل بیت: برای همین امر است. محور اصلی در این قیام مطالبه حق، احقاق حق، استیفای حق امام است. «أَ لَا تَرَوْنَ إِلَى الْحَقِّ لَا يُعْمَلُ بِهِ وَ إِلَى الْبَاطِلِ لَا يُتَنَاهَى عَنْهُ لِيَرْغَبِ الْمُؤْمِنُ فِي لِقَاءِ رَبِّهِ حَقّاً حَقّاً فَإِنِّي لَا أَرَى الْمَوْتَ إِلَّا سَعَادَةً وَ الْحَيَاةَ مَعَ الظَّالِمِينَ إِلَّا بَرَما»[1]. ظالمینی که حاضر نیستند باطل را نفی و نهی کنند. باطل چیست؟ باطل، پذیرش حق طاغوت است و نادیده گرفتن حق امام حق. یا همان ابتدای حرکت امام حسین علیه السلام ، حضرت به ولید والی مدینه تصریح کردند که چه ادعایی می‌کنید شما، من در بیعت کسی در بیایم که  شارب خمر است، فاسق آشکار است، آدم‌کش است این خاندان ابوسفیان(لعنت الله علیهم اجمعین) حلال خدا را حرام می‌کند، حرام خدا را حلال می‌کند، چطور می‌گویید در بیعت او در بیای. خب فقط در بیعت او در نیایم؟ فرمود فردا صبر کنید ببینید «نُصْبِحُ وَ تُصْبِحُون‏»[2]، فردا صبح می‌شود خواهید دید با چه کسی باید بیعت شود. بحث بحث امام حق است، حق بیعت.

باز در چند جای دیگه نامه‌ای که حضرت به کوفیان نوشتند که اصلاً من حرکت می‌کنم به خاطر اینکه مسلم به من نامه نوشته شما اجتماع کردید در گرفتن حق ما. بحث بحث حق است. حرکت برای اقامه حق امام. خب آقا خود ایشان که امام هستند. بله، اگر یک جامعه‌ای حق امام را نادیده بگیرد باید چه کار کرد؟ باید جامعه را رها کرد؟ قطعاً نمی‌شود رها کرد، امام زمان الآن جامعه را رها کردند؟ جامعه بشری حق امام زمان را نادیده گرفته «لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْض‏»[3]-[4]، بناست جانشین خدا روی زمین و مدیر عالم بقیه الله الاعظم باشد؛ خب الآن چه کسی در دنیا دنبال این حقیقت است؟ از همین یک میلیارد و نیم مسلمان چقدرشان این دغدغه را دارند و برای این امر کار انجام می‌دهند؟ از این 250 میلیون شیعه غیر از دعا، بله همه ما دعا می‌کنیم؛ غیر از دعا چه اقدام جدی برای اینکه حق امام زمان را بگیریم از کسانی که حق امام زمان را امروز غصب کردند. چه کسی غصب کرده است؟ کسی که الآن دارد بر خلائق مدیریت می‌کند، همین نظام سلطه، لابی‌های صهیونیستی، فراماسونرهای یهودی، همین‌هایی که برنامه‌ریزی می‌کنند یکی قتل و جنایت و غصب است.

 

قانون گذاری در عالم حق چه کسی است؟

اخیراً هم این معامله قرن را نشستند نوشتند، بعدش فتنه جنگ بیولوژیک را راه انداختند، یک میلیون انسان را تا همین الآن کشتند حالا از این به بعد چقدر ادامه پیدا کند. خب اینها نشستند دارند مدیریت می‌کنند. همان‌هایی که سندهای جهانی را می‌نویسند، تدوین می‌کنند بعد همه کشورها را ملزم می‌کنند به اجرایش. در کشور ما هم کسانی بدون اطلاع ولیّ امر و خلاف قانون بعضی‌هایش را رفتند امضاء کردند آمدند که مقام معظم رهبری جلوی اجرا را گرفتند بعد از اینکه بخشی از آن اجرا شد. سند ننگین 2030 با 1۷ هدفش که یکی از آن هدف جنسی است، هدف‌های دیگری هم دارد. کنوانسیون‌های مختلف هست، چه کسی این قانون را دارد در دنیا می‌گذارد؟ خب باید قانون عالم را چه کسی بگذارد؟ ولیّ خدا. از کجا؟ از کتاب خدا، از سیره و سنت پیغمبر مکرم اسلام صلی الله علیه و آله. الآن اینجوری است؟ نه. آقا یعنی ما الآن باید مدعی قانونگذاری جهان باشیم؟ خب بله، اگر غیر از این باشد اصلاً شما منتظر نیستید. اگر شما غیر از این باشد که مدعی قانونگذاری جهانی باشید، اصلاً شیعه نیستید.

 

شیعه حقیقی کیست؟

شیعه یعنی چی؟ یک عده‌ای آمدند به موسی بن جعفر علیه السلام گفتند ما شیعیان علی بن ابیطالب هستیم آقا فرمود شیعه علی بن ابیطالب؟ شیعه علی بن ابیطالب عملش قولش را تصدیق می‌کند. اینکه بگویی شیعه علی بن ابیطالب هستم و قبول دارم جایگاه حضرت علی کجاست، اینکه شیعه علی بن ابیطالب نیست، در عملت باید ثابت کنی. بعد فرمود شماها به بالش‌هایتان تکیه دادید یعنی کاری انجام نمی‌دهید بعد می‌گویید شیعه علی بن ابیطالب هستیم. شیعه باید امر امامش را اقامه کند «إِنْ كُنْتَ تَعْمَلُ بِمَا أَمَرْنَاكَ وَ تَنْتَهِي عَمَّا زَجَرْنَاكَ عَنْهُ فَأَنْتَ مِنْ شِيعَتِنَا وَ إِلَّا فَلا»[5]. این کلمه برای حضرت زهرا سلام الله علیهاست، اوامری که از ناحیه ائمه و امام صادر می‌شود.

پس ما مدعی قانونگذاری جهانی هستیم؟ بله. ما مدعی مدیریت جهانی هستیم؟ بله. «هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى‏ وَ دِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّه‏»[6]، این یعنی مدیریت جهانی. ظهور یعنی قدرت، ظهور پیدا کند بر همه نحله‌ها و افکار این تمدن عظیم اسلامی. امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: «الشَّرِيعَةُ سُلْطَان‏»[7]، دین یعنی سلطنت و قدرت. پس دعوا سر حاکمیت است از ابتدا تا امروز. بله، از ابتدای کجا را می‌گویی؟ اگر اسلام را می‌گویی اشتباه می‌کنی، برگرد. 124 هزار پیغمبر آمدند که «أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوت‏»[8]. عبودیت یک پیغمبر کجا تجلی پیدا می‌کند؟ در فرمانبری از خدا. «أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ» یعنی چی؟ یک پیغمبر از خدا فرمان ببرد یعنی چی؟ یعنی برود امر خدا را در عالم اقامه کند. «اجْتَنِبُوا الطَّاغُوت‏»یعنی چی؟ یعنی با طاغوت مبارزه کند چون اگر شما اجتناب کنی از پذیرش حاکمیت و دستور طاغوت خب با تو می‌جنگد. «لا يَزالُونَ يُقاتِلُونَكُم‏»[9]، با شما می‌جنگند، «حَتَّى يَرُدُّوكُمْ عَنْ دِينِكُمْ إِنِ اسْتَطاعُوا» تا اینکه شما از عقایدتان دست بردارید، از این افکار دست بردارید.

 

صاحب الزمان یعنی چی؟

مسجد صاحب الزمان، اصلاً شما می‌گویید صاحب الزمان یعنی چی؟ صاحب زمان یعنی کسی است که به قول امام حسین علیه السلام  «ِأَنَّ مَجَارِيَ الْأُمُورِ وَ الْأَحْكَامِ عَلَى أَيْدِي الْعُلَمَاءِ بِاللَّهِ الْأُمَنَاءِ عَلَى حَلَالِهِ وَ حَرَامِه‏»[10]، صاحب است دیگه باید همه امور در دست او باشد. یعنی واقعاً اگر یک شیعه و مسلمانی با این تب و آرمان زندگی کند چه قدرت و نشاط و انرژی‌ای پیدا می‌کند. آنها الآن با همین باور بر ما سیطره پیدا کردند این همه سال، با باور اینکه ما کدخدای عالم هستیم. چقدر پست و حقیر است کسی که الآن آمریکا را کدخدا بداند و بگوید او بزرگ جهان است و باید قواعدش را پذیرفت. این انسان خیلی آدم حقیری است، می‌دانید بعد از 1400 سال از اسلام گذشته اگر کسی به این اعتقاد داشته باشد یعنی چی. آقا اینها قدرت دارند دیگه، باید قدرتشان را بپذیرم. مگر اینجا جنگل است؟ اینجا زمین خداست، رعیت هم حیوان نیستند انسان هستند. وقتی رعیت انسان هستند هر کسی که قدرت دارد باید مدیریت کند آن هم به زور و زر و تزویر و کشتن و جنایت و خیانت و دشمنی و نفاق و غصب؟ و ما متأسف هستیم بعضی از مسئولین ما این فکر را دارند و این را صریحاً ابراز می‌کنند که این قواعد را آنها گذاشتند؛ خب گذاشته باشند.

 

حمله مجدد به قرآن و پیامبر

بعد از 1400 سال الآن چرا باید به پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله حمله کنند در این محرم؟ همین «نشریه شارلی ابدو» پنج سال پیش اهانت کرد به رسول الله صلی الله علیه و آله، یک عده‌ای ریختند دفترشان اعتراض کردند و زدند. الآن در آستانه محاکمه آن یک عده‌ای که اعتراض کردند دوباره می‌آید تمام آن تصویرهای مستهجنی که برای رسول الله صلی الله علیه و آلهکشیده چاپ می‌کند. مسئله اینکه یک نشریه حالا در فرانسه است شما چرا به خودتان می‌گیرید؟ رئیس جمهور فرانسه موضع می‌گیرد که ما حرکت این نشریه را محکوم نمی‌کنیم، یعنی بحث بحث یک نشریه نیست، یک برنامه جهانی است مثل همان حرکتی که دانمارک دامن زد 14 تصویر موهن از رسول الله صلی الله علیه و آلهکشید. توهین به رسول خدا «مَنْ أَهَانَ لِي وَلِيّاً فَقَدْ أَرْصَدَ لِمُحَارَبَتِي‏»[11]، خدا می‌فرماید ولیّ‌ای از اولیاء من را اگر کسی اهانت کند به جنگ با من برخاسته است. «وَ أَنَا أَسْرَعُ شَيْ‏ءٍ إِلَى نُصْرَةِ أَوْلِيَائِي‏»، من با سرعت ولیّ‌ام را یاری می‌کنم. وقتی به پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله توهین می‌کنند بلافاصله باید همه موضع بگیرند نه یک هفته بگذرد بعد حوزه علمیه پیام و بیانیه‌ای بدهد. در یک هفته چی را دارید بررسی می‌کنید؟ توهین توهین است، شارلی ابدو را همه در دنیا می‌شناسند. همان روزی که رئیس جمهور صهیونیست فرانسه موضع می‌گیرد بر علیه پیغمبر، همان روز باید جوابش را بدهی به شب نرسد. «أَسْرَعُ إِلَى نُصْرَةِ أَوْلِيَائِي‏»، کسی توهین کرد با سرعت باید به کمک رسول خدا بروی. تازه «أَوْلِيَائِي‏»، رسول الله صلی الله علیه و آله که اشرف انبیاء و مرسلین است، آن وقت قابل مقایسه نیست مقام اولیاء خدا با مقام شامخ خاتم الانبیا محمد مصطفی صلی الله علیه و آله. [توهین به] مقام رسول اعظم برای چندمین بار؟ همان جریان موهنی که این اهانت را کرده، همان جریان خبیث بیاید تکرار کند می‌دانید یعنی چی؟ این یعنی ذلت یک میلیارد و نیم مسلمان، این یعنی حقارت یک میلیارد و نیم مسلمان، این یعنی یک میلیارد و نیم مسلمان آن قدری نیستند که بشود از آنها ترسید و حساب برد. در جایی که خدای متعال در قرآن می‌فرماید این یهودیان از شما خیلی می‌ترسند، کافی است شما با آنها از سر جنگ دربیایید پایشان را به فرار می‌گذارند. خب الآن که اینها از ما می‌ترسند چگونه اینطور راحت قرآن کریم را آتش می‌زنند، قرآن ثقل اکبر، قبل از توهین به رسول اکرم قرآن را آتش زدند در همین ایام اباعبدالله الحسین علیه السلام .

 

قرآن غریب ‏تر از اهل بیت!

قرآن یک داستانی است ها، باز رسول الله صلی الله علیه و آله یک فریادگری دارد؛ قرآن خیلی غریب تر از آل الله است، قرآن هنوز در چنگ وهابیتی که دشمن اصلی اسلام است اسیر است، آیه قرآن می‌خواند سر می‌بُرد هزاران هزار در جریان نبرد داعش. قرآن اسیر است، قرآن را سپر می‌کند جنایت می‌کند، با اهل بیت:و قرآن می‌جگند. کسی که تک تیرانداز نشسته بچه‌ها را می زند یک ماه و کلی شهید می‌گیرد، بچه‌های هیئت می‌گوید رفتیم بالای سرش مجروح شده بود بالأخره، بعد از یک ماه که پیدایش کرده بودیم بالأخره زده بودنش، رفته بودند بالای سرش دیدیم چه قرآنی می‌خواند. زخمی شده بود چه قرآنی می‌خواند، بعد آیه را قطع کرد گفت زود مرا بکشید الآن می‌خواهم بروم با رسول الله محشور شوم، دوباره قرآن می‌خواند. 30 نفر بچه رزمنده مدافع حرم فرمانده دستور داد کار این را تمام کنید، می‌دانید در این یکی دو ماه از ما خون گرفته. داشت قرآن می‌خواند بچه‌های رزمنده ما می‌گفت دستشان لرزید و هیچ کس گفت من نمی‌توانم بکشم. نفر اول، نفر دوم، نفر سوم و چهارم گفت من نمی‌توانم، تا رسید به نفر سی‌ام. یکی از خادم‌های این هیئت می‌گفت چرا نمی‌زنید دستور فرمانده است، این همه هم از ما کشته، گفتند دارد قرآن می‌خواند. گفت بده من کلاش را ببینم، همان جا به رگبار بستم و فرستادمش قعر دوزخ. با قرآن به جنگ ائمه معصومین:آمدند، چقدر قرآن محجور است، قرآن هنوز دست اینهاست. آیاتی را می‌خوانند که این آیات سرمایه ماست، با آیات جهاد قرآن با امام می‌جنگند. بعد این قرآن را بیایند به آتش بکشند، این یعنی چی؟ این یعنی یک میلیارد و نیم مسلمان مُرده، از حیض انتفاع ساقط است.

 

چرا اباعبدالله الحسین علیه السلام فقط قرآن خواند؟

اباعبدالله الحسین علیه السلام را به قتل رساند یزید(لعنت الله علیه)، جسارت به اهل بیت عصمت و طهارت کرد که در تاریخ بی‌سابقه بود، اباعبدالله الحسین علیه السلام طبق نقل تاریخ در همین کوفه و شام هفت موضع سر بی‌بدن قرآن خواند. یکی بزم شراب یزید است، دروازه شام، کوفه، بازار، هفت موضع قرآن خواند. چرا اباعبدالله الحسین علیه السلام فقط قرآن خواند؟ چون ثقل اصغر یعنی ائمه:حافظ ثقل اکبر یعنی قرآن هستند. «ما يَنْطِقُ عَنِ الْهَوى‏ إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحى‏»[12]، اگر اباعبدالله الحسین علیه السلام در این اعجاز[13]، اعجاز است دیگه. چرا کوفیان در این روزهای اخیر زجه و ناله زدند؟ دیدند بالای نیزه اباعبدالله الحسین علیه السلام یک سر شروع کرد قرآن خواندن «وَ سَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُون‏»[14]-[15]. قرآن گفته بود شهدا زنده هستند[16]، حسین علیه السلام سیدالشهداست بدون بدن دارد قرآن می‌خواند، ما چه کسی را کشتیم. به همدیگر نفرین می‌کردند که وای بر ما، ما چه کسی را کشتیم، ما حرمت کدام خانواده را شکستیم. اباعبدالله علیه السلام بالای نیزه در کوفه قرآن می‌خواند. زینب کبری آنجا شروع کرد با سر اباعبدالله علیه السلام سخن گفتن ای ماه یک شبه من چه زود غروب کردی.

یک کسی سؤال کند چرا باید اباعبدالله علیه السلام در کوفه و شام قرآن بخواند؟ چون قرآن برای اقامه امر خدا نازل شده است «أُولئِكَ عَلى‏ هُدىً مِنْ رَبِّهِمْ وَ أُولئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُون‏»[17]. چه کسی مفلح و رستگار و بر هدایت است؟ کسانی که قرآن دستشان را می‌گیرد «لا رَيْبَ فِيهِ هُدىً لِلْمُتَّقِين‏»[18]. خب متقی چه کسی است در همین قرآن؟ «اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقاتِهِ وَ لا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَ أَنْتُمْ مُسْلِمُون‏»[19]. متقی کسی است که فقط دروغ نگوید و غیبت  نکند؟ اینکه کاری ندارد، متقی حق تقوا، اگر این را نداشته باشی بمیری مسلمان از دنیا نمی‌روی. حق تقوا چیست؟ «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعاً وَ لا تَفَرَّقُوا»[20]، حق تقوا اتصال تو با امام است، حق تقوا شناختن حق امام است، حق تقوا گزاردن پا جای پای امام است. تو به وسیله قرآن هدایت می‌شوی مادامی که تابع امام و ولیّ جامعه باشی. امروز قرآن را برمی‌دارند به نیزه می‌کنند. بابا قرآن را به نیزه کنند خوب است، قرآن را نیزه کردند که جانشان را نجات بدهند، معاویه(لعنة الله علیه) قرآن را به نیزه کرد که از تیغ علی در امان بماند که در امان ماند. ولی الآن قرآن را به نیزه نمی‌کنند که قرآن حَکَم باشد، می‌گویند قرآن می‌گوید که ما شما را بکشیم، آیه قرآن می‌خواند برای نابودی بشر، آیه قرآن می‌خواند برای ریشه کن کردن اسلام. شما  علیه السلام  سال با اینها جنگیدید. خدا اینها را به همه نشان داد، با آیه قرآن می‌جنگیدند، «جاهِدُوا فِي اللَّهِ حَقَّ جِهادِه‏»[21] می‌گفتند سر می‌بریدند، ناموس شیعه و مسلمان و ایزدی را می‌فروختند. بچه را جلوی پدر و مادرش تکه‌تکه می‌کردند، مادرش آن‌قدر رفت تا پیدا کرد بچه‌اش را کجا گرفتند. رفت پادگان داعش را پیدا کرد چند روزی پشت در بود، او را راه ندادند داخل، چند روزی پشت در خوب که گرسنه و تشنه شد بعد در را باز کردند برایش غذا آوردند و گفتند غذایت را بخور تا بچه‌ات را ببینی. شروع کرد غذا خوردن، چی آوردن؟ آبگوشت، خوب که غذا را خورد به او گفتند تو آبگوشت بچه‌ات را خوردی، گوشت بدن بچه‌ات را داشتی می‌خوردی؛ با آیه قرآن. معاویه چنین کاری کرد؟

 

معاویه امروز

«لا يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّما نُمْلِي‏ لَهُمْ خَيْرٌ لِأَنْفُسِهِمْ إِنَّما نُمْلِي لَهُمْ لِيَزْدادُوا إِثْما»[22]. معاویه امروز [به اندازه] 1400 سال، [1400] برابر شده و شده آمریکا، یزید 1400 برابر شده امروز که شده صهیونیست و آمریکا و داعش و وهابیت با قرآن. وقتی با قرآن آدم می‌کشند می‌بینند هنوز از قرآن جدا نمی‌شوند، می‌آیند قرآن را به آتش می‌کشند. می‌دانی آتش کشیدن قرآن یعنی چی؟ یعنی یک میلیارد و نیم مسلمان اینقدر شما حقیر و پست هستید، اینقدر شما نیستید که ما می‌توانیم مقدس‌ترین شما را اینجوری به آتش بکشیم و شما را تحقیر کنیم. اروپایی‌ها به خاطر مسائل اقتصادی‌شان، [با] محدودیت‌های کرونا تظاهرات کردند، ده‌ها هزار نفر راهپیمایی کردند به هیچ چی نگاه نکردند. ما این جمعه نمی‌شد حرکت کنیم و اعتراض کنیم چرا قرآن آتش کشیده شده؟ نمی‌شد یا نخواستیم؟ نخواستیم، چرا نخواستیم؟ آتش به اختیار پس کجاست؟ مگر هزاران هزار نفر در جلسات امام حسین علیه السلام معجزه نیافریدند با فاصله ایستادند رعایت کردند فریاد یا حسین کشیدند؟ نمی‌شد همین کار را کنیم برای قرآن؟ برای دفاع از رسول الله صلی الله علیه و آلهدر بی‌حرمتی به رسول خدا؟ می‌شد. نمی‌شد فریاد انزجار هیئت‌های مذهبی سر بدهند؟ می‌شد. حق قرآن شناخته نشده، حق رسول الله صلی الله علیه و آلهشناخته نشده. امام حسین علیه السلام سر از بدنش جدا شد به خاطر یک جمله پیغمبر. فرمود: «إنّ رسول‌اللّه صلی الله علیه و آلهقال: «من رأى سلطانا جائرا مستحلّا لحرم اللّه؛ ناكثا لعهد اللّه؛ مخالفا لسنّة رسول اللّه؛ يعمل في عباد اللّه بالإثم و العدوان فلم يغيّر عليه بفعل و لا قول، كان حقّا على اللّه أن يدخله مدخله» ألا و إنّ هؤلاء قد لزموا طاعة الشيطان، و تركوا طاعة الرحمن، و اظهروا الفساد، و عطّلوا الحدود، و استأثروا بالفي‏ء، و أحلّوا حرام اللّه، و حرّموا حلال اللّه، و أنا أحقّ من غيّر»[23]. من اصلاً می‌جنگم این حاکمیت را عوض کنم چون پیغمبر فرموده چنین حاکمیتی که عهدش را با خدا بشکند، حلال خدا را حرام کند، با دشمنی و ظلم مدیریت کند در جامعه باید او را تغییر داد زباناً یا عملاً. کل کربلا همین است. چگونه می‌شود حاکمیت را تغییر داد؟ امام باطل «أَئِمَّةً يَدْعُونَ إِلَى النَّار»[24] است دیگه. یزید امامی است که مردم را به جهنم می‌خواند، امام کفر است، پدرش که معاویه(لعنت الله علیه) بود امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود همانی که مصداق این آیه است این معاویه است. «قَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْر»[25]، ائمه کفر را بکشید. ائمه کفر را از بین ببرید، احقاق کنید حق امام حق را.

 

قرآن و رسول الله مسئله اول ما نیستند!

نمی‌شد؟ می‌شد ولی نکردیم، نخواستیم، برای ما مسئله اول رسول الله صلی الله علیه و آلهنبود، مسئله اول رسول الله نبود، مسئله اول قرآن نبود و نیست. حالا سخنگوی وزارت خارجه محکوم کند، بعضی از آقایان علما هم ـ بعضی تازه ـ محکوم کنند آنها وظیفه‌شان را انجام دادند، مردم چی؟ ما چی؟ هیئات مذهبی چی؟ ما جز قرآن مگر چیزی داریم؟ مگر قرآن و پیغمبر صلی الله علیه و آلهو اهل بیت:را به ما نسپردند؟ مگر حسین ما فدای رسول الله صلی الله علیه و آلهو کلام رسول الله صلی الله علیه و آلهو امر رسول الله صلی الله علیه و آله نشد؟ قرآن کوفیان را به زجه و انابه در آورد، قرآن در بارگاه یزید یزید را رسوا کرد. تا چوب خیزران به لب و دهان امام حسین علیه السلام شروع کرد زدن بعد از قرائت قرآن در دربار یکی برگشت گفت یزید خدا لعنتت کند نزن، این لب و دهان را من دیدم رسول الله صلی الله علیه و آلهمی‌بوسد یعنی حرمت رسول الله صلی الله علیه و آلهرا نشکن. حرام خدا را حلال نکن، حلال خدا را حرام نکن وقتی یزید گفت می‌کشم جواب محکمی از امام سجاد علیه السلام شنید، دستور داد به قتلش؛ امام سجاد علیه السلام فرمود اگر مرا بکشی اهل بیت پیغمبر را به چه کسی می‌سپاری جز من محرمی ندارند؟ حرمت پیغمبر را امام سجاد علیه السلام عَلَم کرد. گفت باشه نمی‌کشم اهل بیت پیغمبر را به تو می‌سپارم. وقتی یزید خواست ناموس پیغمبر را به کنیزی بفرستد حضرت زینب چه فرمود؟ فرمود اگر چنین کنی کافر شدی، حرام خدا را مرتکب شدی چون ما آل رسول الله هستیم. یزید بدبخت تسلیم شد و دیگر نتوانست این غلط را انجام دهد.

 

اهانت نقد؛ عقاب نسیه؟!

قرآن، پیغمبر. چقدر؟ برای چندمین بار؟ این کلام خداست که رسول الله صلی الله علیه و آلهمی فرماید «وَيْلٌ لِمَنْ أَهَانَ وَلِيّاً مَنْ أَهَانَ وَلِيّاً فَقَدْ حَارَبَنِي‏»[26]. اگر کسی اهانت کند به ولیّ‌ای از اولیاء منِ خدا به جنگِ با منِ خدا برخاسته. «وَ يَظُنُّ مَنْ حَارَبَنِي أَنْ يَسْبِقَنِي‏». کسی که به جنگ با من برخاسته با شکستن حرمت ولیّ من فکر می‌کند از من جلو زده، فکر می‌کند برده؟ فکر می‌کند مرا ناتوان و ناچیز قرار داده؟ «وَ أَنَا الثَّائِرُ لِأَوْلِيَائِي فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَة»، من انتقام‌گیرنده هستم از اولیاء خودم در دنیا و آخرت. یعنی چی؟ یعنی آقایان مسلمین ننشین بگو ای خدا ذلیلش کند، ای خدا آتش جهنم را برای اینها محیا کند. نسیه عقابشان نکن، به قیامت نگذار. «أَنَا الثَّائِرُ لِأَوْلِيَائِي» که اهانت شده در دنیا و آخرت. این یعنی چی؟ این تکلیف من و شمای مسلمان را روشن نمی‌کند؟ نمازجمعه برگزار نشود سلامتی شما تهدید نشود، باشه. دین ما تهدید شد چی؟ اصل و اساس ما تهدید شد چی؟ کی محکوم می‌کند هتّاکین به قرآن و پیغمبر اکرم را این روزها؟ ما سینه زدیم برای کی؟ برای چی؟ گریه می‌کنیم برای آیه‌های قرآن بالای نی، مگر غیر از این است؟ هیئتی‌ها قرآن را آتش زدند چرا فریاد نمی‌زنید؟ برای کی سینه می‌زنیم؟ برای چی سینه می‌زنیم؟

اباعبدالله الحسین علیه السلام وقتی خود را معرفی می‌کند می گوید من ثانیِ قرآن هستم. من قرآن دوم هستم، قرآن اول به آتش کشیده شده توسط طاغوت و نظام سلطه. نمی‌شود نشست و تماشا کرد دو تا مسئول و روحانی یک گوشه‌ای محکومیتی کنند و بگذرید خب دوباره تکرار می‌شود. «أَنَا الثَّائِرُ لِأَوْلِيَائِي فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَة»، خدا اگر بخواهد انتقام بگیرد از کسانی که به اولیائش توهین کردند یعنی از کسانی که بستر این توهین را با سستی و انفعالشان فراهم کرده انتقام نمی‌گیرد؟ تکلیف ما را خدا روشن نمی‌کند؟ چطور آنهایی که ساکت بودند حسین بن علی سرش بالای نیزه رفت، شما می‌نشینید الآن همه را نفرین می‌کنید؟ «لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً قَتَلَتْكُم‏»[27]، والله به حضرت عباس امت اسلام حسین را نکشتند که، یک عده‌ای از آن 30 هزار نفر هم همه‌شان تیر نزدند چند هزار نفری تیر زدند ولی شما می‌گویید «لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً قَتَلَتْكُم‏»، «لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً دَفَعَتْكُمْ عَنْ مَقَامِكُمْ وَ أَزَالَتْكُمْ عَنْ مَرَاتِبِكُمُ الَّتِي رَتَّبَكُمُ اللَّهُ فِيهَا»، همه ملت را یکجا با یک چوب می‌زنی امام باقر علیه السلام . این یعنی چی؟ این یعنی سهم هر کسی در این توهین، سهم هر کسی در این خون، سهم هر کسی در این قتل باید مشخص شود. سهم ما در این توهین به قرآن کریم چیست، بگذارید پرده‌ها برود کنار سهم ما معلوم می‌شود، قیامت معلوم می‌شود. سهم ما در جری شدن فرانسه خبیثِ ذلیلِ حقیرِ برده حلقه به گوش آمریکا معلوم می‌شود، والله معلوم می‌شود تالله معلوم می‌شود؛ سهم من و تو معلوم می‌شود. بگذارید پرده‌ها کنار برود ما سهم داریم، ما در احساس قدرتِ دروغینِ طاغوت، احساس قدرت کاذب طاغوت سهم داریم.

 

امام سجاد اسیر بود؛ ما امروز در اوج قدرت هستیم

امام سجاد علیه السلام دقیقاً راه پدر را ادامه داد، امام سجاد علیه السلام شما اسیر هستی ما اسیر نیستیم. امام ما را امروز نکشتند، ما امروز در اوج قدرت هستیم، نائب امام زمانمان امروز در اوج قدرت دارد مدیریت می‌کند، توان دفاعی و رزمی و نظامی شما از صدر اسلام تا امروز بی‌نظیر است. 1400 سال است اسلام اینقدر توانمند و قدرتمند نظامی در دنیا نبوده، کی بوده؟ توان سیاسی شما [در این] 1400 سال بی‌سابقه است، چرا الآن هر کاری می‌کنند می‌گویند شما باید از ورود در منقطه دست بردارید؟ چون حاکمیت شما نه‌تنها تحت تأثیر قرار داده خاورمیانه را بلکه دنیا را تحت تأثیر قرار داده. وال استریت‌ها و سمپل‌ها و این اعتراضات در آمریکا تا کاخ سفید رفتن، کنار کاخ سفید فریادهای شما شنیده می‌شود؛ این یعنی قدرت سیاسی شما، این یعنی قدرت نرم شما نه قدرت سختِ موشکی شما فقط. 160 کشور حمله کردند دو کشور کوچک را ببلعند، مدیریت و فرماندهی و استقامت و مبارزه و ایثار و خون‌ها و ایمان شما 160 کشور را زمین‌گیر کرد و مغلوب کرد و آن دو کشور الآن با عزت روی پا ایستاده. به شکست وا داشت، به یک شکست جهانی بی‌نظیر. کاش هنرمندان ما می‌فهمیدند چه اتفاقی در این هفت سال افتاد، فقط می‌فهمیدند. چقدر برای جنگ جهانی دوم فیلم ساخته شد؟ و ماها در دهه 60 چقدر شب و روز پای فیلم‌های جنگ جهانی دوم نشستیم. این یک جنگ جهانی تمام عیار بود بر علیه اسلام، بر علیه این حاکمیت و نظام و تفکر و مدیریت. قدرتی که امروز شما دارید، قدرت نرم سیاسی و حتی قدرت اقتصادی با وجود همه مشکلات. وقتی تمام عالم بخواهد ریشه شما را بکند در حوزه اقتصاد و شما بتوانی سر پای خودت بایستی و نابود نشوی این یعنی قدرت. آن هم تازه با این فضای مدیریت، این مدیریتِ حاکمی که تمام چشمش به دشمن است و توقع او از بیرون از مرزهاست؛ این یعنی قدرت.

امام سجاد علیه السلام اسیر بود، اصلاً شما چنین خطبه‌ای در عالم ندیدی امام حسین علیه السلام روز عاشورا خطبه خواند امام حسین علیه السلام آزاد بود و شمشیر در دستش داشت، کلی از اینها را به درک واصل کرد و بعد از خطبه‌اش هم دوباره به درک واصل کرد. امام سجاد علیه السلام وقتی این خطبه را در شام می‌خواند یا در کوفه، اسیر است. مقابل امام سجاد علیه السلام رفت توهین کرد به امیرالمؤمنین علیه السلام و امام حسین علیه السلام ، حضرت فرمود بگذار من هم صحبت کنم. «ائْذَنْ لِي حَتَّى أَصْعَدَ هَذِهِ الْأَعْوَاد»[28]، یزید بگذار من بروم روی این چوب‌ها بایستم. «فَأَتَكَلَّمَ بِكَلِمَاتٍ لِلَّهِ فِيهِنَّ رِضا»، بگذار من چند کلمه صحبت کنم که خدا از این کلمات راضی است. «وَ لِهَؤُلَاءِ الْجُلَسَاءِ فِيهِنَّ أَجْرٌ وَ ثَوَاب‏»، اینها که اینجا نشستند در کاخ تو بگذار من سخنرانی کنم تا یک اجر و ثوابی ببرند. «كَلَامُكُمْ نُورٌ وَ أَمْرُكُمْ رُشْد»[29]؛ «قَالَ فَأَبَى يَزِيد»، یزید گفت نه. برگشتند گفتند بگذار صحبت کند شاید یک چیزی از این شنیدیم. باور شامیان را ببین، شاید یک حرف به درد بخوری زد. «فَلَعَلَّنَا نَسْمَعُ مِنْهُ شَيْئا»، شاید یک چیزی گفت. یزید گفت «إِنْ صَعِدَ لَمْ يَنْزِلْ إِلَّا بِفَضِيحَتِي وَ بِفَضِيحَةِ آلِ أَبِي سُفْيَان‏»، این اگر برود بالای منبر حرف بزند پایین نمی‌آید مگر اینکه من و آل ابی سفیان را مفتضح می‌کند.

 

سخنرانی که آل ابی سفیان امروز را رسوا نکند باید قیامت جواب بدهد

ای خطبایی که بر منبر حسین حرف زدید و مفتضح نکردید آل ابی سفیان امروز را، شما باید قیامت جواب بدهید. برای مردم این دشمن را معرفی نکردید که این دشمن وقتی قرآن را آتش می‌زند مردم تکان نمی‌خورند. هیچ حرکتی شما در شهرها دیدید؟ چرا شهرها را مثال می‌زنید، قم اینجاست، همه چشمشان به قم است. قم حجت بر همه خلائق فی زمان غیبت قائم الی ظهوره.

گفتند یزید بابا این نمی‌تواند کاری کند بگذار حرفش را بزند. آنقدر گفتند یزید برگشت گفت «إِنَّهُ مِنْ أَهْلِ بَيْتٍ قَدْ زُقُّوا»، من می‌شنانم اینها را، اینها از بچگی علم را هضم کردند، خورانده شده علم به وجود اینها. حالا به اندازه فهم و شعور یزید، بدبخت بیچاره فکر می‌کند در کودکی علم به اینها آموخته شده، نمی‌داند قبل از خلقت آسمان و زمین سینه امام سجاد علیه السلام مملوّ از علوم الهی شده. بالأخره اصرار کردند و یزید گفت باشه منبر برود. امام سجاد علیه السلام منبر رفت و شروع کرد خطبه خواندن، خطبه‌ای خواند که «أَبْكَى مِنْهَا الْعُيُون‏»، همه چشم‌ها به گریه افتاد قلب‌ها لرزید. «قَالَ أَيُّهَا النَّاسُ أُعْطِينَا سِتّاً وَ فُضِّلْنَا بِسَبْع‏». خدا به ما 6 ویژگی عنایت کرده و به وسیله هفت خصلت ما را به همه عالم برتری داده. یعنی چی؟ یعنی دقیقاً دارد راه امام حسین علیه السلام را ادامه می‌دهد. یادتان است کلمات امام حسین علیه السلام در دفاع از حق امام و ائمه؟ امام سجاد علیه السلام تا شروع کرد صحبت کردن، کاری که امام حسین علیه السلام در عاشورا کرد امام سجاد علیه السلام در کاخ یزید کرد، بلند کردن پرچم امامت جامعه. امام سجاد علیه السلام نرفت سخنرانی کند بگوید که خب مردم ما آل پیغمبر هستیم شما به این یزید بگویید ما را آزاد کند، ما حرم اهل بیت هستیم. اینجوری از سر عجز و ناتوانی نبود، اول شمشیر کشید، اول ضربه زد، آخر کلامش مصیبت کربلا را فرمود. اول که دارم سخن می‌گویم و هنوز می‌توانم حرف بزنم از آل الله، از امام، از ولیّ حق و امام حق دفاع کنم. امام سجاد علیه السلام دقیقاً همان کاری را کرد که امام حسین علیه السلام در کربلا کرد ولی در شام. امام حسین علیه السلام با  ۷2 یار این کار را کرد، امام سجاد علیه السلام تنها این کار را کرد فقط با زینب(سلام الله علیها). این یعنی چی؟ این یعنی اگر شما ملت هم نبودید در برابر طاغوت به دفاع از حق امامت باید برخیزی حتی اگر یک نفر بودی، «أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنى‏ وَ فُرادى‏»[30]. «أُعْطِينَا الْعِلْمَ وَ الْحِلْمَ وَ السَّمَاحَةَ وَ الْفَصَاحَةَ وَ الشَّجَاعَةَ وَ الْمَحَبَّةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِين‏»، خدا به ما علم و حلم و فصاحت داده، خدا به ما بزرگواری داده، خدا به ما محبت در دلهای مؤمنین داده، خدا به ما شجاعت داده؛ این 6 خصلت. «وَ فُضِّلْنَا»، خدا به واسطه این ویژگی‌ها ما را از همه برتر کرده. «وَ فُضِّلْنَا بِأَنَّ مِنَّا النَّبِيَّ الْمُخْتَارَ مُحَمَّدا»، فضیلت به ما داده که پیغمبر نبی مختار از ماست. در دفاع از حق امام از جایگاه رفیع رسول الله صلی الله علیه و آلهاستفاده می‌کند. آی عالم اسلام اگر برای رسول الله صلی الله علیه و آلهبا این توهین‌ها جایگاه نماند تو چگونه می‌توانی از حق امامت دفاع کنی؟ بر ما واجب نیست حرمت اماممان یعنی نبی مکرم اسلام را حفظ کنیم؟ «تُعَزِّرُوهُ وَ تُوَقِّرُوه‏»[31] قرآن برای چیست؟ چرا خدا دستور می‌دهد عظمت پیغمبر را حفظ کن، وقار و جایگاه و هیبتش را حفظ کن، چرا خدا این دستور را می‌دهد؟ «أَبا أَحَدٍ مِنْ رِجالِكُم‏»[32] نیست؟ «لكِنْ رَسُولَ اللَّهِ وَ خاتَمَ النَّبِيِّين‏». «مِنَّا الصِّدِّيقُ وَ مِنَّا الطَّيَّارُ وَ مِنَّا أَسَدُ اللَّهِ وَ أَسَدُ رَسُولِهِ وَ مِنَّا سِبْطَا هَذِهِ الْأُمَّةِ مَنْ عَرَفَنِي فَقَدْ عَرَفَنِي وَ مَنْ لَمْ يَعْرِفْنِي أَنْبَأْتُهُ بِحَسَبِي وَ نَسَبِي‏». هر که منِ علی بن ابیطالب را می‌شناسد که می‌شناسد هر که نمی‌شناسد خودم را با حسب و نسبم معرفی می‌کنم.

 

«أَنَا ابْنُ مَكَّةَ وَ مِنَى أَنَا ابْنُ زَمْزَمَ وَ الصَّفَا»

بیینید امام سجاد علیه السلام جلوی چشم یزید یک نفر ـ جوان ـ آن هم در اسارت ببینید چگونه خودش را معرفی می‌کند، نسبش را چگونه معرفی می‌کند. «أَنَا ابْنُ مَكَّةَ وَ مِنَى أَنَا ابْنُ زَمْزَمَ وَ الصَّفَا أَنَا ابْنُ مَنْ حَمَلَ الرُّكْنَ بِأَطْرَافِ الرِّدَا أَنَا ابْنُ خَيْرِ مَنِ ائْتَزَرَ وَ ارْتَدَى أَنَا ابْنُ خَيْرِ مَنِ انْتَعَلَ وَ احْتَفَى أَنَا ابْنُ خَيْرِ مَنْ طَافَ وَ سَعَى أَنَا ابْنُ خَيْرِ مَنْ حَجَّ وَ لَبَّى‏»، خودش را اول با مکه معرفی می‌کند. من پسر مکه‌ام، من پسر منا‌ام، من پسر زمزم‌ام، من پسر صفایم بعد خود را با پیغمبر معرفی می‌کند، من پسر بهترین حاجی هستم. «أَنَا ابْنُ مَنْ حُمِلَ عَلَى الْبُرَاقِ فِي الْهَوَاء»، کسی که با براق در شب معراج به آسمانها رفت. «أَنَا ابْنُ مَنْ أُسْرِي‏»، من فرزند رسول‌اللهی هستم که شب معراج داشت. شروع کرد در دفاع از حق امام؛ «أَنَا ابْنُ مَنْ بَلَغَ بِهِ جَبْرَئِيلُ إِلَى سِدْرَةِ الْمُنْتَهَى‏»، تا صدر منتهی پیغمبر را همراهی کرد. «أَنَا ابْنُ مَنْ دَنا فَتَدَلَّى فَكانَ قابَ قَوْسَيْنِ أَوْ أَدْنى‏»، من پسر پیامبری هستم که آن پیامبر آن شب آنقدر به خدا نزدیک شد تا به اندازه فاصله دو طرف یک کمان. «أَنَا ابْنُ مَنْ صَلَّى بِمَلَائِكَةِ السَّمَاء»، کسی که با ملائکه آسمانها نماز گذارد«أَنَا ابْنُ مَنْ أَوْحَى إِلَيْهِ الْجَلِيلُ مَا أَوْحَى»،‏ من فرزند پیامبری هستم که خدا آن وحی‌ها را به او فرمود. «أَنَا ابْنُ مُحَمَّدٍ الْمُصْطَفَى أَنَا ابْنُ عَلِيٍّ الْمُرْتَضَى‏». بعد از نبی مکرم با امیرالمؤمنین خود را معرفی کرد، آن هم امیرالمؤمنینی که تا چند دقیقه پیش این خطیب بالای منبر داشت لعن و سبّش می کرد. دقت کنید، راه این است. راه این است در قلب کفرِ طاغوتیِ آمریکاییِ اسرائیلی امروز تو تیغِ تیز مقام و جایگاه و عظمت رسول الله صلی الله علیه و آلهرا در چشم دشمن و کفر ببری. اینکه بنشینی او به پیغمبرت توهین کند، بنشینی او قرآن تو را به آتش بکشد؛ راه این است که سجاد علیه السلام به ما نشان داده.

 

جواب توهین به رسول الله صلی الله علیه و آلهو قرآن را باید محکم داد

«أَنَا ابْنُ مَنْ ضَرَبَ خَرَاطِيمَ الْخَلْقِ حَتَّى قَالُوا لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّه‏»، من فرزند علی هستم که با پهنای شمشیر به بینی مردم زد مردمی که حاضر نبودند اسلام را بپذیرند. از جذبه و شمشیر علی اسلام آوردند، بله. امام سجاد علیه السلام یک مقدار لطیف‌تر چرا سخن نمی‌گویی از امیرالمؤمنین، یک‌جوری اول اینها را جذب کن اول از زیبایی‌ها و طراوت و نرمش حرف بزن. نه با متکبرین باید با تکبر برخورد کنی، با قدرت و قهر و غضب. جواب اینها را در توهین به رسول الله صلی الله علیه و آلهو قرآن باید محکم داد. یک جواب دیپلماسی که جواب نیست، آن جواب برای رفع تکلیف است. ما این توهین را محکوم می‌کنیم شما باید اجازه بدهید هر کسی دین خودش را داشته باشد. اینکه محکومیت نیست، این برای این است که حقوقی که وزیر خارجه می‌گیرد حلال باشد، قانونش را عمل کند. فریاد مردم یک فریاد دیگر است، فریادی است که امروز و این روزها امام سجاد علیه السلام در کاخ یزید در چشم یزید زد.

«أَنَا ابْنُ مَنْ ضَرَبَ بَيْنَ يَدَيْ رَسُولِ اللَّهِ بِسَيْفَيْنِ وَ طَعَنَ بِرُمْحَيْن‏» من فرزند علی بن ابیطالبی هستم، من فرزند کسی هستم که در جنگ‌ها با دو شمشیر می ‌، با دو نیزه می‌جنگید. «هَاجَرَ الْهِجْرَتَيْنِ وَ بَايَعَ الْبَيْعَتَيْن‏»، فرزند کسی هستم که دو هجرت کرد، دو بیعت کرد، بر دو قبله نماز خواند. «قَاتَلَ بِبَدْرٍ وَ حُنَيْنٍ وَ لَمْ يَكْفُرْ بِاللَّهِ طَرْفَةَ عَيْن»‏ چشم به هم زدنی علی کفر نورزیده. «أَنَا ابْنُ صَالِحِ الْمُؤْمِنِينَ وَ وَارِثِ النَّبِيِّينَ وَ قَامِعِ الْمُلْحِدِين‏»، در هم کوبنده ملحدین است، بزرگ و آقای مسلمین. «نُورِ الْمُجَاهِدِينَ وَ زَيْنِ الْعَابِدِين‏»، من فرزند کسی هستم در عین اینکه نور المجاهدین است زین العابدین هم هست. تک بُعدی‌هایی که فقط عبادت می‌کنند اینجا باید بیایند پای منبر امام سجاد علیه السلام ادب بشوند. عبادت تو وقتی ارزش دارد که در کنارش شمشیر بزنی. «نُورِ الْمُجَاهِدِينَ وَ زَيْنِ الْعَابِدِينَ وَ تَاجِ الْبَكَّائِينَ وَ أَصْبَرِ الصَّابِرِينَ وَ أَفْضَلِ الْقَائِمِينَ مِنْ آلِ يَاسِينَ رَسُولِ رَبِّ الْعَالَمِينَ أَنَا ابْنُ الْمُؤَيَّدِ بِجَبْرَئِيلَ الْمَنْصُورِ بِمِيكَائِيلَ أَنَا ابْنُ الْمُحَامِي عَنْ حَرَمِ الْمُسْلِمِين‏»، جبرائیل و میکائیل در جنگ احد کمکش کردند. « قَاتِلِ الْمَارِقِينَ وَ النَّاكِثِين‏»، بله من فرزند علی هستم که منافقین را به خاک و خون کشید. «وَ الْمُجَاهِدِ أَعْدَاءَهُ النَّاصِبِينَ وَ أَفْخَرِ مَنْ مَشَى مِنْ قُرَيْشٍ أَجْمَعِينَ وَ أَوَّلِ مَنْ أَجَابَ وَ اسْتَجَابَ لِلَّهِ وَ لِرَسُولِهِ مِن‏ الْمُؤْمِنِينَ وَ أَوَّلِ السَّابِقِينَ وَ قَاصِمِ الْمُعْتَدِينَ وَ مُبِيدِ الْمُشْرِكِينَ وَ سَهْمٍ مِنْ مَرَامِي اللَّهِ عَلَى الْمُنَافِقِين‏»، تیری از تیرهای خدا بر منافقین؛ من فرزند اویم. «لِسَانِ حِكْمَةِ الْعَابِدِينَ وَ نَاصِرِ دِينِ اللَّهِ وَ وَلِيِّ أَمْرِ اللَّهِ وَ بُسْتَانِ حِكْمَةِ اللَّهِ وَ عَيْبَةِ عِلْمِهِ سَمِحٌ سَخِيٌّ بَهِيٌّ بُهْلُولٌ زَكِيٌّ أَبْطَحِيٌّ رَضِيٌّ مِقْدَامٌ هُمَامٌ صَابِرٌ صَوَّامٌ مُهَذَّبٌ قَوَّامٌ قَاطِعُ الْأَصْلَابِ وَ مُفَرِّقُ الْأَحْزَابِ أَرْبَطُهُمْ عِنَانا»، از همه پر سرعت‌تر است در میدان مبارزه. «أَثْبَتُهُمْ جَنَاناً وَ أَمْضَاهُمْ عَزِيمَةً وَ أَشَدُّهُمْ شَكِيمَة»، در برابر دشمنان از همه سرکش‌تر است. فرزند کسی هستم «أَسَدٌ بَاسِلٌ يَطْحَنُهُمْ فِي الْحُرُوبِ إِذَا ازْدَلَفَتِ الْأَسِنَّة»، در جنگ‌ها هنگامی که همه نیزه‌ها جلو می‌آمدند او به استقبال نیزه‌ها می‌رفت. «قَرُبَتِ الْأَعِنَّةُ طَحْنَ الرَّحَى‏»، این یعنی دفاع از حق امام در بارگاه یزید، این یعنی عاشورا. «مَكِّيٌّ مَدَنِيٌّ خَيْفِيٌّ عَقَبِيٌّ بَدْرِيٌّ أُحُدِيٌّ شَجَرِيٌّ مُهَاجِرِيٌّ مِنَ الْعَرَبِ سَيِّدُهَا وَ مِنَ الْوَغَى لَيْثُهَا وَارِثُ الْمَشْعَرَيْنِ وَ أَبُو السِّبْطَيْنِ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ ذَاكَ جَدِّي عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِب‏». «أَنَا ابْنُ فَاطِمَةَ الزَّهْرَاءِ أَنَا ابْنُ سَيِّدَةِ النِّسَاء»، من فرزند پاره تن پیغمبر هستم.

 

اگر به عمل امام عمل نکنیم سینه زدن ما اثری ندارد!

 تازه بخشی از اخبار به ما رسیده، دائم گفت گفت گفت تا زجه اهل شام در کاخ بلند شد. یزید گفت مؤذن اذان بگو شروع کرد اذان گفتن، امام سجاد علیه السلام فرمود «قَالَ الْمُؤَذِّنُ اللَّهُ أَكْبَرُ اللَّهُ أَكْبَرُ قَالَ عَلِيٌّ لَا شَيْ‏ءَ أَكْبَرُ مِنَ اللَّهِ»، مؤذن گفت اشهد ان لا اله الا الله، امام سجاد علیه السلام فرمود «شَهِدَ بِهَا شَعْرِي وَ بَشَرِي وَ لَحْمِي وَ دَمِي‏»، تمام گوشت و استخوان من به این شهادتی که شهادت دادی شهادت می‌دهد. تا مؤذن گفت اشهد ان محمد رسول الله  امام سجاد علیه السلام از بالای منبر یزید را خطاب قرار داد این محمدی که الآن نامش برده شد جدّ من است یا جد تو. اگر فکر می‌کنی جد توست دروغ گفتی، اگر بگویی جد من است پس چرا عترت او را کشتی.

تمام خطبه امام سجاد علیه السلام که ساعتی طول کشیده دفاع از حق و جایگاه امام [است]، رسوا کردن یزید که او با چه کسی در افتاده است. امروز اگر ما رسوا نکنیم دستگاه حاکمه یزید و طاغوت زمان را در هدم و هتک قرآن و عترت و دین و اسلام ما پا جای امام سجاد گذاشتیم؟ به والله نه، تا قیامت سینه بزنیم اگر به عمل امام عمل نکنیم سینه زدن ما اثری ندارد. امام معصوم علیه السلام فرمود مبغوض امت هستی اگر به امامی اعتقاد داشته باشی ولی عمل به سنتش نکنی. این امام سجاد علیه السلام ماست. همین دستگاه ظلمه، همین حاکمیت صهیونیستی، همین طاغوت زمان امروز، 350 سال پیش حرم امام سجاد علیه السلام را با خاک یکسان کرد. یک عده‌ای شیعه برآشفتند و دوباره حرم را ساختند بعد از 80 سال. بعد امام سجاد حرم داشت در مدینه منوره تا  صلی الله علیه و آله6 سال پیش، دوباره این وهابی‌ها با هدایت خاخام‌های یهود و صهیونیست، همان انگلستان نجس، دوباره اینها حرم‌ها را با خاک یکسان کردند.  صلی الله علیه و آله6 سال است این امام شما که با این خطبه قرّا کاخ یزید را بعد از قتل اباعبدالله علیه السلام آنقدر به لرزه در آورد که آزادی آل الله را تضمین کرد. این امام سجاد علیه السلام ، این امام حسن مجتبی علیه السلام ، این امام باقر علیه السلام ، این امام صادق علیه السلام ،  صلی الله علیه و آله6 سال است [قبر] چهار امام ما با خاک یکسان است هنوز 80 سال گذشتگانمان هم نشده که برویم دوباره حرم‌ها را آباد کنیم؟ باید حرکت کرد، درس امام سجاد علیه السلام به همه عالم این است که وقتی در حضیض ذلت قرار گرفتی، در ضعف هم قرار گرفتی ننشین. وقتی به قرآن توهین می‌شود وقتی به پیغمبر توهین می‌شود ما فکر زمانمان هستیم، می‌رویم که به راحتی به زندگی‌مان برسیم؟ نفرین بر زندگی‌ای که نه خار به چشم دشمن باشد و نه خیری برای دین داشته باشد، این چه زندگی ای است «لَا خَيْرَ فِي الْعَيْشِ بَعْدَ هَؤُلَاء»[33]. زجه زینب کبری کجا بلند شد در همین کاخ یزید؟ وقتی آن ملعون شروع کرد به لب و دهان قاری قرآن چوب خیزران زدن، زجه زینب کبری بلند شد همه چیز را به هم ریخت. به هم بریزید عالم را؛ امام زمان، ما شرمنده هستیم از اینکه این هستیم، شرمنده هستیم از اینکه نمی‌توانی روی یاری ما حساب کنی برای ریشه‌کن کردن هتّاکان قرآن و پیغمبر، کاش مرده بودیم و این روز را نمی‌دیدیم.     

 

[1] بحارالأنوار، ج44، ص381

[2] بحار الأنوار، ج44، ص325

[3] سوره نور، آیه55

[4] کافی، ج1، ص4 علیه السلام  علیه السلام

[5] بحارالأنوار، ج65، ص155

[6] سوره توبه، آیه33

[7] بحارالأنوار، ج علیه السلام 5، ص83

[8] سوره نحل، آیه36

[9] سوره بقره، آیه21 علیه السلام

[10] تحف العقول، ص238

[11] بحارالأنوار، ج64، ص65

[12] سوره نجم، آیه3و4

[13] مدينة معاجز الأئمة الإثني عشر، ج‏4، ص115

[14] سوره شعراء، آیه22 علیه السلام

[15] بحارالأنوار، ج45، ص304

[16] سوره آل عمران، آیه16 صلی الله علیه و آله

[17] سوره بقره، آیه5

[18] سوه بقره، آیه2

[19] سوره آل عمران، آیه102

[20] سوره آل عمران، آیه103

[21] سوره حج، آیه علیه السلام 8

[22] سوره آل عمران، آیه1 علیه السلام 8

[23] وقعة الطف، ص1 علیه السلام 2

[24] سوره قصص، آیه41

[25] سوره توبه، آیه12

[26] مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، ج صلی الله علیه و آله، ص102

[27] بحارالأنوار، ج صلی الله علیه و آله8، ص2 صلی الله علیه و آله4

[28] بحارالأنوار، ج45، ص13 علیه السلام

[29] بحارالأنوار، ج صلی الله علیه و آله صلی الله علیه و آله، ص132

[30] سوره سبأ، آیه46

[31] سوره فتح، آیه صلی الله علیه و آله

[32] سوره احزاب، آیه40

[33] بحارالأنوار، ج44، ص3 علیه السلام 3

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

مجالس شب های قدر
با سخنرانی و مناجات خوانی
حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
از جمعه تا سه شنبه، از ساعت ۲۱:۳۰
(قرائت قرآن، بیان احکام، سخنرانی، عزاداری، دعای جوشن کبیر، قرآن به سر گرفتن)
مکان:
مصلی قدس قم
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است