جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ - ساعت ۱۶:۵۷

جولان اهل باطل، قاتل جوادالائمه علیه السلام

شهادت امام جواد علیه السلام - ۳۰ تیر ۹۹: آنچه امام جواد علیه السلام را در جامعه ضعیف کرد تا دشمن ایشان را به شهادت برساند، تظاهر و جولان اهل باطل در جامعه بود. اهل باطل در جامعه افکار باطل خود را نشر میدادند،‌ و کسی هم نبود مقابلشان بایستد. چه کسی گفته ما باید بر اساس دستور دین با دشمن کنار بیاییم؟ حتی با دشمن هم اهل گفتگو باشیم. این حرف باطل از کجا آمده؟

مراسم عزاداری سالگرد شهادت امام نهم شیعیان حضرت جوادالائمه علیه السلام در هیئت محبین اهلبیت علیهم السلام قم دوشنبه ۳۰ تیر ۹۹ با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه سلام الله علیها برگزار شد.

ولایتمداری، امتحان بزرگ همه امتها

همه امتها بوسیله امامشان امتحان میشوند. جنگ تحمیلی ما آزمون ولایتمداری مردم ما بود. إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ لَمْ يَرْتابُوا وَ جاهَدُوا بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ في‏ سَبيلِ اللَّهِ أُولئِکَ هُمُ الصَّادِقُونَ(حجرات ۱۵). انقلاب همیشه اولش هیجان و شور است، اما به مرور فرسایشی میشود. پیغمبراکرم صلی الله علیه وآله ۸۰ جنگ داشت. اما امت اسلام به مرور از جهاد و مبارزه خسته شدند. چرا ما باید جلسات یادواره شهدا بگیریم؟ چون یادواره شهدا ظاهرش احترام و تکریم شهداست،‌که باید هم باشد. اما باطنش عرصه آزمایش باور و ایمان قلبی ماست نسبت به امر امام. چیزی که رزمندگان را هشت سال مقاوم نگه داشت و سردار سلیمانی را ۴۰ سال در جبهه مبارزه مقاوم نگه داشت، اطاعت امر امام و ولایت پذیری رزمندگان بود.

ما چند نفر مثل سردار سلیمانی داریم که پس از چهل سال مبارزه، قلبا باورش متزلزل نشود. برخی از ما مشکلات اقتصادی و خیانتهای مدیریتی در سطح مسئولان را می بینیم، نسبت به ولایت دچار تردید میشویم. دشمن و شیطان همه توانش را جمع کرده تا جایگاه ولایت را مورد هدف قرار دهد.

همه ما در معرض این امتحان هستیم؛ التبه سخت تر از امتحانی که شهدای جنگ تحمیلی شدند. شهدا حجت را بر ما تمام کردند. نوجوانان ما حتما زندگی شهدا را مطالعه کنند. اگر نحوه زندگی شهدا را ندانیم، نحوه شهادتشان را هم نمیتوانیم ملاک قرار دهیم. از زندگی شهدا باید درس بگیریم، نه فقط از شهادتشان. از شهدا باید درس ولایتمداری بگیریم، تا در امتحان ولایتمداری نمره قبولی کسب کنیم.

 

جولان اهل باطل، قاتل جوادالائمه علیه السلام

امام جواد علیه السلام در جوانی به شهادت رسید. جوانترین امام بود. در آن زمان بلایی به جان باور قلبی شیعیان افتاده بود، و آن تردید نسبت به امام بود. میگفتند امام رضا علیه السلام فرزند ندارد، پس امام نیست. البته فرزند بهانه بود. اینکه امام جواد علیه السلام ۸ ساله بود، بهانه بود. حضرت عیسی علیه السلام در مهد نبوت داشت. یکی از شیعیان به امام رضا علیه السلام گفت شما امام نیستید، چون فرزند ندارید. امام فرمود: وَ اللَّهِ لَيـَجـْعـَلَنَّ اللَّهُ مـِنِّی مَا يُثْبِتُ بِهِ الْحَقَّ وَ أَهْلَهُ وَ يَمْحَقُ بِهِ الْبَاطِلَ وَ أَهْلَهُ. خداوند حتما فرزندی برای من قرار داده که حق و اهل حق را تثبیت میکند و باطل را نابود میکند. اگر میخواهیم اهلبیتی باشیم باید در هر موقعیتی هستیم احقاق حق کنیم و باطل را دچار چالش کنیم.

قاتل جوادالائمه علیه السلام، یعنی آنچه باعث شد جوادالائمه علیه السلام محدود و محصور شود، این است که : لو لا تظاهر الباطل علينا و غواية ذرية الكفر و توثب أهل الشرك و الشك و الشقاق علينا. آنچه امام جواد علیه السلام را در جامعه ضعیف کرد تا دشمن ایشان را به شهادت برساند، تظاهر و جولان اهل باطل در جامعه بود. اهل باطل در جامعه افکار باطل خود را نشر میدادند،‌ و کسی هم نبود مقابلشان بایستد.

چه کسی گفته ما باید بر اساس دستور دین با دشمن کنار بیاییم؟ حتی با دشمن هم اهل گفتگو باشیم. این حرف باطل از کجا آمده؟ اهل باطل اگر جولان دادند باید مقابلشان بایستیم. نباید اجازه جولان فکر باطل و غلط بدهیم. از حق دفاع کنیم. كَلِمَةُ اللّهِ هِیَ الْعُلْیَا(توبه ۴۰). مصداق این عبارت امیرالمومنین علیه السلام است. جوان مسلمان باید قدرت داشته باشد. تأثیرگذار باشد در محیط پیرامونش. از نعمت جوانی باید استفاده کنیم. جوان رقت قلب دارد تا در برابر خداوند منعطف باشد، نه در برابر کفر و فساد و فسق.

وَ اَللَّهِ لاَ تَمْضِي اَلْأَيَّامُ وَ اَللَّيَالِي حَتَّى يَرْزُقَنِيَ اَللَّهُ وَلَداً ذَكَراً يَفْرُقُ‏ بِهِ بَيْنَ اَلْحَقِّ وَ اَلْبَاطِلِ‏. امام رضا علیه السلام میفرماید بخدا روز و شب نمیگذرد مگر اینکه خدا به من پسری می بخشد که بین حق و باطل جدایی می اندازد، و حق را از باطل مشخص میکند. این سخنان امام رضا علیه السلام در جامعه تأثیر نداشت، تا این ناباوری نسبت به امام تا زمان امام جواد علیه السلام هم ادامه پیدا کرد. مشکل ایمان مردم بود.

 

حتما باید هشت سال اشتباه میکردیم، تا نمایندگان خوب به مجلس بفرستیم؟!

زندگی سلیمان بن سرد خزائی را مطالعه کنید. رزمنده جانباز پای رکاب امیرالمومنین علیه السلام بود. تا جایی که امام به او فرمود تو مصداق آیه «مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبديلًا» هستی! همین سلیمان کارش به جایی رسید که امام به او فرمود تو نسبت به جایگاه من امیرالمومنین علیه السلام شک کردی. همین سلیمان به امام حسن علیه السلام گفت تو مذل المومنین هستی. در کربلا هم که امام حسین علیه السلام را تنها گذاشت. ثُمَّ لَمْ يَرْتابُوا.

امام جواد علیه السلام را جولان اهل باطل و دولت اهل ضلال کشت. ۲۴ میلیون مردم ما هشت سال به کسی رأی دادند که شعار مذاکره با آمریکا را بلند کرد. عدم باورش به حق را از روز اول فریاد زد و تبلیغ کرد. مردم هم قبول کردند. ۴ سال گذشت، اتفاقی نیفتاد، ‌اما بازهم مردم به او رأی دادند. حال اگر مردم پس از هشت سال در خانه علی علیه السلام را بزنند، ‌هنر نکرده اند! وقتی از باطل شلاق خوردیم و از باطل رویگردان شدیم، هنر نکرده ایم که به حق روی بیاوریم. باید همان اول با دیدن و فهمیدن حق از باطل روی برگردانیم. قلب روشن حق را می بیند. حق را که دید باید پای حق بایستد. رهبرانقلاب گفتند این دوره نمایندگان خوبی به مجلس راه پیدا کرده اند. اما ما باید حتما هشت سال اشتباه میکردیم تا بعد نماینده خوب به مجلس بفرستیم؟!

در بندهای قانون استخدامی کشور در سایت مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی آمده: تمام قواعد استخدامی کشور لازم الاجراست، الا زمانی که توصیه ای از دربار شاهنشاهی بشود! بعد میخواهیم مشکلات کشور دو روزه حل شود؟ نماینده غیرانقلابی قانون شاهنشاهی را نگه میدارد، شاید یک روزی برگشت! این یک نمونه است. اهل ضلال نباید مسئول شوند. کسیکه ولایت را قبول ندارد نباید مسئولیت دار شود. ما اگر میخواهیم امام زمان ارواحنا فداه را بیاوریم، دولت اهل ضلال نباید در عالم قدرت داشته باشد.

هیئتهای ما قواعد بهداشتی را بهتر از بقیه رعایت میکنند. مجالس ذکر را تعطیل نکنیم. مسئولین هیئتها و مساجد مجالس را تعطیل نکنند. دهه مسلمیه امسال شاه عبدالعظیم تعطیل اعلام شده. چرا؟ مگر امکان رعایت دستورات بهداشتی وجود ندارد؟ کسیکه مسئول یک هیئت و مسجد شد، صاحب هیئت و مسجد که نیست! خادم است؛ نمیتواند از خودش تصمیم بگیرد و مجلس را تعطیل کند.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است