جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ساعت ۱۱:۳۴

شبکه سازی پنهانی امام صادق علیه السلام برای قیام

شهادت امام صادق علیه السلام - ۲۷ خرداد ۹۹: امام صادق علیه السلام کار علمی انجام میدادند؛ در عین حال بصورت پنهانی شبکه سازی میکردند تا شیعه قدرت پیدا کند، و در زمان مناسب دست به قیام بزنند. امروز به ما میگویند حرف از مقاومت و مبارزه نزنید. امام صادق علیه السلام فرمود اگر باندازه یک گله گوسفند یار داشتم قیام میکردم. امام صادق علیه السلام شاگرد فقهی داشت، اما یار نداشت.

در سالگرد شهادت امام ششم شیعیان رییس مذهب جعفری امام جعفر صادق علیه السلام مراسم عزاداری هیئت محبین اهلبیت علیهم السلام قم سه شنبه ۲۷ خرداد 99 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه سلام الله علیها برگزار شد.

ترجمه های غیرانقلابی قرآن!

یک تلقی در حوزه و میان روحانیت ما هست کأن کسیکه کار علمی انجام داد و معارف اسلامی را صرفا بازگو کرد، دیگر تکلیفی در دین ندارد. امام صادق علیه السلام همان میدان علمی که بعد از کشف علوم توسط پدر بزرگوارشان باز کرد، خودش یک میدان مبارزه بود برای اینکه فقه شیعی را جا بیندازد.

یکی دیگر از کارهایی که امام صادق علیه السلام انجام دادند تفسیر قرآن با دیدگاه شیعی و انقلابی بود. حتی مراجعه به قرآن هم باید با نگاه شیعی باشد. ما مفسر قرآن کم نداشتیم. اما عموما همراه با نگاه انقلابی و شیعی و جهادی نبود. امروز هم ترجمه و تفسیرهای قرآن عموما همراه با نگاه جهادی و انقلابی نیست. يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ كُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ(توبه ۱۱۹). معنی این آیه این نیست که با راستگویان باشید. آیات قبل و بعد را ببینیم. امام صادق علیه السلام فرمود صادقین ما اهلبیت هستیم. صادقین یعنی مجاهدین؛ یعنی حمزه سیدالشهدا علیه السلام. اینکه صادقین را ترجمه به راستگویان کنیم، ترجمه سلیقه ای قرآن و تفسیر به رأی است.

غیرانقلابی ها هم از آیات قرآن و روایات استفاده میکنند. مرحوم هاشمی از آیات قرآن استفاده میکرد و میگفت باید با آمریکا مذاکره کنیم: وَ إِنْ جَنَحُوا لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَها وَ تَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ(انفال ۶۱). اگر دشمنان بالشان را بسمت شما باز کردند و تقاضای دوستی کردند، بسمت آنها بروید و بالتان را بسمت آنها باز کنید. در حالیکه سَّلْم یعنی تسلیم و فرمانبرداری، نه دوستی! احمدی نژاد هم در مصاحبه ای گفت که ایران و آمریکا با گفتگو و مشارکت در قدرت مسائلشان را حل کنند. بخشی از قدرت دست آمریکا باشد، بخشی هم دست ما. امام باقر علیه السلام فرمود این آیه جزو منسوخات قرآن است. این آیه برای زمان قبل از جنگ بدر بود. بعد از جنگ بدر آیه بعدی آمد: فَلَا تَهِنُوا وَتَدْعُوا إِلَى السَّلْمِ وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ(محمد ۳۵).

علما این نگاه را برای مردم باز کنند. هرکس یک آیه از قرآن خواند و تفسیر کرد، قصد و منظورش را از تفسیر بفهمیم. کدام آیات را برای تفسیر آیات قرآن استفاده میکند؟ رهبرانقلاب گفتند فتنه بعدی و آنتی تز انقلاب از دل قم و حوزه بیرون می آید. سکوت امروز حوزه را ببینید. اتفاقی که در آمریکا و اروپا در حال رخ دادن است، خیلی مهم است. مردم آمریکا و اروپا اصل حاکمیت غرب را زیر سوال می برند.

 

دین با علم تقابل ندارد؛ اما کدام علم؟!

امروز دنیا به این امر رسیده که یک منجی میخواهد تا امور جهان را درست کند. مستکبرین دنیا را ببینید با کرونا چه میکنند. ویروس کرونا برای برخی سنین بالا مرگ آفرین است. برای یک سنی عقیم کننده است. برای یک سنی مشکلات گوارشی درست میکند. کرونا ویروس جدیدی نیست. ۲۵ سال پیش در ایران شناسایی شده. یک ویروس شناخته شده است، که امروز دستکاری شده و به شکلی جدید و رفتاری متفاوت خود را نشان داده. چقدر مردم را از ویروس کرونا و اجتماعات ترساندند، حال سازمان بهداشت جهانی میگوید ناقلین ویروس کرونا را منتقل نمیکنند؛ فقط کسانیکه علائم حاد بیماری در آنها مشهود است ممکن است ناقل باشند. چقدر به همین هیئت ما ایراد گرفتند که شما چرا جلسات هیئت را برگزار میکنید؟

مسجد جمکران فردا برنامه اعلام کرده، بدون حضور جمعیت مجلس روضه برای امام صادق علیه السلام! رییس جمور رسما اعلام فرمودند قهوه خانه ها هم باز شوند! باغ وحش ها هم باز شدند. مسجد جمکران کمتر از قهوه خانه و باغ وحش است؟! هیئت یعنی اجتماع. تَزاوَروا وَ تَلاقُوا وَ تَذاکرُوا وَ احیَوا اَمرَنا. هیئت مجازی که هیئت نمیشود. چرا هیئت ها را ریشه کن میکنید؟‌ ما که نمیتوانیم به بهانه یک ویروس ائمه مان را رها کنیم. واقعا این اقدام مسجد جمکران قابل فهم نیست.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت ما نگرانیم اربعین از دست نرود. این سخن یعنی شما محرم را از دست رفته میدانید؟! سازمان بهداشت جهانی هم میگوید ویروس بوسلیه ناقلین انتشار پیدا نمیکند. ما از مردم آمریکا هم کمتریم؟ با یک ماسک به خیابانها می آیند و حقشان را طلب میکنند.

حتی اینکه چه اصنافی باز باشند و چه اصنافی بسته باشند، در دستورالعمل ستاد مبارزه با کرونا مشخص شده، اما تکلیف هیئت ها مشخص نشده. رهبرانقلاب اگر وارد نمیشدند، مجالس شبهای قدر هم تعطیل میشد، و تعطیلی مساجد و جلسات همچنان ادامه پیدا میکرد.

برخی در توجیه تعطیلی نمازجمعه و مساجد و جلسات مذهبی گفتند ما میخواهیم ثابت کنیم دین با علم تلاقی ندارند. اما این که علم نیست. علمی که ابتدا میگوید ویروس کرونا روی سطوح باقی می ماند و سرایت میکند، اما بعد از حدود دو ماه حرف خودشان را نقض کردند و گفتند سطوح منتقل کننده ویروس نیستند. این چه علمی است؟ بله، شما از دانشمندان و پزشکان داخلی خودمان بخواهید بصورت علمی ویروس کرونا را بررسی کنند، ما هم می پذیریم. الرَّاسِخُونَ فِی الْعِلْمِ؛ اصل و منبأ علم محمد و آل محمد هستند.

 

شبکه سازی شیعی امام صادق علیه السلام بصورت پنهانی

زمان امام صادق علیه السلام بنی امیه انقدر افتضاح به بار آورده بودند؛ دامنه جغرافیای امت اسلام هم گسترده شده بود. اختلافات داخلی هم زیاد بود. نقشه این بود که ‌شبکه شیعی بصورت پنهانی گسترش پیدا کند. یکی از پایه ها و عوامل قدرت علم است. امام صادق علیه السلام فقه جعفری و شیعی را بپا کرد تا شیعه قدرت پیدا کند. العِلمُ سُلطان. امام کار علمی انجام دادند. تفسیر انقلابی و شیعی را رونق دادند. فقه جعفری را هم پایه گذاری کردند. در عین حال بصورت پنهانی شبکه سازی میکردند برای شیعه.

یکی از کارهایی که امام صادق علیه السلام انجام دادند توضیح احکام و فقه با نگاه جهادی و انقلابی و شیعی بود. یکی دیگر از کارهایی که ایشان انجام دادند این بود که گروههای شیعی و انقلابی را سازماندهی و تقویت کردند. شبکه سازی پنهان برای یک هدف عالی. یکی از این شهرها قم بود. امام رضا علیه السلام هم از این شبکه سازی امام صادق علیه السلام بهره برداری کردند، اما کار اصلی را نتوانستند انجام دهند. چون یک اتفاق در زمان امام صادق علیه السلام افتاد که نباید می افتاد.

امام باقر علیه السلام فرمود:‌ يَا ثَابِتُ‏ إِنَّ اَللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى قَدْ كَانَ وَقَّتَ هَذَا اَلْأَمْرَ فِي اَلسَّبْعِينَ. بنا بود حوالی دهه هفتاد قصه فرج صورت بگیرد. فَلَمَّا أَنْ قُتِلَ‏ اَلْحُسَيْنُ‏ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْهِ اِشْتَدَّ غَضَبُ اَللَّهِ تَعَالَى عَلَى أَهْلِ اَلْأَرْضِ فَأَخَّرَهُ إِلَى أَرْبَعِينَ وَ مِائَةٍ. بخاطر واقعه کربلا و قتل فجیع امام حسین علیه السلام و یارانش، امر فرج ۱۴۰ سال عقب افتاد. یعنی تا زمان امام صادق علیه السلام. کسانیکه میگویند امام حسین علیه السلام قصد قیام نداشت، میخواست با یزید گفتگو کند تا مشکل اسلام را حل کند، این یعنی نابود کردن خون سیدالشهدا علیه السلام. امام باقر علیه السلام میفرماید بنا بود امام حسین علیه السلام امر فرج را رقم بزند؛ بنا بود زمان اباعبدالله علیه السلام فرج تحقق یابد. اتفاقا امکانات امام حسین علیه السلام از سائر ائمه هم بیشتر بود. توانست شمشیر بکشد. فرمود: مَنْ کانَ باذِلا فینا مُهْجَتَهُ، وَ مُوَطِّناً عَلى لِقاءِ اللّهِ نَفْسَهُ فَلْیَرْحَلْ مَعَنا.

نزدیکترین انسانهای انقلابی میگفتند امام صادق علیه السلام انقلابی و جهادی و اهل مبارزه و قیام نیست. امام صادق علیه السلام فرمود: أنا لا أراه؟ من جهادی نیستم؟ امام صادقی که مأموریتش مبارزه و قیام است، نزدیکانش به ایشان اتهام غیرانقلابی بودن میزدند. چون امام علنی کار نمیکرد و بصورت پنهانی شبکه سازی میکرد تا شیعه قدرت پیدا کند، و در زمان مناسب دست به قیام بزنند.

امام باقر علیه السلام فرمود: فَحَدَّثْنَاكُمْ، ما به شما شیعیان اعتماد کردیم و این امر فرج را به خواص گفتیم، اما شما آن را بازگو کردید برای دیگران و دشمنان. فَأَذَعْتُمُ اَلْحَدِيثَ فَكَشَفْتُمْ قِنَاعَ اَلسَّتْرِ وَ لَمْ يَجْعَلِ اَللَّهُ‏ لَهُ بَعْدَ ذَلِكَ وَقْتاً عِنْدَنَا. بعد از این موضوع دیگر خدای متعال وقتی برای ظهور تعیین نکرد. وَ يَمْحُوا اَللَّهُ مَا يَشَاءُ وَ يُثْبِتُ وَ عِنْدَهُ أُمُّ اَلْكِتَابِ‏. دیگر زمان فرج نزد خود خداست و بس.

 

دیپلماسی ضعیف کشور ما در برابر تخریب بقیع

ابومسلم خراسانی به امام صادق علیه السلام نامه نوشت برای قیام. به دو نفر دیگر از بنی هاشم هم نامه نوشت. امام صادق علیه السلام نامه را پاره کرد، و فرمود نه تو آدم من هستی و نه زمانه زمانه من است. ابومسلم نوشت: إنِّي‌ قَدْ أظْهَرْتُ الْكَلِمَةَ، وَ دَعَوْتُ النَّاسَ عَنْ بَنِي‌اُمَيَّةَ إلَي‌ مُوَالَاةِ أهْلِ الْبَيْتِ. من قدرت اسلام را میخواهم نشان دهم، ‌و حکومت را از آل بنی امیه بگیرم و به اهلبیت بدهم. دقیقا در زمانی که تشیع قدرت تشکیلاتی پیدا میکند برای یک مدیریت و قیام توسط امام صادق علیه السلام؛ دقیقا زمانی که امام بستر علمی را برای درک حقایق ولایت و امامت آماده کرده بودند، دقیقا همان زمان ابومسلم امام صادق علیه السلام را کنار دو تن دیگر از بزرگان جامعه میگذارد. غربت امام صادق علیه السلام را ببینید.

۹۷ سال قبل بقیع بدست خود شیعیان تخریب شد. از تخریب بقیع نگذریم. بی عرضگی ما باعث ادامه این توهین شده. هفته قبل پاکستان نامه داده به عربستان برای بازسازی بقیع. دولتهای ما همینقدر هم قدرت نداشتند؟ قوه قضاییه یک مطالبه حقوقی نمیتوانست بکند؟‌ ما ندیدیم کسی رسما قدمی در این راه بردارد. یک توهین آشکار یک قرن است ادامه دارد. همه مان هم سر سفره امام صادق علیه السلام قدرت و عزت پیدا کرده ایم. امام صادق علیه السلام با ایجاد پایگاه عمیق و صحیح دینی و شیعی به همه ما عزت بخشید.

بلى والله إنی لأراه. امام صادق علیه السلام در ادامه پاسخ به شیعیانی که ایشان را غیرانقلابی میخواندند فرمود بخدا قسم من هم جهاد را قبول دارم؛ ولکنی أکره أن أدع علمی إلى جهلهم. اما خوش ندارم علمی که دارم را نادیده بگیرم و به جهل این جماعت دامن بزنم. میخواهید انقلاب کنید، باید راه را بلد باشید. اَلْاِمامُ عالِمٌ بِالسِّیاسَهِ مُسْتَحَقٌ لِـلرِّئاسَـهِ. امام صادق علیه السلام میداند این حرکتها نتیجه نمیدهد و جز تحریف و تضعیف جریان شیعه نتیجه ای ندارد.

 

امام صادق علیه السلام یار نداشتند، و الا قیام می کردند

امروز مردم همه دنیا دم از عدالت میزنند. مردم آمریکا به بهانه قتل جرج فلوید،‌ خواستار اجرای عدالت در کشورشان هستند. این را از انقلاب اسلامی ایران درس گرفته اند. کشتی های ایرانی از مقابل کشتی های تا بن دندان مسلح آمریکا رد شد، اما آمریکایی ها هیچ کار نتوانستند ها انجام دهند. مردم آمریکا دیدند در اوج تحریم ها پنج کشتی ایرانی آمدند و رفتند، آمریکا هیچ کاری نتوانست بکند، نه با ایران و نه با ونزوئلا.

شرط یک قیام این است که شما برای دفاع از حق امامت کار کنی. ابومسلم میگوید قدرت را از آل امیه بگیریم و به اهلبیت بدهیم. کدامیک از اهلبیت منظور توست ابومسلم؟ امام صادق علیه السلام میفرماید من از علم خودم چشم پوشی کنم و به جهل این جماعت دامن بزنم، تا شما به من نگویید غیرانقلابی؟ والله ما وجدت أحداً یطیعنی. رییس مذهب تشیع میفرماید بخدا من از شاگردانم یک نفر را هم مطیع خودم نمی بینم.

یکی از شاگردان امام صادق علیه السلام به ایشان گفت چرا قیام نمی کنید؟ این همه یار دارید. امام یک گله گوسفند نشان او داد و فرمود اگر باندازه اینها یار داشتم قیام میکردند. امروز به ما میگویند حرف از مقاومت و مبارزه نزنید. امام صادق علیه السلام ۱۷ یار نداشت، و الا قیام میکرد. امروز ببینید انقلاب اسلامی چقدر در جهان رزمنده آماده مبارزه دارد. فقط منتظر فرمان امام مسلمین هستند.

 

امام صادق علیه السلام شاگرد داشت، اما یار نه!

امام صادق علیه السلام به شیعیانش فرمود: سَلُونِی قَبْلَ‏ أَنْ‏ تَفْقِدُونِی. منظور حضرت سوال خاصی بود، در یک فضای خاص. فرمود اگر از من نپرسید، جوابی که از من میتوانید بگیرید نمی گیرید تا زمانیکه صاحب قیام و شمشیر یعنی بقیه الله عجل الله تعالی فرجه الشریف ظهور کنند.

یکی از این سوالها این بود که راه قیام و نابودی طاغوت را از من یاد بگیرید. سایر ائمه این امکان را نداشتند. کسی از امام صادق علیه السلام برای چگونگی نابودی حاکمیت ظلم و تحقق حاکمیت اسلام سوال نکرد. فقط از امام می پرسیدند چگونه وضو بگیریم؟! از امیرالمومنین علیه السلام می پرسیدند تعداد موهای سر من چند عدد است؟! رهبرانقلاب گفتند حضرت امام رحمت الله علیه نگاه مردم به فقه را عوض کرد. مردم فهمید فقه جعفری چقدر قدرتمند است و در همه زمینه های حکومتی میتواند حرف برای گفتن داشته باشد.

امام صادق علیه السلام مأمور به قیام نهایی بود، اما ۱۷ نفر هم یار نداشت. با اینکه کرسی درس و بحث علمی شان خیلی هم پررونق بود. در شهرهای مختلف شیعی امام شبکه سازی کرده بود. سازمان و تشکیلات داشت، امام نمیتوانست قیام کند. شاگرد فقهی دارد، اما یار ندارد. جنس غربت امام صادق علیه السلام از جنس غربت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف است. از جنس غربت امیرالمومنین علیه السلام است.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است