دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ساعت ۲۱:۳۲

قبل از ظهور باید به امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف اقتدا کنیم

جلسه هفتگی - ۲۲ فروردین ۹۹: ما باید قبل از ظهور جامعه را آماده پذیرش آرمانهای حکومت جهانی مهدوی کنیم. اگر جامعه آماده نباشد، امیرالمومنین علیه السلام هم که حاکم شود، کار دین پیش نخواهد رفت. ما دولت جوان حزب اللهی میخواهیم تا مردم ثمره حاکمیت دولت اسلامی را ببینند و درک کنند، تا آماده پذیرش حکومت جهانی مهدوی شوند.

در ایام میلاد حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف جلسه مجازی هیئت محبین اهلبیت علیهم السلام قم جمعه ۲۲ فروردین ۹۹ با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

رفیقان پیامبر صلی الله علیه وآله را بشناسیم

وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَى لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئًا وَمَنْ كَفَرَ بَعْدَ ذَلِكَ فَأُولَئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ(نور 55). شب نیمه شعبان در مورد این آیه صحبت کردیم. بدو خلقت نوری رسول مکرم اسلام صلی الله علیه وآله، خداوند نور انیباء را آفرید و از آنها برای عبودیت خودش میثاق گرفت، و رسول اکرم صلی الله علیه وآله از همه انوار انبیاء در تصدیق خدای متعال سبقت گرفت. در آن شرایط خدای متعال فضیلت پیغمبراسلام و آیین او را برمیشمارد و به این آیه اشاره میکند: کُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ(آل عمران 110). امتیاز امت اسلام به قیام او برای نجات بشریت است؛ نجات بشیرت از همه تنگناها. قیام برای حیات بخشیدن به مردم جهان. و این مأموریت ویژه بعهده حضرت بقیه الله عجل الله تعالی فرجه الشریف نهاده شده.

خدای متعال به مومنین و صاحبان عمل صالح وعده میدهد که خلیفه خدا روی زمین آنها خواهند بود: كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَى لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئًا. وقتی ولی خدا در عالم بر مسند خلافت تکیه میدهد، عبودیت حقیقی خداوند آن زمان در عالم فراگیر میشود. قبل از این هم بندگی و عبودیت بود، اما عالم گیر نبود. در آخرالزمان این عبودیت و پرورش بهترین بندگان خدا سکه رایج میشود.

رهبرانقلاب در روز نیمه شعبان اشاره کردند در ارتباط با اینکه هرکس ارادتمند وجود مقدس حضرت بقیه الله عجل الله تعالی فرجه الشریف است باید کاری کند که جامعه مهدوی گام به گام شکل بگیرد؛ جامعه ای که مواسات و برابری و برادری و عدالت در آن موج بزند. این بیان تصریح وجود اقدس پیغمبراکرم صلی الله علیه وآله است که فرمودند: طُوبَى لِمَنْ أَدْرَكَ قَائِمَ أَهْلِ بَيْتِي وَ هُوَ مُقْتَدٍ بِهِ قَبْلَ قِيَامِهِ. کسی وجود اقدس بقیه الله عجل الله تعالی فرجه الشریف را درک میکند که قبل از قیام حضرت به او اقتدا میکند. این جمله دقیقی است. امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هنوز در پرده غیبت هستند، ما چطور به این امام غایب اقتدا کنیم؟ در ادامه میفرماید: يَتَوَلَّى وَلِيَّهُ وَ يَتَبَرَّأُ مِنْ عَدُوِّهِ وَ يَتَوَلَّى اَلْأَئِمَّةَ اَلْهَادِيَةَ مِنْ قَبْلِهِ. اینها به یک یک ائمه اقتدا میکنند و از دشمنان ائمه برائت میجویند. فریاد برائت اینها از دشمنان خدا و اهلبیت قبل از قیام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بلند است. بعد در ادامه فرمودند: أُولَئِكَ رُفَقَائِي وَ ذَوُو وُدِّي وَ مَوَدَّتِي وَ أَكْرَمُ أُمَّتِي عَلَيَّ. اینها رفیقان من هستند و با کرامت ترین امت من هستند. کسانیکه آخرالزمان اقتدای به ائمه و امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف میکنند، اینها بزرگوارترین امت اسلام هستند، و رفیقان من هستند.

 

باید جامعه را آماده ظهور کنیم

برای آمادگی درک محضر حضرت بقیه الله عجل الله تعالی فرجه الشریف، شرط لازم این است که جامعه را آماده پذیرش آرمانهای اسلام بکنیم. اگر جامعه آماده نباشد، امیرالمومنین علیه السلام هم که حاکم شود، کار دین پیش نخواهد رفت. فرمود من از این مردم خسته شدم! پیغمبراکرم صلی الله علیه وآله فرمود شیبتنی سورة هود. امت مرا پیر کرد! کسانیکه توبه کردند و بنا بود همراه پیغمبر صلی الله علیه وآله باشند برای تحقق آرمانهای اسلام، در نیمه راه از همراهی سر باز زدند. اگر جامعه آماده نباشد، پیغمبراکرم صلی الله علیه وآله هم حاکم جامعه شود اتفاق خاصی نخواهند افتاد.

يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئًا. وقتی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف حکومت میکنند عبودیت در جهان حرف اول را میزند. این امر نیازمند پیش نیاز لازم در جامعه جهانی است. بنا نیست امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف با معجزه کار را پیش ببرند. أَنْ لَيْسَ لِلْإِنْسانِ إِلَّا ما سَعى‌(نجم 39). امت باید تغییر کند. نگاهها و منش ها و سبک زندگی ها باید قبل از آمدن امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف تغییر کند. امروز بارقه هایی از تلألو درخشان خورشید عظمای ولایت را در جامعه بشری میتوان دید، به برکت انقلاب اسلامی ایران. رهبرانقلاب گفتند نهضت همدلی را برای ماه رمضان باید به نمایش بگذاریم. ایشان زمنیه را می بینند که این سخن را میگویند. در همین جنگ بیولوژیک رهبرانقلاب گفتند کسانیکه در این زمینه خدمت میکنند جهاد فی سبیل الله انجام میدهند.

اخباری میرسد که دشمن اعتراف کرده این ویروس برنامه ای از پیش تعیین شده بود، و به دلایل مختلفی که یک دلیل آن کاهش جمعیت جهان است، باید این اتفاق می افتاد. مستکبرین برای دنیا تصمیم میگیرند، و آنرا تحقق میبخشند. اروپا رسما اعلام میکند به افراد مسن خدمات پزشکی نمیدهیم؛ جوانها در اولویت هستند. لَقَدْ كَرَّمْنا بَنِي آدَمَ(أسراء 70). همه مردم عزت دارند. اتفاقا افراد مسن محترم تر هستند، و ستون خانواده هستند. خداوند بعد از دستور به اطاعت خود و امام، دستور به اطاعت از والدین داده.

 

قبل از ظهور باید به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف اقتدا کنیم

در این میدان جنگ و نبرد، اتفاق خوبی که در جامعه می افتد ایثار و جهاد است. همه باید در خانه بمانند، جز نیروهای جهادی مخلص که باید در کوچه و خیابانها به ضدعفونی معابر و اماکن مشغول باشند. مناطق محروم و افراد ضعیف را مدد کنند.

حضرت موسی به خداوند عرض کرد مقام امت پیامبر آخرالزمان را میخواهم ببینم. خداوند فرمود طاقت نمی آوری این مقام را ببینی. حضرت موسی اصرار کرد و خداوند این مقام رابه او نشان داد. حضرت موسی با دیدن عظمت مقام امت اسلام از هوش رفت! وقتی به هوش آمد علت این مقام بالا را پرسید، و خداوند فرمود این مقام بالا بخاطر ایثار آنهاست.

چندسال پیش دشمنان در لابی های صهیونیستی و استکباری داخل کشور به این نتیجه رسیدند که باید کاری کنیم فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت از جامعه رخت ببندد، و مردم به سمت منفعت طلبی بروند. مردم به فکر خودشان باشند. یکی از نتایج این جلسات شعارهایی مثل نه غزه نه لبنان بود. گفتند منفعت طلبی را در جامعه رایج کنیم. محصول این منطق و فکر لیبرالیسم را امروز در کشورهای غربی داریم می بینیم. برای یک دستمال کاغذی باهم میجنگند. برای حفظ منافع خودشان مردم در صف های خرید اسلحه ایستاده اند. اینها پرورش یافته مکتب لیبرالسیم غربی هستند.

165 کشور در قالب داعش جمع شدند تا ریشه اسلام را در منطقه بخشکانند. اما به نور ولایت حضرت بقیه الله عجل الله تعالی فرجه الشریف، ایمانها و ایثارها یکی پس از دیگری خودش را در جامعه نشان میدهد. یک قاسم سلیمانی به تنهایی قادر است یک امت را متحول کند. اگر بخواهیم قاسم سلیمانی ها در جامعه پرورش پیدا کنند، جامعه باید یک جامعه مهدوی باشد. قبل از قیام امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف باید به ایشان و اجداد طاهرینشان اقتدا کنیم. ضرورت تعظیم شعائر الهی و اسلامی اینجا مشخص میشود. ضرورت غنای فرهنگی و تبلیغی و رسانه ای ما اینجا اهمیتش مشخص میشود. ساختن جامعه مهدوی نیازمند قوی بودن در همه این زمینه هاست.

اینکه بگوییم کرونا عقاب و عذاب خداست، ما نمیدانیم سند این حرف کجاست. وقتی می بینیم دشمن اسلام و دشمن بشریت خودش به ساخت این ویروس اعتراف میکند، چطور میتوانیم این حرف را قبول کنیم که کرونا عذاب الهی است؟ اگر این امت و این مردم در دوران ائمه بودند، حق آنگونه مهجور نمی ماند. این همه عظمت را این امت اسلامی پدید آورده. چرا خدا باید این امت را عذاب کند؟ پیغمبراکرم صلی الله علیه وآله فرمود بستر مبارزه و مجاهده و شهادت گسترش پیدا میکند. دهه شصت ما چقدر نمازشب خوان داشتیم، امروز چقدر داریم؟ آن زمان چقدر ایثارگر داشتیم، امروز چقدر داریم؟ خداوند این امت را عذاب کرده؟!

 

رابطه دولت جوان حزب اللهی با امر ظهور

روزهای اول کرونا بدنهای جانباختگان کرونا بدون غسل وکفن به خاک سپرده میشد. عده ای طلبه جهادی از قم با اشاره رهبرانقلاب حرکت کردند و این حرکت را آغاز کردند و غسل و کفن و دفن بدنها انجام شد. الان این حرکت در بیست استان ادامه دارد. این حرکت یک بخش از کار جهادی در کشور است.

نمایندگان جدید مجلس باید خیلی متفاوت تر از مجلس قبل باشند. قسط و عدل شعار اصلی آنها باید باشد. جامعه مهدوی در همه زمینه ها باید اسلامی باشد. جامعه ما باید بسمت تحقق عدل و قسط پیش برود. نسلی در نظام آموزش و پرورش ما باید رشد کند که طالب ایمان و معنویت فاخر و طالب عدل و قسط در دنیا باشد. همه باید در این زمینه فکر کنند و عمل کنند.

ملت ما به کسانیکه مدعی خیلی حرفها بودند اعتماد کرد، و نتیجه آن را هم در وضعیت فعلی کشور داریم می بینیم. رهبرانقلاب در مورد وضعیت کرونا گفتند آنجا که ما محکم صحبت کردیم، مردم عمل کردند. اما آنجا که محکم سخن نگفتیم، مردم هم مردد ماندند. مدیریت مسئولین مربوطه در زمینه مبارزه با کرونا برخی جاها اشکال داشت. وقتی تردید و عدم کارشناسی در نظریه مسئولین بود، مردم هم اعتماد نمی کنند.

ما دولت جوان میخواهیم تا مردم بفهمند اینکه میگویند اکثر یاران امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف جوان هستند، یعنی چه. ایمان عمیق، عاطفه زلال، عشق سرشار، نشاط جوانی، عدالتخواهی، همدلی، ایثار و سایر ویژگیهایی که در لیست فهرست یاران امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف آمده، باید در دولتمردان ما نمایان شود تا مردم قبل از قیام جهانی اسلام، معنا و مزه دولت اسلامی را ببینند و درک کنند، تا آماده پذیرش حاکمیت جهانی امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف شوند.

رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ یَدْعُو النَّاسَ إِلَی الْحَقِّ یَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ کَزُبَرِ الْحَدِیدِ لَا تُزِلُّهُمُ الرِّیَاحُ الْعَوَاصِفُ. بفرموده موسی بن جعفر علیهما السلام این اقتدا کنندگان به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف قبل از ظهور ایشان، این ویژگیها را دارند: مانند پاره های فولاد آبدیده هستند. باران فتنه ها آنها را سست نمیکند. وَ لَا یَمَلُّونَ مِنَ الْحَرَبِ وَ لَا یَجْبُنُونَ. اینها از مبارزه خسته نمیشوند و از جنگ نمیترسند. وَ عَلَی اللَّهِ یَتَوَکَّلُونَ وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِین. پیروزی از آن اینهاست. در تفسیرها، ذیل این آیه اشاره شده که این آیه اشاره به یاران حضرت بقیه الله عجل الله تعالی فرجه الشریف دارد که حکومت جهانی اسلام را در جهان مستقر میکنند.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

مجالس شب های قدر
با سخنرانی و مناجات خوانی
حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
از جمعه تا سه شنبه، از ساعت ۲۱:۳۰
(قرائت قرآن، بیان احکام، سخنرانی، عزاداری، دعای جوشن کبیر، قرآن به سر گرفتن)
مکان:
مصلی قدس قم
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است