یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ساعت ۱۳:۵۵

ایام الله دیگری این بار در عراق

شب اول فاطمیه سوم(به روایت ۹۵روز) - ۴ بهمن ۹۸: میلیونها عراقی سلطه آمریکا را در کشور پرفتنه عراق نفی کردند. عراق شرایطش مثل ایران نیست؛ دشمن بیخ گوش آنهاست. حتی فرمان مرجعیت هم در کار نبود. این نعمت ولایت و اتصال مردم به امام است که دلها را اینگونه بهم پیوند داده. این حماسه چند میلیونی را نعمت ولایت ایجاد کرد. نه فقط در عراق، بلکه در سرتاسر کشورهای اسلامی.

مراسم عزاداری شب اول ایام فاطمیه سوم به روایت 95 روز هیئت محبین اهلبیت علیهم السلام قم جمعه 4 بهمن 98 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

ایام الله دیگری این بار در عراق

مبارزه ای که حضرت زهرا سلام الله علیها انجام دادند امروز بهتر از همیشه درک میشود. چرا حضرت زهرا سلام الله علیها به شهادت رسید؟ مگر روشنگری و تبین و مقاومت حضرت در برابر جبهه امت اسلام، چه مشکلی ایجاد میکرد؟ چرا حضرت زهرا سلام الله علیها باید از میان جامعه حذف شود؟ فاطمه ای که بعد از رسول الله صلی الله علیه وآله بالاترین جایگاه را میان جامعه مسلمین دارد. سوره کوثر در حق ایشان نازل شده است.

یکی از کارهایی که حضرت زهرا سلام الله علیها انجام داد همین مطلبی است که در سوره ابراهیم آمده: وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مُوسي‏ بِآياتِنا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَکَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَي النُّورِ وَ ذَکِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ إِنَّ في‏ ذلِکَ لَآياتٍ لِکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ(ابراهیم 5). خدای متعال در آیات قبل جبهه حق و باطل را تبیین میکنند: الر کِتابٌ أَنْزَلْناهُ إِلَيْکَ لِتُخْرِجَ النَّاسَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَي النُّورِ بِإِذْنِ رَبِّهِمْ إِلي‏ صِراطِ الْعَزيزِ الْحَميدِ اللَّهِ الَّذي لَهُ ما فِي السَّماواتِ وَ ما فِي الْأَرْضِ وَ وَيْلٌ لِلْکافِرينَ مِنْ عَذابٍ شَديدٍ(ابراهیم 1و2). ما دو جبهه داریم: جبهه حق و جبهه باطل. جبهه حق قائل به حاکمیت و قدرت مطلق خدا در آسمانها و زمین است. و جبهه باطل که مقابل قدرت خدا ایستاده و فتنه انگیزی میکند: الَّذينَ يَسْتَحِبُّونَ الْحَياةَ الدُّنْيا عَلَي الْآخِرَةِ وَ يَصُدُّونَ عَنْ سَبيلِ اللَّهِ وَ يَبْغُونَها عِوَجاً أُولئِکَ في‏ ضَلالٍ بَعيدٍ(ابراهیم 3). ویژگی جبهه کفر و نفاق این است که دنیا را به آخرت ترجیح میدهند و مقابل راه حق می ایستند و راه حق را منحرف میکنند. گاهی مستقما مقابل حق می ایستند، اما گاهی دین را تحریف شده به مردم معرفی میکنند. میگویند باید با قدرتهای دنیا مصالحه کنیم. منکر اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ نمیشوند، اما به آن هم نمی پردازند. به بخش دیگری میپردازند تا اراده مردم مسلمان را در جبهه مبارزه با کفر سست کنند.

وقتی مردم ما در تشییع سرداری این حماسه را ایجاد کردند که سی سال است در جبهه حق علیه باطل در صف اول مبارزه بوده، این یعنی مردم ما آرمانهای انقلاب و اسلام و جهاد و شهادت را قبول دارند و این خط را برگزیده اند. این یعنی اعجاز. وقتی شرایط صدراسلام را می بینیم و با شرایط فعلی خودمان مقایسه میکنیم، به اعجاز این ایام الله پی میبریم. مردم ما بعد از 1400 سال پشت سر نایب عام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ایستادند و پای فرمان او این هزینه ها را دادند. امروز در عراق دیدیم چه حماسه چند میلیونی ایجاد شد در بغداد. سلطه آمریکا را نفی کنند و قاعده نفی سبیل را در کشور پرفتنه عراق فریاد زدند. حتی فرمان مرجعیت و حکم جهاد مرجعیت هم در کار نبود. آیت الله سیستانی در پیامشان حتی به خروج آمریکا از عراق اشاره ای هم نکردند. این باور را چه کسی در دلهای مردم عراق ایجاد کرده است؟ این حماسه بزرگ فقط به دعوت از گروههای مقاومت ایجاد شد.

مردم عراق مقابل آمریکایی نه میگویند که با جلال طالبانی قرارداد بسته بزرگترین پایگاه نظامی اش را در کردستان عراق بسازد. به جز پایگاههایی که اکنون در عراق دارد. عراق شرایطش مثل ایران نیست؛ دشمن بیخ گوش آنهاست. وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَميعاً وَ لا تَفَرَّقُوا وَ اذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْکُمْ إِذْ کُنْتُمْ أَعْداءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْواناً(آل عمران 103). نعمت امامت و اتصال مردم به امام است که دلها را بهم پیوند میدهد. این حماسه چند میلیونی را نعمت ولایت ایجاد کرده. دلهای مردم مسلمان وابسته و گره خورده به امام مسلمین و نایب امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است. نه فقط در عراق، بلکه در سرتاسر کشورهای اسلامی.

 

جرم فاطمه سلام الله علیها یادآوری یوم الله غدیرخم بود

فاطمه اطهر سلام الله علیها جرمش این بود: وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مُوسي‏ بِآياتِنا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَکَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَي النُّورِ وَ ذَکِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ إِنَّ في‏ ذلِکَ لَآياتٍ لِکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ(ابراهیم 5). صبار شکور میان مردم مدینه نبود و کسی متذکر به ایام الله نشد، تا اینکه فاطمه سلام الله علیها یوم غدیر را به مردم متذکر شد: اَنسيتُمْ قَوْلَ رَسُولِ اللّه صلی الله علیه و آله يَوْمَ غَديرِ خُمٍّ: مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ فَعَلِيُّ مَولاهُ. روز غدیرخم یوم الله بود. کسانیکه آن روز با اکراه بیعت کردند، اما بعد از رحلت رسول خدا صلی الله علیه وآله مقابل امیرالمومنین علیه السلام ایستادند. فاطمه زهرا سلام الله علیها یوم الله غدیر را به مردم یادآوری کرد. خداوند به حضرت موسی دستور میدهد برای اینکه از ظلمت خارج شوند و به نور وارد شوند، قدرت امامت و ولایت را به مردم یادآوری کند. حضرت زهرا سلام الله علیها هم جرمش همین بود.

مشکل مردم مدینه این بود که صبار شکور نبودند. حاضر نبودند در جبهه حق علیه باطل صبر و مقاومت کنند. نه تنها شکور نبودند بلکه نعمت ولایت را کفران کردند. حضرت زهرا سلام الله علیها حجت الحجج است در همه زمانها. این راهپیمایی عظیم در عراق، نمازجمعه تهران، تشییع دهها میلیونی سردار سلیمانی، همه متذکرشدن این مردم به ایام الله است. وقتی رهبرانقلاب مردم را به ایام الله تذکر میدهند، به انقلاب و آرمانهای انقلاب و دست قدرت خدا در طول انقلاب تذکر میدهند، مردم ما هم متذکر میشوند.

امروز مقاومت اسلامی از گروهها فراتر رفته و ما با دولتهای مقاومت در کشورهای اسلامی مواجهیم. امروز مجلس عراق یکپارچه آمریکا را نفی میکند. این اسلام ناب محمدی است. باید به کسانیکه متوجه این قدرت اسلام و مسلمین نیستند متذکر شویم. متذکر شویم تا نمایندگانی را به مجلس نفرستند که چشم امید به دشمنان اسلام دارند. رهبرانقلاب گفتند امروز تکلیف همه این است که نظام را قدرتمند کنیم. خود این فرمان بشارت است. این یعنی ما از مرحله تثبیت گذرشته ایم، حال باید قدرتمند شویم. اما فاطمه اطهر سلام الله علیها کشته تثبیت اسلام بود. بلافاصله بعد از رحلت رسول الله صلی الله علیه وآله منافقین محور و کانون قدرت اسلام یعنی ولایت را هدف گرفتند، و به هدفشان هم رسیدند.

 

تذکر به ایام الله وظیفه همه

وَ إِذْ قَالَ مُوسَى لِقَوْمِهِ اذْكُرُوا نِعْمَةَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ أَنْجَاكُمْ مِنْ آلِ فِرْعَوْنَ يَسُومُونَكُمْ سُوءَ الْعَذَابِ وَيُذَبِّحُونَ أَبْنَاءَكُمْ وَيَسْتَحْيُونَ نِسَاءَكُمْ وَ فِي ذَلِكُمْ بَلَاءٌ مِنْ رَبِّكُمْ عَظِيمٌ وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّكُمْ لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ وَ لَئِنْ كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِي لَشَدِيدٌ(ابراهیم 6و7) . اگر شکر نعمت ولایت را بجا آوریم خدا بر ما می افزاید، و اگر کفران نعمت کنیم عذاب شدیدی در انتظار ماست. کفران نعمت و اسراف تنها برای اسراف و تبذیر در سفره غذا که نیست!

حجت حق باید تذکر به ایام الله میداد، و فاطمه زهرا سلام الله علیها این تذکر را داد. منتهی فاطمه سلام الله علیها چون تنها بود محکوم به حذف شد. اما امروز ما تنها نیستیم که محکوم به حذف باشیم. ما باید مقابل جبهه کفر بایستیم، چون یک امت هستیم در میان تمام کشورهای اسلامی. مردم اردن هم امروز فریاد برائت سر میدهند. اردنی که همسایه سوریه و عراق است و حیات خلوت آمریکاست.

نعمت حق را باید فریاد زد. رهبرانقلاب از کنار آیه «أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَكَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ» با نجابت گذشت، و به ایام الله پرداخت. چون مصداق این آیه خودشان هستند! باید کسانی باشند که این نعمت ولایت را برای مردم بیان کنند و متذکر شوند. امیرالمومنین علیه السلام فاطمه سلام الله علیها را داشت تا نعمت ولایت را فریاد بزند و یوم الله غدیرخم را متذکر شود. لذا امیرالمومنین علیه السلام جلو فاطمه سلام الله علیها را نگرفت که روشنگری نکند. فاطمه سلام الله علیها وارد این میدان شد و همه هستی اش را در این راه فدا کرد. عصمت و قدرت و سلامت و حجب و حیا و شأن و شوکت و حتی جانش را فدا کرد تا شکر نعمت امامش را بجا آورد. اگر ما به فاطمه زهرا سلام الله علیها تأسی نکنیم کفر نعمت کرده ایم: ان عذابی لشدید. اینکه ما همه هستی خود را مدیون حماسه فاطمی هستیم از این جهت است. وَ قَالَ مُوسَى إِنْ تَكْفُرُوا أَنْتُمْ وَمَنْ فِي الْأَرْضِ جَمِيعًا فَإِنَّ اللَّهَ لَغَنِيٌّ حَمِيدٌ(ابراهیم 8). موسی به قومش گفت اگر شما و تمام مردم روی زمین کفران بورزید و قدر امامت را نشناسید، خدا بی نیاز است.

 

پدیده ندیدن حق بخاطر ترس!

اگر فاطمه سلام الله علیها تذکر به ایام الله نمیداد میان مردم مجرم شناخته نمیشد و میان مهاجر و انصار عزت و احترامش محفوظ بود. أَکْثَرُهُمْ لِلْحَقِّ کارِهُونَ(مومنون70). مردم مدینه میگفتند حق با فاطمه است، اما دوست نداشتند انقلابی باشند و پشت سر علی علیه السلام شمشیر بدست شوند تا کار نیمه تمام پیامبراکرم صلی الله علیه وآله تمام شود. کافی بود فاطمه سلام الله علیها فقط سکوت کند. امروز برخی از خوبان که مرید هم دارند سکوت میکنند. دهها میلیون نفر فریاد حق در کشور میزنند، اینها فقط نگاه میکنند. این حضور مردم نشانه قدرت حق هست یا نه؟ اگر این حضور را نشانه قدرت حق نبینید که وا اسفا! همان حرفی که رهبرانقلاب به برخی فقهای شورای نگهبان زدند و گفتند برخی بخاطر بی تقوایی شجاعت دیدن حق را ندارند. نه ابراز حق، دیدن حق!

ذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّه. اگر امروز همه خواص مثل مقام عظمای ولایت فریاد حق را بلند کنند از دشمن هیچ چیز نمی ماند. از تردید در دل امت اسلامی چیزی باقی نمی ماند. أَمَا وَ اللَّهِ لَوْ أَنْ لِلِّسَانِ مَقَالًا یَطُولُ تَصْدِیقُهُ، فرمود اینکه شما جای امیرالمومنین علیه السلام نشسته اید یک دلیلش این است که اهل حق حرف زدند، اما مقطعی بود و ادامه نداشت. وَ فِعْلًا یُعِینُهُ الْمُؤْمِنُونَ. و عملی انجام ندادید که مردم هم پشتیبانی کنند. اگر خواص جامعه مدام تذکر به ایام الله بدهند و مدام حق را تصدیق کنند، مردم هم وارد عرصه حمایت از حق میشوند. برخی بالای منبرها نمیخواهند مدام بجنگند. چندسال یا چندماه یکبار یک موضع میگیرند، و دیگر سکوت میکنند. آبرویشان را خرج حق نمیکنند. فقط حماسه و شهادت امثال سردار سلیمانی ها را نظاره میکنند.

در این کوران فتنه های امروز چرا خیلی ها در قم ساکتند؟ قیامت جواب دارند؟ مگر فاطمه سلام الله علیها ساکت بود که شما ساکتید؟ نکند امروز جبهه حق و باطلی نیست که شما ساکتید. نکند حق علی امروز یعنی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف غصب نشده، و اماممان در کوه و بیابان سرگردان نیست که شما ساکتید؟ برخی هم هستند که سکوت نمیکنند، بلکه حرفی میزنند که دشمن میخواهد. عجیب است. شما با کدام طرف میدان هستید؟ چرا دستتان هیزم است؟! کجا را با هیزم زبان و بیانتان میخواهید آتش بزنید؟

اسلام قدرتمند است چون فاطمه سلام الله علیها را دارد. فاطمه سلام الله علیها مظهر قدرت خداست. علی علیه السلام نبرد بی هماورد فاطمه را بین دیوار و در نظاره میکند. حماسه آفرینی زهرا را میان مسجد و کوچه نگاه میکند. پیغمبر خدا صلی الله علیه و آله هم شمشیر و حماسه علی علیه السلام را در جنگها نظاره میکرد. انقدر علی علیه السلام شمشیر زد تا شمشیرش شکست و بدنش هفتاد زخم برداشت. پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله عرضه داشت: مَتي‏ نَصْرُ اللَّهِ. اینجا بود که خدا ذوالفقار را به دست علی علیه السلام داد. فاطمه سلام الله علیها هم پشت در ایستاد. از ذوالفقار هم خبری نیست. آیا فاطمه می ایستد یا نه؟ بله ایستاد. انقدر ایستاد تا گرمای آتش در زبانه کشید و حرم آتش را روی صورتش حس کرد.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است