جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ساعت ۱۵:۳۹

تمام تلاش دشمن این است مردم از انقلاب برگردند

شب سوم فاطمیه دوم(به روایت ۷۵ روز) - ۱۹ دی ۹۸: تمام تلاش دشمن این است که مردم از انقلاب برگردند، و یک ترس دروغین در جان مردم بیندازند. برجام و FATF و... همه برای همین است. خون شهید سلیمانی از تمام اقدامات گروههای سیاسی موثرتر بود. مردم امروز می بینند این همان آمریکایی است که برخی از ترس جنگ با این آمریکا مردم را میترساندند!

مراسم عزاداری شب سوم ایام فاطمیه دوم به روایت ۷۵ روز هیئت محبین اهلبیت علیهم السلام قم پنجشنبه 19 دی 98 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مسجد حضرت ابالفضل علیه السلام برگزار شد.

مردم را رها نکنیم

رهبرانقلاب باز توصیه کردند که دشمن رابشناسید. اگر ما بخواهیم دشمن را بشناسیم باید سیره مبارزاتی اهلبیت علیهم السلام را دقیقا مطالعه کنیم. باید طاغوت زمان ائمه علیهم السلام را بشناسیم تا بتوانیم دشمنان ائمه علیهم السلام در زمان خودمان را بشناسیم و تشخیص دهیم. بنی امیه اجازه ندادند مسلمین دشمن را بشناسند. میگفتند فقط در مورد معنویات و عبادات فردی با مردم صحبت کنید. چون اگر بنا بود مردم با جنایات بنی امیه آشنا شوند، مجال حکومت بر مردم را نمی یافتند.

لاتُصَلّى عَلَیَّ اُمَّةٌ نَقَضَتْ عَهْدَاللّهِ وَ عَهْدَ ابى رَسُولِ اللّهِ. حضرت زهرا سلام الله علیها از امت ناراضی بودند، لذا توصیه کردند شبانه دفن شوند و مردم به مراسم خاکسپاری ایشان نیایند. حضرت از مردم ناراضی بودند؛ اگر این برای هیئتی ها و ذاکرین و منبری های ما جا افتاد، برای اینکه مردم ما هم مثل مردم مدینه نشوند همه به فکر می افتند. مردم قدرت دارند؛ مردم میتوانند کاری کنند که امیرالمومنین علیه السلام خانه نشین شود و حکومت دست دیگری بیفتد. حکومتی که توسط اشرف مخلوقات و خاتم مرسلین تأسیس شده، بخاطر نخواستن مردم به مسیر انحرافی کشانده شد.

وقتی دشمنان سراغ مردم بروند و ما مردم را رها کنیم، آنچه نباید اتفاق می افتد. نباید خیالمان راحت باشد. اجازه ندهیم هرکس هرطور میخواهد افکار و عقاید مردم را مدیریت و رهبری کند. اگر این خطر نبود رهبرانقلاب جهادهای هفتگانه را پیش روی ما قرار نمیدادند. اگر خطر نبود که دستور به جهاد داده نمیشد.

آخرالزمان نقش مردم برجسته تر است: مَنْ يَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَ يُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَي الْمُؤْمِنينَ أَعِزَّةٍ عَلَي الْکافِرينَ يُجاهِدُونَ في‏ سَبيلِ اللَّهِ وَ لا يَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ (مائده 54). فاطمیه بهانه است تا مردم را دورهم جمع کنیم و بگوییم حضرت زهرا سلام الله علیها را مردم کشتند، نه فقط یک عده خاص. آخرالزمان مردم بناست حکومت جهانی مهدوی را ایجاد کنند: بَعَثْنا عَلَيْکُمْ عِباداً لَنا أُولي‏ بَأْسٍ شَديدٍ (اسراء 5). این مردم را چه کسی باید حرکت دهد؟ اگر کسی میخواهد به حضرت زهرا سلام الله علیها اقتدا کند سراغ مردم برود. حضرت زهرا سلام الله علیها تمام تلاشش را برای هدایت مردم صرف کرد.

حتما باید سردار سلیمانی إرباإربا شود تا مردم حرکت و جوششی بپا کنند؟! ترامپ تهدید کرد اگر حرکتی انجام دهید ما رهبر شما را میزنیم. رهبرانقلاب هم دستور دادند دیدارشان با مردم قم پخش مستقیم شود، تا کذب ادعای این ملعون مشخص شود. رهبرانقلاب هم مثل مادرش حضرت زهرا سلام الله علیها خودش را سپر بلا قرار داد. اوباما در کنگره گفت من نمیتوانم با ایران بجنگم که وارد مذاکره شده ام تا بتوانم از طریق مذاکره ایران را مهار کنم. ترامپ که از اوباما هم ضعیف تر و بدبخت تر است.

 

تمام تلاش دشمن این است مردم از انقلاب برگردند

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الصِّدِّيقَةِ فَاطِمَةَ الزَّكِيَّةِ حَبِيبَةِ حَبِيبِكَ وَ نَبِيِّكَ وَ أُمِّ أَحِبَّائِكَ وَ أَصْفِيَائِكَ الَّتِي انْتَجَبْتَهَا وَ فَضَّلْتَهَا وَ اخْتَرْتَهَا عَلَى نِسَاءِ الْعَالَمِينَ اللَّهُمَّ كُنِ الطَّالِبَ لَهَا مِمَّنْ ظَلَمَهَا وَ اسْتَخَفَّ بِحَقِّهَا. فاطمه سلام الله علیها صدیقه بود، یعنی دست از مبارزه برنداشت. پس از حمد و تمجید حضرت زهرا سلام الله علیها، اولین جمله امام حسن عسکری علیه السلام در زیارت حضرت زهرا سلام الله علیها این است: خدایا من را خونخواه فاطمه و خونخواه اولاد او قرار بده.

وَ كُنِ‏ الثَّائِرَ اللَّهُمَ‏ بِدَمِ أَوْلَادِهَا اللَّهُمَّ وَ كَمَا جَعَلْتَهَا أُمَّ أَئِمَّةِ الْهُدَى وَ حَلِيلَةَ صَاحِبِ اللِّوَاءِ وَ الْكَرِيمَةَ عِنْدَ الْمَلَإِ الْأَعْلَى فَصَلِّ عَلَيْهَا وَ عَلَى أُمِّهَا خَدِيجَةَ الْكُبْرَى صَلَاةً تُكْرِمُ بِهَا وَجْهَ أَبِيهَا مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ تُقِرُّ بِهَا أَعْيُنَ ذُرِّيَّتِهَا وَ أَبْلِغْهُمْ عَنِّي فِي هَذِهِ السَّاعَةِ أَفْضَلَ التَّحِيَّةِ وَ السَّلَام. زمانه امام حسن عسکری علیه السلام را ببینیم، در اوج غربت اسلام حضرت از مطالبه خون مادرش فاطمه سلام الله علیها سخن میگوید. از این خون نمیتوان گذشت. در جای جای قرآن از این انتقام صریحا سخن به میان آمده: وَقَدْ مَكَرُوا مَكْرَهُمْ وَعِنْدَ اللَّهِ مَكْرُهُمْ وَإِنْ كَانَ مَكْرُهُمْ لِتَزُولَ مِنْهُ الْجِبَالُ فَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ مُخْلِفَ وَعْدِهِ رُسُلَهُ إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ ذُو انْتِقَامٍ. دشمنان مکر کردند، خدا هم به مکرشان آگاه است. خدا از وعده اش به رسولانش در مورد انتقام از مشرکین نمی گذرد.

وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ ذُکِّرَ بِآياتِ رَبِّهِ ثُمَّ أَعْرَضَ عَنْها إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمينَ مُنْتَقِمُونَ(سجده 22). اگر بعد از ایمان پا پس کشیدیم، خدا میفرماید انتقام میگیرم. مردم مدینه از امر حق اعراض کردند، خدا چه انتقامی توسط حجاج بن یوسف سقفی از آنها گرفت. چقدر خون در مدینه ریخته شد. تا سالها رقاصه ها از مدینه به سایر شهرها صادر میشدند! از مدینه النبی.

تمام تلاش دشمن امروز این است که مردم از انقلاب برگردند. همه تلاششان این است که یک ترس دروغین در جان مردم بیندازند. برجام و FATF و CFT و... همه برای همین است. از ابتدای انقلاب بحث مذاکره با آمریکا و تزریق ترس از آمریکا میان مردم را دنبال میکنند. گفتند برویم با آمریکا مذاکره کنیم، بعد در این مذاکره آمریکا را شکست بدهیم! این فکر احمقانه است. قُلْ يا أَيُّهَا الْکافِرُونَ لا أَعْبُدُ ما تَعْبُدُونَ وَ لا أَنْتُمْ عابِدُونَ ما أَعْبُدُ وَ لا أَنا عابِدٌ ما عَبَدْتُّمْ وَ لا أَنْتُمْ عابِدُونَ ما أَعْبُدُ لَکُمْ دينُکُمْ وَ لِيَ دينِ. در مذاکره ما قرار است چه چیزی به آمریکا بدهیم؟ قرآن میگوید شما به دین خودتان ما هم به دین خودمان. ما چیزی نداریم که بخواهیم به آمریکا بدهیم تا در مقابلش چیزی پس بگیریم.

 

سکوت معنادار برخی علما در ترور سردار سلیمانی

سردار سلیمانی چکار کرد در این کشور. رهبرانقلاب ابعاد مختلف ویژگیهای سردار را بیان کردند. یکی از شاهکارهای این مرد ثبات سیاسی در منطقه بود. در عراق تا بوده جنگ 72 ملت بوده. عراق یک کشور عشایری بوده و هست، و همیشه درگیری داشته. سردار چگونه با اخلاص و تدبیر و شجاعت به تنهایی امنیت و آرامش و استقلال را به این کشور برگرداند. کسی هم در این راه به او کمک نکرد؛ نه این دولت و نه دولت قبل.

هنوز خیلی ها در برابر ترور سردارسلیمانی موضعی نگرفته اند. سردار حق گردن ما ندارد؟ امام سجاد علیه السلام تمام مرزداران حکومت ظلمه را دعا میکردند. کدامیک از علمای ما شأنشان از امام سجاد علیه السلام بالاتر است؟! سردار سلیمانی مگر جغرافیای اسلامی را حفظ نکرد و گسترش نداد؟ به مرجعیت اعتبار داد یا نه؟ سردارسلیمانی باندازه یک مرزبان بود یا نبود؟ سکوت شما و محکوم نکردان قاتلین این شهدا چه معنایی دارد؟ البته مردم ما معنی این سکوت را میفهمند. چون می بینند شما برخی جاها سکوت نمیکنید. کافیست یک خللی در یک بخش از مدیریت کشور باشد، فریادتان بلند میشود.

فَمَنِ‌ اعْتَدَى‌ عَلَيْکُمْ‌ فَاعْتَدُوا عَلَيْهِ‌ بِمِثْلِ‌ مَا اعْتَدَى‌ عَلَيْکُمْ‌ وَ اتَّقُوا اللَّهَ‌(بقره 194). میفرماید هرکس به شما تجاوزی کرد، به همان اندازه به او پاسخ دهید. به همین جهت است که رهبرانقلاب در هفت عرصه به ما دستور جهاد داده؛ چون در هر هفت عرصه دشمن دارد با ما میجنگد.

 

شکستن تابوی آمریکا با اقدام سپاه

وَ اعْلَمُوا أَنَ‌ اللَّهَ‌ مَعَ‌ الْمُتَّقِينَ‌(بقره 194). بدانید که خدا با ماست. اگر انتقام بخواهیم بگیریم خدا با ماست. مگر توابین و مختار و یارانش خطای کمی کرده بودند که امام حسین علیه السلام را تنها گذاشتند؟ اما وقتی عزمشان را جزم کردند برای انتقام از قاتلین امام حسین علیه السلام، خدا هم آنان را یاری کرد. مورد عنایت و دعای امام سجاد علیه السلام هم قرار گرفتند، و توبه شان پذیرفته شد و بهشتی هم هستند.

وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مِنْ قَبْلِکَ رُسُلاً إِلي‏ قَوْمِهِمْ فَجاؤُهُمْ بِالْبَيِّناتِ فَانْتَقَمْنا مِنَ الَّذينَ أَجْرَمُوا وَ کانَ حَقًّا عَلَيْنا نَصْرُ الْمُؤْمِنينَ(روم 47). میفرماید وقتی من پیغمبر گماردم و حق را تعیین و مشخص کردم، اگر کسی مقابل رسول من بایستد و جرم و جنایت کند، من از او انتقام میگیرم، هم در دنیا و هم آخرت که عذابش اشد و ابقی است. این انتقام حق خداست. یاری مومنین حق مردم بر خداست، بشرطی که ناصر خدا و دین خدا باشند. إن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم. باید یک قدم برداریم تا خداوند هم ده قدم بردارد. دیدیم که مردم در تشییع سردارسلیمانی قیامت کردند، خدا هم به یاری ما آمد. آمریکا الان مستأصل شده؛ نه راه پیش دارد نه راه پس. خون شهید سلیمانی از تمام اقدامات گروههای سیاسی موثرتر بود. مردم امروز می بینند این همان آمریکایی است که برخی از ترس جنگ با این آمریکا مردم را میترساندند!

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

مجالس شب های قدر
با سخنرانی و مناجات خوانی
حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
از جمعه تا سه شنبه، از ساعت ۲۱:۳۰
(قرائت قرآن، بیان احکام، سخنرانی، عزاداری، دعای جوشن کبیر، قرآن به سر گرفتن)
مکان:
مصلی قدس قم
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است