پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ساعت ۰۹:۱۶

سردار سلیمانی با شهادتش قیامت کرد

شب دوم فاطمیه دوم(به روایت ۷۵ روز) - ۱۸ دی ۹۸: باید به ولی خدا ایمان داشته باشیم؛ قبول داشتن علی علیه السلام به تنهایی کافی نیست. سردار سلیمانی اینگونه بود. مردی که با شهادتش قیامت کرد. در طول انقلاب کسی را نداریم که بتواند امتی را اینگونه حول محور ولایت متحد، و پرچم جهاد و شهادت را برافراشته کند. در واقع مردم در مقابل استقامت و مجاهدت او اینگونه تعظیم کردند.

مراسم عزاداری شب دوم ایام فاطمیه دوم به روایت ۷۵ روز هیئت محبین اهلبیت علیهم السلام قم چهارشنبه ۱۸ دی 98 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مسجد حضرت ابالفضل علیه السلام برگزار شد.

ایمان به خدا ایمان به امام هم لازم دارد

قالَ کَذلِکَ أَتَتْکَ آياتُنا فَنَسيتَها وَ کَذلِکَ الْيَوْمَ تُنْسي وَ کَذلِکَ نَجْزي مَنْ أَسْرَفَ وَ لَمْ يُؤْمِنْ بِآياتِ رَبِّهِ وَ لَعَذابُ الْآخِرَةِ أَشَدُّ وَ أَبْقي(طه ۱۲۶و۱۲۷). کسیکه چشم دلش بینا نباشد، قیامت هم کور وارد محشر میشود. بعد از محشر و قیامت، مخلد در عذاب میشود و در این عذاب باقی می ماند. این عاقبت کسی است که چشم قلبش امام را نبیند. امیرالمومنین علیه السلام را می دیدند، در روز غدیرخم با او بیعت کرده بودند، اما فراموش کردند؛ قلبشان فراموش کرد. سال ۵۶ در فضای فاسد و سیاه حاکمیت طاغوت، عده ای قلبشان بیدار بود و به دفاع از امام جامعه پرداختند، در آن شرایط سخت حکومت طاغوت. بفرموده رهبرانقلاب منشأ آن حرکت ایمان بود و غیرت دینی.

زمان پیغمبراکرم صلی الله علیه وآله جامعه دچار بی ایمانی شد. این آیات زمان پیغمبر صلی الله علیه وآله نازل شد. یک امت مخلد در عذاب میشوند. فقط هم مردهای امت خیانت نکردند، زنها هم خیانت کردند. حضرت زهرا سلام الله علیها جانش را در مقابله با منافقین فدا کرد، و این همه خطبه برای زنهای مدینه خواند، اما بیدار نشدند. وقتی حضرت زهرا سلام الله علیها میان کوچه ها یک تنه مقابل جریان نفاق ایستاده بود، زنها فقط تماشا کردند. در انقلاب اسلامی ما زنها پا به پای مردان مبارزه میکردند.

قالَ کَذلِکَ أَتَتْکَ آياتُنا فَنَسيتَها وَ کَذلِکَ الْيَوْمَ تُنْسي وَ کَذلِکَ نَجْزي مَنْ أَسْرَفَ وَ لَمْ يُؤْمِنْ بِآياتِ رَبِّهِ. امام حسن عسکری علیه السلام فرمود آیات خدا ائمه هستند. ایمان به خدا ایمان به امام هم لازم دارد. رهبرانقلاب باز در دیدار مردم قم تکرار کردند کسانیکه گمان میکنند اگر در برابر دشمن عقب نشینی کنیم، دشمن کوتاه می آید اشتباه میکنند. اگر عقب نشینی و داعیه مذاکره نبود، امروز ما سردار سلیمانی را از دست نمی دادیم. دشمن احساس کند ما ذره ای سست شده ایم ضربه را میزند. ضربه میزند چون دارد نابود میشود. اندیشمندان و حتی سیاستمداران آمریکا گفتند ترامپ پایان یک دوره فرمانروایی آمریکا بر جهان را دارد رقم میزند. مثل حرفی که قبل از این اندیشمندان و سیاستمداران اروپا گفتند که اروپا رو به اضمحلال است. در اصلی تران پایگاه آمریکا در عراق ۳۰-۴۰ موشک خورده. پس چرا مقابله ای نمیکنند؟ ترامپ نشست خبری اش را هم کنسل کرد؛ از ترس و استیصال.

 

سردار سلیمانی با شهادتش قیامت کرد

به ولی خدا باید ایمان داشته باشیم. قبول داشتن علی علیه السلام به تنهایی کافی نیست. سردار سلیمانی اینگونه بود. او میان سیاسیون هیچ دلخوشی نداشت. تمام دلخوشی او امر رهبرش بود. مردی که در شهادتش قیامت کرد. در طول انقلاب کسی را سراغ نداریم که بتواند امتی را اینگونه حول محور ولایت به اتحاد برساند، و پرچم جهاد و شهادت را اینطور برافراشته کند. وقتی مردم در برابر سلیمانی تعظیم میکنند، در واقع در مقابل صبر و استقامت و مجاهدت و آرمان و انقلابی گری و ایثار او تعظیم میکنند.

عده ای میخواهند شخصیت سردار رسلمانی را تحریف کنند و اینگونه عنوان کنند که او انقلابی نبود. همان کاری که برخی با حضرت زهرا سلام الله علیها میخواستند و میخواهند بکنند. گفتند حضرت زهرا سلام الله علیها یک زن عزادار بود که برخی به او جفا کردند،‌ و او هم در یک درگیری کشته شد؛ همین! حضرت زهرا سلام الله علیها یک انقلابی به تمام معنا بود. هر روز به محل دفن شهدای جنگ احد یعنی محل دفن انقلابی های پای رکاب پیغمبر صلی الله علیه وآله میرفت. فرمود: لازِلْتُ مُقِرَّةً لَهُ ما عِشْتُ. این جمله فقط از یک فرد انقلابی بر می آید.

أَ فَلَمْ يَهْدِ لَهُمْ کَمْ أَهْلَکْنا قَبْلَهُمْ مِنَ الْقُرُونِ يَمْشُونَ في‏ مَساکِنِهِمْ إِنَّ في‏ ذلِکَ لَآياتٍ لِأُولِي النُّهي(طه ۱۲۸). میفرماید چقدر امتهایی بودند که به امامشان ایمان نداشتند و من هلاکشان کردم. خاتمی گفت سروش و شبستری حق دارند که میگویند باید به قرآن اعتراض کرد که راجع به امتها و طائفه ها حرف زده. همان خاتمی که آقای روحانی در یزد از او تعریفها کرد و او را فردی انقلابی و متدین خواند. اکثر سخنوران و صاحب منصبان هم اعتراضی نمیکنند. رهبرانقلاب گفتند برخی در اثر بی تقوایی شجاعت ندارند. البته بی تقوایی برای علما مثل بی تقوایی برای مردم عادی نیست. وقتی جایگاه علمی و عنوان و بیوت علما برایشان مسئله اصلی شد، این میشود بی تقوایی. يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنْتُمْ مُسْلِمُونَ(آل عمران ۱۰۲).  فقط حضرت زهرا سلام الله علیها این تقوا را داشت و در دفاع از حق به جایگاه و موقعیتش نگاه نکرد؛ باقی مردم مرتد شدند.

یک چهارم قرآن در مورد امامت و ولایت است. دانش آموزان ما از مقطع ابتدایی باید علاوه بر آشنایی با تلاوت قرآن، با مفلاهیم قرآن هم آشنا شوند. اگر ایمان به امام نداشته باشیم دو بلا سرمان می آید:‌ اول اینکه قلبمان کور میشود، و بی بصیرت میشویم. دوم اینکه قیامت دچار عذابی میشویم که هم شدید است و هم باقی.

 

حضرت زهرا سلام الله علیها کشته روشنگری اش شد

فاطمه اطهر سلام الله علیها خطاب به زنهای مدینه که به عیادت حضرت آمده بودند، اینگونه فرمودند:‌ و ما الذي نقموا من أبي الحسن نقموا منه و الله نكير سيفه و قلة مبالاته بحتفه و شدة وطأته و نكال وقعته و تنمره في ذات الله و تالله لو مالوا عن المحجة اللائحة و زالوا عن قبول الحجة الواضحة لردهم إليها و حملهم عليها و لسار بهم سيرا سجحا لا يكلم خشاشه و لا يكل سائره و لا يمل راكبه و لأوردهم منهلا نميرا صافيا رويا تطفح ضفتاه و لا يترنق جانباه و لأصدرهم بطانا و نصح لهم‏سرا و إعلانا و لم يكن يحلى من الغنى بطائل و لا يحظى من الدنيا بنائل غير ري الناهل و شبعة الكل و لبان لهم الزاهد من الراغب و الصادق من الكاذب و لو أن أهل القرى آمنوا و اتقوا لفتحنا عليهم بركات من السماء و الأرض و لكن كذبوا فأخذناهم بما كانوا يكسبون و الذين ظلموا من هؤلاء سيصيبهم سيئات ما كسبوا و ما هم بمعجزين ألا هلم فاستمع و ما عشت أراك الدهر عجبا و إن تعجب فعجب قولهم ليت شعري إلى أي سناد استندوا. خداوند میفرماید اگر اهل قری ایمان به خدا و امام جامعه بیاورند برکات آسمان و زمین بر آنها نازل میشود. اما آنها امام حق را تکذیب کردند، و بخاطر همین تکذیب بلایی نابودگر سرشان آمد. حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود من نمیدانم شما به چه دلیل و برهانی سراغ غیر علی رفتید؟ سعد بن عباده چه داشت که سراغ او رفتید؟ سعد بزرگ انصار مدینه بود. فرمانده سپاه پیغمبر صلی الله علیه وآله خیانت کرد. پسرش به او شکایت کرد که مردم اصرار کردند، تو چرا خلافت را قبول کردی؟ مگر حق را نمیشناسی؟

مردم مدینه طبق چه سند و دلیلی سراغ سعد بن عباده رفتند؟ مگر پیغمبراکرم صلی الله علیه وآله روز غدیرخم گفته بود با سعد بن عباده بیعت کنید؟! مثل امروز که باید از برخی بپرسیم به چه دلیلی باید مقابل آمریکا کوتاه بیاییم، و حرف امام جامعه را رد کنیم؟ از این افراد دلیل و سند بخواهیم. حتی تجربه هم نشان داده که آمریکا هرجا رفته مردم آنجا را به بدبختی کشانده. شخصی در فضای مجازی نوشته بود که شما منتظر بودید قاسم سلیمانی شهید شود تا از برجام خارج شوید؟ چرا خط قرمزهای رهبرانقلاب را در مذاکرات نادیده گرفتید؟

على أي عماد اعتمدوا و بأية عروة تمسكوا و على أية ذرية أقدموا و احتنكوا لبئس المولى و لبئس العشير. به چه کسی تکیه کرده اید؟ و بئس للظالمين بدلا استبدلوا و الله الذنابى بالقوادم و العجز بالكاهل فرغما لمعاطس قوم يحسبون أنهم يحسنون صنعا ألا إنهم هم المفسدون و لكن لا يشعرون. حضرت زهرا سلام الله علیها کشته روشنگری اش شد. این روحیه انقلابی گری حضرت زهراست. در بستر افتاده، با خانواده هایی که این فتنه را پدید آورده اند صحبت میکند و آنها را مفسد میخواهد. فاطمه چقدر تندرو است! مجاهدین پای رکاب پیغمبر صلی الله علیه وآله را مفسد و بدون شعور میخواند. اگر مردم مدینه فاسد و فاسق نیستند، پس چطور جهنمی شدند؟ این جماعتی که جای علی علیه السلام کسی دیگر را قرار دادند، ‌گمان کردند که درست عمل کرده اند، درحالیکه اشتباه میکنند و این را نمی فهمند. ويحهم أ فمن يهدي إلى الحق أحق أن يتبع أمن لا يهدي إلا أن يهدى فما لكم كيف تحكمون. فرمود سراغ کسی رفته اید که خودش نیاز به هدایت دارد، و از او هدایت میخواهید؟

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

مجالس شب های قدر
با سخنرانی و مناجات خوانی
حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
از جمعه تا سه شنبه، از ساعت ۲۱:۳۰
(قرائت قرآن، بیان احکام، سخنرانی، عزاداری، دعای جوشن کبیر، قرآن به سر گرفتن)
مکان:
مصلی قدس قم
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است