دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ساعت ۱۷:۳۵

بسیج مستضعفین یعنی نیروی ولایت در خدمت محرومین

بزرگداشت هفته بسیج - ۸ آذر ۹۸: بسیج مستضعفین منظور محرومین نیست. مستضعفین یعنی ائمه هدی علیهم السلام. بسیج مستضعفین یعنی نیروی ولایت در خدمت محرومین. رهبرانقلاب گفتند بسیجی یعنی جوانی که پیشران جامعه است برای رسیدن به تمدن عظیم اسلامی و تشکیل حکومت جهانی مهدوی. بسیجی یعنی کسیکه امام زمانش را بیاورد. بسیجی مظهر تام مجاهد است.

مراسم بزرگداشت هفته بسیج در هیئت محبین اهلبیت علیهم السلام قم جمعه 8 آذر ۹۸ با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان مسجد امیرالمومنین علیه السلام برگزار شد.

امنیت محله ها نیازمند همت بسیجیان

اگر جوانها در مساجد و پایگاههای بسیج آموزشهای رزمی و نظامی نبینند، ‌در فتنه هایی مثل جنگ امنیتی اخیر ما امنیت در محله ها و خیابانهایمان نخواهیم داشت. دشمن اگر پاسخ محکمی در این فتنه نمیگرفت، قدمهای بعدی را برمیداشت. طی این دوسالی که دشمن نیرو گرفت و نیروهایش را سازماندهی کرد، اراذل و اوباش اهل دعوا و قمه کشی جذب این گروهها شدند. با اینگونه افراد فقط برخورد امنیتی و انتظامی باید داشت.

رهبرانقلاب در دستور هفتگانه اخیر به بسیج، به ما دستور دادند که از تجربه دهه شصت کمیته های انقلاب اسلامی استفاده کنید. اوایل انقلاب هرجا مسئله و بحرانی بود کمیته حاضر بود. جنگ امروز یک جنگ امنیتی است؛ تعارف بردار هم نیست. کسانیکه به خیابان آمدند، همه منافق نبودند؛ اما منافقین این حرکات و گروهها را رهبری میکردند. دشمن از اراذل و اوباش استفاده میکند. مگر امیرالمومنین علیه السلام به فرزندانش حسن و حسین و عباس علیهم السلام آموزش رزمی نمیداد؟ امیرالمومنین علیه السلام فرمود: کونا لِلظّالِمِ خَصماً وَ لِلمَظلومِ‌ عَونا. برخی افراد و مسلک ها خود را مرید امیرالمومنین علیه السلام میدانند، اما حاضر نیستند پای امر و دستور و مرام و مسلک مولا بایستند. حاضر نیستند دشمن ظالم و یار مظلوم باشند. اما بسیج اینگونه نیست.

دو هزار بانک را آتش زدند. چقدر مسجد و حسینیه و تکیه آتش زدند. مسجد محل عبادت است؛ درست. اما اگر امنیت نباشد مساجد هم برای نماز آرامش و امنیت نخواهند داشت. فتنه ۸۸ یک جنگ سیاسی بود. عده ای هم سوءاستفاده کردند و ایجاد آشوب کردند. اما الان جنگ امنیتی است. بعد از سوریه و عراق و لبنان، جنگ امنیتی به ایران کشانده شده. باید محله ها را امن کنیم. یاعلی بگوییم.

نیروهای امنیتی و انتظامی مگر چقدر قادرند اغتشاشات پراکنده را کنترل کنند؟ در این جنگ امنیتی برقراری امینت نیازمند حرکتهای محله ای است، و این وظیفه بسیج است. کسانیکه به امیرالمومنین علیه السلام «لاقتال» گفتند و جنگ را کنار گذاشتند، نتیجه این شد که امیرالمومنین علیه السلام در همین مسجد که محل عبادت است کشته شد. در مساجد ما مومنین را به خاک و خون کشیدند.

 

اذعان علنی وزیر کشور به مخفی کاری!

يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا مَن يَرتَدَّ مِنكُم عَن دينِهِ فَسَوفَ يَأتِي اللَّهُ بِقَومٍ يُحِبُّهُم وَيُحِبّونَهُ. خدای متعال در آیه 54 سوره مائده ویژگی جوان آخرالزمان از سرزمین فارس را با محبت خودش معرفی میکند. ما باید ببینیم در بسیج چقدر از این جوانها میتوانیم پیدا کنیم، که خدا عاشق آنها باشد و آنها هم عاشق خدا باشند. أُولئِکَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقًّا(انفال 4). مجاهدین مومنینی حقیقی هستند. نمازشب را کسی خوب میخواند که وسط میدان مبارزه باشد. شهید محسن زیارتی ۱۵ ساله به نقطه ای رسید که امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به خوابش آمد و به او فرمود فردا ساکت را ببند و به منطقه بیا، منتظرت هستم. شهید محسن از کجا به این نقطه رسید؟ از ۲۰ میلیون نفری که قادر به اعزام به جبهه بودند، با فرمان حضرت امام رحمت الله علیه فقط یک میلیونشان جبهه رفتند. هرکسی نمیتواند بار امانت خدای متعال را به دوش بکشد. کسانی میتوانند این بار را به دوش بگیرند که يُحِبُّهُم وَيُحِبّونَهُ باشند. اگر این ارتباط عمیق با خدا را در درونمان ایجاد نکنیم، در معرکه کم می آوریم؛ تعارف بردار هم نیست.

اَللّهُمَّ عَرِّفْنى نَفْسَكَ، فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى نَفْسَكَ، لَمْ اَعْرِف نَبِيَّكَ؛ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى رَسُولَكَ، فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى رَسُولَكَ، لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَكَ؛ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى حُجَّتَكَ، فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى حُجَّتَكَ، ضَلَلْتُ عَنْ دينى. معرفت باید از بالا به پایین باشد. ما بوسیله امام به خدا هدایت میشویم: إلَى اللّهِ تَدْعُون وَ عَلَيْهِ تَدُلُّونَ. فقط در این صورت است که در میدان عمل دلهره پیدا نمیکنیم. در فتنه اخیر ۱۴۰ شهر ما را بهم زدند. چرا دشمن اراذل و اوباش را به میدان می آورد؟ با این که میداند اینها هنگام احساس خطر میدان را خالی میکنند. ظرف ۴۸ ساعت با حضور بسیج میدان را خالی کردند و قائله جمع شد.

أَذِلَّةٍ عَلَى المُؤمِنينَ. بسیجی در برابر مومنین متواضع است. وزیر کشور میگوید ما میخواسیتم در فلان تاریخ طرح گرانی بنزین را برگزار کنیم، قصه لو رفت، برگزار نکردیم. لو رفت یعنی چه؟! رییس جمهور که راحت از قائله فرار کرد و براحتی میخندد! مگر میشود؟ مگر در سیستم امنیتی بسته شما کسی میتواند بدون اطلاع شما کاری انجام دهد؟ ما تابحال رییس جمهور امنیتی مثل شما نداشتیم. شما وقتی وارد دفتر کار شدید دیوارها را تراشیدید، که نکند کسی میکروفنی کار گذاشته باشد! از آنطرف وزیر کشور میگوید دفعه قبل چون لو رفت انجام ندادیم. مگر ما در قانون مخفی کاری داریم؟ چرا طرح گرانی بنزین با شیب ملایم انجام ندادید؟ چرا در جامعه شوک ایجاد کردید؟ اینها سوالاتی است که شما باید پاسخ دهید.

مردم بخاطر حفظ انسجام نظام اسلامی خیابانها را خالی کردند، اما سوالاتشان پابرجاست. در بحبوحه جنگ اقتصادی یک شک اقتصادی اینچنین به کشور وارد کنید؟ چرا به مردم دروغ میگویید و به شعور ملت توهین میکنید؟ به کسانیکه برای شما احترام آفریدند بی احترامی نکنید. شما را چه کسانی میشناختند؟ این میزها را چه کسانی به شما دادند؟ صریح به ملت توهین میکنید. در واقع به مدیریت نظام اسلامی توهین میکند. و مردم ما این را خوب فهمیدند. رهبرانقلاب از دوسال پیش برای این جنگ امنیتی هشدار داده بودند. اگر اصل نظام تهدید نمیشد، مردم میدانستند چطور باید با شما برخورد کنند. شما فکرمیکنید مردم از شما میترسند؟

أَذِلَّةٍ عَلَى المُؤمِنينَ. بسیجی در برابر مردم متواضع است. اگر کسی در برابر مومنین متواضع نبود از تفکر و فرهنگ بسیجی جداست. اگر ما اصرار داریم پایگاههای بسیج و مساجد گروههای جهادی داشته باشند، به این خاطر است که اگر فرداروزی بسیجی ما مسئولیتی یافت، درد مردم را بفهمد و به مردم خدمت کند؛‌ نه اینکه مثل برخی مسئولین امروز شود. کسی در برابر مومنین متواضع است که ارتباطش با خدا عمیق است، و بخاطر محبوبش و برای جلب رضایت او با مردم متواضعانه برخورد میکند.

 

بسیج مستضعفین یعنی نیروی ولایت در خدمت محرومین

کُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ تَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ(آل عمران 110). بسیجی کسی است که در کانون انقلاب اسلامی پرورش پیدا میکند تا برای بشریت نجاتبخش باشد. رهبرانقلاب در دیدار بسیجیان گفتند حضرت امام رحمت الله علیه بسیج مستضعفین را تشکیل داد. یعنی تمام عناصر فعال انقلاب نیروی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف شوند. مستضعفین منظور محرومین نیست. منظور مستضعفین مذکور در آیه 5 سوره قصص است: وَ نُريدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَي الَّذينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثينَ. مستضعفین یعنی ائمه هدی علیهم السلام؛ یعنی امیرالمومنین علیه السلام که کنار قبر رسول خدا صلی الله علیه وآله عرضه داشت: إِنَّ الْقَوْمَ اسْتَضْعَفُوني‏ وَ کادُوا يَقْتُلُونَني. بسیج مستضعفین یعنی نیروی ولایت در خدمت محرومین. رییس جمهور سابق از مستضعفین صحبت میکند، اما رهبرانقلاب را هم نقد و متهم میکند. این نتیجه نفهمیدن معنی درست بسیج مستضعفین است.

رهبرانقلاب گفتند بسیجی یعنی جوانی که پیشران جامعه است برای رسیدن به تمدن عظیم اسلامی و تشکیل حکومت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف. بسیجی یعنی کسیکه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را بیاورد. أَعِنَّا عَلَی تَأْدِیَةِ حُقُوقِهِ إِلَیْهِ وَ الاجْتِهَادِ فِی طَاعَتِهِ وَ اجْتِنَابِ مَعْصِیَتِهِ وَ امْنُنْ عَلَیْنَا بِرِضَاهُ. امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف وقتی از ما راضی میشوند که پای رکاب ولی و رهبرمان خوب مجاهده و مبارزه کنیم.

قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم: یباهی الله تعالى الملائکة بالمجاهدین. این حدیث پیغمبر صلی الله علیه وآله بالای سر رهبرانقلاب در دیدار بسیجیان نوشته شده بود. خداوند نزد ملائکه مباهات میکند بواسطه مجاهدیدن. بسیجی مظهر تام این مجاهدین است. بسیج مستضعفین یعنی نیروهای بسیج شده پای رکاب امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و ولی فقیه.

 

اصلاح طلبانِ بدتر از ترامپ!

أَعِزَّةٍ عَلَى الكافِرينَ. بسیج در برابر کفار سرسخت است. مردم در جنگ امنیتی اخیر با هدایت رهبرانقلاب قدرت خود را به دشمن نشان دادند. اگر نعمت ولایت و ایستادگی و هدایت او نبود، کشور ما با سوریه و عراق تفاوتی نداشت. ما قدرت و امنیت و اقتدارمان را مدیون این ولایت هستیم: إِنَّ فِي سُلْطَانِ اللَّهِ عِصْمَةً لِأَمْرِكُمْ. بسیج هدایت خدا به قلب روح الله رحمت الله علیه بود. اگر روح الله رحمت الله علیه نبود بسیجی تشکیل نمی یافت. همینطور که اگر رهبرانقلاب امروز نبودند بسیج باقی نمی ماند. دستور اخیر رهبرانقلاب به بسیج این بود که بسیج مثل سازمانهای اداری دیگر نشود. بسیجی برای انجام کار معطل روال اداری نشود.

أَعِزَّةٍ عَلَى الكافِرينَ. بسیجی در برابر کفار سرسخت و نفوذناپذیر است. روزنامه های اصلاح طلب در جریان جنگ امنیتی اخیر نوشته «ترامپ به احتمال قوی در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا رأی می آورد، و اگر رأی بیاورد مشکلات اقتصادی ما بیشتر میشود». در شرایطی که کشور ما در اوج قدرت است و فتنه دوساله آمریکا را نافرجام گذاشته، باز مردم را از ترامپ میترسانند! به علمایی که به جریان اصلاحات علاقه دارند، بگویید اینها چه انسانهای پستی هستند.

در فتنه ۸۸ آمریکا بعد از فتنه فقط فتنه گران را حمایت کرد. اما در جنگ امنیتی اخیر برایان هوک روز دوم فتنه رسما اعلام کرد ما این نیروها را آموزش داده ایم. این از روی ناچاری اش است. چون آمریکا این را میداند که اگر مردم ما ارتباط مستقیم آشوبگران با آمریکا را بفهمند، منسجم تر میشوند. آمریکای ۹۸ از آمریکای ۸۸ خیلی ضعیف تر است. اصلاح طلبان بی دینی که امروز مردمشان را از آمریکا و ترامپ میترسانند، از خود آمریکاییها پست تر هستند. این روحیه نفاق دقیقا ضد روحیه بسیجی است.

 

اگر آماده نباشیم بازهم غافلگیر می شویم

يُجاهِدونَ في سَبيلِ اللَّهِ. بسیجی سخت کوش است. شب و روز و استراحت و خواب و خوراک ندارد. در روایات هست یاران امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف غذایشان را هم روی مرکبشان میخورند. رهبرانقلاب در دیدار اخیر بسیجیان گفتند: بسیج در همه میادین دفاع سخت، نیمه سخت، و نرم آماده بکار باشد، و در همه محله های کشور در مقابل حوادث گوناگون راهبرد و تاکتیک آماده داشته باشد. ما در طول این سالهای بعد از جنگ دستوری به این محکمی خطاب به بسیج نداشته ایم. ما در حوزه جنگ نرم آمادگی لازم را نداشتیم که جریانات تفکری مثل تشیع لندنی و احمد الحسنی بروز کرد و طیف زیادی را هم با خود همراه کردند. ما باید در حوزه فرهنگی و سیاسی و امنیتی و اقتصادی آماده باشیم.

تا امروز مأموریتهای بسیج عمدتا فرهنگی بود. الان در جنگ سخت هم بسیج مأموریت دارد. دوران خوشگذارنی بسیجی و حزب اللهی ها تمام شد! کسانیکه طی این دوسال توسط آمریکا آموزش دیدند، بازهم برمیگردند. معاون وزیر خارجه آمریکا گفت ما در مذاکرات هسته طوری فشار آوردیم که برای آقای روحانی در ایران بد نشود،‌ و ما او را در آینده هم داشته باشیم. دشمن مشغول سازماندهی نیروهایش است. اگر آماده نباشیم بازهم غافلگیر میشویم.

رهبرانقلاب گفتند در جنگ نرم عکس العملی رفتار نکنید. بعد از حمله خاتمی به تمام مقدسات در دوران اصلاحات، بعد مردم به خیابان آمدند. این حرکت عکس العملی است. به تمام دین و قرآن و اهلبیت حمله کردند و تهمت و افترا بستند. آقای روحانی هم در یزد از این شخص معلوم الحال به نیکی و بزرگی یاد کرد. چه بسیار جوانهایی که در دوران اصلاحات منحرف شدند، و هنوز هم تفکرات انحرافی شان باقیست. الرَّاضِي بِفِعْلِ قَوْمٍ كَالدَّاخِلِ مَعَهُمْ فِيهِ. کسیکه به عملکرد هشت ساله سیاه اصلاحات راضی باشد،‌ با آنها تفاوتی ندارد.

برای اینکه در اتفاقات آینده عکس العملی رفتار نکنیم، نیازمند کار و برنامه ریزی هستیم. در حوزه های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و امنیتی باید دست دشمن را از پیش بخوانیم. باید محاسبات دشمن را بفهمیم، تا بتوانیم حرکات بعدی اش را پیش بینی کنیم. رهبرانقلاب دوسال پیش گفتند دشمن در سه حوزه اقتصادی، روانی، و امنیتی وارد میشود. ایشان همان زمان این جنگ امنیتی را پیش بینی کردند، اما ما توجه نکردیم.

رهبرانقلاب گفتند «یک قدم از دشمن جلوتر باشید. کنشی عمل کنید نه واکنشی». آقای هاشمی در کتاب خاطراتش مینویسد در زمان جنگ ما عملیات نمیکردیم برای اینکه پیروز شویم، بلکه میجنگیدیم که پیروزی بدست آوریم‌، تا در جریان مذاکرات برای صلح دستمان پر باشد! در حالیکه دستور جضرت امام رحمت الله علیه روشن بود: وَ قاتِلُوهُمْ حَتَّي لا تَکُونَ فِتْنَةٌ وَ يَکُونَ الدِّينُ کُلُّهُ لِلَّهِ(انفال 39). هدف آزادی قدس بود. دفاع مقدس ما کنشی بود، نه واکنشی.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است