شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ساعت ۱۹:۴۴

خون امام حسین(ع) تکلیف ما را تا ابد مشخص کرده

اربعین ۹۸ شب اول:‌ رییس جمهور چه را میخواهد به رفراندوم بگذارد؟! مگر ما چهل سال راه را اشتباه رفته ایم که اکنون از رفراندوم حرف میزنید؟ پس از عاشورا دیگر کسی شک نداشت که بنی امیه ناحق است. اباعبدالله(ع) کشته شد تا حیرت گمراهی بین مسلمین برای همیشه از بین برود. حال شما در انتخاب راه مبارزه و تعامل با کفر تردید دارید؟

مراسم عزاداری شب اول اربعین هیئت محبین اهلبیت(ع) قم جمعه ۲۶ مهر ۹۸ با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(س) برگزار شد.

اربعین انتخاب بزرگ زینب کبری(س) برای ادامه مبارزه

اربعین یک اتفاق مهم است، و اهمیت آن بخاطر این راهپیمایی سالهای اخیر نیست. البته این راهپیمایی توجه های زیادی را در دنیا به خود جلب کرده است؛ اما اربعین از روز اول یک امر مهمی بود و هست. اربعین یک انتخاب خاص بود. انتخابی بهنگام از وجود اقدس حضرت زینب کبری سلام الله علیها. حضرت زهرا سلام الله علیها در بدو تولد دخترش زینب فرمود من تو را می بینم وقتی که چیزی از حق باقی نمانده، با منطق و بیان فصیح از حق دفاع میکنی.

امام حسین علیه السلام از روز اول که از مدینه خارج شد، اعلام کرد که من بر حکومت یزید خروج کرده ام: إِنَّما خَرجْتُ لِطَلَبِ إلاصلاحِ فی أُمَّةِ جَدّی. حتی همه هاشمیان هم ایشان را همراهی نکردند. این کاروان از روز اول با ترس و هول و هراس همراه بود.

در مجلس شام در حضور سه امام، یزید مستانه گفت: لَعِبَتْ هاشِمُ بِالْمُلْکِ فَلاَ خَبَرٌ جاءَ وَ لاَ وَحْىٌ نَزَلْ. تحمل این امر برای امام معصوم خیلی سخت تر از زخم نیزه و شمشیر است. امام حسین علیه السلام جانش را برای حفظ اسلام فدا کرد. حال یزید در جایگاه حاکم اسلامی اصل اسلام و وحی را زیر سوال میبرد.

روز عاشورا شمر وقتی خواست اباعبدالله علیه السلام را به شهادت برساند، جایگاه امام را میدانست و انکار نکرد. گفت تو فرزند بهترین خلق روزگاری. در کربلا هرچه شد توحید و نبوت انکار نشد؛ اما در شام این اتفاق افتاد. این داغ بزرگی است بر خانواده اهلبیت و امامان معصوم حاضر در کاروان.

در بازگشت کاروان اسرا از شام بر سر دوراهی مدینه و کربلا، امام سجاد علیه السلام انتخاب را به حضرت زینب سلام الله علیها سپردند. حضرت زینب سلام الله علیها با انتخاب مسیر کربلا، یک انتخاب کردند. این کاروان که ماههاست در هول و هراس و داغ و مصیبت به سر میبرد، با بازگشت به مدینه تا حدودی التیام و آرامش پیدا میکرد. این کاروان تازه از اسارت رها شده اند. وقت این است که با بازگشت به مدینه اندکی آرامش بیابند. اما زینب کبری سلام الله علیها راه کربلا را انتخاب کردند. این یعنی ادامه راه عاشورا و ادامه مبارزه. چون هنوز یزید حاکم جامعه اسلامی است، و مبارزه زینب کبری سلام الله علیها هنوز تمام نشده.

 

خون حسین(ع) تحیر را تا ابد از بین برد

بَذَلَ مُهْجَتَهُ فیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبادَکَ مِنَ الْجَهالَةِ، وَحَیْرَةِ الضَّلالَةِ. امام حسین علیه السلام خونش را تقدیم اسلام کرد تا بندگان خدا را از جهالت و گمراهی و حیرت نجات دهد. اگر اباعبدالله علیه السلام جانش را تقدیم نمیکرد، مردم در حیرت بین انتخاب یزید و حسین علیه السلام باقی می ماندند.

رییس جمهور گمان کرده ما در شور و عزای اباعبدالله علیه السلام، حسینِ زمان را فراموش میکنیم. شما چه را میخواهید به رفراندوم بگذارید؟ مگر کسی در مورد تعامل با دنیا شکی دارد؟ ما با تمام دنیا تعامل داریم، بجز نظام سلطه. بحث ما بر سر عدم تعامل با آمریکا و اسراییل است. مگر ما چهل سال راه را اشتباه رفته ایم که اکنون از رفراندوم حرف میزنید؟ ما برای اینکه این اصول باقی بماند دویست هزار شهید داده ایم. نه شهدای ما، ما در این راه حسین بن علی علیهما السلام داده ایم.

هر چند وقت یکبار به بهانه ای حرف از رفراندوم می زنند. وَلا تَهِنوا وَلا تَحزَنوا وَأَنتُمُ الأَعلَونَ إِن كُنتُم مُؤمِنينَ(آل عمران ۱۳۹). ملت ما پای این آرمان اسلامی و انقلابی اش که عدم سازش و تعامل با استکبار است ایستاده و شکی هم در این مسیر ندارد. اگر شما شک و تردید دارید بحال خودتان فکری بکنید. اصلا چه معنا دارد دل این مردم را خالی کنید نسبت به راهی که در پیش گرفته و با قدرت دارد ادامه میدهد؟ طرح رفراندوم از جایگاه ریاست جمهوری بزرگترین خیانت و ایجاد ناامیدی و شک و تردید در میان جوانان کشور است.

اسلام برای این اصل حسین بن علی علیهما السلام را تقدیم کرده. ما اگر از خون شهدایمان بگذریم، از خون حسین علیه السلام که نمیتوانیم بگذریم. اباعبدالله علیه السلام کشته شد تا حیرت گمراهی بین مسلمین از بین برود. حال شما در انتخاب راه مبارزه و مذاکره شک و تردید دارید؟

 

راحت طلبی منجر به تسلط کفار می شود

امام صادق علیه السلام در زیارت اربعین ما را به این امر مهم توجه میدهد که امام حسین علیه السلام خونش را داد تا بندگان خدا از جهل و تحیر ضلالت خارج شوند. پس از عاشورا دیگر کسی شک و تردید نداشت که بنی امیه ناحق است. این شک و تردید با ریختنه شدن خون اباعبدالله علیه السلام برای همیشه تا قیامت برطرف شد. اگر کسی میخواست به هر نحوی آل امیه را تطهیر کند، دیگر با قتل امام حسین علیه السلام کسی آل امیه را به حق نشناخت.

وَقَدْ تَوازَرَ عَلَیْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْیا، وَباعَ حَظَّهُ بِالاْرْذَلِ الأْدْنی. مردم کوفه بخاطر دنیاطلبی سمت یزید رفتند. کسانیکه بسمت باطل رفتند مشکلشان دنیاطلبی بود. دنیای آنها چه بود؟ دنیاطلبی فقط ثروت طلبی نیست. برخی حب نفس دارند؛ راحت طلب هستند و دنبال دردسر نمیگردند. میگویند دست از مبارزه با استکبار بردارید، ما میخواهیم راحت زندگی کنیم. وَ لَنْ تَرْضي‏ عَنْکَ الْيَهُودُ وَ لاَ النَّصاري‏ حَتَّي تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ(بقره ۱۲۰). نتیجه این راحت زندگی کردن تبعیت کامل از کفار است. اگر ما بخاطر حب دنیا اماممان را تنها بگذاریم، مثل قتله اباعبدالله علیه السلام خواهیم بود. این حب دنیا داران و حب نفس داران مقابل حسین علیه السلام صف کشیدند.

أتیتک لاجدد المیثاق. ماهیت زیارت تجدید میثاق است؛ چه آنکه اربعین به کربلا مشرف شده، و چه آنکه مشرف نشده و از دور زائر است. مَنْ کانَ مِنْکُمْ یَصْبِرُ عَلى حَدِّ السَّیْفِ وَ طَعْنِ الاَسِنَّةِ فَلْیَقُمْ مَعَنا وَ إِلاّ فَلْیَنْصَرِفْ عَنّا. زائر باید آماده تحمل ضربات شمشیر و نیزه باشد.

رهبرانقلاب از خودشان چیزی نمیگویند؛ اما این هم درست نیست ما حواسمان جمع نباشد. وقتی به این محبت و نزدیکی قلوب مومنین از کشورهای مختلف اسلامی و حتی دنیا در راهپیمایی اربعین نگاه میکنیم، این تألیف قلوب چگونه پیش آمده؟ خداوند به پیغمبرش در قرآن میفرماید تألیف قلوب کار من است. این تألیف قلوب کجا و چطور پدید می آید؟ آل عمران: وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَميعاً وَ لا تَفَرَّقُوا وَ اذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْکُمْ إِذْ کُنْتُمْ أَعْداءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْواناً(آل عمران ۱۰۳). دو ملت ایران و عراق که هشت سال با هم جنگیده اند، چطور میشود که اینگونه متحد و یکدل میشود؟ این اتفاق نمی افتد مگر با تبعیت از امر ولایت.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

ایام فاطمیه اول
(به روایت ۴۵ روز)
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
چهارشنبه تا جمعه، ۲۰ تا ۲۲ آذر
به مدت ۳ شب از ساعت ۱۸:۳۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
خ انقلاب(چهارمردان)، بعداز کوچه ۲۹
مقتل الشهداء فاطمیه(سلام الله علیها)
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است