سه شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ - ساعت ۱۵:۰۴

اگر با حسین(ع) نباشیم قطعا با یزیدیم

روز تاسوعا محرم ۹۸: قبل از صدور بیانیه گام دوم انقلاب، امام امت دستور آتش به اختیار دادند. منتظر فراهم شدن شرایط نباشیم. استراحت ممنوع؛ امروز روز جهاد است. اگر شما جوانها همت کردید و به میدان آمدید حسینی هستید، و الا یزیدی هستید و لاغیر. امروز اصلاحات میگوید باید موضوعی برای ترساندن مردم پیدا کنیم تا دوباره به ما رأی بدهند. راه عدم تحقق این امر تبیین بیانیه گام دوم است.

مراسم عزداری روز تاسوعای حسینی هیئت محبین اهلبیت(ع) قم با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان دوشنبه ۱۸ شهریور ۹۸ در سالن ورزشی شهید لطفی نیاسر برگزار شد.

دستاورد عاشورا: اتحاد حول محور ولایت

وَ مَنْ يَتَوَلَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغالِبُونَ(مائده ۵۶). شاخصه اصلی جوانان پیروز در آخرالزمان برای تحقق امر حاکمیت ولایت، ولایتمداری آنهاست؛ ولایت خدا و رسول خدا و ائمه هدی علیهم السلام. اگر ولایتمداری در جوانان آخرالزمان تحقق پیدا میکند، پس قطعا این وحدت کلمه در جهان اسلام ایجاد خواهد شد. یکی از دستاوردهای عاشورا این اتحاد است. آنچه باعث شهادت امام حسین علیه السلام شد افتراق و جدایی امت است. امام خطاب به کوفیان فرمود انتم ابن حرب و اشیاعه تعتمدون و ایانا تخذلون. اصلی ترین سیاست آل امیه ایجاد تفرقه بود. این همه آیات قرآن در مورد تفرق امتهای گذشته و امت اسلام داریم: کُلُّ حِزْبٍ بِما لَدَيْهِمْ فَرِحُونَ. این تفرق باعث شد مردم از حول امام متفرق شوند و امام تنها بماند، و دشمن ضربه خود را به ولایت وارد کند.

در آخرالزمان اتصال مردم به امام و سپس اتحاد فراگیر امت اسلامی محقق میشود. در گلایه های امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف تصریح شده که اگر شما قلوبتان متحد در امر ولایت بود، فرج انقدر به تاخیر نمی افتاد. این اتحاد در آخرالزمان در حال شکل گیری است؛ پس از ۱۴۰۰ سال تفرق و تشتت مسلمین. ۱۶۵ کشور را بسیج کردند تا با تشکیل داعش مانع وحدت امت اسلام شوند. همه اروپا و آمریکا و کشورهای عربی منطقه و حتی کشورهای آسیایی به کمک داعش آمدند، اما بازهم پس از هفت سال شکست خوردند. این یعنی مسیری که ما برای ادامه قیام و انقلاب دنبال کرده ایم، مسیر درستی است. همان مسیر حسین بن علی علیهما السلام است.

امیرالمومنین علیه السلام فرمود العَمَلَ العَمَلَ ، ثُمَّ النِّهايَةَ النِّهايَةَ. کار، مجاهده، مبارزه؛ سپس دیدن مقصد و هدف نهایی. بیانیه گام دوم انقلاب همان نقشه راه عاشورایی حسین بن علی علیهما السلام در آخرالزمان است. امام حسین علیه السلام از جریان نفاق در امت اسلامی نمی گذرد. حسین بن علی علیهما السلام الان هم زنده است و در حال مبارزه است. فرماندهی این میدان با اباعبدالله الحسین و ابالفضل العباس علیهما السلام است.

 

بیانیه گام دوم انقلاب، نقشه راه امت اسلام

اینکه برخی مغرضانه یا از روی نادانی گفتند امام حسین علیه السلام با عمرسعد برای اتمام جنگ و رسیدن به صلح گفتگو کرد، دروغ بزرگ تاریخ تشیع است. یکی از کتابهایی که در این ایام برخی برای مطالعه و مسابقه در محرم معرفی کرده اند، همین مطلب را در کتابش بیان کرده، و این دورغ و تهمت را به امام وارد کرده. تحریف عاشورا امروز رنگ و لعاب دیگری به خودش گرفته. اگر حسین بن علی علیه السلام در آنطرف میدان دارد میجنگد،‌ این سوی میدان هم جریان نفاق مشغول جنگ و مبارزه و تحریف واقعه عاشوراست.

امام با عمرسعد اتمام حجت کرد،‌ نه مذاکره برای صلح. به عمرسعد فرمود دنیا و امنیت تو را تامین میکنم، سمت ما بیا و خودت را نجات بده. کسانیکه به قدرتهای استکباری پناه می برند بخاطر مال دنیا و کسب امنیت است. امروز اگر معاهدات بین المللی توسط برخی مسئولین ما امضا میشود، به همین دلیل است. عمرسعد بازهم به امام اعتماد نکرد؛‌ اما به یزید و عبیدالله بن زیاد اعتماد کرد. امروز یکی از مشکلات پیش روی تحقق آرمان و اهداف انقلاب، همان فتنه صدراسلام است. بیانیه گام دوم انقلاب باید تبیین و عملی شود، چون یک بیانیه سیاسی و اجتماعی صرف نیست؛ نقشه راه امت اسلام است.

اندیشکده امریکایی تصریح میکند که «آمریکا نباید از باور آخرالزمانی ایرانیان که معتقد به ظهور مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هستند غفلت کند». آمریکایی ها هم امروز به این معنی رسیده اند. آنهایی که خود را کم می بینند، کی میخواهند بیدار شوند؟‌

 

اگر با حسین(ع) نباشیم قطعا با یزیدیم

ابالفضل العباس علیه السلام ۳۵ سال در برابر فتنه منافقین امت اسلام صبر کرد. عباس علیه السلام فقط سقای کربلا نبود؛ به عباس علیه السلام ظلم نکنیم. بالای خانه کعبه خطاب به منافقین خطبه غرایی خواند و فرمود همانطور که تا امیرالمومنین علیه السلام بود کفار نتوانستند به پیامبر صلی الله علیه و آله صدمه ای بزنند، من هم تا وقتی هستم نخواهید توانست به حسین بن علی علیهما السلام صدمه ای وارد کنید. تأسی به عباس بن علی علیهما السلام یعنی اینکه جوانان کشورهای مختلف اسلامی امروز سینه سپر کرده اند، که تیرها به قلب تهران و پاستور اصابت نکند، ‌و امام مسلمین در عافیت پرچم را بدست صاحبش برساند.

امروز جریان اصلاحات میگوید باید موضوعی برای ترساندن مردم پیدا کنیم تا دوباره مردم به ما رأی بدهند. اینها فتنه گرند. اینها آنگاه به اهدافشان می رسند که بصیرت عباسی و حماسیه حسینی در جامعه ما نباشد. راه تحقق این امر تبیین و عمل به بیانیه گام دوم انقلاب است. تمامی بندهای مذکور در این بیانیه ریشه در آیات و روایات ما دارد.

اگر شما جوانها همت کردید و در تاسوعا و عاشورای حسینی به میدان آمدید حسینی هستید، و الا یزیدی هستید و لاغیر. یا حسین علیه السالم یا یزید؛ سومی وجود ندارد. أَلا إِنَّ الدَّعِی  بْنَ الدَّعِی  قَدْ رَکَزَ بَیْنَ اثْنَتَیْنِ بَیْنَ السِّلَّةِ وَ الذِّلَّة. ذلت یعنی معامله با دشمن؛ فریب نخورید. هَیْهاتَ مِنَّا الذِّلَّةُ؛ فرمود من ذلت را نمی پذیرم، و راه مبارزه را انتخاب میکنم.

 

استراحت ممنوع؛ امروز روز جهاد است

قبل از صدور بیانیه گام دوم انقلاب، امام امت دستور آتش به اختیار دادند. منتظر فراهم شدن شرایط برای کار و مجاهده نباشیم. تفریح و استراحت و بازی و گردش امروز جایی ندارد و ممنوع است؛ امروز روز جهاد است:‌ إنَّ لكلِّ اُمَّةٍ سِياحةً ، و سِياحةُ اُمَّتي الجِهادُ في سبيلِ اللّه. عاشورا زنده است. تمام این هفت عرصه جهاد ریشه در قرآن و روایات ما دارد.

اباعبدالله علیه السلام به عمر سعد فرمود دنیا و امنیت تو را تامین میکنم، اما عمرسعد راه درست را انتخاب نکرد. خودتان را برای مجاب کردن جریان نفاق خسته نکنید. اگر عمرسعد حرف امام را پذیرفت، اینها هم میپذیرند. وَالَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَآمَنُوا بِمَا نُزِّلَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ هُوَ الْحَقُّ مِنْ رَبِّهِمْ كَفَّرَ عَنْهُمْ سَيِّئَاتِهِمْ وَأَصْلَحَ بَالَهُمْ(محمد ۲). وقتی امر ولایت در جامعه جاری شود، امر دنیا و آخرت ما اصلاح میشود. اگر مسئولین ما این حقیقت را درک کنند، در مسئولیت محوله شان هدایت خواهند شد: وَ الَّذينَ جاهَدُوا فينا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنا(عنکبوت ۶۹). صنعت دفاعی و پزشکی و فناوری هسته ای و نانو را ببینید. هرجا اخلاص و اعتماد به امام مسلمین بود، مسئله ما حل میشود.

تا ما به قله معنویت و اخلاق نرسیم، گام اصلی آخرالزمان را نمیتوانیم برداریم. الگوی ما هم قیام عاشوراست: اُریدُ اَن اَمُرَ بالْمَعْروف وَاَنْهی عَنِ الْمُنْکَر وَ اَسیرَ بِسیرة جَدّی. مَنْ کَانَ بَاذِلًا فِینَا مُهْجَتَهُ، وَ مُوَطِّناً عَلَى لِقَاءِ اللَّهِ نَفْسَهُ، فَلْیَرْحَلْ مَعَنَا. هرکس در راه امر به معروف یعنی امر به قیام و جهاد، و نهی از منکر یعنی نهی از پذیرش حاکمیت طاغوت آماده است، با ما برخیزد. ما در این راه نیاز به ایمان و معنویت عمیق داریم.

آنچه عباس بن علی علیهما السلام را استوار نگه داشت ویژگی نافذالبصیره او بود. امیرالمومنین علیه السلام اهل بصیرت آخرالزمان را اینگونه معرفی کردند: مُؤْمِنٌ امْتَحَنَ اللَّهُ قَلْبَهُ لِلْإِيمَانِ. مساجد و هیئات و کانونهای ما باید به همان تب و تاب ابتدای انقلاب برگردد. باید کار و تلاش کنیم. لا يُکَلِّفُ اللَّهُ نَفْساً إِلاَّ وُسْعَها(بقره ۲۸۶). رهبرانقلاب تحقق ظهور را در نسل جوان ما می بینند؛ خودمان را باور کنیم. در این راه از نقشه های بزدلان ترسو نترسیم. بشرطی که به ایمان و قلبمان توجه کنیم؛ صلب الایمان و نافذالبصیره شویم.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است