پنجشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ساعت ۲۳:۰۸

حضور حضرت معصومه(س) در قم حضور فعالی است

ولادت حضرت معصومه(س) - ۱۴ تیر ۹۸: آخرالزمان اهل قم حجت بر همه خلائق میشوند. حضور حضرت معصومه(س) در قم حضور فعالی است. اگر هم تمام ایران را خواب ببرد، قم باید بیدار باشد. همجواری با حضرت معصومه(س) اجازه زندگی راحت طلبانه به ما نمیدهد. عرصه های جهادی در بیانیه گام دوم انقلاب برای ما مشخص شده. باید در این عرصه ها بی وقفه و خستگی ناپذیر وارد شویم.

جشن میلاد کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه(س) در هیئت محبین اهلبیت(ع) قم جمعه ۱۴ تیر ۹۸ با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(س) برگزار شد.

حضور حضرت معصومه(س) در قم حضور فعالی است

امام صادق(ع): سَیَأْتِی زَمَانٌ تَکُونُ بَلْدَةُ قُمَّ وَ أَهْلُهَا حُجَّةً عَلَی الْخَلَائِقِ وَ ذَلِکَ فِی زَمَانِ غَیْبَةِ قَائِمِنَا (ع) إِلَی ظُهُورِهِ. آخرالزمان قم و اهل قم حجت بر همه خلائق میشوند. حجت بودن قم و اهل قم تا زمان ظهور ادامه پیدا میکند. از روایات ما فهمیده میشود حضرت معصومه(س) در شهر قم رسالت ویژه ای داشته اند. ما قمی ها باید فعال باشیم، چون قم و جریانی که در قم هست فعال است. حضور حضرت معصومه(س) در قم حضور فعالی است. حضرت معصومه(س) فقط یک امامزاده برای توسل و رفع حاجات مردم نیست. قم تا قیام مهدی(عج) بر سایر مردم حجت است.

دنیا محل تماشا نیست. الدنیا مزرعه الآخره، در دنیا باید تلاش کرد، و در آخرت درو و برداشت. عرصه های جهادی در بیانیه گام دوم انقلاب برای ما مشخص شده. باید در این عرصه ها بی وقفه و خستگی ناپذیر وارد شویم. همانطور که دشمن در مقابل ناامید و خسته نمیشود. الان هم که نزدیک انتخابات است و فعالیتهای برخی احزاب قوت گرفته.

هفده نفر از لیدرهای اصلاح طلب به سازمان ملل نامه مینویسند که به ترامپ بگویید به ما حمله نکند! خودشان هم میدانند ترامپ چنین کاری نمیکند. پس چرا این کار را میکنند؟ وقتی رهبرانقلاب شعار مقاومت میدهد، یک جریانی باید با این شعار مقابله کند و خواسته دشمن را اجرا کند. بنا این است که عده ای باور ما نمیتوانیم و ناامیدی را در جامعه تزریق کنند. کار به جایی میرسد که انگلستان به خودش اجازه میدهد نفتکش ایرانی را سرقت کند. انگلستان کسی نیست که بی گدار به آب بزند. این حرکت خیلی پیام دارد. احضار سفیر انگلستان کافی نیست. موشک باید جواب موشک باشد.

قم باید فعال باشد. اگر هم تمام ایران را خواب ببرد، قم باید بیدار باشد. همجواری با حضرت معصومه(س) اجازه زندگی راحت طلبانه به ما نمیدهد. حضرت معصومه(س) در یک حرکت جهادی برای یاری امام رضا(ع) راهی ایران شدند.

 

حضور فعال در میدان مبارزه لازمه اهل قم بودن

عن صفوان بن یحیی بیاع السابری قال: کنت یوما عند ابی الحسن(ع) فجری ذکر قم و اهله و میلهم الی المهدی(ع) فترحم علیهم و قال «رضی الله عنهم» ثم قال: «ان للجنه ثمانیه ابواب و واحد منها لاهل قم وهم خیار شیعتنا من بین سائر البلاد. خمرالله تعالی و لایتنا فی طینتهم». امام کاظم(ع) میفرماید خداوند ولایت ما اهلبیت را در گل اهل قم تخمیر کرد. اینها محبت و ولایت اهلبیت در وجودشان عجین و نهادینه است، و از اهل بیت جدا و منحرف نمیشوند. البته این مسئله نباید موجب عجب ما شود. اهل قم ماموریتی دارند که لازمه آن این عنایت خداوند متعال است. خدای متعال توقع دیگری از اهل قم دارد و نگاهش به اهل قم نگاه دیگری است.

بَعَثْنا عَلَيْکُمْ عِباداً لَنا أُولي‏ بَأْسٍ شَديدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّيارِ وَ کانَ وَعْداً مَفْعُولاً(اسراء ۵). خداوند در این آیه میفرماید زمانش که برسد بندگان من خانه به خانه و دیوار به دیوار دشمنان دین را یافته و آنها را نابود میکنند، و این امری قطعی است. رهبرانقلاب گفتند بالاخره دشمنان ما مجبور میشوند مقابل اسلام زانو بزنند. این یک واقعیت است. اما کسانیکه دلشان مرده است، نمیتوانند این واقعیات را بپذیرند. اگر حق را می پذیرفتند که برای تصویب FATF و اینستکس خودشان را به آب و آتش نمیزدند.

امام صادق(ع) ذیل این آیه شریفه میفرمایند:‌ رَوی بَعضُ اَصْحابِنا قال: كُنتُ عِنْدَ اَبی عَبْدِاللهِ عليه السلام جالِساً اِذْ قَرَأَ هذِهِ اْلآیَةَ: «فَاِذا جاءَ وَعْدُ اُوليهُما بَعَثْنا عَلَيكُمْ عِباداً لَنا اُولِی بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّيارِ وَ كانَ وَعْداً مَفْعُولاً» فَقُلْنا: جُعِلْتُ فِداكَ، مَنْ هؤُلاءِ؟ فَقالَ: ثَلاثَ مَراتٍ هُمْ [وَاللهِ] اَهلُ قُمَّ. میفرماید این کسانی که دشمنان دین را خانه به خانه جستجو میکنند و آنها را نابود میکنند، اهل قم هستند. حضرت معصومه(س) در قم ماموریت ویژه ای دارند. در گذر زمان تا ظهور امتحانات و فراز و نشیب های زیادی هست. ابتلائات زیادی ما داریم تا بتوانیم در زمره یاران مهدی(عج) قرار گیریم و جزو اهل قم قرار بگیریم. صرف اعتقادات کافی نیست. نمیتوانیم زندگی خودمان را داشته باشیم. اگر وسط میدان میارزه نباشیم، تقوا را رعایت نکرده ایم. اگر تقوا را رعایت نکنیم، حق را درست تشخیص نخواهیم داد. و اگر حق را تشخیص ندهیم، نمیتوانیم جزو اولیای خدا باشیم. لذا حضور فعال در میدان لازمه اهل قم بودن است.

صرف ذکر فضائل و مناقب حضرت معصومه(س) کافی نیست. اعراب و عجم های زمان رسول الله(ص) هم پیامبر را تنقیب میکردند، اما ایشان را همراهی نکردند. خیلی ها حضرت امیر(ع) را تمجید میکردند، اما حق ایشان را از غاصبین نگرفتند.

 

اختلاف افکنی به اسم کنگره مشاهیر کردستان

کنگره گرامیداشت مشاهیر کردستان در سنندج برگزار شد. آقای یونسی دستیار ویژه رییس جمهور که هرجا میرود یک جنجال درست میکند، میدان دار این کنگره است. چندوقت پیش همین فرد در سیستان و بلوچستان بحثهایی براه انداختند که اهل تسنن باید حق خود را از حاکمیت بگیرند.

هدف این کنگره ملی که با مخارج میلیاردی هم برگزار میشود را براحتی میتوان فهمید. یکی از جمله های رییس جمهور در پیام به این کنگره: «‌ما هرگز شهدای کرد که جانشان را برای حفظ کیان این مرز و بوم نثار کردند و نیز خدمات شایان فرهیختگان و ادیبان کرد به فرهنگ و زبان فارسی از یاد نخواهیم برد». حضرت امام(ره) تصریح کردند که ما برای خاک نمی جنگیم. هدف رزمندگان از جنگ را در وصیتنامه هایشان میشود فهمید.

استاندار کردستان: «کنگره مشاهیر کرد یادآور این مطلب است که در کردستان این مشاهیر مغفول و مظلوم واقع شدند». یکی از این مشاهیر که در این کنگره از او تقدیر میشود، ضدانقلابی است که حکم اعدامش هم صادر شده بوده، و به انگلستان فرار کرده و ده سال در آنجا آموزش دیده است. مشاهیر کردستان اینها هستند؟ معلوم است هدف این کنگره چیست.

یونسی در این کنگره میگوید: «‌مسئولین گزینش سختگیرانه را کنار بگذارند، چرا که یک دانشمند و یکی از مفاخر، ضد ایران و ضد انقلاب نمیشود». این نظر کسی است که هشت سال در دوران اصلاحات وزیر اطلاعات ما بوده! کردستان چه خبر است؟ هر زمان در یک گوشه از کشور زمینه چنددستگی و اختلاف را فراهم میکنند. چه کسی گفته صرف دانشمند بودن انسان را از اشتباه بازمیدارد؟‌

یونسی میگوید: ‌«همه باید باهم برای بازشناسی کرد و کردستان همتی جدی داشته باشیم و خودمان را هم در ایران و هم در جهان بشناسانیم». الان مسئله ما این است که دنیا کردستان را بشناسد؟ یا ایران و انقلاب را بشناسد؟ شما باید پرچم ملت ایران و انقلاب اسلامی را بلند کنید، نه اینکه قومیت گرایی کنید.

عوان ابوبکر استاندار سلیمانیه عراق در سنندج میگوید: «در هیچ جای جهان دولتی نیست که در آن کرد نباشد اما متاسفانه تا کنون دولتی برای خود نداشته اند.» منظور این حرف مشخص است. در هشت سال دفاع مقدس تمامی اقوام در کنار هم برای حفظ ایران و انقلاب جنگیدند. همین الان وصیتنامه شهدای اهل تسنن کردستان را بخوانید برای چه هدفی مبارزه کردند. برای خلق کرد؟ دیدیم کسانیکه پرچم خلق کرد را بلند کردند چه جنایاتی مرتکب شدند.

مدیر کل زبان و ادبیات کردی در دانشگاه میگوید: «آنچه برای ما مهم است زبان فرهنگ و ادبیات و تاریخ کردی است و ما کاری به سیاست نداریم.» مگر میشود کاری به سیاست نداشته باشید؟ پس دستیار ویژه رییس جمهور اینجا چکار میکند؟ اصل این کنگره سیاسی است. اگر نیست پیام رییس جمهور در این کنگره ملی چه نقشی دارد؟ عوامفریبی میکنید؟

رهبرانقلاب گفتند دشمن زانو میزند، اما بشرطی که ما تلاش کنیم. اردوهای راهیان نور غرب کشور باید با قوت برگزار شود. یادمان نرفته که سال گذشته بخاطر تحرکات گروهک های ضدانقلاب، برخی گروههای راهیان نور نتوانستند به برخی مناطق و یادمانها بروند. باید حضور فعال داشته باشیم تا خیال نکنند در کردستان میتوانند هرکاری خواستند بکنند. فضا را نباید در اختیار کسانی قرار دهیم که به قومیت گرایی و اختلافات دامن بزنند و حاکمیت را تضعیف کنند. در این کنگره همه از اختلاف سخن میگویند و در نهایت میگویند پیام ما وحدت است. این وحدت نیست، نفاق است.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است