دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۸ - ساعت ۰۰:۵۸

امام حسن(ع) مجبور به صلح شد

شام میلاد امام حسن(ع) رمضان ۹۸: امام حسن مجتبی(ع) وقتی صلح کرد نگفت پدرم امیرالمومنین(ع) با تیغ جنگ مدیریت میکرد، حالا من با زبان گفتگو مدیریت میکنم. رییس جمهور بارها گفته ما میتوانیم مثل امام حسن(ع) با صلح و گفتگو امور را اداره کنیم. امام حسن(ع) چون نتوانست با معاویه بجنگد، مجبور به صلح شد. اما رویه امام حسن(ع) جنگ و مبارزه بود نه صلح.

در شام میلاد کریم اهلبیت امام حسن مجتبی(ع) جلسه پانزدهم مراسم ماه مبارک رمضان هیئت محبین اهلبیت(ع) سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ۹۸ در آستان امامزاده علی بن جعفر(ع) قم در کنار مزار شهدا با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان برگزار شد.

موفقیت در جنگ یا جام زهر؟

آقای رییس جمهور در دیدار با برخی علما گفته «در زمان جنگ امام(ره) اختیاراتی به ما داده بود که بر اساس آن اختیارات جنگ را اداره کردیم و به موفقیتهای بسیاری هم دست پیدا کردیم. امروز هم همان اتفاق باید بیفتد». شما که قبلا در هیات دولت گفتید زمان جنگ ما بدون اطلاع امام با صدام مذاکره کردیم، و بالاخره منجر به کسب موفقیت عظیم قطعنامه شد. اگر منظورتان از موفقیت گفتگو و مذاکره با صدام است، که امروز خودتان میگویید نباید با آمریکا مذاکره کنیم. موفقیتهای جنگ کی و کجا بود؟ در عملیاتها و فتوحات بود که مستقیما به فرمان و هماهنگی حضرت امام(ره) انجام میگرفت. اگر منظورتان از موفقیت قطعنامه است، که حضرت امام(ره) صریحا از آن تعبیر به جام زهر کردند.

شما الان چه اختیار تامی میخواهید که ندارید؟ ۸۰ درصد بودجه کشور دست شماست. این همه توان و امکانات مدیریتی در اختیار دارید. شما حتی صدای اصلاح طلبان طرفدار خودتان را هم بلند کردید. اگر منظورتان صلح و گفتگو با آمریکاست، که اصلا اختیار آن دست شما نیست. در قانون اساسی ذکر شده این مهم در حیطه اختیارات ولی فقیه است.

وقتی حضرت امام(ره) میفرمود جنگ را ادامه میدهیم، بر اساس استنباط قرآنی ایشان بود: وَ قاتِلُوهُمْ حَتَّي لا تَکُونَ فِتْنَةٌ وَ يَکُونَ الدِّينُ کُلُّهُ لِلَّهِ فَإِنِ انْتَهَوْا فَإِنَّ اللَّهَ بِما يَعْمَلُونَ بَصيرٌ(انفال ۳۹). امام(ره) سلیقه ای عمل نمیکرد. دستور قرآن است. امام حسن مجتبی(ع) هم بر اساس آیه فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ(توبه ۱۲). با معاویه جنگید. امیرالمومین(ع) فرمود معاویه مصداق ائمه کفر است.

 

مبارزه رویه امام حسن(ع)

مع ای امام تقاتلون بعدی، مع الکافر الظالم الذی لم یؤمن بالله و لا برسوله قط. شما بعد از من با چه کسی میخواهید به جنگ با کفر بروید؟ با ظالمی که به خدا و پیامبر ایمان ندارد؟ و لو وجدتُ اعواناً ما سلّمتُ له الامر لانّه محرّم علی بنی امیة. میفرماید اگر یار داشتم حکومت را تسلیم معاویه نمیکرد، چون این جایگاه برای بنی امیه حرام است. رویه امام حسن(ع) رویه مبارزه است. مبارزه با امام کفر و جریانی که سد از راه خدا میکند.

وزارت خارجه ما به شدت در بازسازی سوریه ضعیف عمل میکند. سوریه خودش درخواست بازسازی کشورش را دارد. مگر دولت ما دنبال ایجاد اشتغال و درآمدزایی نیست؟ چرا از این فرصت استفاده نمیکند و میدان را برای دیگر کشورها باز گذاشته است؟

آمریکا تمام هم و غم خود را گذاشته که فریاد جمهوری اسلامی را خاموش کند. همه تلاش خود را کرد تا جنگ با قطعنامه به اتمام برسد. میدانست اگر ایران اسلامی بر صدام غلبه کند، بعد از عراق نوبت اسراییل و آزادسازی فلسطین است.

 

امام حسن(ع) مجبور به صلح شد

برخی نمیخواهند راه مبارزه و جهاد را ادامه دهند. خسته شده اند. زندگی دارند. درس دارند. امام حسن مجتبی(ع) وقتی صلح کرد نگفت پدرم امیرالمومنین(ع) با تیغ جنگ مدیریت میکرد، حالا من با زبان گفتگو مدیریت میکنم. رییس جمهور ما بارها گفته ما میتوانیم مثل امام حسن مجتبی(ع) با صلح و گفتگو امور را اداره کنیم. امام حسن(ع) چون نتوانست با معاویه بجنگد، مجبور به صلح شد. اما رویه امام حسن(ع) جنگ بود نه صلح. انه محرم علی بنی امیه. حکومت برای معاویه حرام است. امام که مقدمه کار حرام را فراهم نمیکند، که حکومت را تقدیم معاویه کند.

ویلکم و الله انّ معاویه لا یفی لاحد منکم بما ضمنه فی قَتلی، و انّی ان وضعت یدی فی یده فاُسالمِه، لم یترکنی أدینُ بدین جدّی و انّی أقدِرُ أن أعبد الله – عزّ و جلّ- وحدی و أیم الله لئن سلّمتُ الامر لمعاویه لا ترون فرحاً ابداً مع بنی امیّه و لیسومونکم سوءَ العذاب. فرمود اگر من حکومت را تسلیم معاویه کنم، او بر اساس حکم خدا حکومت نمیکند. من شما را میبینم که اصرار دارید حکومت را تقدیم معاویه کنم.

امروز در اخبار در مورد معامله قرن شنیدید. طراحی آمریکا برای فلسطین اشغالی. چه فلاکتی برای فلسطینیان طراحی کرده اند. امام حسن مجتبی(ع) هم همین را فرمود: اگر من امر را تسلیم معاویه کنم، او که براساس حکم خدا حکومت نمیکند. تا معاویه حکومت را گرفت، گفت من کاری به نماز و روزه شما ندارم. من حکومت را گرفتم محض حکومت کردن بر شما. وظیفه حکومت اسلامی این است که تعالی اخلاق در جامعه ایجاد کند و عبادت خدا سکه رایج بین مردم شود. معاویه میگوید دین شما ربطی به من ندارد. ای کاش شیعیان وقتی فهمیدند معاویه آنها را فریب داده، بسمت امام مجتبی(ع) بر می گشتند. جزو مفاد عهدنامه بود که معاویه بر اساس سنت رسول الله(ص) حکومت کند، اما این کار را نکرد.

کأنّی أنظر الی أبنائکم واقفین علی أبواب أبنائهم یستسقونهم و یستطعمونهم بما جعله الله لهم، فلا یُسْقَوْنَ و لا یُطْعَمُونَ، ولو وجدتُ أعواناً ما سَلَّمتُ له الامرَ، لانّ الخلافهَ محرَّمهٌ علی بنی امیّه. من بچه های شما را میبینم که نان و آب از بچه های بنی امیه گدایی میکنند، و آنها هم ابا میکنند. و سیعلم الذین ظلموا أی منقلب ینقلبون، فجعلوا یعتذرون بما لا عذر لهم فیه. میفرماید این مردم روز قیامت نزد خدا عذر می آورند در حالیکه هیچ عذری ندارند. امام حسین(ع) هم بالای نیزه همین آیه را خواند: وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ(شعرا ۲۲۷). مردم زمان امام حسین(ع) با مردم زمان امام حسن(ع) تغییر نکردند. امام حسین(ع) هم با امام حسن(ع) تفاوتی نداشت، راه همان راه است، مبارزه و مجاهده.

 

گرفتاری اروپا در FATF

آقای رییس جمهور میگوید «ما دو مدل داریم: جنگ و صلح، و من راه صلح را برمیگزینم». نمیشود ما دو صراط مستقیم داشته باشیم. اگر چنین اتفاقی بیفتد، عدالت خدا زیر سوال نمیرود؟ یکی راه صلح را برگزیند و بدون هزینه پیروز شود، اما دیگری بجنگد و هزینه بدهد. بر چه اساسی شما این حرف را میزنید؟ سیره امام حسن(ع) مبارزه با معاویه بود، و این را صریحا بیان کردند. لااقل اگر میخواهید راجع به صلح حرف بزنید، مثل امام حسن(ع) از صلح حرف بزنید. ضمن اینکه امام فرمود من بخاطر نداشتن یار مجبور به صلح شدم. امروز این همه سرباز فدایی دین و ولایت در اقصی نقاط جهان اسلام داریم. امروز قدرت ما نسبت به دهه شصت و جنگ تحمیلی چند ده برابر شده. وقتی اسلام قدرت دارد، صلح حرام است و غیرعاقلانه ترین کار است.

ما مدل صلح در اسلام نداریم که شما بخواهید طرفدار آن مدل باشید. شما مجری قانون اساسی هستید، نه مفسر آن. قانون اساسی ما بر اساس آیه وَلَن یجْعَلَ الله لِلْکافرینَ علی‌المُومنینَ سَبیلاً(نساء ۱۴۱). است. شما حق ندارید از این قاعده اساسی عدول کنید.

امروز اروپا هم صدایش از دست سند FATF در آمده. شرکتهای اروپایی بیشتر از کشورشان گوش به فرمان آمریکا هستند. شرکتهای اروپایی از قواعد اروپا تبعیت نمیکنند، و تابع آمریکا هستند. قانون اساسی ما چنین اجازه ای به ما نمیدهد. آقای روحانی میگوید من طرفدار مدل گفتگو هستم، ولی الان نمیشود. بعد استناد به صلح امام حسن مجتبی(ع) میکند. اگر عرضه نداریم دشمنان امام مجتبی(ع) را نابود کنیم، لااقل دوباره به ایشان زخم وارد نکنیم.

از کنار حرفهایی که به دروغ به ائمه منتسب میشود به سادگی عبور نکنیم. امام حسن(ع) هیچگاه نگفت صلح با معاویه یک مدل است که من به اختیار برگزیدم. امام حسن(ع) بناچار صلح را پذیرفت، با بی میلی و کراهت. امروز حقایق انقلاب اسلامی نه تنها کشورهای اسلامی بلکه کشورهای اروپایی را هم در بر گرفته است.

 

بجای نظریه پردازی، به داد مردم برسید!

آقای رییس جمهور بجای این همه نظریه پردازی، به داد وضعیت دولت و کشور برسد. این همه فساد و اختلاس در بدنه دولت. بعد هم میگویید اختیارات من را زیاد کنید؟ همینقدر زحمتی که میکشید ما را بس است!

خانواده روحانی مظلوم غریب که در همدان به شهادت رسید، رفقای این قاتل شروع کرده اند به قداره کشی و تهدید به مرگ خانواده این روحانی. آقای وزیر کشور، حال شما خوب است؟! رفقای قاتل خانواده بی سرپناه را تهدید به مرگ میکنند. آقایان نیروی انتظامی، اینها چقدر امنیت دارند؟ انتقام رفیقتان را میگیرید؟ انتقام قاتلی که در درگیری با نیروی انتظامی کشته شده.

اگر ما مقابل کسی مثل آمریکا حرف از مذاکره و صلح و سازش بزنیم، این پادوهای استکبار هم جری میشوند و قداره کشی میکنند. اگر حوزه علمیه مردانه پشت این روحانی می ایستاد،‌ این اتفاق امروز نمی افتاد که خانواده قربانی تهدید شوند. یک قاتل مرد، چند قاتل جدید درست شده. مگر جرم خانواده این روحانی چیست؟ چرا در برخی جوانان ما خوی استکباری ایجاد شده؟ برای انتقام از یک قاتل ناموس و خانواده قربانی را تهدید به مرگ میکند.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است