سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ساعت ۱۱:۰۵

جرم شهدای حجاز‌ عزت خواهی بود

بزرگداشت شهدای حجاز - ۱۳ اردیبهشت ۹۸:‌ اگر ما به عزتمندی اسلام باور داشته باشیم، دنیا را زیر و رو خواهیم کرد. شهدای اخیر حجاز بخاطر تفکر تشیع کشته شدند، نه فقط بخاطر شیعه بودنشان. هر شیعه ای مورد خشم دشمن نیست. هرکس کوچکترین تمایل به انقلاب اسلامی ایران داشته باشد‌ و مقابل آمریکا و انگلیس سرخم نیاورد، مورد غضب آنهاست و شکنجه و اعدام میشود.

مراسم بزرگداشت شهدای اخیر حجاز در هیئت محبین اهلبیت(ع) قم جمعه ۱۳ اردیبهشت ۹۸ با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(س) برگزار شد.

مشکل آمریکا با ما عزت اسلام است

بین برخی مسئولین و مردم حرف غلط رایجی وجود دارد که میگویند: سری که در نمیکند دستمال نمی بندند، چرا دشمن تراشی کنیم؟ رهبرانقلاب در بسیاری از بیاناتشان به این نکته اشاره و تاکید کرده اند. چون این باور غلط بین بسیاری از مردم و نخبگان وجود دارد. وَ لا يَزالُونَ يُقاتِلُونَکُمْ حَتَّي يَرُدُّوکُمْ عَنْ دينِکُمْ إِنِ اسْتَطاعُوا(بقره ۲۱۷). اینطور نیست که ما به دشمنی با آمریکا دامن بزنیم. آنها با ما دشمنی دارند و دست از این دشمنی هم برنخواهند داشت. وَإِنْ يَرَوْا سَبِيلَ الرُّشْدِ لَا يَتَّخِذُوهُ سَبِيلًا وَإِنْ يَرَوْا سَبِيلَ الْغَيِّ يَتَّخِذُوهُ سَبِيلًا(اعراف ۱۴۶). دشمن بخاطر شما با شما دشمنی نمی کنند، بلکه بخاطر دشمنی با خدا و سر باز زدن از دستورات خداست. مشکل آنها با اسلام جمهوری اسلامی است.

خداوند عزیز است و مسلمین را هم عزیز میدارد و می پسندد. وَ لِلَّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُؤْمِنينَ(منافقون ۸). عزت دارایی مشترک خدا و رسول و مومنین است. ما حق نداریم از عزت خود کوتاه بیاییم،‌ اگر مومنیم. کسیکه عزت ندارد، با بن سلمان تفاوتی ندارد. دیروز به او گفتند گاو شیرده. امروز هم ترامپ میگوید من با یک تلفن میتوانم ۵۰۰ میلیون دلار کاسب شوم و مخالفتی هم نمی بینم.

 

مذاکره مجدد با آمریکا با چه توجیهی؟!

اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَيْكَ فِی دَوْلَةٍ كَرِيمَةٍ تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلَامَ وَ أَهْلَهُ وَ تُذِلُّ بِهَا النِّفَاقَ وَ أَهْلَهُ(دعای افتتاح). ما مشتاق دولت کریمه ایم. شاخصه این دولت کریمه عزت اسلام و مسلمین،‌ و ذلت نفاق و کفر است. حرفهای جدید در رابطه با تبادل زندانیان با آمریکا واقعا چه جایگاهی دارد؟ «أيّها الامّة الّتي خدعت فانخدعت، و عرفت خديعة من خدعها. فأصرّت على ما عرفت، فاتّبعت أهواءها(خطابه حضرت زهرا س به مردم مدینه)». الان به چه مناسبت باز دم از مذاکره با آمریکا میزنید، با چه توجیهی؟ خودتان میگویید ما هرچه مشکلات اقتصادی داریم از دشمنی آمریکاست. فَلَا تَهِنُوا وَتَدْعُوا إِلَى السَّلْمِ وَأَنتُمُ الْأَعْلَوْنَ وَاللَّهُ مَعَكُمْ(محمد ۳۵). چرا میخواهید دل یک آدم کش حامی یک آدم کش را بدست آورید، با چه توجیهی؟

از چه خسته شده اید؟ از عزتمند بودن و داشتن اقتدار؟ بله، مشکلات اقتصادی هست. جنگ اقتصادی ست. ما هنوز همه امکاناتمان را به میدان نیاورده این در این جنگ اقتصادی، هم مردم و هم مسئولین. اگر همه امکانات و توانایی مان را به میدان آوردیم،‌ و باز موفق نشدیم، آنگاه به چاره جویی در مذاکره با آمریکا روی بیاوریم.

 

جرم شهدای حجاز‌ مطالبه عزت بود

بعد از اتفاقی که در سریلانکا افتاد و بعد از ماجرای قتل خاشقچی، دیدند سازمانهای بین المللی ظاهرا با آنها کاری ندارند. گام به گام آمدند جلو، مکه و مدینه و قطیف. ۳۷ مومن را راحت دو حد جاری کردند:‌ هم ذبح سر و گرداندن بدن بی سر در شهر، و هم حد بریدن دست و پا در جهت خلاف. چرا؟‌ بخاطر مطالبه عزت و کرامت توسط شیخ نمر. درخواستش رعایت حقوق شیعیان در عربستان است. یک نوجوان را فقط به جرم خریدن نان از نانوایی محله شیخ نمر زندانی و شکنجه و در نهایت شهید میکنند!

شیعانی هم داریم در عربستان زیر چتر آل سعود به نان و نوایی رسیده اند. همین طیف شیرازی. شیعه ای مورد خشم دشمن است که مطالبه کرامت و عزت دارد. در جیزان و نجران چه بلایی سر جوانهای این دو شهر آوردند. در برخی مناطق عربستان ۵۰ درصد شیعیان وهابی شده اند. هر شیعه ای مورد خشم دشمن نیست. هرکس کلیپهای ایرانی را در گوشی اش ببیند،‌ شکنجه و اعدام میشود. مشکل ایران عزتمند بودن اوست. هرکس مقابل آمریکا وانگلیس سرخم نیاورد، مورد غضب آنهاست.

چه کسی اجازه داده در معادلات سیاسی نظام را به لبه پرتگاه بکشانیم؟ شما ۱۲ شرط ترامپ برای مذاکره را مطالعه کنید. اگر بخواهید به این شروط عمل کنید، باید از انسانیت هم دست بردارید، نه فقط مسلمانی. یک آدم کش مدافع آدم کش. گناه این مظلومین شهید عربستان چه بود؟ فقط عزتخواهی. شهر شیعه نشین با یک میلیون جمعیت، فقط یک بیمارستان ۵۰۰ تختی دارد. عربستان میخواهد شیعیان را خوار و ذلیل کند.

عزت شیعه عمق راهبری مکتب شیعی است. «تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلَامَ وَ أَهْلَهُ وَ تُذِلُّ بِهَا النِّفَاقَ وَ أَهْلَهُ» اگر ما به عزتمندی اسلام باور داشته باشیم، دنیا را زیر و رو خواهیم کرد. این شهدا بخاطر تفکر تشیع و اسلام ناب محمدی کشته شدند، نه فقط بخاطر شیعه بودنشان. وقتی بن سلمان میگوید من نمیگذارم ایرانی ها که به مهدی(عج) معتقدند پایشان به حجاز برسد، بخاطر ترس از عزتمندی حکومت مهدوی و ذلیل شدن اهل نفاق است.

امام حسین(ع) فرمود: «اَلا تَرَوْنَ اِلَي الْحَقِّ لا يُعْمَلُ بِهِ، وَ اِلَي الْباطِلِ لا يُتَناهي عَنْهُ، لِيَرْغَبَ الْمُؤْمِنُ في لِقاءِ رَبِّهِ حَقّاً حَقّاً، فَاِنّي لا اَرَي الْمَوتَ اِلَّا سَعادَةً، وَالْحَياةَ مَعَ الظَّالِمينَ اِلَّا بَرَماً». گاهی ما داستان کربلا را فقط مرور میکنیم، این ساده تر است. اما گاهی باید خودمان مثل امام حسین(ع) پرچم عزت اسلام را بلند کنیم، این دیگر سخت است و معونه دارد. با کسیکه جز به نابودی اسلام فکر نمیکند، لبخند میزنیم و مذاکره میکنیم، یا مثل امام حسین(ع) با او عزتمندانه میجنگیم؟ یا مثل انجمن حجتیه ای ها چه در انقلاب و چه در جنگ و چه در جنگ امروز امت اسلام با ایادی آمریکا، همیشه پا پس می کشند و بدنبال صلح با دشمنند.

 

مجریان سند ۲۰۳۰ هم کیشان بن سلمان

کریم بخشندگی هم دارد، اما معنای کریم بخشنده نیست. بخشنده غفور است. يَا أَيُّهَا الْإِنْسَانُ مَا غَرَّكَ بِرَبِّكَ الْكَرِيمِ(انفطار ۶). غرور در برابر کریم، بمعنای تکبر در برابر خدای بزرگوار است. در برابر بزرگواری و عظمت خدا نباید غرور داشته باشیم. يَا أَيُّهَا النَّاسُ أَنْتُمُ الْفُقَرَاءُ إِلَى اللَّهِ وَاللَّهُ هُوَ الْغَنِيُّ الْحَمِيدُ(فاطر ۱۵). در راه رسیدن دین اسلام به آرمان اساسی حکومت جهانی مهدوی، باید وارد میدان مبارزه شویم. امام سجاد(ع) در مناجات شبهای ماه رمضان از خدا این را درخواست میکند:‌ «اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَيْكَ فِی دَوْلَةٍ كَرِيمَةٍ ».

بین مردم کار کنیم، با مردم حرف بزنیم. مردم باید چهره آمریکا را بشناسند. ببینند کشورهایی که به آمریکا اعتماد کردند به کجا رسیدند. چشم مردم را باز کنیم. از زندگی شهدا درس بگیریم. شهدای اخیر حجاز حتی جنازه شان تحویل خانواده هایشان نشد. در صداوسیما از تصاویر آرشیو برای تشییع جنازه شهدا استفاده شده. در تک تک خانه ها مامور قرارداده شده، تا حتی خانواده ها در خانه برای شهدایشان عزاداری نکنند!

عزت و کرامت همان درخواست عمیق دین اسلام ناب محمدی است. همان باوری است که اجازه نمیدهد ما به کسی اجازه دهیم دم از مذاکره با آمریکا بزند، و برجامهای ۲و۳ را اجرایی کند، و سند ۲۰۳۰ را در حوزه های مختلف عملیاتی کند. یکی از کارهایی که بن سلمان بصورت جدی در عربستان دنبال میکند عملیاتی کردن سند ۲۰۳۰ است. وضعیت اسفناک فساد در آموزش و پرورش عربستان را بروید ببینید. فرق کسیکه دنبال اجرای سند ۲۰۳۰ در کشور است با بن سلمان چیست؟

 

شاگردی که دست استاد را از پشت بسته!

در عربستان یک روحانی را به جرم نمازجماعت خواندن در خانه با خانواده زندانی میکنند. حوزه علمیه باید داد مظلومیت این شهید را بلند کند. در مسجد اعظم مجلس غریبانه ای برای این شهدا تشکیل میشود. این جنایت، فقط شیعه کشی نیست، عمیق تر به این موضوع نگاه کنیم. نوجوانی که توصیه شیخ نمر در مورد حدیث عزت و کرامت همراهش بوده، دستگیر و شکنجه و ذبح میشود. اگر ما که در حاکمیت مقتدر نظام اسلامی قرار داریم، برای نهادینه شدن تفکر عزت در افکار عمومی جامعه قدم برنداریم، باید جواب خون این شهدا را بدهیم. وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِیهِ سُلْطَاناً(اسراء ۳۳). صاحب دم این شیعیان مظلوم کیست، جز خدا: «وَ مَن قَتَلتَهُ فَعَلی دِیَتَهُ». خدا از خون بناحق ریخته این مظلومنین نمی گذرد.

دو برادر یک شهید را گرفته اند، به جرم ارتباط با برادر شهیدشان زندانی و شکنجه و در نهایت ذبح کرده اند. این توهین به عزت یک ونیم میلیارد مسلمان است. چه کسی باید در برابر این توهین بایستد؟ حتی آمریکا و اسراییل هم با این بهانه های واهی کسی را نمی کشند، اما این جانی ها در لباس اسلام اینگونه جنایت میکنند.

پای دین اسلام بخواهیم بمانیم باید هزینه بدهیم. این شهدای مظلوم حجاز هزینه باور و استقامت و انقلاب اسلامی ما را دارند میدهند، و پای این باورشان محکم ایستاده اند. هرچه ما میگوییم، آنها عمل میکنند. ما در قبال قطره قطره خون این شهدا مسئولیت داریم. فقط سرگرم زندگی خودمان نباشیم.

در عرصه های مختلف جهاد که رهبرانقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بیان داشتند، باید وارد شویم. اینها میدانهای مبارزه است که ولی امرمان برای ما تعیین کرده اند. اگر ذره ای در ورود به این عرصه ها کوتاهی کنیم، باید جواب خون این شهدا را بدهیم. خدایا، ما را در راه مطالبه حقوق این شهدا ثابت قدم نگهدار. چه حال و هوایی است در منازل این شهدا. حتی بدنهایشان هم تحویل خانواده ها نشده. لایوم کیومک یا اباعبدالله. لبیک یا حسین(ع) را این شهدا عملی کرده اند.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است