پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ - ساعت ۱۵:۱۰

سپاه پاسداران زاده انقلاب اسلامی حسینی است

میلاد امام حسین(ع) - 20 فروردین 98: تنها نهادی که از دل انقلاب اسلامی جوشید، سپاه پاسداران است. موهبتی بنام بسیج یکی از توفیقات سپاه پاسداران است. بعد از جنگ هم سپاه منزوی نشد و وارد عرصه سازندگی شد. تربیت حسینی در سپاه بیشتر از هرجای دیگری اتفاق می افتد. در فتنه ۷۸ و ۸۸ بازهم سپاه بود که مقابل فتنه ایستاد. اینها ثمره وجودی حسین بن علی(ع) است.

مراسم جشن میلاد سرداران کربلا حضرت اباعبدالله حسین(ع)، علمدار کربلا حضرت اباالفضل العباس(ع)، و امام زین العابدین علی بن الحسین(ع) هیئت محبین اهلبیت(ع) قم سه شنبه 20 فروردین 98 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(س) برگزار شد.

واکنش قابل توجه پیامبر(ص) در ولادت امام حسین(ع)

بدنیا‌ آمدن امام حسین(ع) یک عنایت و موهبت بسیار خاص الهی است. جبراییل خدمت پیغمبر اکرم(ص) آمد و از طرف خدای متعال سلام رساند، عرض کرد: يَا مُحَمَّدُ إِنَّ اَللَّهَ يُبَشِّرُكَ بِمَوْلُودٍ يُولَدُ مِنْ فَاطِمَةَ تَقْتُلُهُ أُمَّتُكَ مِنْ بَعْدِكَ. طرح مسئله ولادت سیدالشهدا(ع) همراه با ذکر شهادت ایشان است. فقط هم جنبه مصیبت و غم نیست. این مسئله بی حکمت نیست.

فَقَالَ يَا جَبْرَئِيلُ وَ عَلَى رَبِّيَ اَلسَّلاَمُ لاَ حَاجَةَ لِي فِي مَوْلُودٍ يُولَدُ مِنْ فَاطِمَةَ تَقْتُلُهُ أُمَّتِي مِنْ بَعْدِي. پیغمبر(ص) پاسخ داد من به پسری که امتم بعد از من او را به شهادت رساند احتیاجی ندارم. پاسخ عجیبی است. دو جنبه در این بیان قابل توجه است. اول شخص سیدالشهداست، و جنبه دوم امت اسلام است، که در چنین امتحان بزرگی مردود میشود، و پیامبراکبر(ص) به این امر راضی نیست.

فَعَرَجَ ثُمَّ هَبَطَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَقَالَ لَهُ مِثْلَ ذَلِكَ فَقَالَ يَا جَبْرَئِيلُ وَ عَلَى رَبِّيَ اَلسَّلاَمُ لاَ حَاجَةَ لِي فِي مَوْلُودٍ تَقْتُلُهُ أُمَّتِي مِنْ بَعْدِي فَعَرَجَ جَبْرَئِيلُ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ إِلَى اَلسَّمَاءِ ثُمَّ هَبَطَ فَقَالَ يَا مُحَمَّدُ إِنَّ رَبَّكَ يُقْرِئُكَ اَلسَّلاَمَ وَ يُبَشِّرُكَ بِأَنَّهُ جَاعِلٌ فِي ذُرِّيَّتِهِ اَلْإِمَامَةَ وَ اَلْوَلاَيَةَ وَ اَلْوَصِيَّةَ. جبراییل به عرش بازگشت و دوباره خدمت پیغمبر(ص) رسید و عرض کرد خدای متعال بشارت میدهد در ذریه این مولود امامت و ولایت و وصایت تو قرار داده میشود. فَقَالَ قَدْ رَضِيتُ. اینجا پیغمبر(ص) فرمود من به این میلاد راضی هستم.

آمدن امام حسین(ع) به این دنیا با چنین بحثی بین خدا و رسولش همراه است. از همان ابتدا موضوع شهادت ایشان و ادامه ولایت از ذریه ایشان مطرح میشود. آمدن امام حسین(ع) به دنیا یک عامل و انگیزه ویژه برای خدای متعال و پیغمبر اکرم(ص) در پی دارد، و آن امامت و هدایت امت است تا قیام قیامت. پیغمبر(ص) روز غدیرخم امام مهدی(عج) را با عنوان «فرزند حسین» معرفی میکنند.

 

امام حسین(ع) تکلیف بشر را تا قیامت روشن کرد

در حدیث لوح خداوند خطاب به حضرت صدیقه کبری(س) میفرماید: جَعَلْتُ حُسَیناً خَازِنَ وَحْیی وَ أَکرَمْتُهُ بِالشَّهَادَةِ وَ خَتَمْتُ لَهُ بِالسَّعَادَةِ فَهُوَ أَفْضَلُ مَنِ اسْتُشْهِدَ وَ أَرْفَعُ الشُّهَدَاءِ دَرَجَةً جَعَلْتُ کلِمَتِی التَّامَّةَ مَعَهُ وَ حُجَّتِی الْبَالِغَةَ عِنْدَهُ بِعِتْرَتِهِ أُثِیبُ وَ أُعَاقِبُ. میفرماید حسین(ع) کلید دار وحی من در آسمانهاست، و او را با عالیترین درجه شهادت گرامی داشتم، و‌ سعادت را در اعلی ترین جایگاهش برای حسین(ع) قطعی کردم، و در بین شهدا بافضیلت ترین است و عالیترین مقام را در بین همه شهدا دارد. بعد میفرماید بواسطه عترت حسین(ع) است که من قیامت به مردم پاداش و جزا میدهم. حتی نمیفرماید بواسطه عترت پیغمبر(ص) یا امیرالمومنین(ع).

نقش رهبری امت بعد از اباعبدالله(ع) یک نقش بسیار خاص و ویژه است. تا زمان اباعبدالله(ع) چنین اقدام صورت نگرفته بود که شخصی از ائمه با همه دارایی و خاندان خود برای نجات امت اسلامی از چنگال طاغوت یک نهضت عظیم برپا کند، و همه دارایی خود را در این راه فدا کند. جریان هدایت و و رهبری و ولایت امت بعد از امام حسین(ع)، با حجت بالغه خداوند توام و همراه است.

بعد از اباعبدالله(ع) هیچ دلیلی از هیچکس پذیرفته نیست که حاکمیت طاغوت را در هرجای دنیا بپذیرد. حسین(ع) و اولاد ایشان معیار بهشت و جهنم هستند. نهضت امام حسین(ع) تکلیف بشر را تا قیامت روشن کرد. هم ثواب و هم عقاب، در قیامت همه چیز با حسین(ع) و اولاد ایشان سنجیده خواهند شد. هرچه معرفت ما به امام حسین(ع) بیشتر شود، توجه و توسل و اشک ما در مجلس امام حسین(ع) عیار و ارزشش بیشتر میشود.

 

امام حسین(ع) را در محبت به ایشان خلاصه نکنیم

نقش امام حسین(ع) در این دنیا، تداوم امامت و رهبری امت است تا قیامت. وَ نُريدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَي الَّذينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثينَ(قصص 5). تا وقتی ائمه هدی(ع) وارث زمین شوند و بقیه الله الاعظم(عج) در عالم حکومت کند، نقش امام حسین(ع) نقشی موثر است. يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئًا(نور 55). نتیجه این حاکمیت تربیت بندگان خداست. ثمره وجودی امام حسین(ع) در عالم، تسری عبودیت خدا بواسطه تسری امر ولایت در عالم توسط فرزندان حسین بن علی(ع) است.

نقش تعیین کننده در آخرت هم با عترت امام حسین(ع) سنجیده میشود: بِعِتْرَتِهِ أُثِیبُ وَ أُعَاقِبُ. امام حسین(ع) عدل الهی را در قیامت حاکم میکند. اباعبدالله(ع)  هم در دنیا تقش تعیین کننده دارد هم در آخرت. مهمتر از نقش امام حسین(ع)، نقش امیرالمومنین(ع) و پیغمبراکرم(ص) است، که مربوط به اصل ایجاد مکتب اسلام است. بعد از نقش این دو بزرگوار، اباعبدالله(ع) مهمترین نقش را داراست.

ما نمیتوانیم امام حسین(ع) را فقط در ماجرای کربلا و مصیبات وارده خلاصه کنیم. امام حسین(ع) صرفا یک محبوب و معشوق ما شیعیان نیست. این ظلم به امام حسین(ع) است. عشق به سیدالشهدا(ع) برای ما مهم است، چون سرمایه و نعمت الهی است. اما سیدالشهدا(ع) را فقط در وجود محدود خودمان نباید ببینیم. محبت صرف به سیدالشهدا(ع) خوب است اما کافی نیست.

در بدو ولادت امام حسین(ع) به نقش محوری امام در دنیا و آخرت باید توجه کنیم. یعنی هدایت امت، و جزا و پاداش آخرت. خداوند این نعمت بزرگ را بی دلیل به این دنیای دون نازل نکرده. این منت خدا بر سر ماست. امام حسین(ع) فرمود من مثل جدم پیغمبر(ص) برای شما امت الگو هستم. یعنی ما باید همانطور بیاندیشیم و عمل کنیم و ایمان داشته باشیم، که امام حسین(ع) و یارانشان روز عاشورا بودند.

نقش امامت و رهبری امام حسین(ع) باید خیلی قوی تر باشد از مسئله محبت شیعیان به ایشان. ما باید به این نقش کلیدی امام و فرزندان ایشان توجه کافی داشته باشیم. ما بیشتر از آنکه از فراق امام زمان(عج) بسوزیم، باید از فقدان حکومت و ولایت و حاکمیت امام عصر(عج) گریه کنیم. حضرت زهرا(س) وقتی از فراق رسول اکرم(ص) شب و روز گریه میکند، علت گریه اش را بی سرپرستی امت و خالی ماندن منبر پیغمبر(ص) و قطع شدن وحی بیان میفرماید.

 

سپاه پاسداران زاده انقلاب اسلامی حسینی

انقلاب اسلامی تأسی به حسین بن علی(ع) بود. حضرت امام(ره) به زندگی امام حسین(ع) نگاه کرد و مثل ایشان یک تنه دست به قیام زد. امام حسین(ع) فقط معشوق امام روح الله نبود، بلکه اسوه و الگوی او بود. آرمان انقلاب اسلام همان آرمان حسینی بود، یعنی مبارزه با حاکمیت کفر در جامعه.

امام حسین(ع) باید الگوی رفتاری، پنداری و انگیزشی ما باشد. اگر چنین عشق و علاقه ای داشته باشیم، از دل انقلاب پدیده ای بنام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پدید می آید. شعارش هم میشود این آیه: وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ(انفال 60). در طول انقلاب جریانهای مختلفی حضور داشتند. اما تنها نهادی که از دل انقلاب اسلامی جوشید، نهاد سپاه پاسداران است.

سپاه جزو نهادهایی است که به تایید رهبرانقلاب رسیده است. موهبتی بنام بسیج یکی از توفیقات سپاه پاسداران است. بعد از جنگ هم سپاه منزوی نشد و وارد عرصه سازندگی شد. تلاقی روز ولادت امام حسین(ع) با روز پاسدار، نیازمند یک نگاه و دقت عمیق است.

تربیت حسینی در سپاه بیشتر از هرجای دیگری اتفاق می افتد. در فتنه ۷۸ و ۸۸ باز سپاه بود که مقابل فتنه ایستاد. وقتی آمریکا سپاه را نهاد تروریستی اعلام میکند، ‌خودش هم میداند گور خود را کنده است. سالها بود که تهدید به این کار میکرد؛ برای اینکه یک فرصت تنفس برای صهیونیست بگیرد. معلوم است که کارد به استخوانش رسیده. اینها ثمره وجودی حسین بن علی(ع) است. امام حسین(ع) نقش و قیامتش حرکت ساز و اقدام آفرین و حیات بخش است.

 

مثل حسین(ع) مدافع حق و دشمن ظالم باشیم

پیغمبراکرم(ص) فرمود: وَالَّذي بَعَثَني بِالحَقِّ نَبيّا إنَّ الحُسَينَ بنَ عَليٍّ في السَّماءِ أكبَرُ مِنهُ في الأرضِ. حسین(ع) در آسمان بسیار بزرگتر و باعظمت تر است نسبت به دنیا. وَإنَّهُ لَمَكتوبٌ عَن يَمينِ عَرشِ اللّه ِ عزّ وجلّ : مِصباحُ هُدىً وَسَفينَةُ نَجاةٍ وَإمامٌ غَيرُ وَهنٍ وَعِزٌّ وَفَخرٌ وَعَلَمٌ وَذُخرٌ. خدای متعال در عرش برای حسین(ع) تبلیغات میکند، و او را با این جمله معرفی میکند: چراغ هدایت، کشتی نجات، امام خوبی و برکت و عزت و فخر. امام حسین(ع) چراغ هدایت است. بدون معرفت به ذات اقدس اباعبدالله(ع) و توسل به ایشان نمیشود به جایی رسید.

امام حسین(ع) غرق شدگان را نجات میدهد. در زمان پهلوی ما انقدر حقیر بودیم که بردگان غرب یعنی پهلوی ها بر ما حکومت میکردند. امام حسین(ع) به ما حیات دوباره داد. ۹دی هم امام حسین(ع) کشور ما را از لبه پرتگاه نجات داد، به کمک نهادهی انقلابی سپاه و بسیج. امام حسین(ع) امام خیر و خوبی و برکت است. در سیل اخیر هم موکب های عزاداری اربعین در مناطق سیل زده به کمک مردم شتافته اند.

امام حسین(ع) امام عزت است. فَإنی لا أَرَی المَوتَ إلَّا السَّعادَةَ وَ الحَیاة مَعَ الظّالِمینَ إلّا بَرما. نسل جهادگر و انقلابی امروز از بین بسیج و سپاه ما،‌ به تأسی از امام حسین(ع) مشغول خدمت خالصانه به مردم هستند، و در این راه سرزنش هیچ مسئول و دولتمردی آنان را از این راه باز نمیدارد.

اگر سینه زنان حسین(ع) به ایشان اقتدا نمیکردند، انقلاب و قیام و دفاع مقدس و غلبه بر جبهه کفری نبود. امنیتی نبود که در اربعین عزاداران حسینی این حماسه را بیافرینند. فقط محبت کافی نیست. مثل حسین بن علی(ع) باید مدافع حق باشیم، و درهم کوبنده باطل و طاغوت و کفر باشیم. پیغمبراکرم(ص) خطاب به فاطمه اطهر(س) فرمود من شجاعت و جودم را به حسین بخشیدم.

أَمْ يُريدُونَ کَيْداً فَالَّذينَ کَفَرُوا هُمُ الْمَکيدُونَ(طور ۴۲). رهبرانقلاب در دیدار با خانواده پاسداران این آیه را تلاوت کردند و گفتند دشمن گمان میکند خدعه میکند، اما نمیداند که خودش دچار مکر الهی شده است. آقای روحانی که تا همین دیروز در جریان سیل به سپاه ایراد میگرفت، با این مکر دشمن امروز به دفاع از سپاه پرداخته است. در جریان سیل تا بوده سپاه بوده که کار کرده و هنوز هم مشغول کمک به مردم است. آمریکا و ترامپ چقدر احمق هستند که در روزهای محبوبیت سپاه، این نهاد را مورد حمله قرار میدهد. این مکر الهی است که انشاالله دامان خودشان را خواهد گرفت.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است