یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ساعت ۱۸:۱۸

FATF تکمیل کننده تحریمهاست/ رییس جمهور: نقد FATF ممنوع!

رییس جمهور در جلسه هیئت دولت گفته صداوسیما و کسی دیگر حق ندارد در مورد FATF نقد داشته باشد،‌ تا به تصویب برسد. مسئول FATF‌ در اتاق خزانه داری آمریکا امروز میگوید برای تکمیل شدن تحریمها علیه ایران باید FATF تصویب شود. آقای رییس جمهور، مگر مردم چه ظلمی به شما کرده اند که با تصویب FATF میخواهید تحریمها را علیه کشورمان تکمیل کنید؟

در ایام میلاد حضرت صدیقه کبری(س) جلسه هفتگی هیئت محبین اهلبیت(ع) قم جمعه 6 اسفندماه ۹۷ با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(س) برگزار شد.

دستورات دین مطابق با فطرت است

وَ في‏ مُوسي‏ إِذْ أَرْسَلْناهُ إِلي‏ فِرْعَوْنَ بِسُلْطانٍ مُبينٍ(ذاریات 38).خدای متعال اقوام مختلف گذشته را در قرآن مثال میزند و میفرماید مشکل جوامع گذشته نپذیرفتن امام جامعه است. خداوند عبودیت خود را در پذیرش امام جامعه عنوان میکند. قرآن برخلاف حوزه علمیه ما دین را از سیاست جدا نمیداند! نتیجه این تفکر اشتباه این میشود که مردم امروز مشکلات را از چشم خدا و ولی خدا و اسلام می بینند.

خدای متعال برای جایگاه امامت و ولایت در جامعه اهمیت ویژه ای قائل است. وقتی مسئولین یا مردم یا نخبگان توجهشان از امام جامعه که نقطه کلیدی است منحرف شد، کشور دچار مشکل میشود. اسلام هرچه میگوید منطبق با عقل و فطرت انسانهاست. اگر امروز می بینیم انقلاب اسلامی در جهان طرفداران زیادی دارد، چون مطابق با فطرت انسانی است. امروز مردم فرانسه و انگلیس هم پیام انقلاب اسلامی را پذیرفته اند.

 

FATF تکمیل کننده تحریمهاست

مسئول FATF‌ در اتاق خزانه داری آمریکا امروز میگوید برای تکمیل شدن تحریمها علیه ایران باید FATF تصویب شود. حماقت محض است اگر ما FATF‌ را تصویب کنیم. لن يجعل الله للكافرين علي المؤمنین سبيلا(نساء 141). تصویب FATF کاملا خلاف اصل قاعده نفی سبیل عمل کردن است.

زمان دفاع مقدس همه مسئله ما دفاع مقدس بود. اما امروز جنگ در عراق یا سوریه یا یمن تنها یکی از مسائل ماست. مسائل و مشکلات اقتصادی با این گستره هم هست. در دهه شصت مشکلات اقتصادی وجود داشت، اما بعنوان یک مسئله بزرگ مطرح نبود. امروز مشکلات اقتصادی هر روز در یک زمینه از زندگی مردم خود را نمایان میکند. پذیرش FATF تحریمها علیه ایران را کامل میکند.

دشمن با فشارهای اقتصادی به اقشار بخصوص ضعیف جامعه، از این شرایط سوءاستفاده میکند و اعتقادات مردم به اصل اسلام و انقلاب را هدف قرار داده است.

 

روحانی: نقد FATF ممنوع!

فَتَوَلَّي بِرُکْنِهِ وَ قالَ ساحِرٌ أَوْ مَجْنُونٌ فَأَخَذْناهُ وَ جُنُودَهُ فَنَبَذْناهُمْ فِي الْيَمِّ وَ هُوَ مُليمٌ(ذاریات 39و40). بفرعون بخاطر غرور و جایگاهش تکبر ورزید، لذا خدای متعال او را دچار عذاب الهی کرد. وَ في‏ عادٍ إِذْ أَرْسَلْنا عَلَيْهِمُ الرِّيحَ الْعَقيمَ ما تَذَرُ مِنْ شَيْ‏ءٍ أَتَتْ عَلَيْهِ إِلاَّ جَعَلَتْهُ کَالرَّميمِ وَ في‏ ثَمُودَ إِذْ قيلَ لَهُمْ تَمَتَّعُوا حَتَّي حينٍ فَعَتَوْا عَنْ أَمْرِ رَبِّهِمْ فَأَخَذَتْهُمُ الصَّاعِقَةُ وَ هُمْ يَنْظُرُونَ َمَا اسْتَطاعُوا مِنْ قِيامٍ وَ ما کانُوا مُنْتَصِرينَ(ذاریات 41-45). اگر یک ملت از امر امام تمرد کند، خداوند آنان را دچار عقاب میکند.

وَ قَوْمَ نُوحٍ مِنْ قَبْلُ إِنَّهُمْ کانُوا قَوْماً فاسِقينَ وَ السَّماءَ بَنَيْناها بِأَيْدٍ وَ إِنَّا لَمُوسِعُونَ وَ الْأَرْضَ فَرَشْناها فَنِعْمَ الْماهِدُونَ وَ مِنْ کُلِّ شَيْ‏ءٍ خَلَقْنا زَوْجَيْنِ لَعَلَّکُمْ تَذَکَّرُونَ(ذاریات 46-49). خداوند زمین را گهواره و محل آرامش ما قرار داد. این عالم همه چیزش روی حساب و کتاب است، پس از امام جامعه اطاعت کنیم. باید قواعد خدای متعال را بپذیریم. ما اگر FATF را نمی پذیریم بخاطر مشکل سیاسی نیست. ما با پذیرش FATF مشکل اعتقادی داریم. ملت ما مومن به خداست. سوال ما از رییس جمهور این است: مگر مردم چه ظلمی به شما کرده اند که با تصویب FATF میخواهید تحریمها را علیه کشورمان تکمیل کنید؟

آقای طالب زاده گفت من میخواستم راجع به FATF مستند بسازم، اما بعد متوجه شدم چنین مستندی از صداوسیما پخش نخواهد شد. چون آقای رییس جمهور در جلسه هیئت دولت گفته صداوسیما و کسی دیگر حق ندارد در مورد FATF نقد داشته باشد،‌ تا به تصویب برسد. میخواهند مردم نفهمد faft چیست تا مجلس آنرا تصویب کند. از آنطرف میگویند رهبرانقلاب این سند را پذیرفته اند. این هم یک دروغ بزرگ است. رهبرانقلاب با بررسی کردن این سند موافقت کرده اند. FATF یک سند استعماری است. آقایان هشت وزیری که به رهبرانقلاب نامه نوشتید برای پذیرفتن FATF، مگر مردم چه دشمنی با شما دارند که بدنبال تکمیل تحریمها علیه مردم و کشور هستید؟

مردم ما مگر گناه کرده اند به خدا و اسلام مومن هستند؟ چه کسی امروز حاضر است به آمریکا و اتاق خزانه داری آمریکا اعتماد کند؟ زمانی برای برجام برخی مردم پایکوبی کردند. گول دروغها را خورده بودند. همین ها هم امروز برای FATF  تحرکی از خود نشان نمیدهند. رهبرانقلاب گفتند برجام باید از طریق قانونی پیش برود، و فشار اجتماعی نباید وارد شود. نتیجه این شده که امروز مردم به دروغ بودن وعده های برجام پی برده اند. لذا دیگر کسی از FATF  طرفداری نمیکند و به آمریکا اعتماد ندارد.

ذاریات: فَفِرُّوا إِلَي اللَّهِ(ذاریات 50). در سیاست و اقتصاد و فرهنگ و حقوق اجتماعی باید قواعد خدا را بپذیریم تا نجات پیدا کنیم. پذیرفتن امر امام حق در جامعه،‌ رهایی از طاغوت و رهایی از بلایا و مصیبت ها، و فرار بسمت خدا و نجات است. إِنِّي لَکُمْ مِنْهُ نَذيرٌ مُبينٌ(ذاریات 50). خداوند داستان اقوام گذشته را در قرآن بیان میکند، تا ما را بیدار و هوشیار کند.

 

عقب گرد چهل ساله احمدی نژاد!

رهبرانقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب گفتند: «انقلاب اسلامی همچون پدیده‌ای زنده و بااراده، همواره دارای انعطاف و آماده‌ی تصحیح خطاهای خویش است، امّا تجدیدنظرپذیر و اهل انفعال نیست. به نقدها حسّاسیّت مثبت نشان میدهد و آن را نعمت خدا و هشدار به صاحبان حرفهای بی‌عمل میشمارد، امّا به هیچ بهانه‌ای از ارزشهایش که بحمدالله با ایمان دینی مردم آمیخته است، فاصله نمیگیرد. انقلاب اسلامی پس از نظام‌سازی، به رکود و خموشی دچار نشده و نمیشود و میان جوشش انقلابی و نظم سیاسی و اجتماعی تضاد و ناسازگاری نمیبیند، بلکه از نظریّه‌ی نظام انقلابی تا ابد دفاع میکند.»

«جمهوری اسلامی، متحجّر و در برابر پدیده‌ها و موقعیّتهای نو به نو، فاقد احساس و ادراک نیست، امّا به اصول خود بشدّت پایبند و به مرزبندی‌های خود با رقیبان و دشمنان بشدّت حسّاس است. با خطوط اصلی خود هرگز بی‌مبالاتی نمیکند و برایش مهم است که چرا بماند و چگونه بماند. بی‌شک فاصله‌ی میان بایدها و واقعیّتها، همواره وجدانهای آرمان‌خواه را عذاب داده و میدهد، امّا این، فاصله‌ای طی‌شدنی است و در چهل سال گذشته در مواردی بارها طی شده است و بی‌شک در آینده، با حضور نسل جوان مؤمن و دانا و پُرانگیزه، با قدرت بیشتر طی خواهد شد.»

انقلاب اسلامی ما برآمده از متن قرآن است. آنگاه میگویند انقلاب اسلامی بوسیله حزب توده پیروز شد؛ چون فقط حزب توده در آن زمان در کشور صاحب تشکل بود. احمدی نژاد این انقلابی نما در توییتی به تجلیل از بازرگان پرداخته. بعد از چهل سال به اصل خود بازگشته، ملی گرا شده! از اول هم امام و انقلاب را قبول نداشت. حضرت امام(ره) فرمود به والله من با انتخاب بازرگان موافق نبودم. چه کسی گفت مشایی جریان انحرافی است؟! مشایی تنها یک گناه احمدی نژاد بود. نقطه انحرافی خود احمدی نژاد است.

بعد از چهل سال ما عقب گرد کنیم، و بگوییم در اقتصاد و بهداشت و تربیت هرچه آمریکا بگوید عمل کنیم. اگر این کار را بکنیم، آیا مستحق عذابی سخت تر از قوم عاد و ثمود نیستیم؟! وَ لا تَجْعَلُوا مَعَ اللَّهِ إِلهاً آخَرَ إِنِّي لَکُمْ مِنْهُ نَذيرٌ مُبينٌ(ذاریات 51). میفرماید بجز خدا کسی دیگر را اطاعت نکنید، من به شما هشدار میدهم.

 

هدف از مبارزه استقرار حاکمیت الهی در عالم است

حضرت امام(ره) در پیامشان بمناسبت پذیرش قطعنامه فرمودند: «اذناب امريكا بايد بدانند كه شهادت در راه خدا مسئله اى نيست كه بشود با پيروزى يا شكست در صحنه هاى نبرد مقايسه شود. مقام شهادت، خود اوج بندگى و سير و سلوك در عالم معنويت است. نبايد شهادت را تا اين اندازه به سقوط بكشانيم كه بگوييم در عوض شهادت فرزندان اسلام تنها خرمشهر و يا شهرهاى ديگر آزاد شد. تمامى اينها خيالات باطل مليگراهاست. ما هدفمان بالاتر از آن است. مليگراها تصور نمودند ما هدفمان پياده كردن اهداف بينالملل اسلامى در جهان فقر و گرسنگى است. ما مى گوييم تا شرك و كفر هست، مبارزه هست. و تا مبارزه هست، ما هستيم. ما بر سر شهر و مملكت با كسى دعوا نداريم. ما تصميم داريم پرچم لا اله الا اللّه را بر قلل رفيع كرامت و بزرگوارى به اهتزاز درآوريم. پس اى فرزندان ارتشى و سپاهى و بسيجى ام، و اى نيروهاى مردمى ، هرگز از دست دادن موضعى را با تاثر و گرفتن مكانى را با غرور و شادى بيان نكنيد كه اينها در برابر هدف شما به قدرى ناچيزند كه تمامى دنيا در مقايسه با آخرت». در اکثر جلسات یادواره شهدای ما این مضمون مورد غفلت است. کسی به این جنبه جهاد و شهادت نمی پردازد.

برخی در عمرشان یک قدم برای انقلاب برنداشته اند. این مقام معنوی شهداست که اسلام و انقلاب را حفظ میکند، نه فقط اسلحه برداشتن و جنگیدنشان. شهدای ما راه امام حسین(ع) را رفتند. آیا امام حسین(ع) از وطنش دفاع کرد که ما میگوییم شهدا برای دفاع از وطن کشته شدند؟ تمام مسئله امام حسین(ع) این بود که حرف خدا در جامعه اجرا نمی شد. مشاور یزید و معاویه یهودی بود. همین جریان امروز با انقلاب اسلامی درحال مبارزه است.

امام حسین(ع) برای تحقق حکومت خدا در عالم جانش را فدا کرد. محب حسین(ع) اگر برای این امر قدم برندارد، رهرو حسین(ع) نیست. باید مثل شهدا در راه انقلاب تلاش و هزینه کنیم. قدرتی که امروز اسلام دارد، در طول تاریخ بی نظیر است. با تمام وجود باید این انقلاب را حفظ کنیم،‌ و به سمت طلوع خورشید عظمای ولایت و امامت حضرت ولیعصر(عج) پیش برویم.

هدف ما پیروزی و شکست میدانی نیست. هدف ما استقرار توحید در عالم است. همان هدفی که تمام انبیاء و ائمه هدی(ع) داشتند. حضرت امام(ره) ذوب در اسلام بود. حال یک انسان حقیر سیاسی مثل احمدی نژاد انقلاب و امام را اینگونه تحریف کند و زیر سوال ببرد. خطر نفوذ این تفکر در نسل انقلابی خیلی بیشتر از گسترش بی حجابی و فسادهای اقتصادی است. این دزد اعتقادات است. حرف درست و غلط را باهم مخلوط میکند‌ تا جوانان را منحرف کند.

کَذلِکَ ما أَتَي الَّذينَ مِنْ قَبْلِهِمْ مِنْ رَسُولٍ إِلاَّ قالُوا ساحِرٌ أَوْ مَجْنُونٌ أَ تَواصَوْا بِهِ بَلْ هُمْ قَوْمٌ طاغُونَ فَتَوَلَّ عَنْهُمْ فَما أَنْتَ بِمَلُومٍ وَ ذَکِّرْ فَإِنَّ الذِّکْري‏ تَنْفَعُ الْمُؤْمِنينَ وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِيَعْبُدُونِ(ذاریات 52-56). جایگاه عبودیت در پذیرش قوانین خدا و امامت امام حق و نفی قواعد و فکر استکبار است. این معنای درست عبودیت است.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است