چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ساعت ۱۸:۴۱

یاران امام زمان(عج) از جنگ خسته نمی شوند

شب اول فاطمیه سوم(به روایت ۹۵ روز) - ۱۶ بهمن ۹۷: اگر ما منتظر بقیه الله الاعظم(عج) هستیم، نمیتوانیم برای ریشه کن کردن دشمن مهدی(عج) برنامه نداشته باشیم. یاران مهدی(عج) قبل از قیام مهدی(عج) به ایشان اقتدا میکنند، و برای زمینه سازی ظهور ایشان و محو دشمنانشان تلاش موثر میکنند. مومن حقیقی کسی است که در میدان مبارزه است.

مراسم عزاداری شب اول ایام فاطمیه سوم به روایت 95 روز هیئت محبین اهلبیت(ع) قم سه شنبه 16 بهمن ۹۷ با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

یاران امام زمان(عج) از جنگ خسته نمی شوند

شهر قم مصدر و منشأ انقلاب بود، و خاستگاه قیام آخرالزمان مهدوی هم هست. ریشه انقلاب اسلامی ما حق طلبی است: رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ یَدْعُو النَّاسَ إِلَی الْحَقِّ یَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ کَزُبَرِ الْحَدِیدِ لَا تُزِلُّهُمُ الرِّیَاحُ الْعَوَاصِفُ وَ لَا یَمَلُّونَ مِنَ الْحَرَبِ وَ لَا یَجْبُنُونَ وَ عَلَی اللَّهِ یَتَوَکَّلُونَ وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِین. امام کاظم(ع) در این حدیث ویژگی یاران آخرالزمان مهدی فاطمه(س) را اینگونه بیان میفرمایند: این قوم آخرالزمان از جنگ خسته نمی شوند، از هیچ جیز نمی ترسند، توکلشان به خداست، و عاقبت با این قوم است.

پیغمبراکرم(ص) فرمود: «أنا المقفی و الحاشر» «بعثت مرغمتا و مرحمتا». پیغمبراکرم(ص) ابتدا طاغوت را از بین می برد‌، و آنگاه رحمت را در عالم می گستراند. «بعثت بالجهاد لم ابعث بالزراع». مأموریت پیامبراکرم(ص) جهاد و مبارزه است. اساس و پایه انقلاب اسلامی هم دعوت به اقامه حق بوده و هست. در طول این چهل سال با هدایت ولایت، این صراط مستقیم نظام که همانا اقامه حق و نابودی باطل است، تغییری نکرده. علیرغم فشارهای متعدد در طول دوره های مختلف مبنی بر سازش با کفر، رهبرانقلاب مقاومت کردند و این توصیه امیرالمومنین(ع) را انجام دادند: «فَلَمَّا قَوِيَ اَلْإِسْلاَمُ وَ كَثُرَ اَلْمُسْلِمُونَ أَنْزَلَ اَللَّهُ تَعَالَى: فَلاتَهِنُوا وَ تَدْعُوا إِلَى اَلسَّلْمِ وَ أَنْتُمُ اَلْأَعْلَوْنَ وَ اَللّهُ مَعَكُمْ». وقتی اسلام در قدرت است، سازش با دشمن معنی ندارد. امتی که دست حق همراه اوست، نباید در مقابل استکبار نرمش و انفعال نشان دهد. دین چنین اجازه ای به ما نمیدهد. در طول این چهل سال مکرر خواسته اند شور و حرارت استکبارزستیزی را بین مردم ما کمرنگ کنند. اما هر سال ۲۲ بهمن پرشورتر از سال قبل برگزار میشود.

 

منتظران واقعی مجاهدان در میدان مبارزه هستند

وَلَا يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّمَا نُمْلِي لَهُمْ خَيْرٌ لِأَنْفُسِهِمْ إِنَّمَا نُمْلِي لَهُمْ لِيَزْدَادُوا إِثْمًا وَلَهُمْ عَذَابٌ مُهِينٌ(آل عمران 187). خدای متعال میفرماید ما به مستکبرین مهلت میدهیم تا بر جرم خود بیفزاید. آمریکا به کمک ۱۲۰ کشور داعش را ایجاد میکند و داعش جنایاتی میکند که در طول تاریخ بی نظیر است. پنهان کاری هم نمیکنند و رسما میگویند ما داعش را ایجاد کردیم. امروز هم رسما اعلام میکنند ما با FATF اشراف اطلاعاتی به اقتصاد ایران پیدا میکنیم و میتوانیم ضربه کاری به اقتصاد ایران و نظام اسلامی وارد کنیم.

اروپا بعد از ۹ ماه فقط یک کانال باریکه برای ورود دارو و غذا ایجاد کرده، آن هم با شرط حمایت نکردن ایران از جنبش های حزب الله منطقه. مگر اروپا کیست که برای ما شرط و شروط میگذارد؟ میگوید در معادلات منطقه دخالت نکنید و از منطقه خارج شوید، و برد موشکهایتان را باید به ۳۰۰ کیلومتر کاهش دهید. سیاستمداران ما در این نشست ها چگونه با اروپاییان برخورد کرده اند که چنین طمع و انتظارات بی جایی از ما دارند!؟

اگر ما منتظر بقیه الله الاعظم(عج) هستیم، نمیتوانیم برای ریشه کن کردن دشمنان مهدی فاطمه(س) برنامه نداشته باشیم: «أین قاصم شوکة المعتدین أین هادم ابنیة الشرک و النفاق أین مبید اهل الفسوق و العصیان و الطغیان أین حاصد فروع الغیّ و الشقاق». پیغمبراکرم(ص) فرمود «طوبي لمن ادرك قائم اهل بيتي و هو مقتد به قبل قيامه». یاران مهدی(عج) قبل از قیام مهدی(عج) به ایشان اقتدا میکنند، و برای زمینه سازی ظهور ایشان و محو دشمنانشان تلاش موثر میکنند. أُولَئِكَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقًّا(انفال 4). مومن حقیقی کسی است که در میدان مبارزه است. إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ لَمْ يَرْتَابُوا وَجَاهَدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أُولَئِكَ هُمُ الصَّادِقُونَ(حجرات 15). کسی در ایمان راستگوست که در میدان مبارزه با طاغوت است.

 

انقلاب اسلامی انقلابی فاطمی

شروع انقلاب از سال ۱۳۲۰ بود که حضرت امام(ره) اولین اعلامیه را صادر کردند: قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَ فُرَادَی(سبأ 46). سابقه قیام یکنفره در تاریخ اسلام برمیگردد به کوچه های مدینه، قیام فاطمه زهرا(س). بعد از رسول الله(ص) فقط فاطمه زهرا(س) پای عهد با امام ایستاد. حضرت امام(ره) سال ۴۱ فرمودند: فرزندان فاطمه(س) اجازه نمیدهند دشمنان اسلام مقدرات مسلیمن را بدست یهود و اسراییل بسپارند. اگر پانزده خرداد ۴۲ سینه زنان و عزاداران حسینی بالای ۱۵ هزار شهید تقدیم کرد، چون اینها ندای این الفاطمیون را لبیک گفتند. 

فاطمیون چه کسانی هستند؟ امیرالمومنین(ع) فرمود در آخرالزمان به قم پناه ببرید، که آنجا سرزمین زهرای مرضیه است:‌ «تسمی الزهرا». انقلاب ما در ابتدا انقلاب یکنفره بود. نه حوزه نجف و نه حوزه قم امام(ره) را همراهی نکردند، که مخالفت هم داشتند و امام(ره) را تحت فشار قرار دادند. امروز مسئله اساسی در نظام جمهوری اسلامی برای قوام این حاکمیت چهل ساله احکام الهی بر جامعه، تقویت جایگاه امامت و ولایت جامعه است. امام حسین(ع) فرمود ما الامام الا من قام بالحق. خدای متعال دلهای مردم را به حضرت امام(ره) و بعد از ایشان به رهبرمعظم انقلاب گره زد. با این همه مشکلاتی که در اثر بی تدبیری دولتمردان بوجود آمده، باز هم مردم از عهد خود با امامشان پا پس نمی کشند.

دستگاههای جاسوسی دشمن برنامه دارند خزانه کشور را خالی کند تا ارزش پول ملی پایین بیاید، تورم و گرانی زیاد شود، در کنار واردات و صادرات بی رویه و قاچاق کالا، مجموعه این شرایط مردم را در شرایط سخت قرار دهد تا بین مردم نسبت به انقلاب ایجاد نارضایتی کند. دشمن مردم ما را نشناخته. اگر مردم ما فقط به فکر خورد و خوراک خود بودند، قیام و انقلاب نمیکردند، و هشت سال با دشمنان در شرایط سخت نمی جنگیدند.

 

نقشه بی تدبیرها برای جداکردن مردم از ولایت

ظلم به این ملت در هریک از زمینه های اقتصادی و فرهنگی و سیاسی و غیره نابخشودنی است. پذیرش معاهدات بین المللی،‌ جنایت در حق دین و اسلام است. چون این ملت پرچم اسلام را بعد از ۱۴ قرن بلند کرده است. ظلم به این ملت ظلم به اسلام است. اگر کسانی گمان میکنند با غفلت و بی تدبیری میتوانند مردم را از ولایت و انقلاب جدا کنند، کور خوانده اند. این ملت تا پرچم انقلاب اسلامی را بدست بقیه الله الاعظم(عج) نرساند، دست از مبارزه برنمیدارد.

اللَّهُ أَعْلَمُ حَيْثُ يَجْعَلُ رِسَالَتَهُ(انعام 124). أَوَمَنْ كَانَ مَيْتًا فَأَحْيَيْنَاهُ وَجَعَلْنَا لَهُ نُورًا يَمْشِي بِهِ فِي النَّاسِ كَمَنْ مَثَلُهُ فِي الظُّلُمَاتِ لَيْسَ بِخَارِجٍ مِنْهَا كَذَلِكَ زُيِّنَ لِلْكَافِرِينَ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ(انعام 122). ملتی که بواسطه امام راه را تشخیص میدهد با ملتی که از امامت جدا شده یکی نیست. هیچوقت ملت نمی پذیرند مسئولین ما ذره ای از عوامل امام جامعه تخطی کنند. رییس جمهور دهه فجر در حرم حضرت امام(ره) از ارشادات رهبرانقلاب سخن گفتند. جایگاه ولایت ارشادی نیست، جایگاه امامت و حاکمیت است. حضرت امام(ره) در اثبات ولایت، روایت حضرت زهرا(س) را بیان میکنند: «و طاعتنا نظاماً للملة و امامتنا اماناً للفُرقة». ولایت اطاعت میخواهد و اوامرش لازم الاجراست.

اگر انقلاب اسلامی چهل سال پیش رفته بخاطر نصرت خداست: وَلَيَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن يَنصُرُهُ(حج 40). استقامت امت پای امر ولایت این همه قله ها را پیش روی ملت ما قرار داده است. امروز در خیلی از بخشها کشور ما در جمع ۱۰ کشور اول برتر دنیاست. اگر دست قدرت خدا نبود در جنگ تحمیلی و در برابر داعش و تحریمهای پیچیده نیمتوانستیم استقامت کنیم. نصرت خدا زمانی شامل حال امت میشود که در عهد خود با امام جامعه از خود استقامت نشان دهد.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است