شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ساعت ۱۲:۱۵

جوانها منتظر امتحان باشند، همه با ولایت امتحان می شویم

شب سوم فاطمیه دوم(به روایت ۷۵ روز) - ۲۸ دی ۹۷: جوانها آماده باشید، نوبت امتحان شما هم می رسد، که بدنبال امام جامعه می روید یا دنباله رو لیدرهای خود خواهید بود. به برخی بزرگترها و شخصیتها نگاه نکینم که جایگاه ولایت را بزرگ نمی بینند. بزرگتر کسی است که جایگاه ولایت را بزرگ ببیند، مثل آیت الله بهجت و بهاءالدینی. برای خودمان ولیجه درست نکنیم و مریدش شویم.

مراسم عزاداری شب سوم ایام فاطمیه دوم به روایت ۷۵ روز هیئت محبین اهلبیت(ع) قم جمعه 28 دی ۹۷ با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در مسجدالنبی(ص) برگزار شد.

رزمندگان برای انتقام جنگیدند نه برای صلح

عباس عموی پیامبر(ص) به امیرالمومنین(ع) عرضه داشت اگر فاطمه(س) از دنیا رفت، مهاجر و انصار را خبر کنید تا تشییع جنازه باشکوهی برگزار شود که برای شکوه دین و جامعه اسلامی مفید است. امیرالمومنین(ع) در پاسخ به عباس عموی پیامبر فرمود:‌ ابلغ عمی السلام وقل لا عدمت اشفاقک وتحیتک وقد عرفت مشورتک ولرایک فضله. ان فاطمة بنت رسول الله صلی الله علیه و آله لم تزل مظلومة من حقها ممنوعة وعن میراثها مدفوعة. لم تحفظ فیها وصیة رسول الله صلی الله علیه و آله ولا رعی فیها حقه ولا حق الله عزوجل وکفی بالله حاکما ومن الظالمین منتقما.

حضرت فرمود من در دلسوزی تو عمویم شک ندارم، اما فاطمه(س) تا بود مظلوم بود و حقش غصب شد و از میراثش منع شد، و حق رسول الله(ص) درباره فاطمه(س) ادا نشد. مسئله احقاق حق خدا و رسول و امام جامعه است در ارتباط با فاطمه اطهر(س). خدا از ظالمین انتقام خواهد گرفت. این نگاه امیرالمومنین(ع) است به حق ادا نشده فاطمه زهرا(س)، که هنوز هم بعد از ۱۴۰۰ سال این انتقام گرفته نشده.

برخی میگویند چرا فقط از دردها و مصائب اهلبیت(ع) و انتقام خون ایشان سخن میگویید، کمی هم از خوبیهای ائمه اطهار(ع) سخن بگویید. باید این پاسخ امیرالمومنین(ع) را به این افراد بگوییم. در دفاع مقدس رزمندگان پشت پیراهنشان می نوشتند میروم تا انتقام سیلی مادر بگیرم. رزمندگان ما برای این انتقام به میدان جنگ میرفتند، مثل برخی سیاسیون برای صلح نمی جنگیدند.

 

سران جنبش سبز در انتظار انتقام

ما در ارتباط انتقام خون امام حسین(ع) زیاد صحبت میکنیم: یا ولدی یا علی و الله لایسکن دمی حتی یبعث الله المهدی(عج)، فیقتل علی دمی من المنافقین الکفره الفسقه سبعین ألفاً. امام زمان(عج) قیام میکند و هفتاد هزار منافق را گردن میزند تا انتقام خون جدش را بگیرد. در روایات هست که آخرالزمان این منافقین هستند که مقابل اسلام می ایستند. بعد از فتنه ۸۸ ببینید سران فتنه چکار کردند. به مقامات آمریکا نامه ۸ صفحه ای نوشتند که شما باید ایران را چنان تحریمی کنید که فلج کننده باشد. سران سبز انتقامشان را از مردم لبیک گوی امام در ۹دی اینگونه گرفتند. ۹ سال است اینها منتظرند ضربه شان را به مردم بزنند‌،‌ علاوه بر ضربه هایی که تاکنون زده اند. دشمن با حس انتقام دشمنی میکند، اما وقتی ما دم از انتقام خون اهلبیت و شهدایمان میزنیم، برچسب تندرو به ما میزنند.

و انا اسالک یا عم ان تسمح لی بترک ما اشرت به فانها وصتنی بستر امرها. امیرالمومنین(ع) به عباس عموی پیامبر فرمود از مهاجر و انصار حرف نزن. اینها روزی که باید از فاطمه(س) دفاع میکردند نیامدند. بعد امیرالمومنین(ع) فرمود از این امر بگذر، خود فاطمه از من خواسته این امر را مخفی نگه دارم. اگر برای دفاع از امام بهنگام برنخیزیم، آنجایی که لازم است به درد دین نخواهمی خورد. مهاجر و انصار هم باشیم و ۸۰ جنگ پای رکاب پیغمبر(ص) کرده باشیم و جانباز و مجاهد هم باشیم، بازهم به درد دین نخواهیم خورد. آن زمان که فاطمه کبری(س) تنها ماند، نه تنها از حق دفاع نکردند،‌ بلکه بدنبال حکومت و غصب حق امیرالمومنین(ع) بودند. اینها لیاقت اینکه در تشییع جنازه فاطمه(س) شرکت کنند هم ندارند. اینها به درد این که پرچم دین را بلند کنند و به دین عزت دهند نمی خورند. سابقه شان هم به کارشان نمی آید. کسیکه از امامش فاصله گرفت دچار حبط عمل میشود. گذشته ای برایش باقی نمی ماند.

 

جوانها منتظر امتحان باشند

جوانها مراقب و آماده باشند، نوبت شما هم میشود. امتحان میشوید که بدنبال امام جامعه بروید ی دنباله رو لیدر خود باشید. أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تُتْرَكُوا وَلَمَّا يَعْلَمِ اللَّهُ الَّذِينَ جَاهَدُوا مِنْكُمْ وَلَمْ يَتَّخِذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ وَلَا رَسُولِهِ وَلَا الْمُؤْمِنِينَ وَلِيجَةً وَاللَّهُ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُون(توبه )۱۶. گمان کرده اید قبل از اینکه امتحان سختی شوید تا مشخص شود چه کسی از شما در میدان مبارزه است، رها خواهید شد؟ وقتی امام جامعه هست،‌ سراغ دیگران نباید برویم، با هر سابقه و کارنامه ای. حضرت امام(ره) میفرمود راه قدس از کربلا میگذرد، اما بین رزمندگان نسبت به ادامه جنگ تردید جدی انداخته بودند. امام مگر نمیدانست فتح قدس هزینه دارد؟ امام سال ۱۳۲۰ به تنهایی قیامش را آغاز کرد. رزمندگان ما هنوز در جنگ و جبهه بودند که برخی سیاسیون به حضرت امام(ره) میگفتند ما نمیتوانیم جنگ را ادامه دهیم. این چه درک و فهمی است که ۶ سال به امام اصرار میکند جنگ را تمام کنیم؟ بعد هم میگویند ما توانستیم نظر امام(ره) را عوض کنیم و قطعنامه را بپذیرد، و ما پیروز شدیم!

حضرت امام(ره) وقتی دید خیلی ها در امر جنگ تردید کرده اند، مسئولین را به تشکیل جلسه امر کردند تا نسبت به ادامه جنگ تصمیم جمعی بگیرند،‌ و نتیجه این جلسه این بود که جنگ را به اتمام برسانیم. وقتی بین مردم تردید ایجاد شد، هرکس بجای اینکه حرف امامش را دنبال کند، دنباله رو سرگروه خودش میشود. صدراسلام هم همین شد، علی(ع) را رها کردند، انصار بدنبال سعد بن عباده رفتند، و مهاجر بدنبال دیگری.

 

همه با ولایت امتحان می شویم

این امتحانی است که همه در هر زمان باید بگذرانند. ما برای حضرت زهرا(س) عزاداری میکنیم برای اینکه بگوییم اگر آن روز نبودیم، امروز بفرموده شما عمل میکنیم و از امام حق دفاع میکنیم. همین الان در قم هستند کسانیکه فقط منتظر یک فرصت هستند، جلسات دائمی دارد، آدم هم دارند، مترصد فرصتی هستند تا مردم را از انقلاب ناامید کنند و راه جدیدی به مردم معرفی کنند تا دست از انقلاب بکشند.

فَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً اَسَّسَتْ اَساسَ الظُّلْمِ وَالْجَوْرِ عَلَيْكُمْ اَهْلَ الْبَيْتِ. کربلا اثری از ماجرای فاطمیه است. نتیجه غصب حق امیرالمومنین(ع) توسط امتی است که بدنبال ولیجه ها رفتند و امامشان را تنها گذاشتند. مگر زهرای مرضیه(س) چز دفاع از حق امام گناه دیگری داشت؟ امیرالمومنین(ع) بدنبال انتقام است، عباس عموی پیامبر بدنبال آراستن ظاهر دین و جامعه اسلامی است.

این امتحان در هر زمانی اتفاق خواهد افتاد، باید خودمان را آماده کنیم. به همین خاطر باید دائم به اهلبیت(ع) متصل باشیم. چون اگر به امام وصل نباشیم، در چنین امتحانات شک و تردید میکنیم. اتصال به امام برای دفاع از حق امام لازم است. اگر بخواهیم از حق امام دفاع کنیم راهش اتصال به امام است. اتصال به امام یعنی اولا انقدر در معنویت اصیل رشد کنیم که آنچه که از ناحیه امام صادر میشود، قلبمان آنرا تصدیق کند. ثانیا اینکه تمام نگاه و جهتگیری هایمان منطبق با نگاه اماممان باشد. به برخی بزرگترها و شخصیتها نگاه نکینم که جایگاه ولایت را  بزرگ و درست نمی بینند. بزرگتر کسی است که جایگاه ولایت را بزرگ ببیند، مثل آیت الله بهجت و بهاءالدینی. برای خودمان ولیجه درست نکنیم و مریدش شویم،‌ و وقتی بفهمیم اشتباه کرده ایم که کار از کار گذشته باشد.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

مجالس شب های قدر
با سخنرانی و مناجات خوانی
حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
از جمعه تا سه شنبه، از ساعت ۲۱:۳۰
(قرائت قرآن، بیان احکام، سخنرانی، عزاداری، دعای جوشن کبیر، قرآن به سر گرفتن)
مکان:
مصلی قدس قم
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است