دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ساعت ۱۱:۴۳

حضرت معصومه ی مجاهد را همه نمی پسندند!

شهادت حضرت معصومه(س) - 26 آذر 97: برخی نمی خواهند بگونه ای سخن بگویند که مبادا شائبه سیاسی و انقلابی پیدا کند. خونهای ریخته شده کاروان همراه حضرت معصومه(س) را شما نمی بینید؟ حضرت معصومه(س) در چه شرایطی به ایران و قم آمدند؟ اگر بخواهیم سبقه ی انقلابی حرکت حضرت معصومه(س) را حذف کنیم، به ایشان ظلم کرده ایم.

در سالگرد شهادت حضرت معصومه(س) مراسم عزاداری هیئت محبین اهلبیت(ع) قم دوشنبه 26 آذر ۹۷ با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(س) برگزار شد.

حضرت معصومه ی مجاهد را همه نمی پسندند!

أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ(عنکبوت ۲). مومنین باید امتحان شوند. باید صداقت و راستگویی شان در مبارزه و جهاد در راه خدا مشخص شود. مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ و َما بَدَّلوا تَبديلًا(احزاب ۲۳). اگر ما محب واقعی اهلبیت باشیم و محبتمان به اهلبیت عمیق باشد، نمیتوانیم در برابر ضایع شدن حقوق ایشان ساکت بمانیم؛ نمیتوانیم در برابر دستور آنها سرپیچی کنیم.

امام صادق(ع) فرمود: إِنَّ لِلَّهِ حَرَماً وَ هُوَ مَکةُ وَ لِرَسُولِهِ حَرَماً وَ هُوَ الْمَدِینَةُ وَ لِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ حَرَماً وَ هُوَ الْکوفَةُ وَ لَنَا حَرَماً وَ هُوَ قُمُّ وَ سَتُدْفَنُ فِیهِ امْرَأَةٌ مِنْ وُلْدِی تُسَمَّی فَاطِمَةَ مَنْ زَارَهَا وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ(حارالأنوار، ج۹۹، ص ۲۶۶). برخی در مورد حضرت معصومه(س) طوری صحبت میکنند که گویا ایشان فقط یکی از هزاران امامزاده مدفون در ایران و قم هستند، و چند روایت در کرامات ایشان هم ذکر میکنند. حق حضرت معصومه(س) را باید بشناسیم: مَنْ زارَها عارِفاً بِحَقِّها فَلَهُ الْجَنَّةُ. اینگونه سخن گفتن از ایشان ادای این حق نیست. برخی نمی خواهند بگونه ای سخن بگویند که مبادا شائبه سیاسی و انقلابی پیدا کند. بخاطر حفظ محبوبیت خود نزد مردم، یا هر دلیل دیگری. خونهای ریخته شده کاروان همراه حضرت معصومه(س) را شما نمی بینید؟ حضرت معصومه(س) در چه شرایطی به ایران و قم آمدند؟ حضرت خودشان خواستند ایشان را به قم ببرند که شیعیان آنجا حضور داشتند. در آن زمان فقط مردم چند شهر ایران شیعه بودند، باقی شهرها اهل تسنن بودند.

عده ای نمیخواهند جنبه جهادی حرکت حضرت معصومه(س) مطرح شود. حتی وقتی رهبرانقلاب در قم گفتند حرکت حضرت معصومه(س) یک حرکت جهادی بود، بازهم کسی روی این موضوع حرکتی انجام نداد. در زندگینامه آیت الله بافقی از کلام امام زمان(عج) نقل شده است: السلام علیک یا عمتی المظلومه، لعن الله قوماً هتکوا حرمتک و کسر و حصنک. حضرت معصومه(س) فرزند امام کاظمی است که هرجا قدم میگذاشت بر علیه حکومت جور حرکت کرده و قوایی جمع آوری میکرد، و تا جایی به این حرکت ادامه داد که ایشان را به زندان انداختند. حضرت معصومه(س) دختر چنین امامی است. عالم زیاد است؛ باید ببینیم کدام عالم از علمش برای یاری و نصرت دین خدا و انقلاب استفاده میکند، و کدام عالم برای حفظ و بالابردن جایگاه خودش جایگاهش را خرج میکند.

 

مبارزه عامل کشته شدن حضرت معصومه(س)

اگر بخواهیم سبقه انقلابی حضرت معصومه(س) را حذف کنیم، به ایشان ظلم کرده ایم. حضرت معصومه(س) بخاطر عصمت یا علمشان کشته نشدند. همانطور که امام حسین(ع) برای نماز شب و قرآن خواندن کشته نشد. امام برای نماز شب و قرآن خواندن فرصت خواست، اما برای اینها نبود که کشته نشد.

بعد از انقلاب اسلامی نمیشود با ادبیات غیرانقلابی با مردم سخن گفت. حضرت معصومه(س) عصمت داشت، اما شهادت ایشان بخاطر عصمتشان نبود. کسی بخاطر معصوم بودن یا بخاطر علمشان ایشان را به شهادت نرساند. حضرت معصومه(س) خود و عزیزانشان به شهادت رسیدند بخاطر جهاد و مبارزه و صدق پای امر امامشان. لِيَجْزِيَ اللَّهُ الصَّادِقينَ بِصِدْقِهِمْ(احزاب ۲۴). خداوند میفرماید من شهادت را بخاطر پاداش جهاد و مبارزه میدهم.

وَلَقَدْ فَتَنَّا الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ فَلَيَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِينَ صَدَقُوا وَلَيَعْلَمَنَّ الْكَاذِبِينَ(عنکبوت ۳). اینطور نیست که با ایمان آوردن و نماز و روزه و عبادات فردی انسان کارش به آخر برسد. همه انسانهای موحد باید امتحان شوند. این امتحان اختصاص به امت اسلام هم ندارد؛ امتهای گذشته هم به این امتحان مبتلا شدند. امتحان شوند تا مشخص شود چه کسی صادقانه پای عهدش با خدا ایستاده و چه کسی دروغ میگوید. باید مشخص شود برای تشکیل جامعه اسلامی حاضریم جان و مالمان را بذل کنیم یا نه. امتحان صدق برای همه موحدین در تمام زمانهاست. شهادت مزد سربلندی در این امتحان است.

 

شهادت وسیله رسیدن به خدا

در زمان جنگ حضرت امام(ره) جنگ و جهاد را واجب اعلام کرد. چقدر دشمن برای ایشان در حوزه علمیه پیدا شد بخاطر این وجوب؛ به خیلی ها برخورد. یا باید بگویند جبهه واجب نیست، که خلاف حرف امام است؛ یا باید بگویند جنگ واجب است، که در اینصورت خودشان و خانوادشان ابتدا باید به جبهه بروند. حقد و حسد و بغض نسبت به امام(ره) را وقتی میشد فهمید که در حرم حضرت معصومه(س) اجازه دعا برای رزمندگان اسلام را هم نمیدادند! حضرت امام(ره) جنگ را واجب کرده بود، قائم مقام ایشان حرام! رسما نمیگفت حرام است، اما اجازه جبهه رفتن به طلبه ها را نمیداد. طلابی هم که به جبهه میرفتند، از حوزه اخراج میشدند.

«لیعلمن الله» این تاکید خدا اهمیت صدق و مبارزه را نشان میدهد. برای خدا خیلی اهمیت دارد که مبارز از غیر مبارز مشخص شود. کسانیکه در دنیا با هیچکس کاری نداشتند و هیچکس با آنها کاری نداشت، چطور میخواهند قیامت پاسخ دهند؟ امیرالمومنین(ع) این آیات را برای فراریان از جنگ قرائت میکردند. امام حسین(ع) هم همینطور.

أَمْ حَسِبَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ السَّيِّئَاتِ أَنْ يَسْبِقُونَا سَاءَ مَا يَحْكُمُونَ مَنْ كَانَ يَرْجُو لِقَاءَ اللَّهِ فَإِنَّ أَجَلَ اللَّهِ لَآتٍ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ(عنکبوت ۴و۵). میفرماید گنهکاران گمان میکنند از من پیشی گرفته اند؟ چه بد فکری کرده اند. صادقین مشتاق دیدار خدا هستند، و خدا آنها را به آرزویشان میرساند. شهادت وسیله رسیدن به لقاء الله است. برخی بدنبال درجات و فضائل شهادت نیستند؛ شهادت را میخواهند چون از این طریق به دیدار خدا نائل میشوند. شهادت وسیله وصل آنها به خداست.

 

تعلل رییس جمهور در امضای سندهای تربیتی

برخی به این اشتیاق نرسیده اند. از خدا فقط تصور کسی را دارند که بناست به حساب و کتاب آنها رسیدگی کند. طلب شهادت منافاتی با خدمت کردن ندارد. کسیکه طالب شهادت است، تا روز آخری که در این دنیاست بیشترین تلاش خود را در راه خدمت به اسلام انجام میدهد. بعد از شهادت هم که دستش بازتر است برای ادامه کار و خدمت. وَمَنْ جَاهَدَ فَإِنَّمَا يُجَاهِدُ لِنَفْسِهِ إِنَّ اللَّهَ لَغَنِيٌّ عَنِ الْعَالَمِينَ(عنکبوت ۶). خدای متعال از جهاد مجاهدان بی نیاز است.

حضرت زهرا(س) الگوی حضرت معصومه(س) بودند. پافشاری حضرت زهرا(س) در مبارزه بی همتاست. حضرت معصومه(س) بناست محور تربیت فاطمیون آخرالزمان باشند. از ما خواسته اند فرزندانمان را فاطمی تربیت کنیم، آنگاه مسئولین ما برای تربیت نسلهای آینده بدنبال اسناد بالادستی آمریکا هستند. رایس گفت ماموریت ما این است تمام دنیا را بر اساس ارزشهای آمریکایی تربیت کنیم.

آقای پورازغدی گفتند چندین سند که در شورای عالی انقلاب فرهنگی آماده شده، از فروردین در دفتر ریاست جمهوری معطل امضاست. سندی که در شورای عالی تصویب شده را آقای رییس جمهور داده برای بررسی. شما خودتان این سند را در شورای انقلاب فرهنگی امضا کرده اید! دو تن از سرای قوای ما مدتهاست در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی شرکت نمیکنند. چه توضیحی برای این غیبتها دارند؟ رهبرانقلاب گفتند فرهنگ مثل هواست. میزان اعتنای رییس یک قوه به تربیت نسل کشور اسلامی انقدر است؛ بهمین خاطر هم در ماجرای امضای سند ۲۰۳۰ مجلس خواب بود.

 

حقیقت کنوانسیونهای غربی

در نشست بین المللی کنوانسیون حقوق کودک که در تهران برگزار شد، ابتدای جلسه آیات قرآن در مورد تربیت فرزندان چقدر زیبا تلاوت شد، و از اسلام چه زیبا سخن گفته شد. اما در ادامه گفتند بخاطر وضعیت اسف بار کودکان ما، کنوانسیون حمایت از حقوق کودک باید در کشور اجرا شود! اگر اسلام برای تربیت فرزندان ما برنامه دارد، پس این کنوانسیونها برای چیست؟ اصلا شما بندهای این کنوانسیون را خوانده اید؟ این سند میگوید تا سن ۱۸ سالگی کودک حق دارد با هرکسی بخواهد رابطه جنسی برقرار کند، و پدر هم حق ندارد او را مواخذه کند!

مسئولیت اجرای این کنوانسیون در منطقه هم برعهده کشور ماست. یعنی کشورهای همسایه باید با نظارت ایران به این سند عمل کنند. خانم ابتکار میگوید «اهداف توسعه پایدار را باید عملی کنیم». توسعه پایدار همان سند ۲۰۳۰ است. میگوید اسلام برای تربیت برنامه دارد، پس ما کنوانسیون دفاع از حقوق کودک را عملیاتی میکنیم! مگر ما خودمان برای تربیت قانون و سند نداریم؟

ما چطور میتوانیم با این وضعیت، از فاطمه زهرا(س) هم دم بزنیم؟ از حضرت زهرا(س) دم بزنیم، اما قوانین دشمنان حضرت را در تربیت فرزندانمان در کشور اجرا کنیم. انقلاب اسلامی رخ داد برای اینکه قوانین ما بر اساس اسلام باشد، و نظارت شود که این قوانین درست اجرا شوند. ما مردم باید از مسئولین مطالبه کنیم چرا دستورها و قوانین اسلامی را اجرا نمی کنند؟

 

سکوت غیرمجاز علما

گفتمان رایج مبلغین ما بالای منبرها باید پیرامون این موضوعات باشد. ماموریت هیئت ها احیای امر ولایت است: تزاوروا و تلاقوا و تذاکروا امرنا و احیوه. اگر فقط چند نفر در کشور این صحبتها را بگویند و مابقی سکوت کنند، نمیشود. سی سال است میگوییم حضرت معصومه(س) بخاطر مبارزه اش کشته شد، اما هنوز این حرف به فرهنگ و گفتمان رایج در کشور تبدیل نشده است. هیئتهای ما پس چکار میکنند؟

حضرت معصومه(س) حجت خدا بر ما شیعیان است، و ما شیعیان آخرالزمان حجت بر سایر مردم. چرا باید کنوانسیونی در جمهوری اسلامی عملیاتی شود که هیچکدام از بندهایش مورد تایید اسلام نیست؟ چرا برخی علما و مبلغین سکوت کرده اند؟ رهبرانقلاب نسبت به نقشه دشمن هشدار دادند.

اگر همه این حرفها را مطرح کنند، رییس جمهور نمیگوید عده قلیلی که برخلاف FATF شعار میدهند، ۲۰ درصد هزینه اش را هم بدهند تا این سند را تصویب و اجرا نکنیم. حضرت معصومه(س) در مدینه هم میتوانست به شهادت برسد. اما حرکت کرد و به دیار غربت آمد، تا برای همه ما الگو باشد.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است