سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ساعت ۱۹:۲۷

امروز فریاد «مرگ بر آمریکا» همراهی با ائمه(ع) است

جلسه هفتگی 11 آبان 97:مبارزه تا زمان ظهور باید ادامه داشته باشد. مبارزه عهد ماست نسبت به اهلبیت(ع). فریاد مرگ بر آمریکا امروز همراهی با ائمه(ع) است. تداوم مبارزه تا قیام حضرت حجت(عج)، یعنی همراهی با ائمه اطهار(ع).

در آستانه 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی، جلسه هفتگی هیئت محبین اهلبیت(ع) قم جمعه11 آبان 97 با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(س) برگزار شد.

در اربعین از «شهادت» امام حسین(ع) غافل نشویم

«بذَلَ مُهْجَتَهُ فیکَ لِیَسْتَنْقِذَعِبادَکَ مِنَ الْجَهالَةِ وَحَیْرَةِ الضَّلالَةِ». امام حسین(ع) برای نجات مردم از جهل جان خود را فدا کرد. آنچه ما از اربعین به تمام عالم باید برسانیم، معرفی این حسین بن علی(ع) است. امام حسین(ع) کانون توجه محبت آمیز تمام جهانیان هست، بله، اما امام حسین(ع) برای نجات مردم از جهل جانش را فدا کرد. کشته شد مردم را از جهل نجات میدهد.

«وَقَدْ تَوازَرَ عَلَیْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْیا وَباعَ حَظَّهُ بِالاْرْذَلِ الاْدْنى وَشَرى آخِرَتَهُ بِالثَّمَنِ الاْوْکَسِ وَتَغَطْرَسَ وَتَرَدّى فى هَواهُ وَاَسْخَطَکَ وَاَسْخَطَ نَبِیَّکَ وَاَطاعَ مِنْ عِبادِکَ اَهْلَ الشِّقاقِ وَالنِّفاقِ وَحَمَلَةَ الاَوْزارِ الْمُسْتَوْجِبینَ النّارَ». کسانی مقابل اباعبدالله(ع) ایستادند که دنیا آنها را فریب داده بود، و پیرو اهل شقاق و نفاق بودند. امام حسین(ع) با این افراد مبارزه بی امان کرد، و از این صبر و مبارزه هیچ چشم داشتی نداشت.

«وَ اَشْهَدُ اَنَّکَ وَفَیْتَ بِعَهْدِاللهِ». امام حسین(ع) به عهدی که نسبت به خدا داشت عمل کرد. لذا ما باید در اربعین فریاد تجدید عهد و میثاق با امام حسین(ع) را بلند کنیم. ما از متن زیارت اربعین باید خط و راه خود را در زیارت اربعین پیدا کنیم. ما نمیتوانیم مسئله شهادت امام حسین(ع) را به قیمت ارزان تمام کنیم. فقط محبت امام و بخشش گناهان و ثواب زیارت نیست. این برکات در ایام دیگر زیارت امام حسین(ع) هم جاری است، اما اربعین زمان پرداختن به این جزییات نیست. ما نباید در اربعین شهادت اباعبدالله(ع)، از عنصر «شهادت» اباعبدالله(ع) غافل بمانیم.

امام حسین(ع) به عهد خود وفا کرد، حالا نوبت من زائر است که به عهد خود نسبت به امام حسین(ع) وفا کنم: «انما السلام هی تجدید العد و المیثاق». زیارت یعنی تجدید عهد.

 

«حب الحسین یجمعنا» شعار اربعین نیست

«وَجاهَدْتَ فى سَبیلِهِ حَتّى اَتیکَ الْیَقینُ». روح عبودیت و بندگی در مجاهده و مبارزه است. «وَ اعْبُدْ رَبَّکَ حَتَّي يَأْتِيَکَ الْيَقينُ»(حجر 99). این فرازها خیلی روشن و مشخص است؛ نیازی به تحلیل هم ندارد. امام حسین(ع) بخاطر وفای بعهد خود با خدا مبارزه و مجاهده کرد، و بواسطه این مبارزه به اوج بندگی خدا و یقین رسید؛ و این عهد برعهده تمام شیعان هم هست. راه ما روشن و مشخص است. انسان با مبارزه و جنگیدن به یقین میرسد.

اگر مردمی روحیه انقلابی و مبارزه را از دست بدهند، دچار شک و تردید میشوند. نباید اجازه دهیم روحیه انقلابی گری در مردم کمرنگ شود. 13 آبان را باید پاس بداریم، نه بخاطر ترامپ. ترامپ با اوباما تفاوتی ندارند. ضربه ای که اوباما با مذاکرات به کشور ما زد، از عهده دیگران برنیامد. داعش را همین اوباما ایجاد کرد. بین جمهوری خواه ها و دموکراتهای آمریکا تفاوتی وجود ندارد. سابقه جنایات آمریکا را فراموش نکنیم.

آنچه جامعه را به ایمان و یقین میرساند مبارزه و مجاهده است. این شعار اربعین است، نه «الحسین یجمعنا». جهاد در راه اقامه حاکمیت خدا بر روی زمین شعار اربعین است. امام حسین(ع) برای این هدف کشته شد، و ما در اربعین چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) در راه این هدف را گرامی میداریم.

 

تلاش برای پنهان کردن دشمنی آمریکا

13 آبان سالروز کشته شدن عزیزان دانش آموز است. هنوز هم دانش آموزان ما مظلومند. ظلم به دانش آموزان این است که برنامه تربیتی ما در شأن این نسل نباشد. شأن نسل انقلاب در فرایند آموزشی رعایت نشده است. سال گذشته رهبرانقلاب به وزیر آموزش و پرورش اعتراض خود را نسبت به وارد نشدن سندهای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اعلام کردند. رهبر انقلاب نسبت به نشناساندن دشمنی آمریکا به بچه های ما نگرانند. هفتاد جلد کتاب در خصوص تسخیر لانه جاسوسی داریم، اما به دو سه خط توضیح کلی در کتابهای درسی بسنده شده.

حضرت امام(ره) فرمود تسخیر لانه جاسوسی انقلاب دوم بود. حضرت امام(ره) فرمود من باور نمیکردم آمریکا این همه جنایت کرده باشد، تا اینکه دانش آموزان با تسخیر لانه جاسوسی، این اسناد را رو کردند. پیغمبراکرم(ص) فرمود عاقل ترین انسان کسی است که دشمنش را بشناسد.

13 آبان روزی است که دانش آموزان ما باید فریاد خونخواهی دانش آموزان ما را علیه آمریکا بلند کنند. دانش آموزان ما باید از جنایات آمریکا و هم پیمانانش در کشورهای مختلف اسلامی بدانند. در کتابهایشان باید بخوانند. بخوانند و بدانند تا فردا که به مسئولیتی رسیدند با تمام همت و انگیزه و تلاش کار کنند؛ تا دستورات رهبرانقلاب در عرصه های مختلف بدون اجابت نماند.

 

فریاد برابر ظالم وظیفه همه علماست

یک اتفاق ویژه دیگر در 13 آبان سخنرانی حضرت امام(ره) در سال 43 و تبعید ایشان بود. امام(ره) گفتند من را به این خاطر تبعید کردند که برعلیه آمریکا صحبت کردم. زمانی که سگ آمریکایی به ارتشبد شاه شرافت داشت! علمای ما باید از امام درس بگیرند. برخی از علما هنوز در طول حیات انقلاب نسبت به دشمن ترین دشمن دین و مذهب و قرآن و انسانیت یعنی آمریکا حتی یکبار موضع نگرفته اند. امیرالمومنین(ع) فرمود خدا از علما عهد گرفته داد مظلوم را از ظالم بستانند. ظالم امروز کیست؟ مظلوم تر از مردم بحرین و یمن و میانمار و نیجریه کیست؟ با چه توجیهی این همه سکوت؟ این چه اسلامی است؟ برای رودررو نشدن با آمریکا دلیل منطقی و قرآنی بیاورید، تا ما هم از شما یاد بگیریم.

در ماجرای اخیر دیدار مرجع گرانقدر با برخی مهره های معلوم الحال، فیلمی در فضای مجازی پخش شده که بخاطر فامیلی و قرابتی که با آقای نوری داشتیم، به دیدار ایشان رفتیم، که آنجا عده ای هم حضور داشتند، که ما همه را نمی شناختیم. دیگران هیچ، عبدالله نوری مگر بخاطر نشر اکاذیب و توهین به مقدسات به پنج سال حبس محکوم نشد؟ روزنامه خرداد عبدالله نوری را شما نمی شناسید؟ خاتمی را هم شما نمی شناسید؟! باغی انقلاب را نمی شناسید؟ او نسبت به انقلاب شوریده و طغیان کرده. رهبرانقلاب در زمان بیماری اجازه دیدار به او ندادند، آنوقت شما به دیدار او میروید؟ توقع ما از شما خیلی بیشتر از این است. شما باید امروز یقه آمریکا و مهره های داخلی آنها را بگیرید، نه این که به دیدار این افراد معلوم الحال بروید.

شما یکی از اصول انقلاب را بیاورید که با اصول قرآن مخالفت داشته باشد؛ انقلاب اسلامی احسن الحدیث آخرالزمان است. هزار عالم هم اگر پای در رکاب این انقلاب نگذارند، ما ذره ای تردید نسبت به این انقلاب نخواهیم کرد. چون نتیجه مبارزه و مجاهده، ایمان و یقین است.

 

ردپای سند 2030 در مجلس و تلویزیون

رهبرانقلاب در مورد سیزده آبان گفتند سال 43 حضرت امام(ره) فریاد زد، و سال 57 نوجوانان و دانش آموزان پای مبانی امام که 14 سال از آن گذشته محکم ایستادند و جان دادند. این نشاندهنده حقانیت نظام است. الان هم نوجوانان ما در جهان اسلام برای همان مبانی مبارزه میکنند و جان میدهند. پویایی و نشاط و حرکتی که این اندیشه در نسل جوان ایجاد میکند، نشاندهنده حقانیت آن است. بیش از پنجاه سال است یک اندیشه و آرمان در سرتاسر جهان اسلام فدوی دارد.

آمریکا تمام تلاشش را برای از بین بردن این باور و ایجاد تردید نسبت به این باورها میکند. لذا با سند 2030 سراغ دانش آموزان ما رفته. هنوز هم تصویب برخی بندهای سند 2030 در مجلس شورای اسلامی پیگیری میشود. مگر شما نگفتید سند 2030 اجرایی نمیشود، پس اینها چیست؟

در هدف 3و5 سند سیاه 2030 آمده ازدواج قبل از 18 سال دختران یکی از موارد نقض بنیادین حقوق بشر تلقی، و باید از این امر جلوگیری شود. میخواهند با بالابردن سن ازدواج، فرزندآوری و تربیت فرزندان را دچار مشکل کنند. تلویزیون هم همراهی میکند. در شبکه دو مجری میگوید از 3 سالگی تا 13 سالگی باید به بچه ها آموزش جنسی بدهیم. وقتی یک نسل شهوت پرست شد و عقلش کار نکرد، اهل مبارزه نخواهد شد؛ مثل نسل اروپا. لذاست که می بینیم داعش اینهمه از جوانان اروپا جذب کرد. آمریکا با این آموزه ها نسل بشر را نابود میکند.

خدا بوسیله حضرت امام(ره) دل نسل جوان ما را بیدار کرد. آنوقت معاون وزیر آموزش و پرورش میگوید نسل دهه 90 مانند نسل دهه 60 فهم و درک این معانی را ندارد؛ این شمایید که نمی فهمید. جهاد و مبارزه با مستکبر و طاغوت را خدا در دل نسل جوان محبوب قرار داده.

 

13 آبان روز اظهار دشمنی با یزید زمان

زیارت اربعین میخوانیم: وَلَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً سَمِعَتْ بِذلِکَ فَرَضِیَتْ بِهِ اَللّهُمَّ اِنّى اُشْهِدُکَ اَنّى وَلِىُّ لِمَنْ والاهُ وَعَدُوُّ لِمَنْ عاداهُ. دشمن امروز امام حسین(ع) کیست، که من زائر حسین(ع) با او اظهار دشمنی کنم؟ سیزده آبان روز اظهار این دشمنی است با دشمن امروز امام حسین(ع)، یعنی نظام سلطه آمریکا.

بِاَبى اَنْتَ وَاُمّى یَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ اَشْهَدُ اَنَّکَ کُنْتَ نُوراً فىِ الاَصْلابِ الشّامِخَةِ وَالاْرْحامِ الْمُطَهَّرَةِ لَمْ تُنَجِّسْکَ الْجاهِلِیَّةُ بِاَنْجاسِها وَلَمْ تُلْبِسْکَ الْمُدْلَهِمّاتُ مِنْ ثِیابِها وَاَشْهَدُ اَنَّکَ مِنْ دَعاَّئِمِ الدّینِ وَاَرْکانِ الْمُسْلِمینَ وَمَعْقِلِ الْمُؤْمِنینَ وَاَشْهَدُ اَنَّکَ الاْمامُ الْبَرُّ التَّقِىُّ الرَّضِىُّ الزَّکِىُّ الْهادِى الْمَهْدِىُّ وَاَشْهَدُ اَنَّ الاْئِمَّةَ مِنْ وُلْدِکَ کَلِمَةُ التَّقْوى وَاَعْلامُ الْهُدى وَالْعُرْوَةُ الْوُثْقى وَالْحُجَّةُ على اَهْلِ الدُّنْیا. ائمه هدی(ع) حجت بر تمام اهل دنیا هستند، نه فقط مسلمین. لذا ما میخواهیم عالم را با قیام امام حسین(ع) بیدار کنیم.

وَاَشْهَدُ اَنّى بِکُمْ مُؤْمِنٌ وَبِاِیابِکُمْ مُوقِنٌ بِشَرایِعِ دینى وَخَواتیمِ عَمَلى وَقَلْبى لِقَلْبِکُمْ سِلْمٌ وَاَمْرى لاِمْرِکُمْ مُتَّبِعٌ. قلب مومن تسلیم اراده ائمه هدی(ع) است. وقتی اراده ما تسلیم اراده امام شد، زندگی ما هم تابع ائمه هدی(ع) خواهد شد. برخی منبری ها به اسم اخلاق، مردم را از روحیه انقلابی جدا نکنند. صاحب مکارم اخلاق پیغمبر اکرم(ص) است، که فرمود انی بعثت للجهاد لم ابعث بالزراع.

 

امروز فریاد «مرگ بر آمریکا» همراهی با ائمه(ع) است

وَنُصْرَتى لَکُمْ مُعَدَّةٌ حَتّى یَاْذَنَ اللَّهُ لَکُمْ فَمَعَکُمْ مَعَکُمْ لامَعَ عَدُوِّکُمْ. تا کی مبارزه ادامه دارد؟ تا زمانی که ظهور محقق شود. برخی متحجرین میگویند قبل از قیام امام زمان(عج) کسی نباید دم از مبارزه بزند. پس زیارت اربعین چه میگوید؟ مبارزه تا زمان ظهور باید ادامه داشته باشد. مبارزه عهد ماست نسبت به اهلبیت. فریاد مرگ بر آمریکا امروز همراهی با ائمه(ع) است. تداوم مبارزه تا قیام حضرت حجت(عج) یعنی همراهی با ائمه اطهار(ع).

زائر حسینی با این فرازهای زیارت اربعین باید با امام حسین(ع) تجدید پیمان کند. شنیده ام امسال جنبش های مردمی در این زمینه خوب بوده، و خیلی از موکب های عراقی وجهه جهادی و انقلابی داشته. شمشیر مبارزه و جهاد در کلام امام صادق(ع) کاملا هویداست. چطور برخی علما به اسم امام صادق(ع) جدایی دین از سیاست را فریاد میکنند؟!

زینب کبری(س) بعد از اربعین به مدینه آمد، تا ادامه مبارزه اش را در مدینه دنبال کند. اهل مدینه و بزرگان دین امام حسین(ع) را همراهی نکردند که دیگران هم به شک و تردید افتادند. لذا امام سجاد(ع) فرمود اهل مدینه را خبر کنید که قافله بازماندگان کربلا میخواهد وارد مدینه شود. باید جوانان بنی هاشم ببینند نتیجه همراهی نکردن امام چه بوده. باید نتیجه تقصیر و کوتاهی شان را ببینند.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است