شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ساعت ۱۶:۲۱

ما جلو هتک مقدسات را می گیریم؛ چه در خیابانها چه در تریبونها

جلسه هفتگی 22 دی 96: رئیس جمهور گفته هیچکس در این کشور معصوم نیست، همه را انتقاد کنید. معصوم دوازدهم را هم اگر بیایند می توانید انتقاد کنید و اصلا رسول الله(ص) را هم می توانید نقد کنید! روی چه حسابی هر از چند گاه به ساحت اهل بیت علیهم السلام و معصومین ورود می کنید؟

جلسه هفتگی هیئت محبین اهلبیت(ع) قم جمعه 22 دی 96 با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(س) برگزار شد.

 

بازهم برداشتی جاهلانه از رییس جمهور: رسول الله(ص) را هم می توانید نقد کنید!

خداوند در جواب حضرت موسی و هارون می فرماید: قالَ قَدْ أُجیبَتْ دَعْوَتُکُما فَاسْتَقیما وَ لا تَتَّبِعانِ سَبیلَ الَّذینَ لایَعْلَمُونَ/یونس 89. در جنگ با دشمنان، شرط نصرت خدا این است که خود شما هم کاری انجام دهید، و آن استقامت است. لا تتبعان سبیل الذین لایعلمون، یعنی از کس دیگری هم برنامه نپذیرید. این دقیقا همان حرف امروز ماست.

آقای رئیس جمهور چندروز قبل گفته هیچکس در این کشور معصوم نیست، همه را انتقاد کنید. بعد گفته معصوم دوازدهم را هم اگر بیایند، می توانید انتقاد کنید و اصلا رسول الله(ص) را هم می توانید نقد کنید! مورد استناد ایشان هم این سؤالی بود که از پیامبر اکرم(ص) شد. بعد از فرمانی که ایشان دادند، یکی از صحابه که اسمشان را نمی خواهیم بیاوریم، گفتند این فرمان خداست یا شماست؟ اگر فرمان خداست که هیچ، اما اگر از طرف شماست، ما حرف داریم! تازه قسمت دوم را که آقای رئیس جمهور گفتند، آن صحابه نپرسید و جالب است که ایشان امروز از آنها هم جلو می زنند!

 

ما جلو هتک مقدسات را می گیریم؛ چه در خیابانها چه در تریبونها

این همه آیات قرآن که میفرماید:  ما يَنْطِقُ عَنِ الْهَوي إِنْ هُوَ إِلاَّ وَحْيٌ يُوحي/نجم 3و4.  إِنَّما یُریدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهیراً/احزاب 33.  أَطِيعُواْ اللّهَ وَأَطِيعُواْ الرَّسُولَ وَأُوْلِي الأَمْرِ مِنكُمْ/نساء 59.  چرا در قرآن اطاعت از خدا و رسول الله و اولی الامر در کنار هم آمده و مکرر تکرار می شود؟ اولا مگر آن صحابه کار درستی کرد که شما به آن استناد می کنید؟ آیا رفتار ناباوران به رسول الله(ص) برای ما حجت است؟! این که می شود همان نفاق! روی چه حسابی هر از چند گاه به ساحت اهل بیت علیهم السلام و معصومین ورود می کنید؟

اینکه رهبر انقلاب به مردم گفتند شما ایمان و بصیرت را به اوج رساندید، در طول تاریخ انقلاب بی نظیر است. یک علامت این بصیرت همین راهپیمایی و حضور در صحنه است، آن هم بدون دستور. رهبرانقلاب از لفظ «اقدام به لحظه» استفاده کردند. شکر وجود چنین ملتی، این است که باورها و اعتقادات این ملت را پاس بداریم. رییس جمهور حق ندارد به عصمت رسول الله(ص) و ائمه اطهار(ع) اهانت کند. ما همانطور که جلو هتک مقدسات در کوچه و خیابانها را گرفتیم، جلو هتک مقدسات در تریبونهای رسمی را هم میگیریم.

 

برداشتهای جاهلانه رییس جمهور از تاریخ معصومین تا کی؟!

امام رضا(ع) فرمود: إِنَّ الْعَبْدَ إِذَا اخْتَارَهُ اللَّهُ لِأُمُورِ عِبَادِهِ شَرَحَ صَدْرَهُ لِذَلِكَ وَ أَوْدَعَ قَلْبَهُ يَنَابِيعَ الْحِكْمَةِ وَ أَطْلَقَ عَلَى لِسَانِهِ فَلَمْ يَعْيَ بَعْدَهُ بِجَوَابٍ وَ لَمْ تَجِدْ فِيهِ غَيْرَ صَوَابٍ فَهُوَ مُوَفَّقُ مُسَدَّدٌ مُؤَيَّدٌ قَدْ أَمِنَ مِنَ الْخَطَإِ وَ الزَّلَلِ خَصَّهُ بِذَلِكَ لِيَكُونَ ذَلِكَ حُجَّةً عَلَى خَلْقِهِ شَاهِداً عَلَى عِبَادِه وَ ذلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشاءُ وَ اللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِيم.

وقتی خداوند کسی را بخواهد به امامت امت برساند، سینه اش را گشاده میکند، و چشمه های حکمت را بر قلب و زبانش جاری می سازد. معصوم را خدا تایید و محکم کرده، و او را از خطا و لغزش حفظ کرده، تا حجت بر خلایق عالم شود. او شاهد بر بندگانش است. خداوند هرکس را بخواهد مشمول این تفضل ویژه میکند.

ما این همه شهید نداده ایم که هرکس هر برداشتی از دین و تاریخ داشته باشد، و آنرا در جایگاه رسمی کشور مطرح کند. سوال از معصوم اشکال ندارد، اما هر سوال و هر اتفاقی که در تاریخ افتاده دلیل بر حقانیت آن اتفاق نیست. این چه برداشت جاهلانه ای از تاریخ معصومین است؟

 

تصریح دشمن به ایجاد فتنه

وَلَئِنْ أَذَقْنَا الْإِنْسَانَ مِنَّا رَحْمَةً ثُمَّ نَزَعْنَاهَا مِنْهُ إِنَّهُ لَيَئُوسٌ كَفُورٌ  وَلَئِنْ أَذَقْنَاهُ نَعْمَاءَ بَعْدَ ضَرَّاءَ مَسَّتْهُ لَيَقُولَنَّ ذَهَبَ السَّيِّئَاتُ عَنِّي إِنَّهُ لَفَرِحٌ فَخُورٌ   إِلَّا الَّذِينَ صَبَرُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أُولَئِكَ لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَأَجْرٌ كَبِيرٌ  فَلَعَلَّكَ تَارِكٌ بَعْضَ مَا يُوحَى إِلَيْكَ وَضَائِقٌ بِهِ صَدْرُكَ أَنْ يَقُولُوا لَوْلَا أُنْزِلَ عَلَيْهِ كَنْزٌ أَوْ جَاءَ مَعَهُ مَلَكٌ إِنَّمَا أَنْتَ نَذِيرٌ وَاللَّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ وَكِيلٌ/هود 9تا12.

انسان با یک گرفتاری ناامید میشود، و با یک نعمت مغرور و شادمان. دشمن در فتنه جدید روی حضور مردم حساب باز کرده بود، اما ناامید شد. هزینه و تلاش زیادی هم کردند برای کشاندن مردم در این فتنه علیه انقلاب. محمد بن سلمان چندماه پیش صریحا گفت چگونه میتوان با ایران به نتیجه رسید؛ منطق ایران زمینه سازی برای ظهور مهدیست، که آن هم از طریق سیطره بر جهان اسلام محقق می شود؛ ریاض برای کشاندن جنگ به درون ایران تلاش میکند.

 

ایجاد آشوب و ناامنی هدف کوتاه مدت دشمن

دوماه قبل از این صحبت بن سلمان، رهبرانقلاب در پادگان امام حسین(ع) گفتند هدف میان مدت دشمنان مسئله اقتصاد کشور است، اقتصاد بایستی حرکت نکند، معیشت مردم بایستی لنگ بماند، کار و تولید باید در کشور پایین بماند، مردم باید از جمهوری اسلامی ناامید شوند، این هدف دشمن است. دارند تلاش میکنند، برایش برنامه ریزی میکنند، بقول خودشان اتاقهای فکر تشکیل میدهند. برای اینکه بتوانند این کار را در کشور ما انجام دهند. ما وقتی این هدف را فهمیدیم باید علاج بکنیم. علاج هم میتوانیم بکنیم، اگر بخود بیاییم، یک قدری توجه بکنیم، دنبال بکنیم. اگر همین شعار «اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال» را که ما اول سال مطرح کردیم دنبال بکنیم آن نقشه دشمن مسلما از بین خواهد رفت. همچنان اگر متوجه باشیم و آماده باشیم برای برخورد با آن هدف کوتاه مدت که مسئله ناامنی و فتنه و آشوب است قطعا خواهیم توانست آنرا خنثی بکنیم.

رهبرانقلاب در دیدار اخیر مردم قم گفتند این اقدامات همه پاتک دشمن است. این پاتک در جواب پیروزیهای جبهه مقاومت در سوریه و عراق است. رهبرانقلاب گفتند میلیاردها دلار هزینه شده برای تجهیز و شبکه سازی منافقین. در مقابل ما باید در سازمانهای بسیج خود را سازماندهی کنیم. همیشه نباید یک عده خاص امنیت را برای ما برقرار کنند. این شیطنت های دشمن ادامه خواهد داشت. ما باید زحمت بکشیم. در دفاع مقدس بهترینها در این راه زحمت کشیدند و جان خود را فدا کردند. وقتی چند گروه اراذل و اوباش در شهرها ناامنی ایجاد میکنند، یعنی ما آماده نیستیم. برای حفظ این دین که ائمه و شهدا سهمیه داشته اند و از جان خود گذشته اند، ما هم باید خود را به سطحی برسانیم که جانمان ارزش هزینه شدن برای این دین را داشته باشد. 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است