دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ساعت ۰۸:۵۰

9دی تجلی اتصال عمیق ایمانی مردم به خدا

شهادت حضرت معصومه(س) و بزرگداشت 9دی - 8دی 96: رهبرانقلاب در جواب اینهایی که در این جریان تخریب قوا، بویژه قوه قضائیه وارد شدند فرمود شما انقلابی نما هستید، نه انقلابی! این فرد باید بداند که مردم را شما خط نمی دهید که دارید تحریک می کنید که علیه هم قوه قضاییه، هم قوه مجریه، هم قوه مقننه قیام کنند! خدا می فرماید خودتان را بر امام جامعه ترجیح ندهید.

مراسم عزاداری شهادت حضرت معصومه(س) و بزرگداشت یوم الله 9دی هیئت محبین اهلبیت(ع) قم جمعه 8 دی 96 با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در مسجد مدرسه عالی امام خمینی(ره)  برگزار شد.

 

 

عبور از هفت خوان

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَكُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ ﴿توبه: ۱۱۹﴾. داستان فتنه کجا شکل گرفت؟ مقام معظم رهبری مکرر جریان را تبیین کردند. در کشورهای اسلامی هم این اتفاق افتاد، اما تفاوت این است که حرکتها را با آرمان و هدف درست شروع کردند؛ ایشان آیه یا ایها النبی حرض المؤمنین علی القتال را قرائت کردند. بایستید، مقاومت کنید. همین تعبیر بیداری اسلامی را چندین بار تکرار کردند و فرمودند وعده خدا به شما و نرید ان نمن الذین علی الارض و نجعلکم الائمه و نجعلکم الوارثین. اما به قول حضرت آقا این کشورها در خوان اول ماندند، اما مردم ایران از هفت خوان عبور کردند.

مثل همین امروز و دیروز که در قم و مشهد و چند شهر دیگر، این حرکتهای چند صد نفری چه کاری می تواند انجام دهند؟ در همین دیدار اخیر، حضرت آقا وقتی داشتند حرکت این طرف دعوا در سال 88 را محکوم می کردند، فرمودند 9 دی پاسخ ملت به بازیهای سیاسی بود.

به حول و قوه الهی و به نور ایمان و به مدد رهبری داهیانه امام مسلمین، امام خامنه ای، چهل سال این نظام نه تنها قوام خودش را حفظ کرد و بالنده تر شد، بلکه توانست یک جنگ جهانی را علیه خودش و خارج از مرزها مدیریت کند و به پیروزی برساند. و جریان مقاومت را در یمن، بحرین، قطیف و... پشتیبانی کند. کسی اگر می خواه دنظام را بشناسد، با اینها بشناسد.

 

انقلابی نماهای غیرانقلابی

خداوند می فرماید کونوا مع الصادقین؛ یعنی با امامت باش. رهبرانقلاب در جواب اینهایی که در این جریان تخریب قوا، بویژه قوه قضائیه وارد شدند فرمودند شما انقلابی نما هستید، نه انقلابی! خدای متعال عرصه هایی ایجاد می کند که ایمان محک زده شود. بدء وقوع الفتن، احکام تبتدع، اهواء تتبع. جریان انقلابی کشور هم به تمام معنا بازی خورد! دعوا، دعوای ملت با ملت بود، نه با خارج از نظام. کلید حرکتهای اجتماعی را چه کسی باید کلید بزند؟ اگر حرکتهای اجتماعی تحت حمایت امام عادل جامعه رهبری نشود، قطعا یا مستقیم یا غیرمستقیم از طریق دشمن مدیریت می شود.

در سالهای اصلاحات، حرکتهای اجتماعی در قم همیشه بود. حرکتهای عظیم چندین هزار نفری از طلاب، فضلا و مردم علیه عملکرد دولت و ترویج فساد و... انجام می دادند. رهبرانقلاب وقتی آن زمان به این چالش ها اشاره می کردند، می فرمودند مردم تکلیف اینها را روشن می کنند. مردم خودشان در صحنه هستند. یعنی مجوز برای ایجاد حرکتهای اجتماعی. دقیقا عکس این معنا در جریان هسته ای بود. می فرمودند این کار باید از طریق گردش کار قانونی انجام شود. وقتی حزب اللهی ها در این جریان حرکت اجتماعی ایجاد می کردند.

 

خودتان را بر امام جامعه ترجیح ندهید

فرمایش اخیر رهبرانقلاب که گفتند 9 دی پاسخی به بازیهای سیاسی بود، گویی چندین سال در گلوی ایشان مانده بود. چه کسی با چه کسی بازی می کرد؟ این فرد باید بداند که مردم را شما خط نمی دهید که دارید تحریک می کنید که علیه هم قوه قضاییه، هم قوه مجریه، هم قوه مقننه قیام کنند! مَا كَانَ لِأَهْلِ الْمَدِينَةِ وَمَنْ حَوْلَهُمْ مِنَ الْأَعْرَابِ أَنْ يَتَخَلَّفُوا عَنْ رَسُولِ اللَّهِ وَلَا يَرْغَبُوا بِأَنْفُسِهِمْ عَنْ نَفْسِهِ/توبه 120. خدا می فرماید خودتان را بر امام جامعه ترجیح ندهید.

ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ لَا يُصِيبُهُمْ ظَمَأٌ وَلَا نَصَبٌ وَلَا مَخْمَصَةٌ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَطَئُونَ مَوْطِئًا يَغِيظُ الْكُفَّارَ وَلَا يَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَيْلًا إِلَّا كُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ إِنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ/ توبه 120. اگر حول محور ولایت جمع شوید و در این راه دچار سختی بشوید، برای شما عمل صالح نوشته می شود.

دشمن وقتی عصبانی می شود که یک امت با امام و ولیش باشد. آمریکایی ها گفتند مردم ایران به رهبرشان اعتماد توأم با اعتقاد دارد؛ سالها تلاش می کنیم که فتنه ای ایجاد کنیم، با یک سخنرانی این ابرحریف همه برنامه ها به هم می ریزد. بعد از آن جنایات عاشورای 88، چه عاملی باعث شد مردم به میدان بیایند؟ فضای مجازی؟! خدا می گوید وقتی شما همراه امام حرکت کردید و دشمن را عصبانی کردید، خدا خودش به میدان می آید.

 

به امامی اعتماد کنید که اعتمادش به خداست

مرور آیات 123 تا 129 سوره توبه: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قَاتِلُوا الَّذِينَ يَلُونَكُمْ مِنَ الْكُفَّارِ وَلْيَجِدُوا فِيكُمْ غِلْظَةً وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ ﴿۱۲۳﴾ به تعداد نگاه نکن، وقتی با امام هستی، بجنگ، مبارزه کن! وَإِذَا مَا أُنْزِلَتْ سُورَةٌ فَمِنْهُمْ مَنْ يَقُولُ أَيُّكُمْ زَادَتْهُ هَذِهِ إِيمَانًا فَأَمَّا الَّذِينَ آمَنُوا فَزَادَتْهُمْ إِيمَانًا وَهُمْ يَسْتَبْشِرُونَ ﴿۱۲۴﴾... وَأَمَّا الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ فَزَادَتْهُمْ رِجْسًا إِلَى رِجْسِهِمْ وَمَاتُوا وَهُمْ كَافِرُونَ ﴿۱۲۵﴾ اول گفتند تقلب شده، بعد شروع کردند به جنایت، قتل، غارت و...

أَوَلَا يَرَوْنَ أَنَّهُمْ يُفْتَنُونَ فِي كُلِّ عَامٍ مَرَّةً أَوْ مَرَّتَيْنِ ثُمَّ لَا يَتُوبُونَ وَلَا هُمْ يَذَّكَّرُونَ ﴿۱۲۶﴾  وَإِذَا مَا أُنْزِلَتْ سُورَةٌ نَظَرَ بَعْضُهُمْ إِلَى بَعْضٍ هَلْ يَرَاكُمْ مِنْ أَحَدٍ ثُمَّ انْصَرَفُوا صَرَفَ اللَّهُ قُلُوبَهُمْ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَا يَفْقَهُونَ (127) لَقَدْ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُمْ بِالْمُؤْمِنِينَ رَءُوفٌ رَحِيمٌ ﴿۱۲۸﴾ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُلْ حَسْبِيَ اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ ﴿۱۲۹﴾ اگر عده ای هم از تو روی برگرداندند، بگو خدا برای من کافیست. کسی برای من بس است که جز او خدایی در عالم نیست، من بر خدا توکل می کنم و کسی که بر او توکل می کنم، حاکم و خدای عرش عظیم است!

پشت امام و ولیّ شما به حمایت و پشتیبانی خدایی استوار است که خدای عرش عظیم است! حالا این که توی یک گوشه ای از این زمین خاکی، چند نفر حرکتهایی بکنند، چه ضربه ای می توانند بزنند؟ مردم! به امامی توکل کنید که توکلش به خداست. به ولی ای اعتماد کنید که اعتمادش به خداست. طلاب غیرایرانی هم به ملت خودشان اینها را بگویند. بویژه کشورهایی که یک بار خوان اول را گذر کردند و الآن مغلوب شده اند. دوباره عزمشان راجزم کنند و حرکت کنند. به امامتِ این رهبر تکیه کنند.

 

9دی تجلی اتصال عمیق ایمانی مردم به خدا

9دی تجلی اتصال عمیق ایمانی مردم به خدا بود و لبیک به امام و پس زدن به عوامل بوالهوس و شهوترانی که دین و نظام و انقلاب را به بازی گرفته اند. امروز دیگر مقام معظم رهبری راحت این را فریاد می زنند که اینها سیاست را به بازی گرفته بودند، نه سیاستمداران دینی!

حضرت آقا در دیدار اخیر، دقیقا مثل این آیات قرآن که در پایان جریان فتنه، اینطور شیرین مطلب را به پایان می رسانند، در پایان فرمایشات شان فرمودند: به توفیق الهی همه بدانند ما در این مرحله و در مراحل دیگر، دشمنان خودمان را، آمریکای جنایت‌کار را و همدستان آمریکا را به فضل الهی زمین‌گیر خواهیم کرد.

قم شهر مردم متصل به ولایت است. به مسئولین قم هشدار می دهیم که اگر نتوانند جریان را مدیریت کنند، مردم مؤمن و انقلابی وارد میدان خواهند شد، البته به امر ولایت. حضرت فاطمه معصومه(س) به امامش لبیک گفت و آمد. همچون امیری سرافراز وارد قم شد. نگویید موفق نشد. یک روزی در این سرزمین مردی خواهد آمد: رجلٌ مِن قم يدعو الناس الي الحقِّ، يجتمع معه قومٌ كُزبُر‌الحديد لا تزلهم‌الرياحُ‌ العواصف و لا يملّون مِنَ‌الحرب و لا يجبُنون و علي الله يتوكلون والعاقبه للمُتَّقينَ. منشأ قیام آخرالزمان، همین قم خواهد بود. لذا در زیارتنامه حضرت می خوانید که و اسئل الله ان یرینا فیکم السرور و الفرج.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است