چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ساعت ۰۵:۵۵

کتاب و مسابقه «روزی چون عاشورا»

اگر عاشورای سال 61 هجری، قدمی بود در جهتِ حاکمیت حق و اضمحلال و نابودیِ حاکمیّتِ طاغوت، پس از 14 قرن، همان مبنای فکری در انقلابی همه‌جانبه و الهی، مجدداً ظهور کرده و موجبات تظاهر فسق و فساد را ریشه‌کن و زمینه را برای اطاعت از اوامر حق و پیشوای عدالت فراهم آورد.

حال، آن چه نیاز امروز و فردای جامعه‌ بشری، به‌ ویژه مسلمین آزاده در ایران و جهان است، شناخت مبدأ این قیامِ حق است و دریافتِ دقیقِ عواملِ شکل‌گیری این قیامِ آخرالزمانی.

مجموعة «روزی چون عاشورا» پژوهشی است که می کوشد با توجه به تأکیدات بنیانگذار انقلاب اسلامی همچون: «15 خرداد باید سرلوحه قضایا و مبدأ تفکر باشد.» (1)

با را‌کاوی بیانات حضرت امام(قدس سره) و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در این زمینه، راه را برای تبیین فلسفه و ماهیت این قیام الهی هموار سازد.

همچنین در فصل دوم این مجموعه، سعی شده ویژگی‌های رهبر این قیام، امام راحل(قدس سره ) در بیان نایب و علمدار او در استمرار این نهضت پربرکت، تبیین گردد.

این مجموعه، در خرداد ماه سال 1387، به عنوان ویژه‌نامه مشترکِ هفته‌نامه پژواک قم و ماهنامه پیام و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، در تیراژ 000/20 نسخه منتشر گردید.

 

 

 

1 . صحیفه امام، ج3، ص412.

 


نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است