یکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۶ - ساعت ۱۲:۴۳

توسعه یعنی آمدن مدیران دیگر بجای مدیر جامعه اسلامی

روز هشتم محرم96: در انتخابات جبهه های اصولی بجای تمسک به امر ولایت دنباله رو لیدرهای حزب اللهی شدند، و پس از شکست در چند انتخابات هنوز هم متوجه اشتباه خود نشده اند و به امر ولایت بازنگشته اند. اگر همین روند ادامه داشته باشد، در انتخابات آینده هم همین سرنوشت پیش روی ما خواهد بود.

مراسم عزاداری روز هشتم محرم هیئت محبین اهلبیت(ع) جمعه 7 مهر 96 با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در سالن 9دی ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) برگزار شد.

 

مردم باید نسبت به عملکرد مسئولین احساس مسئولیت کنند

خواص نقش مهمی در پیش آمدن حادثه کربلا داشتند. این را از بیان اباعبدالله(ع) در منا میتوان بخوبی فهمید. رهبر انقلاب در سفرشان به قم گفتند لایعرف الحق بالرجال. این را خطاب به مردم گفتند. مردم باید نسبت به شناخت و دنباله روی از خواص توجه و دقت لازم را داشته باشند.

رهبر انقلاب گفتند مردم باید نسبت به عملکرد مسئولین مطالبه گر باشند. مردم باید بصیرت لازم را داشته باشند و نقش خود را بدانند، و نسبت به عملکرد خواص و مسئولین احساس مسئولیت کنند. لازمه این امر این است که مردم ما خیلی فعالانه نسبت به اتفاقات جهان اسلام برخورد کنند.  هُوَ الَّذي أَيَّدَکَ بِنَصْرِهِ وَ بِالْمُؤْمِنينَ/انفال 62. همراهی مردم پشتوانه محکمی برای حکومت اسلامی است.

 

امام حسین(ع) در راه خدا تمام هستی اش را فدا کرد

در جریان انقلاب خیلی از علما خودشان اقدام به قیام علیه حکومت فاسد پهلوی نکردند، اما وقتی حضرت امام(ره) دست به قیام زدند، ایشان را یاری و همراهی و تایید کردند. اما خواص زمان امام حسین(ع) نه خودشان قیام کردند و نه امام را در قیامش یاری و همراهی کردند. امام حسین(ع) از تمام اعتبار و ویژگیها و ظرفیتهای خودش برای یاری دین خدا استفاده کرد. در راه خدا هیچ چیزی از خودش باقی نگذاشت، و تمام هستی اش را در این راه فدا کرد.

فرمود شما با حکومت ظلم معامله کردید. در حالیکه وظیفه خواص است نسبت به ضایع شدن حق خدا و امام و ضعفا در جامعه برخورد داشته باشند. امام حسین(ع) خطاب به خواص فرمود مشکل و گناه شما نسبت به سایر مردم بیشتر است.

 

توسعه یعنی آمدن مدیران دیگر بجای مدیر جامعه اسلامی

خواص نسبت به پایگاه مردمی و وجهه مردمی خود حساس هستند. لذا اگر مردم از خواص مطالبه داشته باشند، خواص هم برای از دست ندادن پایگاه مردمی خود نسبت به این خواسته ها اقدام نشان خواهند داد.

امام حسین(ع) در ادامه فرمود مجاری امور باید به دستان افراد امین در جامعه اسلامی باشد. توسعه یعنی آمدن مدیران دیگر بجای مدیر جامعه اسلامی یعنی ولی فقیه. سریع القلم صریحا در کتابش از لزوم توسعه صحبت میکند و میگوید برای رسیدن به این نقطه باید قدرت آمریکا و کشورهای اروپایی را بپذیریم و به آنها اجازه بدهیم در مدیریتهای کلان کشور دخالت داشته باشند.

 

جبهه اصولگرا هنوز به اشتباه خود پی نبرده است

امام حسین(ع) خطاب به خواص جامعه خود در منا میفرماید شما منزلت خواص و علمای حق را از دست داده اید و برگزیدگان جامعه نیستید، چون این نیست مگر بدلیل جدایی و تفرق شما از حق. حب جاه و مقام انسان را از حق جدا می کند. اگر کسی از ولی جامعه جدا شد از حق جدا شده است. معیار و ملاک این است که ما با حق باشیم، و بدانیم که حق همیشه با امام جامعه است: لایعرف الحق بالرجال بل بآیه الحق. دنباله رو رجال سیاسی نباشیم.

در انتخابات جبهه های اصولی بجای تمسک به امر ولایت دنباله رو لیدرهای حزب اللهی شدند، و پس از شکست در چند انتخابات هنوز هم متوجه اشتباه خود نشده اند و به امر ولایت بازنگشته اند. اگر همین روند ادامه داشته باشد، در انتخابات آینده هم همین سرنوشت پیش روی ما خواهد بود. نیاز جامعه امروز ما جوانانی چون علی اکبر(ع) است که بدنبال یافتن و پیروی از حق باشند، نه ولیجه ها و رجال سیاسی. این شناخت و بصیرت و تبعیت ایجاد نمی شود مگر با معرفت و ایمان قوی در قلب.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است