چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ - ساعت ۰۰:۵۱

نمازخوان های حسین کُش!

روز چهارم محرم96: اگر بخواهیم حاکمیت جامعه به دست امام صالح سپرده شود، قطعا باید با حکام ظالم درگیر شد. اگر هم شما نخواهید با آنها درگیر شوید، آنها با شما درگیر می شوند. چون آنها حاضر به واگذار کردن قدرت و اختیار خود به دست امام صالح نخواهند شد.

مراسم عزاداری روز چهارم محرم هیئت محبین اهلبیت(ع) دوشنبه 3 مهر 96 با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در سالن 9دی ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) برگزار شد.

 

 

امام حسین(ع) مبارزه را از زمان معاویه آغاز کرد

در جریان مذاکرات هسته ای، مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند آمریکا قابل اعتماد نیست و از مذاکره با آمریکا نتیجه ای عاید کشور نمی شود، اما مسئولین در دولتهای مختلف و جریانهای چپ و راست به این حرف با شک و تردید نگاه کردند. و حالا که صحت بیان رهبری مشخص شده است، هنوز هم حاضر نیستند به اشتباه خود اذعان کنند.

داستان کربلا در تمام طول تاریخ در حال تکرار شدن است: کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا. لذا باید تمام جوانب کربلا را عمیق و کامل بررسی کنیم.

امر بمعروف و نهی از منکر هم وظیفه مرد است و هم وظیف زن. لذا حضرت زینب(س) همراه امام حسین(ع) به کربلا آمد، و فرزندانش را هم در این راه فدا کرد.

 

نهی از منکر یعنی مقابله با ظلم و ظالم

با وجود کربلا و امام حسین(ع)، به سعادت رسیدن جامعه اسلامی کار آسانی است. اگر جوامع اسلامی به اهداف خود نرسیده است، بخاطر کوتاهی در پرداختن به حادثه عاشورا است. امام حسین(ع) فقط در حکومت یزید و قیام عاشورا خلاصه نمی شود. امام حسین(ع) کار اصلی و مبارزه را در زمان معاویه آغاز کرد.

امام حسین(ع) در ادامه خطبه در منا فرموداولین دستور خدا به انسان امر به معروف و نهی از منکر است. یعنی مقابله با ظلم و ظالم. چون اگر امر بمعروف و نهی از منکر در جامعه انجام شد، سایر دستورات دینی هم در جامعه اجرا می شود. تا نظام حاکمیت دینی از دست کفار و ظلمه خارج نشود و به دست امام جامعه و صالحین نیفتد، جامعه به صلاح و رستگاری نمی رسد.

 

استقرار حق بدون درگیری با ظالم امکانپذیر نیست

اگر بخواهیم حاکمیت جامعه به دست امام صالح سپرده شود، قطعا باید با حکام ظالم درگیر شد. اگر هم شما نخواهید با آنها درگیر شوید، آنها با شما درگیر می شوند. چون آنها حاضر به واگذار کردن قدرت و اختیار خود به دست امام صالح نخواهند شد.

امر بمعروف و نهی از منکر در تمام جوانب و سطوح فردی و اجتماعی جاری است، اما نباید حادثه عظیم کربلا را در امر به معروفهای جزئی و نهی از منکرهای فردی و اجتماعی جزئی خلاصه کنیم. قیام عاشورا برای رهایی جامعه اسلامی از سیطره و حاکمیت طاغوت بود. چون وقتی حاکمیت جامعه بدست کفر باشد، سایر منکرها هم در جامعه جاری خواهد شد، و اوامر الهی در جامعه کمرنگ خواهد شد. منکر اصلی و بزرگ این است که باید برطرف شود، و امام حسین(ع) و یارانش در این راه کشته شدند.

 

نمازخوان های حسین کُش!

امر بمعروف و نهی از منکر یعنی دعوت به اسلام و کنارزدن و ردکردن مظالم و مخالفت با ظالم. امام حسین(ع) بخاطر نماز کشته نشد فقط. چه بسا نمازخوانهایی که مقابل حسین(ع) ایستادند و او را به شهادت رساندند. جامعه حسینی یعنی جامعه مخالف با ظلم و ظالم. چه بسیار علمایی که پس از گذشت قریب به چهل سال از انقلاب هنوز موضعی در برابر ظالمین و مستکبرین امروز عالم نگرفته اند.

امام حسین(ع) در ادامه به معاویه فرمود: تو یک زنازاده را بر مردم مسلط کردی تا دست و پای مردم را قطع کند. اگر می بینیم مردم کوفه از خبر لشکر یزید هراسان بودند، بخاطر این جنایات بود که معاویه در کوفه و بصره انجام داد تا از شیعیان زهرچشم بگیرد.

 

اسلام علی(ع) مشکل امروز استکبار

امام فرمود تنها گناه حضرمیین این بود که بر دین و مرام علی(ع) استوار بودند، و تو به دستور دادی تمام کسانی که به دین علی(ع) هستند را بکش. امروز آمریکا می گوید مشکل ما با جمهوری اسلامی اسلام علی(ع) است. این حرف ریشه دارد. امروز استکبار با بررسی حوادث صدر اسلام به این نتیجه رسیده که در زمان معاویه سه امام زمین گیر شدند، و این بواسطه قلع و قمع علویون بود. لذا ما هم باید همین راه را برویم. به همی خاطر است که که حتی به مردم میانمار هم رحم نمی کنند.

امام فرمود دین علی(ع) و من که پسر علی(ع) هستم دینی است که ابتدا بر سر کفر فرو آمد و آنها را زائل کرد، و اینک شما با ترفندها و نفوذ بر حکومت تکیه زده اید. اگر علی(ع) و دین علی(ع) نبود تو و پدرت بادیه نشین هایی بیش نبودید. اگر کسی امروز فریب آمریکا را بخورد از کسانیکه فریب معاویه را خوردند خیلی پست تر است. چون کفر و فساد آمریکا از معاویه خیلی روشن تر است. هنوز هم عده ای بدنبال جلب نظر و رضایت آمریکا هستند. 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است