چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ساعت ۰۵:۵۴

ویژه‌نامه «ماجرای نهم ذی الحجه»

تاریخ علمی است که اطلاع و اشراف بر جزئیات آن به قدرت تحلیل انسان و توانمندی او بر تشخیص شرایط زمان و درک «تکلیف لحظه» کمکی شایان می‌کند.

دقت در اقتضائات و ویژگی‌های مقاطع حساس تاریخ اسلام، خصوصاً شرایط حساس زمان ائمه هدی(علیهم‌السلام) و نقش «خواصّ طرفدار حق» در تغییر سرنوشت تاریخ، آن هم به روایت کسی که به واسطه اشراف به زوایای تاریخ اهل بیت(علیهم‌السلام) و شناخت ابعاد پیچیده اسلام ناب، نقلی قابل اعتماد و اطمینان‌بخش را از تاریخ ائمه به دست ما می‌سپرد، فرصتی کم نظیر در رشد دینی طالبان حقیقت است.

بررسی دوران تاریخی سیدالشهداء (علیه‌السلام) آن هم مقطع منتهی به ورود نایب امام حسین(علیه‌السلام)‌ به کوفه و دعوت به بیعت با نواده رسول الله الاعظم(صلی‌الله علیه و آله و سلم) و تحلیل «عملکرد خواص اهل حق» و «خواص جبهه باطل» حل‌کنندة. بسیاری از عقده‌های تاریخ و راهگشای آیندة درس‌گیرندگان از مکتب اهل بیت (علیهم‌السلام) در مجالس ذکر و دعای هیئت است.

تلاقی ایام شهادت حضرت مسلم، نایب امام حسین(علیه‌السلام) با روز عرفه آن حضرت، فرصتی است که در کنار شناخت وظایف تاریخی‌مان، «اعتراف» به ذنوب شخصی و اجتماعی‌مان را با «عرفان» ناب کلام آن حضرت بیامیزیم.

ویژه‌نامة «ماجرای نهم ذی‌الحجه» تحلیلی است از این ماجرا که به همّت واحد پژوهش دفتر فرهنگی فخرالائمه(علیهم‌السلام) تولید و در جمع شرکت‌کنندگان در مجلس دعای عرفه هیئت محبین اهل بیت(علیهم‌السلام) توزیع گردید.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است