شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ساعت ۱۹:۲۹

معرفی شخصیت حضرت حمزه(ع) نفاق را رسوا می کند

ایام شهادت حضرت حمزه(ع) - تیرماه۹۶: کسانی که پای مبارزه ایستاده اند را باید تکریم کنیم. اینها خار چشم منافقین هستند. اردوهای راهیان نور از این جهت مهم است که رزمندگان و خانواده های آنها باید تکریم شوند، و یاد شهدا زنده شود تا منافقین نتوانند در کوس مذاکره با دشمن بدمند. تکریم شهدا جریان نفاق را رسوا میکند. راه مبارزه با جریان نفاق بلندکردن پرچم مبارزین و مجاهدین است؛ راه دیگری ندارد.

مراسم ایام شهادت حضرت حمزه(ع) هیئت محبین اهلبیت(ع) قم جمعه 16 تیر 96 در مقتل الشهدای فاطمیه(س) با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان برگزار شد.

 

 

حضور موثر در میدان مبارزه حق علیه باطل نیازمند ایمان بالاست

در خانه اهلبیت به کم قانع نشویم. درست است که همه امور زندگی را باید از خدا و اهلبیت بخواهیم، اما نباید به کم قانع شویم. از اهلبیت بخواهیم دست ما را در دستان خدا قرار بدهند: الی الله تدعون و علیه تدلون. از اهلبیت بخواهیم ما را به خدا برسانند.

حضور موثر در میدان مبارزه حق علیه باطل نیازمند ایمان بالاست. شجاعت یکی از ویژگیهای مومن است. یکی از ویژگیهای بارز حاج احمد متوسلیان شجاعت او بود، که در زمان ریاست جمهوری بنی صدر او را تهدید کرد اگر به کردستان بیاید هلی کوپتر او را خواهد زد. بعد از متوسلیان مثل او کسی نیامد. همانطور که بعد از شهادت حضرت حمزه(ع) کسی مثل او برای پیغمبر(ص) نیامد.

 

پشت نکردن به دشمن، عهد ویژه مومنین با خدا

پیغمبر(ص) به حمزه(ع) فرمود شهادت بده به الهیت خدا و رسالت من و امامت علی(ع) و شهادت بده به اینکه توی حمزه، اسدالله و اسد رسول خدا و سیدالشهدا هستی. یعنی تا زمانی که حضرت حمزه(ع) به سیدالشهدا بودن خود شهادت ندهد، ایمانش کامل نشده است.

و لقد کانوا عاهدوا الله من قبل لایولون الادبار و کان عهد الله مسئولا/احزاب 16. این عهد ویژه ای است که همه مومنین باید با خدا ببندند، که هیچگاه به دشمن پشت نکنند. مِنَ الْمُؤْمِنينَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضي‏ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْديلاً/احزاب 23. حضرت علی(ع) فرمود این عهدی است که من و حمزه سیدالشهدا و جعفر طیار بستیم که پای رکاب پیغمبر(ص) بجنگیم تا در این راه کشته شویم. خیلی خوب است مومن از این دست رفقا و برادرها در راه اعتلای دین خدا و مبارزه با کفر داشته باشد.

 

معرفی شخصیت حضرت حمزه(ع) نفاق را رسوا می کند

لِيَجْزِيَ اللَّهُ الصَّادِقينَ بِصِدْقِهِمْ وَ يُعَذِّبَ الْمُنافِقينَ إِنْ شاءَ أَوْ يَتُوبَ عَلَيْهِمْ إِنَّ اللَّهَ کانَ غَفُوراً رَحيماً وَ رَدَّ اللَّهُ الَّذينَ کَفَرُوا بِغَيْظِهِمْ لَمْ يَنالُوا خَيْراً وَ کَفَي اللَّهُ الْمُؤْمِنينَ الْقِتالَ وَ کانَ اللَّهُ قَوِيًّا عَزيزاً/احزاب 24و25. خداوند داستان وفاداری حضرت حمزه(ع) را طرح میکند تا جریان نفاق را معرفی کند. میفرماید من به صادقین که در مبارزه به دشمن پشت نمی کنند با شهات پاداش میدهم، و منافقین را در جهنم عذاب میکنم. وجود مومنین صادق مثل حمزه سیدالشهدا(ع) در جامعه منافقین را رسوا میکند. معرفی شخصیت امثال این بزرگوار منافقین را رسوا میکند. منافقینی که در راه مبارزه با کفر سستی میکنند و دم از صلح با دشمن میزنند، وقتی در برابر شخصیت و مرام حضرت حمزه(ع) قرار میگیرند براحتی رسوا میشوند و نفاقشان مشخص میشود.

 

منافقین باور جامعه اسلامی را از درون نسبت به مبارزه با کفر سست میکنند

جبهه مقابل مومنین منافقینی هستند که در جامعه اسلامی بجای مومنین میدان داری میکنند. اگر می بینیم امروز با وجود اقشار مختلف شیعه و سنی محب اهلبیت، عده ای قلیل وهابی و تکفیری با پشتیبانی و حمایت انگلیس و استکبار جهانی در جوامع مسلمان جنایت میکنند، صرفا بخاطر میدان داری منافقین در جوامع اسلامی است. منافقین باور جامعه اسلامی را از درون نسبت به مبارزه با کفر سست میکنند، و مردم را نسبت به عهدشان با خدا در راه نابودی کفر مردد میکنند. شخصیت حضرت حمزه(ع) این منافقین را که از نیمه راه مبارزه با کفر برگشته اند رسوا میکند و نفاقشان را به مردم نشان میدهد.

کسانی که پای مبارزه ایستاده اند را باید تکریم کنیم. اینها خار چشم منافقین هستند. اردوهای راهیان نور از این جهت مهم است که رزمندگان و خانواده های آنها باید تکریم شوند، و یاد شهدا زنده شود تا منافقین نتوانند در کوس مذاکره با دشمن بدمند. تکریم شهدا جریان نفاق را رسوا میکند. پیغمبر(ص) بدستور خداوند برای تکریم و تعظیم حضرت حمزه(ع) هفتاد تکبیر در نماز بر جنازه ایشان اقامه کرد. راه مبارزه با جریان نفاق بلندکردن پرچم مبارزین و مجاهدین است؛ راه دیگری ندارد.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است