پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت ۲۰:۴۷

تبعیت نکردن از ولی حق شرایط سخت تری را بر مردم تحمیل خواهد کرد

شب بیستم رمضان 96: مردم باید امیدشان از غیر خدا قطع شود، و بدانند که جز با احکام الهی خوشبخیتی دنیا و آخرت در انتظار آنها نخواهد بود. مسیر حق سختی دارد، اما سختی مسیر غیرحق خیلی بیشتر است. کشورهایی که به مدیریت غرب و آمریکا اعتماد کرده اند، اولین چیزی که از دست داده اند امنیت و استقلال و فرهنگشان است. استکبار از شما دست بر نمیدارد تا اینکه از دین خود دست بردارید و از دین و مرام آنها پیروی کنید. این تصریح قرآن است.

بیستمین شب مراسم ماه مبارک رمضان هیئت محبین اهلبیت(ع) چهارشنبه 24 خرداد 96 مصلی قدس قم با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان برگزار شد.

 

 

بدترین عذاب قساوت قلب است

حضرت موسی(ع) خطاب به خدا گفت الهی ارید قربک، قال: قربی لمن استیقظ لیلة القدر، قال: الهی ارید رحمتک، قال: رحمتی لمن رحم المساکین لیلة القدر، قال: الهی ارید الجواز علی الصراط، قال: ذلک لمن تصدق بصدقة فی لیلة القدر، قال: الهی ارید من اشجار الجنة و ثمارها، قال: ذلک لمن سبح تسبیحه فی لیلة القدر، قال: الهی ارید النجاة من النار، قال: ذلک لمن استغفر فی لیلة القدر، قال: الهی ارید رضاک، قال: رضای لمن صلی رکعتین فی لیة القدر/مستدرک الوسائل، ج 7 صفحه 456. برای رسیدن به بهشت و رضای خدا راههای دیگری هم هست، اما اینکه خداوند همه این موارد را در شب قدر به حضرت عیسی توصیه میفرماید، نشاندهنده عظمت این شب بزرگ و توجه به آثار و برکات آن است.

تضرع وسیله نجات است. در جوانی باید این حالت تضرع در ما نهادینه شود، تا در سنین بالا بتوانیم آنرا ادامه دهیم. زمر: أَفَمَن شَرَحَ اللَّهُ صَدْرَةُ لِلْإِسْلاَمِ فَهُوَ عَلَى‏ نُورٍ مِن رَبِّهِ فَوَیْلٌ لِلْقَاسِیَةِ قُلُوبُهُم مِن ذِكْرِ اللَّهِ أُولئِكَ فِی ضَلَالٍ مُبِینٍ/زمر 22. مائده: فَبِما نَقْضِهِمْ ميثاقَهُمْ لَعَنَّاهُمْ وَ جَعَلْنا قُلُوبَهُمْ قاسِيَةً/مائده 13. خدا در این آیه از قساوت قلب بعنوان یک عذاب یاد میکند. بقره: ثُمَّ قَسَتْ قُلُوبُكُم مِّن بَعْدِ ذَلِكَ فَهِيَ كَالْحِجَارَةِ أَوْ أَشَدُّ قَسْوَةً وَإِنَّ مِنَ الْحِجَارَةِ لَمَا يَتَفَجَّرُ مِنْهُ الْأَنْهَارُ  وَإِنَّ مِنْهَا لَمَا يَشَّقَّقُ فَيَخْرُجُ مِنْهُ الْمَاءُ/ بقره74. خداوند خطاب به حضرت موسی(ع) فرمود الْقَاسِی الْقَلْبِ مِنِّی بَعِیدٌ. قساوت یعنی مردن قلب. در چنین قلبی خدا وجود ندارد. ما باید هر از گاهی خود را در معرض نور قرار دهیم تا بفهمیم قلبمان در چه وضعیتی قرار دارد. حرم مطهر ائمه، قرآن، مجالس اهلبیت و دعا نمونه های بارز و عالی برای این امر هستند.

کسانی که در محضر امیرالمومنین(ع) و ائمه اطهار و کلام نورانی ایشان را می نشستند اما قلوبشان متحول نمی شد، نشان از قساوت قلب آنها دارد. عهد شکستن قساوت قلب می آورد. ابن ملجم وقعی عهد خدا را شکست، از محب علی به قاتل علی(ع) تبدیل شد.

 

تبعیت نکردن از ولی حق شرایط سخت تری را بر مردم تحمیل خواهد کرد

امیرالمومنین(ع) در خطبه 166 نهج البلاغه میفرماید أَيُّهَا النَّاسُ لَوْ لَمْ تَتَخَاذَلُوا عَنْ نَصْرِ الْحَقِّ وَلَمْ تَهِنُوا عَنْ تَوْهِينِ الْبَاطِلِ لَمْ يَطْمَعْ فِيكُمْ مَنْ لَيْسَ مِثْلَكُمْ وَلَمْ يَقْوَ مَنْ قَوِيَ عَلَيْكُمْ لَكِنَّكُمْ تِهْتُمْ مَتَاهَ بَنِي إِسْرَائِيلَ وَلَعَمْرِي لَيُضَعَّفَنَّ لَكُمُ التِّيهُ مِنْ بَعْدِي أَضْعَافاً بِمَا خَلَّفْتُمُ الْحَقَّ وَرَاءَ ظُهُورِكُمْ وَقَطَعْتُمُ الْأَدْنَى وَوَصَلْتُمُ الْأَبْعَدَ وَاعْلَمُوا أَنَّكُمْ إِنِ اتَّبَعْتُمُ الدَّاعِيَ لَكُمْ سَلَكَ بِكُمْ مِنْهَاجَ الرَّسُولِ وَكُفِيتُمْ مَئُونَةَ الِاعْتِسَافِ وَنَبَذْتُمُ الثِّقْلَ الْفَادِحَ عَنِ الْأَعْنَاقِ.

میفرماید اگر شما مردم از یاری کردن حق سرباز نمی زدید و اگر سستی نمی کردید از محکوم کردن باطل، دشمنان در شما طمع نمیکردند و دشمن شما بر شما مسلط نمی شد. این ضعفی که در برابر دشمنان دارید چندین برابر خواهد شد. اگر شما از من تبعیت می کردید، من شما را می بردم به همان مسیری که پیغمبر(ص) برد. وقتی شما بی راهه میروید به مشقت می افتید. اگر از من تبعیت می کردید بار سنگین بیراهه رفتن به گردنتان نبود.

 تبعیت نکردن از ولی حق قطعا شرایط سخت تری را بر جامعه و مردم تحمیل خواهد کرد. فمن اعرض عن ذکری فان له معیشه زنکی. کسانی که امروز میگویند دم از استقلال نزنید، اتفاقا بخاطر زندگی بهتر این حرف را می زنند. سریع القلم مینویسد ما برای پیشرفت چاره ای جز پیوستن به آمریکا نداریم. هدف او هم پیشرفت و زندگی بهتر است. اما این پیشرفت را در اعتماد و پیوستن به دشمن می بیند. امضا و اجرای سند 2030 در این دولت بی دلیل و اتفاقی نیست. اعراض از حق و ولی حق طبیعتا سختی به همراه دارد. این یک امر طبیعی است.

 

مردم برای داشتن زندگی بهتر باید امیدشان از غیر خدا قطع شود

دولت تحت فشارها سند 2030 را کنار گذاشت، اما حرف دولتی ها باز هم همان حرف قبلی شان است. سند 2030 چه مغایرت با احکام دینی داشته باشد چه نداشته باشد، رهبر انقلاب گفتند ما نیازی به این سند نداریم. اساسا نباید نظام آموزشی کشور در خارج نوشته شود.

مردم باید امیدشان از غیر خدا قطع شود، و بدانند که جز با احکام الهی خوشبخیتی دنیا و آخرت در انتظار آنها نخواهد بود. مسیر حق سختی دارد، اما سختی مسیر غیرحق خیلی بیشتر است. کشورهایی که به مدیریت غرب و آمریکا اعتماد کرده اند، اولین چیزی که از دست داده اند امنیت و استقلال و فرهنگشان است. استکبار از شما دست بر نمیدارد تا اینکه از دین خود دست بردارید و از دین و مرام آنها پیروی کنید. این تصریح قرآن است. مردم مدینه به علی(ع) اعتماد نکردند و برای زندگی بهتر و راحت تر به حکومت کفر اعتماد کردند، اما به زندگی بمراتب سخت و جان فرسایی دچار شدند و حکام جائر اموی بر آنها مسلط شدند.

 

مسئولی که به سمت اشرافی گری کشیده شد، طبیعتا به حرف دشمن هم اعتماد میکند

در انتخابات به مردم این باور را رساندند که اگر دولت انقلابی روی کار بیاید، زندگی سخت و همراه با تهدید جنگ و تحریم خواهیم داشت. اما در عمل می بینیم بعد از گذشت کمتر از یکماه از انتخابات، هم تحریمهای جدید اضافه شد، هم تهدید امنیتی در تهران دیدیم. آنهایی که با این تحلیل غلط مردم را فریفتند، بیایند و به اشتباه خود اعتراف کنند و به مردم بگویند که سایه جنگ از سر کشور برطرف نشد.

اگر خواص فریب دشمن را بخورند و به دشمن اعتماد کنند، مردم عوام هم به تبعیت از آنها حرکت خواهند کرد. وقتی فرماندهان سپاه امام حسن(ع) فریب وعده های معاویه را خوردند، مردم و لشکریان هم به معاویه اعتماد کردند و امام حسن(ع) را تنها گذاشتند.

مسئولی که به سمت اشرافی گری کشیده شد، طبیعتا به حرف دشمن هم اعتماد میکند. فکر میکند دشمن او را به آسایش می رساند. امید بستن به دشمن خمیرمایه فتنه در زمان امیرالمومنین(ع) بود. با آرزوهای دراز میتوان دور ولی حق را خلوت کرد و مردم و خواص بلند پرواز را بسمت دشمن کشاند.

 

کانال تلگرام هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام را می توانید در مرجع کانال تلگرام گرام یاب مشاهده نمائید.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است