چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت ۲۰:۰۸

شب قدر شب تفکر

شب نوزدهم رمضان 96: اگر مردم و مسئولین ما آنطور که باید امام حق را یاری کنند و دشمن باطل را منکوب سازند، دعای ما در لیالی قدر استجاب می شود و امام عصر(عج) ظهور پیدا میکند. ما باید این تعهد را در شب قدر با خدای متعال در میان بگذاریم، و از ائمه هم استعانت بطلبیم که بتوانیم در یاری حق سهم داشته باشیم و وظیفه خود را در قبال دین خدا و امام حق انجام دهیم.

مراسم احیای شب قدر نوزدهم سه شنبه شب 23 خرداد 96 با حضور هیئت محبین اهلبیت(ع) و مردم خداجو در مصلی قدس قم با سخنرانی و مناجات خوانی و مراسم قرآن به سر گرفتن حجت الاسلام حاج احمد پناهیان برگزار شد.

 

 

شب قدر شب تفکر

در شب قدر فقط به دعا و توبه نباید توجه کنیم. شب قدر شبی است که همه ملائک به محضر امام میرسند. در شب قدر باید به این فکر کنیم که آیا ما حق امام را شناخته ایم و ادا کرده ایم یا نه. پیامبر اسلام(ص) خطاب به امیرالمومنین(ع) فرمود إنّ الله تبارک وتعالى قدّر فیها ما هو کائن إلى یوم القیامة، فکان فیما قدّر ولایتک و ولایة الأئمّة من ولدک إلى یوم القیامة/معانی الأخبار ۳۱۵. در شب قدر جریان ولایت تولد یافته. امیرالمومنین شدن حضرت علی(ع) در لیله القدر ایجاد شده و صورت گرفته. شب قدر اگر از هزار شب بالاتر است، بخاطر ولایت امیرالمومنین(ع) و ائمه اطهار است.

اللَّهُ وَلِيُّ الَّذينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَي النُّورِ وَ الَّذينَ کَفَرُوا أَوْلِياؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَي الظُّلُماتِ أُولئِکَ أَصْحابُ النَّارِ هُمْ فيها خالِدُونَ/بقره 257. یا ولی انسان خداست که خدا توسط ائمه انسان را از ظلمت خارج و به نور وارد میکند، یا ولی انسان شیطان است که فرد را برای همیشه جهنمی میکند. دسته سومی وجود ندارد. جریان ولایت مرتبط به آخر و عاقبت انسانها میشود برای همیشه.

 

همه تصمیمات در کشور باید مطابق منافع ملی و اسلامی و انقلابی کشور باشد

نقش ما در عالم خلقت چیست؟ ما باید در شب قدر به این فکر کنیم. امیرالمومنین(ع) در خطبه ششم نهج البلاغه فرمود أَضْرِبُ بِالْمُقْبِلِ إِلَى اَلْحَقِّ اَلْمُدْبِرَ عَنْهُ. مقبل به حق باید در جامعه زیاد باشد، تا امام جامعه بتواند بوسیله آنها احکام خدا را در جامعه جاری کند.

هر تصمیمی که در نظام اسلامی گرفته میشود باید با منافع ملی و اسلامی و انقلابی کشور هماهنگ باشد. مقام معظم رهبری برای منافع ملی سه جنبه معرفی کردند: تاریخ ایران، اسلامیت ایران، و انقلاب. در تمام بخش های نظام همه تصمیمات باید در جهت این سه جنبه باشد تا تصمیم و اقدام مشروعی باشد. نه تنها مغایرت نداشته باشد، بلکه تصمیمات غیرمرتبط با این سه حوزه هم مشروع نیست. دغدغه مندی نسبت به اسلامیت و انقلابی بودن نظام باید بین همه مسئولین و تصمیمات و اقداماتشان وجود داشته باشد. این مسئله باید در جامعه اسلامی ما حل شود، آنگاه کشور اسلامی ما قدمهای بعدی را محکم تر بردارد. یعنی اهداف و آرمانهایی که در جهت لیله القدر قرار دارد و شامل تشکیل زمینه های حکومت جهانی ولی عصر(عج) میشود.

 

مشکل امروز جامعه ما همان مشکل امیرالمومنین(ع) است: اعتماد به دشمن خدا

خدای متعال خطاب به پیغمبر(ص) میفرماید فَمَنْ رَجَا غَیْرَ فَضْلِی أَوْ خَافَ غَیْرَ عَدْلِی عَذَّبْتُهُ عَذاباً لا أُعَذِّبُهُ أَحَداً مِنَ الْعالَمِینَ. اگر کسی جز به فضل من امید داشته باشد و جز از عدل من ترس داشته باشد، او را به عذابی گرفتار میکنم که هیچکس را چنین عذابی نکرده باشم. آیا این باور و اعتقاد در جامعه ما و بین مسئولین ما وجود دارد؟ مسئولین ما فقط از خدا میترسند، و از غیر خدا ترسی ندارند؟ مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با مسئولین نظام گفتند ما گمان نمی کردیم برخی مسئولین ما در جریان مذاکرات به دشمنان اعتماد کنند، اما اعتماد کردند و ضربه اش را هم خوردیم. مشکل امروز رهبر انقلاب همان مشکل زمان امیرالمومنین(ع) است. یعنی اعتماد نکردن به خدا و فضل او، و اعتماد به دشمن. وقتی امام عادل در جامعه به حاکمیت برسد، خدا از فضلش آن امام و جامعه را راهنمایی و همراهی میکند. این هدایت جامعه از فضل خداست. اگر مسئولین در این جامعه به غیرخدا امید و اعتماد داشته باشند و از غیر خدا بترسند، عذابی شدید خواهند داشت. امیرالمومنین(ع) فرمود بدترین خصلت یک مسئول در جامعه اسلامی این است که از دشمن بترسد.

 

چرا فقط عده ای انقلابی امروز بر سر آمریکا و اسراییل فریاد میزنند؟

ابعاد فتنه بعد از رحلت پیغمبر(ص) یکی شامل کوتاهی کردن در نصرت حق است. امر حق بوسیله مقبلان به حق یاری و نصرت میشود. حضرت علی(ع) این مقبلین به حق را نداشت. یاری حق و امام حق جزو زندگی ایمانی ماست. آنچه باعث شد دشمنان حق قدرت پیدا کنند و از امیرالمومنین(ع) هم کاری برنیاید، کوتاهی امت در تکریم حق و وهن شمردن باطل بود. در هر زمانی ما باید حق را بشناسیم، و وظیفه و جایگاه خود را هم نسبت به یاری حق بشناسیم و به آن عمل کنیم. شیعه بودن فقط به تعریف و تمجید از حق و امامان حق نیست؛ اقدام عملی لازم است.

نصرت حق و منکوب کردن باطل باید با هم انجام شود. مصادیق باطل امروز چه کسانی هستند؟ چرا فقط عده ای انقلابی امروز بر سر آمریکا و اسراییل فریاد میزنند؟ کسانیکه با آمریکا کاری ندارند، بیایند مصداق و منشأ باطل را امروز معرفی کنند. علما و فضلا و صاحب منصبانی که امروز بر علیه آمریکا حرف و اقدامی نمیکنند، مصداق کفر و باطل را در امروز معرفی کنند تا ما هم آنها را بشناسیم و علیه آنها فریاد بزنیم و اقدام کنیم!

 

مومنین سرگردان!

در جامعه ما و دیگر جوامع بعضی ها سرگردانند. نه حق را میشناسند و نه باطل را. نه در جبهه حق امام حق را یاری میکنند، و نه با باطل و کفر مبارزه میکنند. این سرگردانی ناشی از عدم نصرت حق و توهین باطل است. این همان تکرار داستان بنی اسراییل است که پیغمبر(ص) فرمود. بنی اسراییل هم سرگردان و حیران بودند. پیغمبران را در مبارزه با حکام کفر یاری نمی کردند.

اگر در جامعه ما این سرگردانی و حیران وجود نداشت، قفل فرج باز میشد. اگر مردم و مسئولین ما آنطور که باید امام حق را یاری میکردند و دشمن باطل را منکوب میساختند، دعای ما در لیالی قدر استجابت پیدا میکرد و امام عصر(عج) ظهور پیدا میکرد. ما باید این تعهد را در شب قدر با خدای متعال در میان بگذاریم، و از ائمه هم استعانت بطلبیم که بتوانیم در یاری حق سهم داشته باشیم و وظیفه خود را در قبال دین خدا و امام حق به انجام برسانیم. 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است