چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت ۱۸:۵۵

امام خمینی(ره) استکبارستیزی را جهانی کرد

شب نهم رمضان96(ارتحال امام خمینی(ره)) - امام خمینی(ره) اولین کاری که کرد این بود که اسلام را آنطور که باید و شاید معرفی کرد و نشان داد. اسلام را از متون و کتب دینی به سطح جامعه رساند و احکام اسلام را بصورت عملی در قالب حکومت ولایت فقیه پیاده کرد. ظهور اسلام اولین اتفاقی بود که امام(ره) رقم زد. ظهور اسلام ناب محمدی و عزتمند در برابر اسلام آمریکایی که ذلیل حکام ظلم و جور بود. اسلامی که حاضر به مبارزه با حاکم ظالم جائر نباشد و ولایت طاغوت را بپذیرد اسلام نیست.

نهمین شب جلسات ماه مبارک رمضان هیئت محبین اهل بیت(ع) مصادف با شب ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) شنبه 13 خرداد 96 در آستانه امامزاده ابراهیم(ع) قم با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان برگزار شد.

 

نهضت خمینی اتفاقی بی نظیر در عالم بود

مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا/بقره23. حضرت امام(ره) اتفاقی را در عالم ایجاد کردند که در طول زمانها بی نظیر  بی بدیل بوده و هست. ما اگر میخواهیم راه امام(ره) را ادامه دهیم، باید هرچه بیشتر شخصیت و آرمانهای امام(ره) را بشناسیم، و به دیگران هم بشناسانیم. جریان انحرافی که از برخی اطرافیان منتسب به بیت حضرت امام(ره) شکل گرفته و قصد دارد ذره ذره راه امام(ره) را منحرف کند، ریشه اش در اتاقهای فکر استکبار است. مرکز اطلاعاتی و تحقیقاتی در دل غرب و آمریکا تشکیل شده، و کارش مطالعه و شناختن انقلاب و شناخت راههای نفوذ و براندازی نرم نظام اسلامی است. لذا راه امام(ره) و اصول و مبانی ایشان باید حفظ شود، این وظیفه ماست. باید در مجالس و محافلمان جریان حاکمیت امامت و ولایت تکرار شود و درباره آن گفتگو داشته باشیم.

طرف مقابل امام خمینی(ره) فقط پهلوی و رژیم شاهنشاهی ایران نبود. امام(ره) جبهه حق و باطل و اسلام و کفر را هدف مبارزه خود قرار داده بود. امام(ره) حتی آمریکا را هم هدف مبارزه خود نمی دید و معرفی نمی کرد. ما هنوز به مقصدی که امام(ره) دنبال میکرد نرسیده ایم. هدف امام(ره) از قیام و انقلاب برقراری حکومت الله در جهان بود. ادامه این راه و رساندن انقلاب به این مقصد نهایی وظیفه ماست.

یکی از اصولی که حضرت امام(ره) مطرح کردند قابلیت اسلام برای حاکمیت جهانی بود. تا قبل از قیام امام، هیچکس باور نداشت که اسلام قابلیت تشکیل حکومت اسلامی حتی در یک کشور را داشته باشد. اما امام روح الله این باور را داشت، و به آن عمل هم کرد.

 

امام خمینی(ره) اسلام را از کتابها به سطح جامعه کشاند

امام خمینی(ره) اولین کاری که کرد این بود که اسلام را آنطور که باید و شاید معرفی کرد و نشان داد. اسلام را از متون و کتب دینی به سطح جامعه رساند و احکام اسلام را بصورت عملی در قالب حکومت ولایت فقیه پیاده کرد. ظهور اسلام اولین اتفاقی بود که امام(ره) رقم زد. ظهور اسلام ناب محمدی و عزتمند در برابر اسلام آمریکایی که ذلیل حکام ظلم و جور بود.  اسلامی که حاضر به مبارزه با حاکم ظالم جائر نباشد و ولایت طاغوت را بپذیرد اسلام نیست.

امام صادق(ع) فرمود لا یقبل الله من العباد الاعمال الصالحه التی یعملونها إذا تولوا الامام الجائر الذی لیس من الله تعالی. خدا هیچ عمل صالحی را از جماعتی که حکومت حاکم جائر را پذیرفته قبول نمی کند.

من أصبح من هذه الأمة لا إمام له من الله عز وجل ظاهر عادل, أصبح ضالا تائها, وإن مات على هذه الحالة مات ميتة كفر ونفاق و اعلم يا محمد أن أئمة الجور وأتباعهم لمعزولون عن دين الله قد ضلوا وأضلوا فأعمالهم التي يعملونها كرماد اشتدت به الريح في يوم عاصف, لا يقدرون مما كسبوا على شئ, ذلك هو الضلال البعيد. مردن بدون درک امام عادل، مردن به مرک نفاق است. امام این باور را در مردم ما و همه مسلمین جهان بوجود آورد که اسلام میتواند در جامعه حکومت تشکیل دهد. امام اسلام را بعثت دوباره بخشید. اگر استکبار امروز انقدر هزینه و تلاش میکند برای نابودی اسلام، چون از این اسلام احساس خطر میکند. 

 

معنویت شاخصه برجسته قیام امام خمینی(ره) است

امام یک انقلاب عظیم معنوی در ایران و جهان بوجود آورد. جوانان کشور بدون گذراندن دوره های معرفتی پیچیده، دلهای جوانان را به میزانی از رشد رساند که تبدیل به انسانهایی در اوج قله معنویت شدند. مقام معظم رهبری فرمود تربیت این جوانان فتح الفتوح امام بود. تمام علمای ربانی ما در برابر عظمت این شهدا احساس عجز میکنند.

حضرت امام(ره) فرمود گرامی‌باد بر ملت بزرگ ایران و بر پیروان شاهد بزرگ حضرت محمد مصطفی(ص) وجود رادمردانی که راه شهادت را برگزیده‌اند و در هجرت از زندگی عالم ادنی و جهان سفلی به وادی ایمن و ملکوت اعلی رسیده‌اند و در جستجوی حیات، سرچشمه را یافته‌اند، و سیراب و سرمست از جرعة (إرجِعِی إلی رَبِّکَ) به رؤیت جمال و کشف رضایت حق نائل آمده‌اند. در حدیث قدسی آمده است إذا أُطِعتُ رَضیتُ. شهدا به نقطه رضایت خداوند رسیدند. حضرت امام(ره) چون انقلاب و قیام کرد، سفره معنویتی که مهیا کرد هم برکت پیدا کرد، که دویست هزار شهید بر سر این سفره با بالاترین درجات معنویت رسیدند.

اگر آرمانها و اهداف قیام امام را زنده نگه نداریم، مرگ معنویت اتفاق خواهد افتاد، و این سفره معنویت برتر جمع خواهد شد. این معنویت برتر منشأ اصلی حاکمیت امام عصر(عج) هم هست، مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دینِهِ فَسَوْفَ یَاْتِی اللهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَ یُحِبُّونَهُ/مائده 54. تا جامعه ای به قله معنویت نرسد، نمیتواند زمینه ظهور حضرت بقیه الله(عج) را آماده کند. قبل از انقلاب اسلامی ایران، همه فکر میکردند امام زمان(عج) باید بیاید تا این جامعه معنوی شکل بگیرد. اما اینطور نیست. این جامعه معنوی قبل از قیام مهدوی شکل میگیرد، و همین جامعه معنوی هم زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) میشود. تمام سعی مقام معظم رهبری این است که این یادگار امام که همان معنویت سرشار است حفظ شود. لذا همیشه به جوانان توصیه میکنند ایمان خود را حفظ و تقویت کنند.

 

راه امام(ره) متوقف به شخص ایشان نبود و ادامه دارد

این خیل عظیم جوانان مذهبی چطور به این قله رسیدند؟ کلاس که شرکت نکردند؛ اصلا کلاسی نبود. قبل از انقلاب و در ایام مبارزات، مردم حتی یک رساله هم از حضرت امام(ره) نداشتند. پس چطور به این قله رسیدند؟ این رشد در سایه اتفاقی رخ داد که امام(ره) آنرا شکل داد، و به شخص امام(ره) هم متوقف نبود. لذا می بینیم بعد از امام(ره) هم این راه ادامه دارد. نمونه بارز آن هم شهدای مدافع حریم اهلبیت و شهدای جبهه مقاومت اسلامی در کشورهای اسلامی هستند. پرورش نیروهای معنوی اتفاقی است که در سایه حکومت اسلامی رخ میدهد، و امام جامعه هم توسط همین نیروهای معنوی اطاعت و نصرت میشود.

کسانی آخرالزمان پای امامت ولی عصر(عج) ثابت قدم می مانند که چیزی از امر ما به اینها عرضه نمی شود مگر اینکه قلبشان آنرا قبول میکند. شرح صدری پیدا میکند که هرآنچه که ولی اش انجام میدهد را قلبا قبول میکند.

علت اینکه مومنان حقیقی همیشه پای رکاب امام و انقلاب بوده و هستند این است که حضرت امام(ره) با اراده الهی این انقلاب را آغاز کرد، لذا خدا هم نصرتش را شامل حال امام و انقلاب کرد. یک بعد بزرگ این نصرت هم وجود همین جوانان با ایمان راسخ است.

 

امام خمینی(ره) استکبارستیزی را جهانی کرد

ایجاد عزم جهانی برای مبارزه با استکبار، پدیده دیگری بود که حضرت امام(ره) بوجود آورد. به برخی مسئولین خود نگاه نکنیم که در این مبارزه شک و شبهه ایجاد میکنند. اما این عزم در تمام کشورهای مسلمان جهان بوجود آمده و مبارزه ادامه دارد.

کسانیکه چهار سال پیش شعار اصلی انتخاباتشان رابطه با آمریکا بود، بعد از رییس جمهوری ترامپ در این انتخابات هیچ صحبتی از مذاکره با آمریکا نزدند؛ چون نمیتوانند حرف بزنند. وقتی چهره اصلی آمریکا را ترامپ نشان داد، همه به حرف حضرت امام(ره) رسیدند که با این آمریکا نمیتوان مذاکره کرد.

امام خمینی(ره) استکبارستیزی را جهانی کرد. حضرت امام(ره) در پیام معروفشان به مناسبت سالگرد حج خونین گفتند ما اجازه نمیدهیم دنیا با آمریکا صلح کند، نه تنها ایران. امام(ره) فرمود از خدا می‌خواهیم که این قدرت را به ما ارزانی دارد که نه تنها از کعبه مسلمین، که از کلیساهای جهان نیز ناقوس مرگ امریکا و شوروی را به صدا درآوریم. اگر ما از این آرمان امام کوتاه بیاییم، به امام و آرمان امام و خون شهدا خیانت کرده ایم. حضرت امام(ره) بارها فرمود منازعه بین ما و آمریکا، منازعه دو کشور نیست، بلکه مبارزه اسلام است با کفر.

امام چون احیاگر مبانی و اصول اسلام بود، همه ما هم باید همه هستی مان را برای حفظ اصول و مبانی امام به میدان بیاوریم. و اگر این کار را نکنیم، مثل زمان مردم صدر اسلام خواهیم بود که حضرت علی(ع) را تنها گذاشتند. نباید بگذاریم لشکر روح الله ضعیف شود. باید هم خودمان سرباز این مکتب باشیم، و هم برای این مکتب سرباز پیدا کنیم و بسازیم.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است