چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ساعت ۰۵:۴۸

کتابچه و مسابقه «کریمه اهل بیت (علیهم‌السلام)»

امام صادق(علیه‌السلام) فرمودند: خاک قم مقدس است و اهل قم از خاندان هستند و ما نیز از آنان هستیم. (بحارالانوار، ج 57، ص 218.)

و چگونه می‌توان در قم بود و ذکری مدام از آن دُردانة آرام گرفته در قلب این شهر، نداشت؟ اما نه! اشتباه گفتم؛ که قم از برکت وجود مطهر اوست که قم است!

جمع‌آوری و تدوین مجموعه کریمه اهل بیت (علیها‌السلام)، عرض ادبی کوچک بود به بارگاه منوّر آن شهیده معصومه؛ او که عظمت حریمش، مرهم حرم گمشدة مادر مظلومه‌اش در مدینه است؛ به «بشفاعة» تدخل شیعتی الجنة بِاجمعهم»

«او که به شفاعت او همة شیعیان راه بهشت را یابند»(1)

به مناسبت دهه کرامت در ایام میلاد پرنور سلطان سریرارتضی علی ابن موسی الرضا (علیه آلاف التحیة والثناء) و خواهر مکرمه ایشان حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله علیها) و همزمان با نمایشگاه بزرگ کریمه اهل بیت‌ (علیهم السلام) که با همکاری آستان مقدس آن حضرت و اداره کل ارشاد استان قم در حرم مطهر برگزار گردید، این مجموعه از سوی واحد پژوهش دفتر فرهنگی فخرالائمه(علیهم السلام) تولید و در اختیار محبّان و ارادتمندان آن بزرگواران قرار گرفت.

«معرفی امام رضا (علیه‌السلام)» و فضیلت زیارت آن حضرت، «معرفی حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها)» و بشارت ائمه هدی(علیهم‌السلام) به آمدن و نزول اجلال آن شفیعه معصومه در شهر قم، ذکر روایاتی که توسط آن بزرگوار نقل شده است، معرفی قم و جایگاه آن در زمینه‌سازی ظهور ولی منتظر حق و معرفی برخی از برادران و خواهران آن حضرت در ایران و... دیگر بخش‌های این مجموعه را به خود اختصاص می‌دهد.

شرکت بیش از 000/40 نفر در مسابقه‌ای که از این مجموعه طراحی و به ضمیمه آن انتشار یافت، نشان از استقبال گسترده مؤمنین و ارادتمندان آستان اهل بیت(علیهم‌السلام) از این مجموعه مختصر پرمغز داشت.

 

 

1. رجوع کنید به کتاب کریمه اهل بیت، ص4.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است