چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ساعت ۰۵:۳۹

کتاب و نرم‌افزار «دست پنهان»

 

کیست که در ادعای عشق به ساحت قدسی ائمه هدی (علیه‌السلام) صادق است اما نسبت به «به انحراف کشانده شدن» مجالس و شیوه‌های عزاداری اهل بیت(علیهم‌السلام) بی‌توجه باشد؟!

مطالعه علمیِ «دست پنهانِ» استعمار در به انحراف کشاندن عزای حسینی، با ترویج شیوه‌های وارداتی، موضوع کتابی است با این عنوان که به تاریخچه، مبانی فقهی و بازتاب‌های «قمه‌زنی» در افکار عمومی و رسانه‌های بین‌المللی می‌پردازد.

این مجموعه که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در تیراژ 000/10 نسخه تولید و منتشر و توزیع شد، در ابتدا به تاریخچه ورود این سنت از ارتدوکسهای قفقاز به صوفیه عثمانی و از آنجا (و با حمایت سفارت بریتانیا) به برخی کشورهای اسلامی همچون عراق و ایران و گسترش آن توسط دربار قاجار، به ارائه مستندات تاریخی آن می‌پردازد.

در فصل دوم، معارضه و مقابله علمای تیزبین تشیع را به موازات ورود این بدعت دینی، از مقدس اردبیلی، آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی و علامه سید محسن امین، تا آیت الله سید مهدی قزوینی، آیت الله حکیم و آیت الله بروجردی را به نظاره می‌نشینیم.

موج دوم مقابله علمای معاصر، از آیت الله سید محمدباقر صدر، امام خمینی، شهید مطهری و آیت الله العظمی اراکی و... و موج سوم گسترش این سنت انحرافی در چند سال اخیر و برخورد فقهی علمای معاصر فصل دیگری از این مجموعه است. درج عین فتاوی علمایی، همچون حضرات آیات فاضل لنکرانی، حاج شیخ جواد تبریزی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، سید کاظم حائری، موسوی تبریزی، آیت الله شاهرودی، آیت الله مشکینی، آیت الله جوادی آملی و بیش از 20 تن دیگر از مراجع عظام و فقهای معاصر را در بخش بعدی این مجموعه مشاهده می‌کنیم. دستخط حضرت آیت الله العظمی بهجت پایان بخش این فصل است.

در بخش آخر، در پاسخ این سؤال که چرا بخش عمده‌ای از علمای عظام وهن و اهانت‌آمیز بودن این روش ناپسند را مورد تأکید قرار داده‌اند، به شیوه انعکاس قمه‌زنی در نشریات و سایت‌های معتبر خبری و تحلیلی و بهره‌برداری دشمنان اسلام و تشیع از این اقدام، برای ضربه زدن به ریشه تشیع می‌پردازیم

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است