سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ساعت ۱۳:۴۷

هجرت حضرت معصومه(س) نقشه مأمون را خنثی کرد و منشأ حرکتهای بعدی شد

حضرت معصومه(س) هنگام حرکت و هجرت به نتیجه نگاه نکردند. به این نگاه نکردند که آیا این حرکت در ظاهر و در کوتاه مدت به نتیجه میرسد یا نه. بلکه به وظیفه شان عمل کردند. حضرت امام(ره) هم با الگوگیری از قیام حضرت معصومه(س) دست به قیام زدند، و وقتی هیچکس همراه ایشان نبود مردم را دعوت به قیام و جهاد کردند، و به نتیجه هم نگاه نکردند.

بمناسبت شهادت حضرت معصومه(س) حجت الاسلام حاج احمد پناهیان یکشنبه 19 دی 95 در هیئت محبین اهلبیت(ع) قم واقع در مسجد جوادالائمه(ع) به ایراد سخنرانی پرداختند.


خنثی سازی نقشه مأمون توسط حضرت معصومه(س)

حضرت معصومه(س) در غیاب برادرشان، محل مراجعه شیعیان مدینه بودند، و به امور آنها رسیدگی می کردند. امام رضا(ع) با میل و اختیار خودشان به مرو نرفتند. اما حضرت معصومه(س) با میل و اختیار خود و البته به خواست برادر و امامشان بسمت خراسان حرکت کردند. و از مسیری هم حرکت کردند که خطر حمله و کمین دشمنان زیاد بود، و هدفشان دیدار با شیعیان و آگاه سازی آنها در طول مسیر بود. حضرت از خطرات و حوادث طول سفر باخبر بودند، اما اقدام به این هجرت و حرکت مجاهدانه کردند. وقتی مامون حضرت رضا(ع) را به مرو برد و ایشان را بعنوان ولیعهد خود معرفی کرد، اینطور بین مردم و شیعیان وانمود کرد که حضرت رضا(ع) به این حرکت و هجرت راضی هستند، و اوضاعشان هم در مرو خوب است و مشکل و نارضایتی ندارند. اما حضرت معصومه(س) بسمت برادر حرکت کردند تا به مردم این پیام را به شیعیان بدهند که امامشان از این وضعیت و موقعیت راضی نیستند، و بدنبال تغییر وضعیت فعلی هستند.

حضرت معصومه(س) منشأ حرکتهای بعدی شد

حرکت و هجرت حضرت معصومه(س) حرکتی جهادی و به_موقع بود. یعنی زمانی که باید اتفاق افتاد. نه مثل حرکتهایی چون توابین و قیام مختار، که کار از کار گذشته بود. لذا حرکت ایشان منشأ حرکتهای بعدی شیعیان شد. جنس قیامها و حرکتهایی مثل ۱۹ دی و ۱۷ شهریور و ۱۵ خرداد و ۹ دی از جنس همین حرکت حضرت معصومه(س) بود. منشأ قدرت و منشأ حرکتهای بعدی در جامعه اسلامی شد.

عمل به وظیفه، نه نگاه کردن به نتیجه

حضرت معصومه(س) هنگام حرکت و هجرت به نتیجه نگاه نکردند. به این نگاه نکردند که آیا این حرکت در ظاهر و در کوتاه مدت به نتیجه میرسد یا نه. بلکه به وظیفه شان عمل کردند.  حضرت امام(ره) هم با الگوگیری از قیام حضرت معصومه(س) دست به قیام زدند، و وقتی هیچکس همراه ایشان نبود مردم را دعوت به قیام و جهاد کردند، و به نتیجه هم نگاه نکردند.

مومن با بصیرت؛ مومن ضعیف؛ حزب شیطان

امام حسن عسکری(ع) در پاسخ به نامه برخی شیعیان که شبهه ای در امامت امام هادی(ع) پیدا کرده بودند، بعد از اینکه مردم را به سه دسته مومن با بصیرت، مومن ضعیف و حزب شیطان تقسیم کردند:
-
یک عده از مردم ایمان راسخ و بصیرت دارند، و اتصال واقع به ولی جامعه دارند.
-
عده ای مومنین ضعیف در جامعه اسلامی اصول زندگی را از اهل حق نمی گیرند، بلکه از آموزه های دشمنان دریافت میکنند، و در برابر تفکرات دشمن منفعل و تأثیرپذیرند.
-
دسته سوم هم کسانی هستند که شیطان بر آنها احاطه پیدا کرده است، و یاد خدا را فراموش کرده اند. اینها حزب شیطانند و بخاطر حسادتشان با حق و اهلش مقابله میکنند.


برخی مسئولین باندازه مردم آمریکا هم نمی فهمند!

اگر پرچم آمریکا آتش زده میشود، نشانه اهانت به ملت و مردم آمریکا نیست؛ بلکه نماد اعتراض به حاکمیت و سیاستهای مستکبرانه دولت آمریکاست.  مردم آمریکا هم این را فهمیده اند و در اعتراض به سیاستهای دولتشان پرچم آمریکا را در شهرهای خود آتش میزنند، اما عده ای در داخل کشور ما هنوز نفهمیده اند، و از هر طریقی سعی میکنند این حرکت را در کشور متوقف کنند.

عده ای از مسئولین هم بدنبال اجرای سیاستهای صهیونیستی در
آموزش و پرورش هستند. داستان شهید فهمیده و ماجرای مسجد الاقصی را از دروس حذف میکنند، تا دانش آموزان ما با مفاخر خود آشنا نشوند و دشمنان واقعی خود را نشناسند.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است