دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ساعت ۱۷:۰۴

تأسی به حضرت حجت (عج) قبل از ظهور لازم است / مرتبه بالای تقوا، ارتباط با امام جامعه است

وقتی حضرت موسی به خدا عرضه داشت می ترسم امر شما در برابر فرعون که صاحب قدرت و حکومت است ناموفق و ناتمام بماند. خداوند فرمود قالَ لا تَخافا إِنَّنی مَعَکُما أَسمَعُ وَأَرىٰ / طه ۴۶. اگر خدا با ما باشد، دو نفر می توانند به جنگ فرعون و سپاهش بروند. مقام معظم رهبری فرمود این معیت_خدا را اگر قدر بدانیم، آمریکا و تمام دشمنان هیچ کاری نمی توانند انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد پناهیان سالروز آغاز امامت حضرت حجت (عج)  در جلسه هفتگی هیئت محبین اهل بیت (ع) جمعه 19 آذر 95 به ایراد سخنرانی پرداختند.

حضرت حجت(عج) مانند خورشید پشت ابر

جابر از پیامبر اسلام(ص) پرسید اولی الامر که در آیه ۵۹ سوره نسا ( یا ایها الذین امنوا اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم ) ذکر شده کیستند؟ پیغمبر فرمود آنها جانشینان من، و پیشوای تمام مسلمین بعد از من هستند. اولین آنها علی، و سپس حسن و حسین هستند. سپس پیامبر(ص) تا حضرت مهدی(عج) را می شمارند، و می فرمایند کسی بر ولایت او باقی نمی ماند مگر کسی که خداوند قلب او را به ایمان امتحان کرده است. جابر عرضه داشت: آیا مومنین از امام مهدی(عج) در زمان غیبت انتفاع می برند؟ پیامبر(ص) فرمود بله شیعیان از نور او بهره مند می شوند، و از ولایت او نفع می برند، مثل استفاده مردم از خورشید پشت ابر.

تاسی به حضرت حجت(عج) قبل از ظهور لازم است

عده ای دانسته یا ندانسته مرام و تفکر انجمن حجتیه را ترویج می کنند. می گویند تا امام زمان(عج) ظهور نکنند قیام و مبارزه ای لازم نیست، و ما مومنین باید دعا کنیم تا ایشان زودتر تشریف بیاورند، آنگاه یاریشان کنیم!
اما پیامبر اسلام(ص) می فرمایند مومنین از ولایت حضرت حجت نفع می برند. در زمان غیبت شیعیان در جهت تحقق امر فرج و مبارزه با دشمنان حضرت هم باید به امامشان اقتدا کنند و دست از مبارزه برندارند. تحقق نهایی ولایت امام عصر(عج) توسط دوستداران خداست: (فَسَوْفَ يَأْتِي اللهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَ يُحِبُّونَهُ... مائده۵۴ ). 

بسیج پیوند اصولی و عقلایی امت با امام جامعه

مقام معظم رهبری در دیدار بسیجیان فرمودند بسیجی فقط کسی نیست که در پایگاههای بسیج فعالیت می کند. هر کسی در هر محیطی که فعالیت دارد، باید روحیه بسیجی داشته باشد. همچنین فرمودند بسیج الهام خداوند بود به قلب حضرت امام(ه). اگر کسی در این زمان توسط نایب امام زمان(عج) یعنی ولی فقیه مدیریت شود، توسط امام زمان(عج) هم مدیریت می شود. بسیج یعنی پیوند اصولی و عقلایی امت با امام جامعه. در بسیج امت طبق یک برنامه مشخص تحت مدیریت ولایت قرار می گیرد. این نظام و انسجام در تحقق امر ولایت لازم است. 

مرتبه بالای تقوا، ارتباط با امام جامعه است

مقام معظم رهبری در یدار بسیجیان فرمود قطعا حرکت بسیجی در کشور ما پیروز است. شرط اصلی این پیروزی رعایت تقوا توسط ما و جوانان ماست، هم تقوای شخصی و هم گروهی. إِنَّ اللَّهَ مَعَ الَّذِينَ اتَّقَوْا وَ الَّذِينَ هُمْ مُحْسِنُونَ / نحل ۱۲۸. مرتبه بالای تقوا ارتباط با ولی و امام است، و پایین ترین مرتبه تقوا ترک گناهان است. 


 اگر معیت خدا را قدر بدانیم، آمریکا هیچ کاری نمی تواند انجام دهد

مقام معظم رهبری مثال حضرت موسی و هارون با فرعون را ذکر کردند. وقتی حضرت موسی به خدا عرضه داشت می ترسم امر شما در برابر فرعون که صاحب قدرت و حکومت است نیمه کاره و ناتمام بماند. خداوند فرمود قالَ لا تَخافا إِنَّني مَعَكُما أَسمَعُ وَأَرىٰ / طه ۴۶. اگر خدا با ما باشد، دو نفر می توانند به جنگ فرعون و سپاهش بروند. مقام معظم رهبری فرمود این معیت خدا را اگر قدر بدانیم، آمریکا و تمام دشمنان هیچ کاری نمی توانند انجام دهند.

تعمیق باور مردم، وظیفه بسیجی

موسی در جواب قومش که از سپاه فرعون ترسیده بودند گفت نترسید خدا با ماست. فَلَمَّا تَراءَا الْجَمْعانِ قالَ أَصْحابُ مُوسى‏ إِنَّا لَمُدْرَکُونَ / قالَ کَلاَّ إِنَّ مَعی‏ رَبِّی سَیَهْدینِ / شعرا ۶۱و۶۲. مقام معظم رهبری فرمود اگر کسی به تقلید از روحیه ضعیف بنی اسراییل می گوید إِنَّا لَمُدْرَکُونَ، می گوید دشمن پدر ما را در می آورد، ما هم به تقلید از حضرت موسی عرض می کنیم کَلاَّ إِنَّ مَعی‏ رَبِّی سَیَهْدینِ. اگر ما توانستیم این باور و ایمان را در قلوب مردم ایجاد و تکثیر کنیم که خدا با ولی جامعه و با اهل ایمان است، آن موقع بسیجی هستیم.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است