جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ساعت ۱۹:۱۱

عاشورا مظهر نفی بیعت و طاعت طاغوت (جلسه نهم) / اگر مردم به حکومت کفر اعتماد پیدا کردند، خودشان در برابر امامشان خواهند ایستاد

ایجاد وابستگی اقتصادی و امنیتی، جامعه را به پذیرش طاغوت وادار می کند. کسانی که می گویند اگر با آمریکا مذاکره نمی کردیم آمریکا به ما حمله میکرد، دروغ بزرگی به مردم می گویند. این دروغها و حربه های تبلیغاتی برای وابسته کردن و متمایل کردن مردم به استکبار است. اگر مردم به حکومت کفر وابستگی و تمایل و اعتماد پیدا کردند، خودشان در برابر ولی و امامشان خواهند ایستاد و کارش را تمام خواهند کرد. مردم کوفه، یعنی عموم جامعه شیعه، خودشان با دست خودشان و با تمایل خودشان به جنگ حسین(ع) رفتند و او را کشتند

حجت الاسلام والمسلمین احمد پناهیان روز عاشورای حسینی در نهمین جلسه سخنرانی دهه اول محرم ۹۵ هیأت محبین اهلبیت (علیهم السلام) واقع در مصلی قدس قم به ادامه مبحث عاشورا مظهر نفی بیعت و طاعت طاغوت پرداختند.

عزاداری برای امام حسین(ع) تعظیم خداست
امام حسین(ع) شب عاشورا به یارانش فرمود حرفی به شما بگویم که آرامش و قرار پیدا کنید؟ فرمود وقتی خداوند آدم را آفرید، اسماء را به او آموخت، و نور پنج تن آل عبا را در پشت آدم قرار داد، سپس خدا بواسطه این انوار پاک به ملائکه دستور داد به آدم سجده کنید. همه سجده کردند بجز ابلیس که از تواضع در برابر عظمت خدا سر باز زد، پس استکبار کرد و بخاطر ابا کردن و تکبرش از کافرین شد.  همه مشکلات آدم بخاطر این استکبار شیطان است. وقتی ما برای امام حسین(ع) عزاداری می کنیم، در واقع خداوند را تعظیم می کنیم، چون تعظیم عظمت خداوند بواسطه تعظیم محمد و اهل بیت اوست.
 

شهدای کربلا بخاطر شخص امام حسین(ع) کشته شدند
می شود انسان هم ماتم دیده و داغدیده باشد، هم عزتمند باشد. خصوصیت اشک و ماتم امام حسین این است. یاران امام حسین(ع) فقط و فقط بخاطر شخص امام حسین(ع) کشته شدند. چون امام حسین(ع) در شب عاشورا تکلیف را برداشت و فرمود هرکس می خواهد برود می تواند برود، تکلیفی بر عهده اش نیست. لذاست که عظمت یاران امام حسین(ع) خیلی بالاست.


اگر اندکی در مخالفت با استکبار کوتاه بیاییم، مدیون خون تمام شهدا و انبیا می شویم
خداوند در سوره نور می فرماید شیطان ذره ذره پیروانش را به سمت فحشا و منکر می کشاند و از ولایت خدا خارج می کند. امام حسین(ع) در روز عاشورا فرمود تمام انبیا و صلحا هیچکدام بر من نمی پسندند که طاعت طاغوت را به "مصارع الکرام" ترجیح بدهم. اگر من با یزید بیعت کنم، روی خون تمام شهدای گذشته و آینده و تمام کسانی که در طول تاریخ در راه خدا کشته شدند پا گذاشته ام. مگر ما گرامی تر از حسین(ع) داریم؟! اگر حسین بن علی با یزید بیعت و سازش کند، روی خون تمام انبیا و شهدا پا گذاشته است.  با این حساب تکلیف ما که دیگر مشخص است. اگر روزی آمد که ما حزب اللهی ها اندکی در مخالفت با استکبار کوتاه بیاییم، مدیون خون تمام شهدای گذشته و آینده و شهدای کربلا هستیم.

اگر مردم به حکومت کفر اعتماد پیدا کردند، خودشان در برابر امامشان خواهند ایستاد
امام حسین(ع) در یکی از خطبه هایشان در روز عاشورا خطاب به لشکر کوفیان فرمود شما شکمهایتان را از حرام پر کرده اید. شما از دشمنان خودتان تبعیت می کنید، نه برای برقراری عدالت عدالت و حل مشکلاتتان، بلکه برای اینکه ذره ای به دنیایتان برسید.
ایجاد وابستگی اقتصادی و امنیتی، جامعه را به پذیرش طاغوت وادار می کند. کسانی که می گویند اگر با آمریکا مذاکره نمی کردیم آمریکا به ما حمله میکرد، دروغ بزرگی به مردم می گویند. این دروغها و حربه های تبلیغاتی برای وابسته کردن و متمایل کردن مردم به استکبار است. اگر مردم به حکومت کفر وابستگی و تمایل و اعتماد پیدا کردند، خودشان در برابر ولی و امامشان خواهند ایستاد و کارش را تمام خواهند کرد. مردم کوفه، یعنی عموم جامعه شیعه، خودشان با دست خودشان و با تمایل خودشان به جنگ حسین(ع) رفتند و او را کشتند.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است