سه شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ساعت ۲۱:۴۰

عاشورا مظهر نفی بیعت و طاعت طاغوت (جلسه هشتم) / عنصر جهاد و مقاومت با حرکت امام حسین(ع) در جامعه دینی نهادینه شد

اولین ویژگی سربازان امام زمان(عج) محبت و عشق به خداست، و این عشق به خدا نتیجه جهاد و مبارزه است. بصیرت هم در نتیجه محبت قلبی به خدای متعال بوجود می آید. محبت اهل بیت(ع) به تنهایی کافی نیست. و الّا با وجود این همه محب اهل بیت(ع)، غیبت امام زمان(عج) پایان می پذیرفت. محبت اهل بیت(ع) باید به محبت و عشق به خدا منتهی شود

حجت الاسلام والمسلمین احمد پناهیان در هشتمین جلسه سخنرانی دهه اول محرم ۹۵ هیأت محبین اهلبیت (علیهم السلام) واقع در مصلی قدس قم به ادامه مبحث عاشورا مظهر نفی بیعت و طاعت طاغوت پرداختند.

برخی مسئولین دشمنی کردن دشمن را نمی بینند
در دوران اصلاحات، مسئولین قائل به وجود دشمن و دشمنی نبودند. در دولت بعد هم از طرف دشمن خطری را متوجه کشور و نظام نمی دانستند. در حالیکه در همان زمان مقام معظم رهبری از پرورش تروریست در شرق کشور سخن می گفتند. در زمان فعلی هم برخی مسئولین وجود دشمن را انکار نمی کنند، اما دشمنی کردن دشمن را نمی بینند و می گویند اسلام دستور داده با دشمن هم باید گفتگو کرد و به مصالحه رسید. این در حالیست که نامزدهای انتخاباتی آمریکا صریحا از پرورش و تشکیل داعش سخن می گویند، و ایران را دشمن داعش می دانند، و می گویند باید جلوی ایران را بگیریم تا داعش را ضعیف نکند. آمریکا رسما از دشمنی با ایران و مسلمانان سخن می گوید و از داعش پشتیبانی می کند. قصد آمریکا هم سلطه و حکومت بر جهان است. هدفی که جز با نابودی ایران و تشیع تحقق نمی یابد. آمریکا در طول شصت سال گذشته برای نابودی ایران و اسلام قدمی نبوده که برنداشته باشد.

 
آنتی تز انقلاب اسلامی از حوزه علمیه قم در حال شکل گرفتن است
مقام معظم رهبری شش سال پیش در قم گفتند آنتی تز انقلاب اسلامی از قم دارد شکل می گیرد. این خطر جدی است. در حوزه علمیه قم فقهایی دارند پرورش پیدا می کنند که در آینده در مقام فقاهت و مرجعیت، با کنار هم قراردادن آیات و روایات، از لزوم سازش و صلح با طاغوت سخن بگویند. حوزویان ما باید دست خود را از علم پر کنند، تا در این جبهه علمی بتوانند نقش ایفا کنند.

عنصر جهاد و مقاومت با حرکت امام حسین(ع) در جامعه دینی نهادینه شد
عنصر جهاد و مقاومت با حرکت امام حسین(ع) در جامعه دینی نهادینه شد. از زمان امام باقر(ع) دشمنان دین سعی داشتند این روحیه را از جامعه جدا کنند. چون تا این روحیه در جامعه اسلامی وجود دشته باشد، دشمنان نخواهند توانست سیطره و حاکمیت خود را در جامعه گسترده کنند. امام باقر(ع) می فرمایند: بوسیله جهاد دین در عالم ظهور پیدا می کند، و بوسیله آن از دین محافظت می شود. و بواسطه جهاد است که خدا جانهای مومنین را معامله می کند و می خرد. شرط اول این است که مردم را به سرپرستی و ولایت خدا دعوت کنیم.

 
محبت و عشق به خدا اولین ویژگی یاران امام زمان(عج)
«يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَ يُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَي الْمُؤْمِنينَ أَعِزَّةٍ عَلَي الْکافِرينَ يُجاهِدُونَ في‏ سَبيلِ اللَّهِ وَ لا يَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ ذلِکَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتيهِ مَنْ يَشاءُ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَليمٌ» مائده 54
اولین ویژگی سربازان امام زمان(عج) محبت و عشق به خداست، و این عشق به خدا نتیجه جهاد و مبارزه است. بصیرت هم در نتیجه محبت قلبی به خدای متعال بوجود می آید. محبت اهل بیت(ع) به تنهایی کافی نیست. و الّا با وجود این همه محب اهل بیت(ع)، غیبت امام زمان(عج) پایان می پذیرفت. محبت اهل بیت(ع) باید به محبت و عشق به خدا منتهی شود. سرانجامی که شهدا به آن رسیدند، و از همه چیز خود در راه دین خدا گذشتند. کسی که عاشق خدا شد، دوست دارد در راه خدا سختی و مشقت بکشد، و برای دین خدا کار و تلاش و مبارزه دائمی کند. اگر می بینیم در جامعه ما مذهبی ها آنطور که باید کار و تلاش نمی کنند، بخاطر پر نشدن قلوبشات از محبت خداست. وگرنه کسی که قلبش مملو از محبت خداست، شبانه روز و بدون خستگی برای دین خدا کار و تلاش می کند.
 

جوانی که عاشق خدا باشد، اجازه حاکمیت طاغوت در جامعه را نخواهند
علی اکبر(ع) اول «ممسوسٌ فی الله» بود، بعد مقتول فی سبیل الله شد. الگوی جوانان ما باید علی اکبر(ع) باشد. علی اکبر آنقدر عاشق خدا بود، که تحمل دیدن یزید در جایگاه حکومت بر جامعه مسلمین را نداشت، همانطور که در رجز خود می خواند: «تالله لا یحکم فینا ابن الدعی». جامعه ای که جوانانش عاشق خدا باشند، اجازه حاکمیت طاغوت در جهان را نخواهند داد. این جایگاهی است که فقط مختص خداوند متعال است. جوانان و نوجوانان جامعه باید نسبت به دین و نسبت به جامعه احساس مسئولیت کنند. نباید فرزندانمان را بی تفاوت بزرگ کنیم. نباید نوجوان مذهبی در خانواده ای باشد که در پایگاههای بسیج فعالیت نداشته باشد. روحیه بسیجی برای برای پیشبرد اهداف انقلاب در بین همه نوجوانان ما وجود داشته باشد. کسی که عاشق خدا شد، همه عاشق او خواهند شد. علی اکبر وقتی خواست به میدان برود، اهل خیام اجازه نمی دادند به میدان برود

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است