یکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ساعت ۰۰:۲۰

عاشورا مظهر نفی بیعت و طاعت طاغوت (جلسه سوم) / جهاد، وسیله و ابزار و راه رسیدن به اصل «حاکمیت خداوند بر عالم» است

باید پایه های این اصل مسلّم دین، یعنی «حاکمیت الله در عالم» را بین خودمان و جامعه و مردم جهان محکم و استوار کنیم، تا کسانی دست پرورده دستگاه استکبار و کفر در لباس روحانیت و دانشگاه، پایه های باور و ایمان مردم را نسبت به این اصل مسلم سست نکنند، و جامعه را به سمت تفکر سازش با استکبار و پذیرش حاکمیت کفر پیش ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد پناهیان در سومین جلسه سخنرانی دهه اول محرم ۹۵ هیأت محبین اهلبیت (علیهم السلام) واقع در مصلی قدس قم به ادامه مبحث عاشورا مظهر نفی بیعت و طاعت طاغوت پرداختند.
 

جهاد، وسیله و ابزار و راه رسیدن به اصل «حاکمیت خداوند بر عالم» است

اگر ما به عنصر مبارزه و جهاد در راه خدا می پردازیم، و در حادثه عاشورا آنرا پررنگ می بینیم، به خاطر اعمال حاکمیت خداوند در عالم است. هدف امام حسین(ع) نیز از قیام عاشورا همین بود. جهاد وسیله و ابزار و راه رسیدن به این هدف والاست. این اصل در قیام عاشورا نباید کمرنگ شود. شعار روز اول پیامبر گرامی اسلام(ص) هم همین بود: «لا اله الا الله». البته اصل موضوع جهاد باید همیشه در جامعه اسلامی حفظ شود. هرجا که تشخیص و دستور امام جامعه باشد، مسلمین باید با همه توان به مبارزه و جهاد همت گمارند تا این راه حفظ شود. باید پایه های این اصل مسلّم دین، یعنی «حاکمیت الله در عالم» را بین خودمان و جامعه و مردم جهان محکم و استوار کنیم، تا کسانی دست پرورده دستگاه استکبار و کفر در لباس روحانیت و دانشگاه، پایه های باور و ایمان مردم را نسبت به این اصل مسلم سست نکنند، و جامعه را به سمت تفکر سازش با استکبار و پذیرش حاکمیت کفر پیش ببرند.

هدف دشمن، وابسته کردن کشور به بیگانه و غرب و از بین بردن استقلال کشور است

مقام معظم رهبری به جوانان فرمودند «جهاد اکبر»، یعنی عدم تبعیت از کفر در همه زمینه ها را برای مردم تبیین کنید. چرا رهبر معظم انقلاب اینقدر بر این نکته تاکید می کنند؟ چون دشمن و عوامل داخلی او بین مردم و جوانان ما دارند کار می کنند، تا این موضوع را بین مردم عادی جلوه دهند که پیروی از آمریکا و غرب در زمینه های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی نه تنها اشکالی ندارد، بلکه برای پیشرفت کشور لازم است. هدف دشمن وابسته کردن کشور به بیگانه و غرب و از بین بردن استقلال کشور است. در حالیکه خداوند می فرماید: «»؛ تمام عزت برای خداست. امام حسین(ع) هم به لشکریان دشمن فرمود شما شاید مرا بکشید، اما مجد و عزت و شرافت مرا نمی توانید از بین ببرید، پس من هیچ ابایی از کشته شدن ندارم.

ابالفضل العباس(ع) الگوی تمام عیار صلابت در برابر دشمن خدا

زمانی که در مکه، حضرت اباالفضل العباس(ع) متوجه شدند که زیر لباس احرام برای کشتن امام حسین(ع) شمشیر بسته اند، بالای کعبه رفتند و خطبه ای کوتاه اما کوبنده بیان کردند که آیینه تمام نمای عزت در برابر کفر و دشمن خداست. ببینید:
قسم به خانه کعبه که شرافتش از پدر حسین(ع) است، ای کفار فاجر، آیا برای کشتن حسین(ع) شمشیر کشیده اید، بخاطر دستور پلیدی چون یزید؟! شما جلو کسی را گرفته اید که حجرالاسود دست او را برای تبرک می بوسد. اگر خداوند اجازه میداد، تک تک شما را می کشتم. شما کسانی را تهدید به کشتن می کنید که در بچگی مرگ را به بازی گرفته بودند، حال که مرد شده ایم!
شما یزید فاسق را با حسین(ع) که منزلش خانه وحی و امامت است مقایسه میکنید؟ شما غلط زیادی کردید، همانطور که قریش این غلط را انجام داد و قصد کشتن پیغمبر گرامی اسلام(ص) را کرد. آنها نتوانستند چون علی(ع) اجازه نداد، همانطور که تا من زنده هستم اجازه نخواهم داد شما حسین (ع) را به قتل برسانید. پس با شمشیرتان حمله کنید تا به مقصود خود برسید. لعنت خدا بر شما و پدران شما...

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است