شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت ۱۴:۴۷

دیدار جمعی از خادمین هیئت جوانان عاشورایی یزد با حجت الاسلام حاج احمد پناهیان، جمعه ۱۵ مرداد ماه ۱۳۹۵

در روایت داریم: «إِنّ المَلائِکة لَخُدّامُنا وَ خُدّامُ مُحِبّینا»؛ به راستی که ملائکه خدام ما و خدام محبین ما هستند. این روایت، شرافت و عظمت «جریان خادمی هیئت» را نشان می دهد. یک موقع این کار خادمی در چشممان کوچک نشود...

روز جمعه ۱۵ مرداد ماه ۱۳۹۵ جمعی از خادمین هیئت نوجوانان و جوانان عاشورایی یزد در مقتل الشهداء فاطمیه قم با حجت الاسلام والمسلمین حاج احمد پناهیان دیدار کردند.

اهم رهنمودهای خادم هیئات نوجوانان و جوانان عاشورایی سراسر کشور به شرح زیر است:

- در روایت داریم: «إِنّ المَلائِکة لَخُدّامُنا وَ خُدّامُ مُحِبّینا»؛ به راستی که ملائکه خدام ما و خدام محبین ما هستند. این روایت، شرافت و عظمت «جریان خادمی هیئت» را نشان می دهد. ما که در هیئت، به محبین اهل بیت علیهم السلام خدمت می کنیم (هر خدمتی، از کفش جفت کردن، چای ریختن، پرچم زدن، غذا پختن تا تصویربرداری، پیاده کردن متن سخنرانی، تا اصل سخنرانی کردن و مداحی کردن...) یعنی در اصل شغل ملائکه را انجام می دهیم. یک موقع این کار خادمی در چشممان کوچک نشود...

- نکته دیگری که از این روایت برداشت می شود، این است که خودِ خداوند متعال متولّی جریان خادمیِ اهل بیت است. چراکه ملائکه فقط مستقیما از خدا دستور می گیرند و این که ملائکه به خدمت به اهل بیت و محبین آنها مشغولند، مشخص است که خود خدا مدیریت امر خادمی را بر عهده دارد.
پس شما در امر خادمی، باید طوری کار کنید که خدا را راضی کنید، نه مسئول هیئت را...! یک وقت است که یک مسئول هیئت از کار خادمی تعریف می کند، چون شاید کارهای بهتر هیئتهای دیگر را ندیده باشد؛ لذا هرچه مسئول هیئت دنیادیده تر باشد، راضی کردن او سخت تر است. حالا شما حساب کنید که چطور باید کار کنید که خدای متعال را بتوانید واقعا راضی کنید؟!

- نکته دیگر اهمیت و عظمت خادمی در هیئتهای نوجوانان و جوانان عاشورایی، انتساب به «هیئت رزمندگان» و اصلاً «رزمندگی»، جهاد و شهدا است.  شما که مثل بعضی فکر نمی کنید شهدا مرده اند و تمام شده اند؟! قرآن می فرماید «بل أحیاء و لكن لاتشعرون»؛ آنها زنده اند، ولی شما نمی فهمید!
شهدا بعد از شهادت هم در دنیایی دیگر مشغول کار و رشد کردن هستند. چند نفر از شهدا را مثال بزنیم که خادم هیئت بوده اند، بعد از شهادت هم به همرزمانشان گله کرده اند که شما چرا دیگر هیئتمان نمی آیید؟!
شما که در هیئت رزمندگان خدمت می کنید، کنار شهدایی خدمت می کنید که هنوز بعد از شهادت هم در همین هیئتها حضور دارند...

- در امر خادمی، هر کس باید در امر خودش متخصص بشود. مسئول صوت، باید متخصص ترین فرد بشود... بقیه شاخه ها هم همینطور. بسیاری بوده اند که در هیئت در امری متخصص شده اند، بعدها هم همان کار را ادامه داده و در حقیقت هیئت برای خیلی ها زندگی درست کرده است!

- هیئتهای نوجوانان و جوانان عاشورایی، در عین حال باید انرژی بچه ها را تخلیه کنند؛ منتها از راههایی که در شأن هیئت است. مثلا به صورت جهادی برای خودتان، یا نه، برای روستایی که تکیه ندارد، حسینیه و تکیه بسازید؛ در این کارها هم تخصص های مختلف که در هیئت هست به کار گرفته می شود و هم انرژی بچه ها در امری مفید تخلیه می شود.

- اما فراموش نکنیم که اصلی ترین کار هیئت، حرکت در جهت استقرار حاکمیت الهی و حکومت اسلامی است. برای مثال، اگر در انتخابات مجلس خارج از بحث اصولگرا و اصلاح طلب، کسانی انتخاب شده اند که دغدغه حفظ و بالندگی نظام اسلامی و ولایت فقیه را ندارند، معلوم است که هیئت ها و بچه حزب اللهی ها در آن شهر کار نکرده اند!

- حضرت آقا در دیدار اقشار مختلف مردم در دوشنبه گذشته (1395/5/11) فرمودند: 
«این حرفهایی که زده میشود در مورد مسائل کلان کشور و سیاستهای کلان کشور را جوانهای عزیز ما بنشینند رویش فکر کنند؛ اینها ناشی از تجربه است، ناشی از شناختن دشمن و شناختن وضع است. این حرفِ همین‌جوری نیست که انسان یک چیزی بگوید تا یکی هم بیاید آن طرف یک جوابی بدهد «که نخیر این‌جوری نیست»؛ نه، اینها را جوانهای عزیز [دقّت کنند]. خوشبختانه ما جوانهای باهوش و بااستعداد در کشور خیلی داریم؛ بنشینند تحلیل کنند، آن‌وقت راه مشخّص خواهد شد.»

- یعنی حضرت آقا می فرمایند که من در بیان مواضعم تنها هستم؛ جوانها، وارد میدان بشوید و این مواضع را تبیین کنید... آن وقت شما در شهرها ببینید، الآن چه کسانی دغدغه این امر را دارند؟ آیا حوزه یا دانشگاه این کار را می کند؟ فقط می مانید شما بچه هیئتی ها... واقعاً آخرین امید ما همین هیئتها هستند. مأموریت اصلی هیئتها همین جهت دهی فضای شهر و تبیین مواضع حضرت آقاست. 

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است