چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ساعت ۲۰:۱۰

حجت الاسلام احمد پناهیان: تا شرایط جامعه سخت نشود، کسی تلاش نمی کند

انتخابات نتیجه یک دقت دراز مدت است. همه باید کار کنیم. ما کاری نمی کنیم و انتظار داریم خدای متعال دعایمان را مستجاب کند. تلاش نمی کنیم. ما به اندازه دشمنان کار نکردیم. اهل منبر چقدر کار کردند؟ هیئات چقدر رسالتشان را در این باب انجام دادند؟ چرا مجموعه های فرهنگی و دینی یا حتی سیاسی احساس تکلیف نمی کنند تا برای این زمینه کار دراز مدت کنند.

به گزارش وارث: جلسه هفتگی مسجد فائق با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان برگزار شد.

در ادامه متن سخنان حجت الاسلام پناهیان را می خوانید:

حجت الاسلام احمد پناهیان

انتخابات نتیجه یک دقت دراز مدت است. همه باید کار کنیم. ما کاری نمی کنیم و انتظار داریم خدای متعال دعایمان را مستجاب کند. تلاش نمی کنیم. ما به اندازه دشمنان کار نکردیم. اهل منبر چقدر کار کردند؟ هیئات چقدر رسالتشان را در این باب انجام دادند؟ چرا مجموعه های فرهنگی و دینی یا حتی سیاسی احساس تکلیف نمی کنند تا برای این زمینه کار دراز مدت کنند.

مقام معظم رهبری مکرر می فرمودند: یک عده ای آمده اند که انقلاب و اسلام را از ما بگیرند. در موقعیت های فرهنگی و سیاسی برای آنها که امکانش را دارند می بینیم خبری نیست و کاری نمی کنند. از موقعیت ها استفاده و بهره برداری نمی کنند.

حضرت زهرا سلام الله علیها یک درسی به ما داد. درسی که حضرت زهرا سلام الله علیها به ما داد از یک امکان نداشته عالی ترین بهره را برد.

بعضی ها چنان مأیوس و ناامید می شوند. تا این طور سخت نشود کسی تلاش نمی کند. چند درصد از رأی اولی ها تحت هدایت جریان های فکری و سیاسی درست قرار گرفتند؟ هیچی. تهران باید یک روز بیدار شود و کار کند. ما در تهران تا کی می خواهیم با غرور سیاسی کار کنیم.

باید آسیب شناسی کنیم. من نمی گویم تقلب است. ما باید آسیب شناسی کنیم که چرا جامعه به این باور می رسد. ما باید این را درس گرفته باشیم که الحمدلله خدای متعال هست و کسانی که بیانات مقام معظم رهبری توجه دارند اکثریت هستند. جاهایی هم که تلاش بیشتری شده است نتیجه بهتری گرفته اند و جاهایی هم که تلاش نشده است نتیجه بهتری نگرفتند. ما چون داریم تهران زندگی می کنیم تلاشمان باید مضاعف باشد چون دشمنمان دارد تلاش مضاعف می کند. «الخیر فی ما وقع» این جهتش هم است. با تعارف مردم کاری ندارند. باید همه کار کنند. همه ما پیش خدا مسئول هستیم. بعضی از ما هیچ کاری نکرده و فقط خودمان پای صندوق های رای رفته ایم.

حق خدا بر گردن مردم است. اینکه با کمک هم، حق او را به جای بیاورند. ما به اندازه رهبر انقلاب در کل هزینه کرده ایم؟ تهران باید بیدار شود. باید باور کنیم که کار نمی کنیم. ان شالله به فضل خدا این اتفاق بیفتد که تهران به خودش بیاید. ما هر چه کار کنیم تهران از همه مهم تر است.

درست است قم از جهت مبنایی ریشه است ولی موج تهران روی قم هم اثر می گذارد. ما به این قائل هستیم که یک جریان هایی روی مردم تاثیر دارد.

مصیبت و داغ حضرت زهرا سلام الله علیها، امیرالمومنین علیه السلام را اذیت می کرد. در همان اشک ها حرف اصلی را زدند. امیرالمومنین علیه السلام در اوج صلابت و اراده مقاومت کردند و کار کردند و مصیبت حضرت زهرا سلام الله علیها ایشان را ناامید نکرد. وقتی کنار قبر حضرت زهرا سلام الله علیها می آمدند می فرمودند: کاش خدا مرگ مرا می رساند. ولی همین امیرالمومنین علیه السلام خسته نشد. میدان را ترک و رها نکرد. خود مقام معظم رهبری می فرمودند روضه به روز بخوانید. انتخابات و این حرف ها عبور می کند. خود این ابرمرد در اوج صلابت ایستاده است.

زن های مهاجر و انصار را پیش حضرت زهرا سلام الله علیها بردند و گفتند با این بیماری ات چه کار می کنی؟ بحث بیماری را پیش کشیدند. جواب حضرت زهرا سلام الله علیها خیلی مهم است. ایشان فرمودند: من امروز در شرایطی از بین شما می روم که نسبت به دنیای شما متنفرم. بعد فرمودند: از دست شوهران شما غمناک هستم. شوهران شما را امتحان کردم دیدم که در دلشان چیز دیگری است. نیت هایشان نیت درست و خالصی نیست. شما با آن سابقه چطور مجاهدت های خودتان را به بازی گرفتید؟ ما نباید اجازه دهیم کسی باورهای اصیل ما را به بازی بگیرد.

حضرت زهرا سلام الله علیها می فرمایند می دانید چه چیزی باعث شد که دیگران را بر امیرالمومنین علی علیه السلام ترجیح دهید؟ من به شما می گویم. فرمودند: ولله قسم تنها دلیلش این بود که شما شدت شمشیر علی را بر نتافتید. کفر ستیزی و مبارزه را قبول نکردید. چون خودشان شل هستند و کاری نمی کنند و کسی که کاری نمی کند نسبت به کسی که کار می کند بغض و کینه پیدا می کند. مقام معظم رهبری تا وقتی در این میدان تنها است دیگران می توانند میدان داری کنند. چون آوردن جماعتی که برای انقلاب کاری نمی کنند از آن سر میدان به این سر میدان خیلی راحت است. کار سخت کار شما است. مهاجر و انصار را این طرف و آن طرف بردن کاری ندارد. مهاجر و انصار درست کردن سخت است.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

نظرات کاربران

مش حسن
جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ساعت ۱۶:۱۴

سلام، یعنی پخش زنده دارید؟

پاسخ:

سلام علیکم. بله. پخش زنده به صورت صوتی داریم.

یکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ساعت ۰۶:۱۵

تهران باید بیدار شود... باید...

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است