چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ساعت ۱۴:۲۰

راهپیمایی بی سابقه 13 آبان در قم

راهپیمایی 13 آبان در قم با حضور دهها هزار نفری امت هوشمند و انقلابی قم، با شکوه هرچه تمام تر برگزار شد. در این راهپیمایی باشکوه که حضور دانش آموزان و دانشجویان در کنار علماء و فضلاء حوزه های علمیه امتیازی ویژه به این حرکت بخشیده بود، حجت الاسلام والمسلمین حاج احمد پناهیان پس از یادآوری حماسه های عاشورا و نهضت حیاتبخش زینب کبری (سلام الله علیها) پس از قیام عاشورا در زنده نگهداشتن خون سیدالشهدا (علیه السلام) خاطرنشان کردند: کسانی که به قیمت پایمال کردن خون و آرمان سالار شهیدان بدنبال صلح و توافق با آمریکا هستند نه فرزندان حوزه هستند و نه دانشگاه بلکه از عوامل حقیر نفوذی دشمن با چند واسطه هستند.

راهپیمایی 13 آبان در قم با حضور دهها هزار نفری امت هوشمند و انقلابی قم، با شکوه هرچه تمام تر برگزار شد. در این راهپیمایی باشکوه که حضور دانش آموزان و دانشجویان در کنار علماء و فضلاء حوزه های علمیه امتیازی ویژه به این حرکت بخشیده بود، راهپیمایان پس از توسل به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین (علیه السلام) مقابل بیت شریف حضرت امام در جوار میدان روح الله، به سمت چهارراه شهدا و حرم مطهر حرکت کردند.

راهپیمایان با شعارهای کوبنده «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» «مرگ بر انگلیس» و آل سعود لحظه به لحظه به جمعیت آنها ا فزوده می شد، با به آتش کشیدن صدها پرچم آمریکا، بغض و کینه و نفرت خویش را نسبت به سیاستهای استکباری آمریکا در ایران اسلامی و سایر کشورهای به پا خاسته بیداری اسلامی نشان دادند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج احمد پناهیان پس از یادآوری حماسه های عاشورا و نهضت حیاتبخش زینب کبری (سلام الله علیها) پس از قیام عاشورا در زنده نگهداشتن خون سیدالشهدا (علیه السلام) خاطرنشان کردند امروز تکلیف ما ادامه راهِ این صدیقه طاهره است.

وی در ادامه بیاناتش در مسیر راهپیمایی افزودند کسانی که به قیمت پایمال کردن خون و آرمان سالار شهیدان بدنبال صلح و توافق با آمریکا هستند نه فرزندان حوزه هستند و نه دانشگاه بلکه از عوامل حقیر نفوذی دشمن با چند واسطه هستند.

مسئول هیئتهای نوجوانان و جوانان عاشورایی سراسر کشور با عمیق و اعتقادی شمردن شعار «مرگ بر آمریکا» توسط ملت ایران و امامی مستضعفان جهان، افزودند: اینکه خدای متعال در جریان انقلاب و جنگ تحمیلی اکثریت قریب به اتفاق شهدا و مجاهدان مقاوم جبهه حق را از نوجوانان و جوانان متعهد مؤمن و انقلابی برگزیدند، از الطاف خاص خدای متعال دانسته و در حفظ این روند، جوانان و نوجوانان را مسئول و به حضور هوشمندانه و مجاهدانه در میدان فراخواندند.

وی با اشاره به بیان امام خمینی (قدس سره) که «اگر امریکا و اسرائیل «لا اله الاّ اللّه‏» بگویند، ما قبول نداریم؛ چرا که آنها می‏خواهند سرِ ما کلاه بگذارند. آنها که صحبت از صلح می‏کنند، می‏خواهند منطقه را به جنگ بکشند...» گفتند: مردم ما با تأسی به امام خمینی (قدس سره) هرگز از این اصل محوری انقلاب و نهضت اسلامی فاصله نخواهند گرفت.

این مبلغ حوزه و دانشگاه، با اشاره به شبهه افکنی برخی با  تأسی به قرآن کریم و آیه 61 سوره انفال «وَ إِن جَنَحُواْ لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَهَا...» ابراز داشتند به تفسیر امیرالمؤمنین (علیه السلام) این آیه مربوط به قبل از جنگ بدر بود که اسلام در ضعف مطلق بود و کمی یاور بعد از نصرت اسلام در جنگ بدر، حضرت فرمودند این آیه نسخ شده و آیه 35 مبارکه سوره محمد «فَلَا تَهِنُوا وَتَدْعُوا إِلَى السَّلْمِ وَأَنتُمُ الْأَعْلَوْنَ وَاللَّهُ مَعَكُمْ وَلَن يَتِرَكُمْ أَعْمَالَكُمْ» نازل گردید که در زمان قوت اسلام و کثرت مسلمین، مسلمانان حق دعوت مستکبرین سر میز مذاکره و گفتگو را ندارند. برای همین اصلِ اصیل است که مقام معظم رهبری در روز گذشته بیان داشتند: «ملّت ایران نمیتواند اغماض کند از او؛ نه حقّ عقلانی دارد، نه حقّ شرعی دارد، نه حقّ وجدانی دارد، نه حقّ انسانی دارد، حق ندارد در مقابل این دشمن بنشیند و به او به چشم دوست نگاه کند؛ دست دوستی به طرف او دراز کند، چنین چیزی ممکن نیست!»

وی که در جوار حرم مطهر حضرت معصومه در میان شور انقلابی و توجه هوشمندانه راهپیمایان قم صحبت می کرد، اضافه کرد: بهار امسال در حرم امام، در جمع اساتیدی که متصدی تدریس درس وصیت امام خمینی(قدس سره) در دانشگاهها هستند، استادی می گوید به دانشجویان بگویید امام اگر امروز بود، ممکن بود اس اصول خود (که اصل محوری آن استکبارستیزی است) دست بردارد.

این نه یعنی فقط تحریف شخصیت امام؛ بلکه سست کردن اصل جهاد فی سبیل الله در جریان انقلاب اسلامی است و زیر سؤال بردن خود شهیدانِ آن؛ چراکه قرآن می فرماید: «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا» (سوره احزاب ؛ آیه ۲۳) این اصل استکبارستیزی در مجاهدان فی سبیل الله هیچگاه تغییر نخواهد کرد. در این زمان مردم با شعار یکپارچه: «سازشکار حیاکن / این فتنه را رها کن» به تأیید این بیانات و محکومیت جریان فتنه امروز پرداختند.

مسئول مؤسسه پژوهشی راه فخرالأئمه(علیهم السلام) با اشاره به بیان روشن و رسای مقام معظم رهبری که اشاره به سهل اندیشی و عدم فهم عمیق برخی در تحلیل غلط گفتگوی امیرالمؤمنین با زبیر یا گفتگوی امام حسین با عمر سعد، ابراز داشتند: حوزه علمیه انقلابی و دانشجویان بیدار هوشمند، از این جریان فتنه انگیز فکری بری و بیزار است و به این استادنماهای تحت نفوذ شیطان بزرگ آمریکا هشدار دادند اگر از فتنه انگیزی دست برندارند، با اقدام انقلابی مردم روبرو خواهند شد.

وی با اشاره به اقدرت اسلام امروز افزود: یمن، صعده، صنعا، حجه، عراق، سوریه، مصر، تونس، قطیف، لیبی، فلسطین، کرانه باختری، غزه و... اگر لبیک گوی امام حسین بن علی (علیهما السلام) در استکبارستیزی نبودند، آمریکا و دستگاه استکباری صهیونیسم به کشتار 7000 مسلمان در منا دست نمی زد تا انتقام خویش را از بیداری اسلامی بگیرد.

وی با اشاره به شهیدان مدافع حریم اهل بیت (علیهم السلام) در سوریه و عراق و سایر بلاد اسلامی، همگان را بر زنده نگهداشتن خون این مجاهدان و سنگربانان اسلام و قرآن فراخواندند.

در ادامه بیانات ایشان، شعارهای مردم انقلابی قم به شرح ذیل بود:

دولت استکباری امریکا

شیطان عصر و فتنه زمان است

رابطه با این دولت شیطانی

فتنه دیگر منافقان است

_ _ _ _ _ _ _

رابطه یا مذاکره فتنه استکبار است

دانش آموزِ بیدار، از فتنه گر بیزار است

_ _ _ _ _ _ _

این گفته پیمبراکرم است

فرموده آن نیّراعظّم است

فاتح قله های علم و ایمان

جوان انقلابی مسلمان

بهوش و بیدار بُوَد دانشجو

از غرب بیزار بُوَد دانشجو

_ _ _ _ _ _ _

فتنه گرِ دلداه آمریکا

بشنو ندای این جوانان ما

فرهنگ غرب فرهنگ شیطانی است

فرهنگ ما الهی انسانی است

_ _ _ _ _ _ _

مدرسه و دانشگاه ،جای منافقین نیست

مکتب درس و ایمان ، مأوای خائنین نیست

_ _ _ _ _ _ _

ما آشتی با امریکا نداریم

از ساده اندیشان همه بیزاریم

_ _ _ _ _ _ _

خون حسین ابن علی می جوشد

ملت علیه کفر می خروشد

کافر حربی آمریکاست این زمان

ای مدعی صلح این را بدان

_ _ _ _ _ _ _

تهمت به سالا رشهیدان این است

این افتراء فتنه خائنین است

حوزه های علمیه، جای منافقین نیست

محیط علم و ایمان، مأمن خائنین نیست

_ _ _ _ _ _ _

پی توافق نبود سید و سالار ما

درس مبارزه داد، شاه شهیدان ما

_ _ _ _ _ _ _

حوزه علمیه انقلابی

چون دیده بان باهوش و اقتدار است

از اهل سازش با تو ای امریکا

بریئ بود تا به ابد بیزار است

_ _ _ _ _ _ _

از غزه تا لبنان و تا میانمار

سوریه تا عراق و صنعا،یمن

از پاکستان،منا و افغانستان

گردیده جولانگاه خیل دشمن

_ _ _ _ _ _ _

نسل کشی،تفرقه و جنایت

مرام و آئین تو ای امریکاست

مبارزه ،مقاومت و وحدت

اساس انقلاب و آئین ماست

بحرین در خروش و التهاب است

الگویش این نظام و انقلاب است

_ _ _ _ _ _ _

بیت المقدس گشته جولان کفر

بهوش ای مجاهد مسلمان

تا بَرکنی از بُن نهاد صیهون

بجنگ ای الگوی اهل ایمان

_ _ _ _ _ _ _

خون شهیدان حریم عترت

مدافعین اهلبیت عصمت

چون خون ثاراللهیان می جوشد

علیه استکبار می خروشد

_ _ _ _ _ _ _

ما انتقام خونشان می گیریم

ننگ معامله نمی پذریم

_ _ _ _ _ _ _

امروز روز سیزده آبان است

روز تصرّف دژ شیطان است

امروز روز ملت ایران است

روز مبارزه با استکبار است

_ _ _ _ _ _ _

روزی که روز مرگ بر شیطان است

روز بزرگ سیزده ابان است

این سخن جاوید روح خداست

اُمّ الفساد قرن ما آمریکاست

_ _ _ _ _ _ _

با پیروی از نهضت عاشورا

درهم شکسته قدرت امریکاست

پیام ملت ما توفنده در جهان است

رابطه با امریکا رابطه با شیطان است

_ _ _ _ _ _ _

سیزده آبان همیشه برپاست

یاداور نابودی امریکاست

_ _ _ _ _ _ _

زنده بود بین ما روح خداباوری

اجرای برجام فقط،شرایط رهبری

رژیم آل سعود رژیم کفر و طغیان

وهابی آدمکش دشمن هر مسلمان

_ _ _ _ _ _ _

ملت قهرمان ما پیوسته

هیمنه ی امریکا رو شکسته

_ _ _ _ _ _ _

خامنه ای خمینی دیگر است

ولایتش ولایت حیدر است

_ _ _ _ _ _ _

در سنگر ولایت تسلیم اهل بیتیم

مدافع سرسخت حریم اهل بیتیم

_ _ _ _ _ _ _

ما پیرو حسینیم ذلت نمی پذیریم

چون تندری خروشان بر دشمن حقیریم

_ _ _ _ _ _ _

ذلت خریده هرکس، به کفر راضی شده

خواص بی بصیرت شُریحِ قاضی شده

دفاع از مسلمان، منطق و برهان ماست

رژیم صهیونستی، یزید دوران ماست

 

در پایانِ راهپیمایی، جمعیت عظیم دهها هزارنفری مردم انقلابی قم برای استماع بیانات حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، نمایندگی ولی فقیه در سپاه با شعارهای کوبنده مرگ بر آمریکا وارد حرم شدند.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است