سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ساعت ۱۳:۴۹

4ـ مجموعه دو جلدی «اکسیر اعظم»

(رهیافتی به منظومه فکری رهبر معظم انقلاب درباره وحدت ملی و انسجام اسلامی)

تیزبینی رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی) در پیش‌بینی توطئه ایجاد جنگ مذهبی در جهان اسلامی، زمینه‌ساز اعلام سال پیش به عنوان سال اتحاد ملی – انسجام اسلامی شد. تلاش پژوهشگران دفتر فرهنگی فخرالائمه(علیه‌السلام) در دستیابی به منظومه فکری رهبر معظم انقلاب(ادام الله ظله) و مقایسة دیدگاههای معظم له با موضع دیگر مصلحان و صاحب‌نظران اسلام در موضوع وحدت اسلامی منجر به تهیه مجموعة 2 جلدی «اکسیر اعظم» دربارة «اتحاد ملی» و «انسجام اسلامی» شد که به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیمای جمهوری اسلامی انتشار یافت.

شناخت مبنای واقعی اتحاد و انسجام و تبیین آن به مفهوم «تفاهم و دست کشیدن از برخوردهای متعصبانه و نه کوتاه آمدن از اصول و فروع اعتقادی، تأکید بر مشترکات، در عین وجود اختلافات و اتحاد در برابر دشمن مشترک، برخی عناوین فصل اول است.

ارائة مستنداتِ طرح این بحث، در آیات قرآن و روایات متعدد اهل بیت(علیهم‌السلام)، تعیین حدود و استثنائات وحدت مثل «وحدت با وهابیّت»، تعیین دین اسلام به عنوان موضوع وحدت و نه تعصّبات پوچ قومی و ملی و تأکید بر «قرآن»، «پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و اهل بیت پیامبر(ع)، به عنوان محورهای وحدت در جهان اسلامی از دیگر موضوعات مطرح در فصل‌های بعدی است.

ارائه راهکارهای عملی برای تحقق وحدت در حوزه فرهنگ، سیاست و اقتصاد جهان اسلام، تبیین وظایف مردم، اندیشمندان و متفکرین و مسؤولان کشور و جهان اسلام و بررسی شیوه‌های پیشبرد این اهداف در قالب مظاهر وحدت مثل حج، نماز جمعه، اعیاد و... و شناخت منادیان وحدت در جهان اسلام؛ شخصیت‌های برجسته‌ای چون امام خمینی(قدس سره)، سید جمال‌الدین اسدآبادی، امام موسی صدر، آیت الله بروجردی و... از دیگر مباحث مطرح شده در این کتابند.

شناخت راهکارها و ابزارهای دشمن برای ایجاد تفرقه، بسترهای ایجاد تفرقه در جامعه و جهان اسلام و راههای مبارزه با تفرقه با ارائه نمونه‌ها و مستنداتی از تاریخ رسول اکرم اسلام و ائمه اطهار(علیهم‌السلام) پایان‌بخش این مجموعه ارزشمند است.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است