پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ساعت ۰۰:۳۱

روز نیمه شعبان - همایش شکوه میثاق - در حرم مطهر: «جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ»؛ شکر نعمت ولادت امام زمان(عج)، تلاش برای نابودی باطل است

حجت الاسلام والمسلمین حاج احمد پناهیان؛ در همایش شکوه میثاق که در روز نیمه شعبان، با حضور جوانان و نوجوانان عاشورایی سراسر کشور و با مداحی حاج میثم مطیعی و حاج امیر عباسی در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت معصومه(سلام الله علیها) برگزار شد:
این جمعیت، به نمایندگی از جوانان عاشورایی کشور آمده اند که بگویند: امام زمان! ما آمده ایم یاران آخر الزمانی تو باشیم. ما آمده ایم شکر نعمت آمدنت را بجا بیاوریم. خدا با آمدنت به دنیا به همه عالم این آیه را نشان داد، در آسمانها این آیه را منادی قرائت کرد: «جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ» امام زمان! ما شکر نعمت ولادتت را در اقامه حق میدانیم؛ شکر نعمت ولادتت را در نابودی باطل میدانیم.

امام زمان(عج)؛ وارث مأموریت نیمه تمام رسول الله(ص)

روز نیمة شعبان است. وقتی وجود اقدس رسول اکرم مبعوث شد، خدای متعال او را به اقامة امر حق مأمور کرد: «هُوَ الَّذي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى‏ وَ دينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُون»‏.[1] «حق» و «عدل» دو محور اساسی و بنیادین نهضت عظیم اسلامی است. برای اقامة این حق، وجود اقدس پیامبر اکرم فرمود: «مَا أُوذِيَ نَبِيٌّ مِثْلَ‏ مَا أُوذِيت‏».[2] از صد و بیست و چهار هزار پیغمبر، هیچ پیغمبری مثل من اذیت نشده است. برای اقامة این حق، یک یکِ ائمة هدی (علیهم السلام) مجاهده کردند و به شهادت رسیدند؛ تا نوبت به مقام ولی الله الاعظم رسید و باری به مراتب سنگین تر و زخم و  داغی کاری تر، بر دل امت اسلامی نهاده شد. بحث هجرت، غربت و غیبت حضرتشان و بار عظیمی که هزار و اندی سال است دارند در اوج مجاهدت بی نظیر تحمل میکنند.

تعریف حضرت مهدی از زبان رسول الله؛ منتقم و نابود کننده اهل ظلم و شرک

وقتی به روایات متعدد در ارتباط با خود حضرت صاحب الزمان (ارواحنا فداه) نگاه میکنیم، از خطبة غدیر حضرت رسول اکرم که وجود اقدس امام زمان را در روز غدیر معرفی میکنند: «أَلَا إِنَّ خَاتَمَ الْأَئِمَّةِ مِنَّا الْقَائِمُ الْمَهْدِيُّ أَلَا إِنَّهُ الظَّاهِرُ عَلَى الدِّينِ أَلَا إِنَّهُ الْمُنْتَقِمُ مِنَ الظَّالِمِينَ أَلَا إِنَّهُ فَاتِحُ الْحُصُونِ وَ هَادِمُهَا أَلَا إِنَّهُ قَاتِلُ كُلِّ قَبِيلَةٍ مِنْ أَهْلِ الشِّرْكِ أَلَا إِنَّهُ مُدْرِكٌ بِكُلِّ ثَارٍ لِأَوْلِيَاءِ اللَّهِ أَلَا إِنَّهُ النَّاصِرُ لِدِينِ اللَّه‏».[3] اینها خطبة پیغمبر اکرم در روز غدیر است. اگر اکثر انهایی که دور رسول خدا به فرمودة خوشان اهل نفاق هستند، ظاهرا حاکمیت و ولایت امیرالمؤمنین را پس از رسول اکرم پذیرفتند، امر قطعی تحقق قطعی را پیغمبر اکرم با وجود مقدس امام زمان در همان سال حجة الوداع، قبل از شهادتشان عنوان می کنند:

کسی که از ما قیام می کند خاتم انبیاست. از ما است کسی که ظهور می دهد دین را بر همه ادیان از ما است. کسی که انتقام میگیرد انتقامی بس هولناک انتقام از ظلم تمام تاریخ از ما است. کسی که فاتح حصون است. دژها را فتح میکند. البته بعد از فتح، دژهای دشمنان و مستکبران زمان، کسانی که سد راه دین خدا هستند را منهدم میکند. یعنی قدرت آنها را از بین میبرد. کسی که فتح کنندة کل قبایل شرک است.

معلوم است که در زمان امام زمان، در زمان حضرت حجت، دستجات مختلف، گروههای مختلف، نحله های مختلف، جریان های متعدد استکبار در حال تلاش هستند. قدرت پخشِ در جهان است. الان شما می بینید یهود معاند، صهیونیسم، استکبار معاند ـ که استکبار اساسا معاند است ـ آمریکا، اروپایی که هر از چند گاهی علناً و عیناً وارد میشود به مبارزه با دین؛ اهانت به پیامبر اکرم زمانی از آن نمی گذرد؛ اهانت به قرآن کریم، اهانت به مقدسات، به حرم های ائمه هدی (علیهم السلام)، به مشاهد شریفه، جسارت و اهانت و تخریب مساجد، حسینیه ها، اماکن مقدسه و... مهدی ما چنین کسی است که تمامی قبایل شرک را مغلوب می کند.

کسی می تواند یار امام زمان باشد که قبل از قیام انقلابی باشد!

دوستان جوان من، پیغمبر اکرم فرمود: «طُوبَى لِمَنْ أَدْرَكَ قَائِمَ أَهْلِ بَيْتِي»،[4] پرسیدند چه کسانی هستند که قیام قائم شما را درک میکنند؟ فرمودند: «وَ هُوَ مُقْتَدٍ بِهِ‏ قَبْلَ‏ قِيَامِه‏».[5] آنها کسانی هستند که به مهدی من اقتدا می کنند قبل از اینکه مهدی من بیاید. خیلی ها منتظرند امام زمان بیاید، بعد انقلابی بشوند. خیلی ها منتظرند امام زمان بیاید، بعد مبارز بشوند. خیلی ها منتظرند امام زمان بیاید، بعد لبیک بگویند به ندای اسلام. خیلی ها منتظرند امام زمان بیاید، بعد استکبارستیز و کفرستیز بشوند؛ به اینها بگویید شما درک نمی کنید مهدی فاطمه را! پیغمبر اکرم فرمود کسانی صبح فرج را درک میکنند و به وجود مقدس امام زمان ملحق می شوند که قبل از اینکه مهدی بیاید، آنچه که او انجام میدهد را قبل از آمدن مهدی انجام بدهد.

نقش امام خمینی(ره) در فرج امام زمان(عج)

از روز اول وقتی امام پرچم را بلند کرد در سال 1323 وقتی آن اعلامیه را نوشت، اولین آیه را که تصریح کرد نوشت. «قُلْ إِنَّما أَعِظُكُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنى‏ وَ فُرادى‏»[6] در اول و ابتدای نامه اش به این آیه اشاره کرد. خدا فرموده اگر یک موعظه بس است برای شما، آن این است که قیام کنید لله. به فرموده موسی بن جعفر: «رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ يَدْعُو النَّاسَ إِلَى الْحَقِّ».[7] مردی از اهل قم قیام می کند. امشب شب رحلت جانگداز روح بلند روح الله است. او در تصریح و تعجیل فرج نقش کلید داشت. او در بین علمای مبارز و مجاهد شیعه در طول تاریخ، کاری برجسته و ماندگار و جاودان انجام داد. یاد و خاطره امام با امر فرجِ امام زمان گره خورده است. او مردم را دعوت به قیام برای حق کرد. همان حقی که امام زمان مامور به اقامه اش است.

امروز وقتی امام زمان به دنیا آمد روز بازویش حک شده بود: «وَ قُلْ جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ إِنَّ الْباطِلَ كانَ زَهُوقا».[8] حضرت امام تنها بود؛ از قم تا نجف؛ از نجف تا پاریس؛ دوباره تا تهران؛ تا ایران، تا جهان. تمام فریادش اقامة امر حق بود. حضرت امام کسی بود که به تمام معنا اقتدا کرد به امام زمان در این امر. فرمود: «انقلاب مردم ایران نقطة شروع انقلاب جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت ارواحنا فداه است.» این کلام امام است؛ وقتی 22 بهمن این انقلاب پیروز شد، امام فرمود: «بیست و دو بهمن سرآغاز حکومت الله بر سراسر جهان است.» همه می دانند حکومت الله بر سراسر جهان، یعنی بقیه الله الاعظم. این حرکت را باید ادامه داد، همان گونه که انصار رسول اکرم بعد رسول خدا پای رکاب امیرالمومنین نهضت رسول خدا را برای اقامه حق ادامه دادند؛ همان گونه که امیرالمومنین ادامه داد، همان گونه که امام حسن و امام حسین ادامه دادند. امام حسین در کربلا فرمود: «أسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِي وَ أبِي عَلِي بنِ أبِي طَالِب».[9]

راه امام خمینی، همان هدف رسول الله(ص) است؛ محو نظام سلطه در عالم

امام زنده است! چرا زنده است؟ چون راه امام، مُرّ قاعده نبوت است؛ حقیقت بعثت است. نهضت روح الله جاودانه و روز به روز در گسترش و توسعه است؛ چون خدا فرموده است: «وَ لَيَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُه‏»؛[10] کسی که مرا کمک کند، من او را کمک می کنم. ما انقلابی که کردیم، برای محو نظام سلطه در عالم بود. محو نظام سلطه و استکبار در عالم برای چه؟ برای اینکه زمینه آماده بشود. حکومت حقه برقرار بشود؛ حکومت ولی عصر برقرار بشود.

این که شحنگان پیر در گوشه و کنار، چه داخل و چه خارج، هنوز از اهانت و توهین و حمله به امام دست بر نمی دارند، برای این است. آمریکایی ها خیلی صریح گفتند ما با ایرانیت و ایرانی بودن او کاری نداریم، ما با اسلامی که پرچم آن را ایران بلند کرده کار داریم. نه حتی با اسلام کشورهای دیگر نیز کار نداریم! اسلامی که شما پرچمش بلند کردید چه اسلامی است؟ خود آمریکایی ها گفتند اسلامِ علی، اسلام علی بن ابی طالب چه اسلامی است؟ «الشَّرِيعَةُ سُلْطَانٌ تَجِبُ لَهُ الطَّاعَةُ وَ الطَّاعَةُ سِيَاسَة»[11] باید تمام عالم تحت سیاست حکومت اسلامی اداره بشود.

اینکه مقام معظم رهبری فرمود و الان شعار شما رزمندگان نوجوان و جوان هیئات رزمندگان اسلام که به دنبال آن جبهه عظیم اولیای خدا، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس پرچم های آنها را به دست گرفته اید، آرمانهای آنها را در سینه حک کرده اید؛ «ما داعیه محو نظام سلطه را داریم»، این حقیقتِ قیام و انقلاب رسول اکرم است. «أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى‏ وَ دينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُون». امیرالمومنین به امام حسین فرمود: «التَّاسِعُ مِنْ وُلْدِكَ يَا حُسَيْنُ هُوَ الْقَائِمُ بِالْحَقِّ الْمُظْهِرُ لِلدِّينِ الْبَاسِطُ لِلْعَدْلِ»[12] حسین من! نهمین فرزند تو قیام میکند برای اقامه حق. امیرالمومنین بشارتش را داد.

حرکت مذبوحانه آمریکا در ایجاد داعش؛ در برابر وعده قطعی خدا

این امر قطعی است؛ اگرچه چند صباحی دشمنان دست به دست هم بدهند، هم یهود و هم مشرکین و هم معاندین منافق، زحمت برای جبهه اسلام درست کنند، مثل همین الان که نبرد ظالمانه و نابرابر در سوریه تحمیل کردند، نسل کشی و کودک کشی که در یمن، در صعده، در صنعا، در قطیف، در عراق جبهه جهانی را ایجاد کردند به اسم داعش، اما به عقبه تمام اروپا و امریکا. وزیر خارجه وقت امریکا قبل از بروز و ظهور داعش گفت: من مامور شدم از طرف رئیس جمهور امریکا، 112 کشور را شخصاً سفر کردم و از آنها بیعت گرفتم، هماهنگی ها لازم را انجام دادم که وقتی داعش اعلام موجودیت کرد، شما آن را به رسمیت بشناسید.

حالا آن اجماع جهانی وقتی صد در صد صورت نگرفت، امریکا مجور میشود به صورت مذبوحانه خودش به میدان بیاید. خودش در عراق مهمات بدهد، در سوریه همچنین خودش به میدان بیاید، خودش مخالفین را کمک کند، صهیونیست اسرائیل خودش شخصاً به میدان بیاید، مجروحین داعش در بیمارستانهای اسرائیل درمان بشوند چرا؟ چون دشمنان شما به قطعیت این خبر خدا مطمئن هستند. آنها میدانند این انقلاب اسلامی که شکل گرفته، اول در ایران اسلامی و بعداً در سراسر دنیا به عنوان بیداری اسلامی، میدانند این کار بشر نیست. این دست قدرتی از غیب همراه دارد. احساس خطر جدی کردند. اگر احساس خطر جدی نکرده بودند، تمام امکانات خوشان را بسیح نمی کردند. آنها میدانند در آینده ای نه چندان دور ـ از جهت زمانی عرض نمی کنم که کسی تصور کند که وقتی قرار دادیم از جهت زمانی یک سال و دوسال نه ـ آینده ای نه چندان دور: «وَ نَراهُ قَريباً»[13] دیگران آن را دور میدانند، اما ما آن را نزدیک میبینیم. در آینده ای نه چندان دور میدانند که با قدرتی مقابل خواهند شد که خدای متعال فرمود: «وَ يُحْيِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها»[14] او وقتی دین حق را اقامه کند، زمین را احیا میکند. امام کاظم علیه السلام فرمود اینکه زمین را احیا میکند «وَ يُحْيِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها» نه یعنی با قطره باران زمین را احیا کند و گیاه بروید، فرمود نه! وقتی حق اقامه بشود، زمین آباد میشود. وقتی عدل مستقر بشود، زمین احیا میشود.[15]

در جریان هسته ای، دارند جبهه حق را محک می زنند

در جریان مذاکرات هسته ای چرا استکبار دشمن دیرین و قسم خورده دین اصرار دارد که شما ناحق را بپذیرید؟ موضوع هسته ای برای دشمن موضوع مهمی نیست؛ آنها زرّادخانه هسته ای شان  خیلی مجهزتر است. شرایط ما هم تا برسیم به آن قلة فناوری هسته ای فاصله زیادی هنوز داریم. پس این موضوع هسته ای که به دست دشمن افتاده، بهانه جویی های او را  دنبال دارد، فتنه انگیزیهای او را دنبال دارد، عهدشکنی ها و زیاده خواهی ها و دروغ ها و حیله هایش را به دنبال دارد، برای چیست؟ او دارد جبهه حق را محک میزند. اگر شما از حق عدول کردید، اگر شما از عدل عدول کردید، او خیالش راحت میشود؛ او نفس میکشید. می گوید من حالا فرصت دارم حکومت کنم. اما اگر شما در همین موضوع خرد هسته ای ـ که نسبت به تمامیت موضوع حاکمیت اسلام یه موضوع خرد محسوب میشود ـ اگر شما منفعل شدید، اگر شما کوتاه آمدید، اگر شما پذیرفتید زیاده خواهی هایش را، آن وقت خیالش راحت میشود، زمان میگیرد.

چه کسانی در قیامت با اهل بیت(ع) هستند؟

موسی بن جعفر ـ پدر بزرگوار همین بانوی مجاهده ای که در کنار مضجع شریفشان هستیم ـ فرمود: «طُوبَى‏ لِشِيعَتِنَا الْمُتَمَسِّكِينَ‏ بِحَبْلِنَا فِي‏ غَيْبَةِ قَائِمِنَا الثَّابِتِينَ عَلَى مُوَالاتِنَا وَ الْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِنَا»؛[16] خوش به حال شیعیان ما در دوران غیبت، اگر بر امری که دارند ثابت قدم باشند؛ اگر بر عزمی که دارند ثابت قدم باشند؛ اگر بر برائت از دشمنان ما ثابت قدم باشند. بعد فرمود: «أُولَئِكَ مِنَّا وَ نَحْنُ مِنْهُمْ» اینها ازما هستند، ما از اینها هسیتم. «قَدْ رَضُوا بِنَا أَئِمَّةً وَ رَضِينَا بِهِمْ شِيعَةً» ما اینها را به عنوان شیعه قبول داریم و اینها ما را به عنوان امام قبول دارند و راضی اند. بعد فرمود: «فَطُوبَى لَهُمْ ثُمَّ طُوبَى لَهُمْ وَ هُمْ وَ اللَّهِ مَعَنَا فِي دَرَجَاتِنَا يَوْمَ الْقِيَامَةِ»[17] والله اینها در روز قیامت در درجه ما هستند. اگر استقامت کردیم در این فریاد حقی که روح الله سال 1320 بلند کرد؛ بعد با خون شهدای نیمه خرداد در همین کوچه خیابانهای قم، در همین کوچه آبشار قم، در هیمن خیابان ارم قم، در همین میدان شهدای قم، در همین حرم مطهر و فیضیه قم، در ورامین، با خون شهدای نیمه خرداد این حقیقت ثبیت شد؛ بعد در طول هشت سال دفاع مقدس با دویست هزار کشته پایه هایش مستحکم شد؛ اگر در این آرمان ما استقامت کردیم، شیعه هستیم ولا غیر! اگر در این آرمان استقامت کردیم، فرمود: «وَ اللَّهِ مَعَنَا فِي دَرَجَاتِنَا يَوْمَ الْقِيَامَةِ» اینها با ما هستند در در جه ما روز قیامت.

استقامت و صبر؛ بزرگترین درس زندگی امام زمان(عج)

امام باقر (علیه السلام) فرمود: «كَأَنِّي بِقَوْمٍ قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِقِ يَطْلُبُونَ‏ الْحَقَ‏»[18] وعدة امتی که طلب حق کند و به او ندهند، دوباره مبارزه کند بعد به او ندهند، بعد که از قدرتش بترسند و بخواهند حق را به او بدهند و او نپذیرد تا حق را فراگیر کند، تمام این وعده ها حاکی از این معنای استقامت در مبارزه است.

شاید برای ما بلندترین درس زندگی امام زمان، استقامت امام زمان است؛ صبر امام زمان است. الان  هزار و اندی سال است که این مرد، این ولی خدا، این حجت خدا، صبر کرده. من نمی توانم بگویم مسلمانم، ولی اقتدا نکنم به امامم در صبر؛ در صدق. قرآن فرمود: «كُونُوا مَعَ الصَّادِقينَ»[19] تو باید با صادقین همراه باشی. امام صادق فرمود: منظور خدا از صادقین ما اهل بیت هستیم. صدق هم نه منظور راستگویی باشد؛ صدق یعنی کسی که استقامت بورزد در مبارزه با طاغوت. امام صادق فرمود: خدا برای این فرموده با ائمه ما همراه باشید، چون ما از مبارزه با جبهه کفر دست بر نمی داریم؛ ما تمام هستی خود را فدا می کنیم تا حکومت حقه را در دنیا مستقر کنیم.

تجدید عهد جوانان و نوجوانان عاشورایی با همه اهل بیت(ع) در عشّ آل محمد(ص)

جوانان و نوجوانان عاشورایی! زوار و مجاورین حرم کریمه اهل بیت! که نه، فرمود آنچه که از ناحیه مضجع صدیقه کبری فاطمه زهرا (سلام الله علیها) بناست به شیعیان ما برسد، از این ناحیه است؛ از قم است. امروز نوجوانان و جوانان عاشورایی آمده اند تجدید عهد کنند. تجدید عهد کنند با همه اهل بیت. قم را فرموده اند عشّ آل محمد؛ اینجا خانه ال الله است. امام صادق فرمود: حرم خدا مکه، حرم پیامبر مدینه، حرم امیرالمومنین نجف، «وَ لَنَا حَرَماً وَ هُوَ قُمُ».[20] بعد از امیرالمومنین، از صدیقه کبری تا امام عصر که حیّ و حاضر هستند، حرمشان قم است. در این گرما طی مسافتی طولانی ما آمدیدم که با امام زمان که نه، با همه ائمه بیعت کنیم. ما راه روح الله را در این 36 سال راه ائمه دیدیم؛ بلکه از سال 1320 تا کنون در این پنجاه شصت سال مبارزه، همان مُرّ راه پیغمبر اکرم و امیرالمومنین و راه حقّی که همه بشر منتظرش است.

تجدید میثاق با امام زمان و نایب امام زمان

آمدیم تجدید میثاق کنیم اولاً با ولی الله الاعظم امام زمان. اولا آمده ایم با امام زمان و اهل بیت هدی بیعت کنیم و بعد انشاالله در یک عزیمتی مقدس، فردا محضر روح الله برسیم و تجدید میثاق کنیم با امام. این نائب بر حق امام زمان در آخر الزمان و وصی و وارث خلفش امام مسلمین، امید دل همه مستضفعان عالم، اعم از مسلمان و غیر مسلمان؛ یعنی امام خامنه ای. برویم بیانات حضرتشان را با همه وجود خود در همه رگ و پی و جان خود هضم کنیم و جامه عمل بپوشانیم.

آمادگی جوانان عاشورایی برای مبارزه در هر نقطه از عالم، به فرمان رهبر

این اجتماع جوانان و نوجوانان عاشورایی معنای دیگری هم دارد. امروز جبهه اسلام جبهه غریبی است. در تزویر و فتنه استکبار، دارد این همه جنایت میشود، نسل کشی می شود، دست ما باز نیست، نمی توانیم مستقیم در این جبهه حضور پیدا کنیم،

اما میتوانیم اعلام آمادگی کنیم. نوجوانان و جوانان عاشورایی که نمردند. نماینده جوانان و نوجوانان فهیم و بصیر ایران اسلامی هستند، آمده اند اعلان آمادگی کنند که اماما! در هر نقطه ای از عالم، در مصر، در تونس، در لیبی، در شاخ آفریقا، در صعده، صنعا و... در هر نقطه ای که شما امر بفرمایید، با تمام وجود برای محو نظام سلطه در عالم و نجات مستضعفین آماده ایم.

آماده انتقام خون شهدا و بخصوص شهدای مدافع حرم

این اجتماع پیام دیگری هم دارد. قم در این چند ماه اخیر، پیکر مطهر قریب هفتاد شهید از بلاد مسلمین، از سوریه، از عراق، از عزیزان مبارز و جوانان الهی و انقلابی و ولایی ما از افغانستان و پاکستان و رزمندگانی از سایر بلاد را تشیع کرده  که مشهورند به شهدای مدافع حرم. مقام معظم رهبری فرمودند اگر اینها نبودند، حرمی باقی نمانده بود؛ چون اینها قصد داشتند و دارند تمام حرمها را نابود کنند.

پیام دیگری هم دارد این اجتماع ما. ما با ایمان و با اعتقاد و باور و یقین به راهمان که اقامه حق است در عالم و نابودی باطل است در عالم، منتظر و مترصّد ایستاده ایم که به دستور رهبر، انتقام تمام این خونهای به ناحق ریخته را از امریکا و ایادی او بگیریم.

جوانان مسلم بن عقیل امدند به امام حسین عرض کردند: یاین رسول الله! پدر ما به شهادت رسیده، نماینده و سفیر شما، کوفیان خیانت کردند، شما برگردید. عاشورا درس استقامت می دهد نه درس معامله با کفر! نه درس مذاکره از سر عجز! عاشوراست! اباعبدالله الحسین به جوانان مسلم فرمود: «مَا تَرَوْنَ‏»[21] در من چه می بینید؟ بعد از کشته شدن مسلم برگردم؟ گفتند: آقا جان! ما انتقام می گیریم، شما امام مائید، شما بر گردید. فرمود نه. همان موقع رفتند با اصحابی که از مکه با حضرت همراه شده بودند صحبت کردند، فرمودند مسلم کشته شد، هر که میخواهد بماند، هر که میخواهد برود. نوشته اند همه کسانی که از مکه با امام حسین همراه شده بودند ـ که چند هزار نفر بودند ـ امام حسین را تنها گذاشتند. فقط کسانی با امام حسین ماندند که از مدینه با حضرت حرکت کرده بودند. ما عاشورایی هستیم! ما از عاشورا درس عزت و قدرت آموختیم که اگر تنها هم باشیم، ناتوان هم باشیم، مقاومت کنیم. الان قدرت اول دنیا، قدرت اول سیاسی دنیا، قدرت شماست. قدرت انقلاب اسلامی است. نفوذ پیام و ندا و مکتب روح الله در دنیا دشمن را به استیصال رسانده است. چرا آمده در مرزهای شما تمام توانش را گذاشته است؟ حتی اگه سر میز مذاکره مینشیند، رسما جان کری وزیر امور خارجه آمریکا میگوید من برای حفظ امنیت اسرائیل دارم مذاکره میکنیم. یعنی هیچ منفعتی این بیچاره برای خودش دنبال نمی کند؛ چون خودی ندارد، پاک باخته در اختیار قدرت صهیون یهودِ است. «أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذينَ آمَنُوا الْيَهُود»[22] امریکا برای خودش چیزی ندارد، سگ قلاده به گردنی است که روز به روز عجز و حقارتش بیشتر میشود. چه انتظاری دارند؟ ما در برابر خواسته های غیر منطقی او سر خم کنیم؟ بپذیریم؟! از همین جا حرم ال الله، حرم ائمه هدی، به همه عزیزانمان، همه مسؤولین مان، به همه عرض میکنیم، این فریاد جوانان و نوجوانان بیدار مومن و انقلابیِ مبارز ایران است: مطلقا از خواسته های به حقّ این امت و امامِ این امت در برابر زیاده خواهی های جبهه کفر و دشمن ـ که مقام معظم رهبری تصریح کرد آنکه طرف پای میز مذاکره نشسته دشمن است ـ کوتاه نیایند؛ در این صورت است که حمایت و پشتیبانی عظیم ایمانی این ملت را از دست نخواهند داد.

خصوصیت جوانان آخرالزمانی ایران در قرآن

اما اگر گوشه ای انفعال در برابر دشمن نشان بدهند، خدای ناکرده در این ماه های آخر اگر تحت تاثیر فتنه انگیزی ها، یاوه ها، دروغ ها، هجمه های روانی دشمن قرار بگیرند ـ که باور نداریم ـ این امت مطلقا آنها را نخواهد بخشید. امام زمان ارواحنا فداه منتظر چنین یارانی است: «مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَ يُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكافِرينَ يُجاهِدُونَ في‏ سَبيلِ اللَّهِ وَ لا يَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ ذلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتيهِ مَنْ يَشاء»[23] این آیه 54 سوره مائده وقتی تلاوت شد، پیغمبر اکرم دست گذاشت روی زانوهای سلمان فرمود: این جوانان، جوانان همشهری های سلمان هستند، اینها ابناء فارسند.

شکر نعمت ولادت امام زمان(عج)، تلاش برای نابودی باطل است

این جمعیت، به نمایندگی از جوانان عاشورایی کشور آمده اند که بگویند: امام زمان! ما آمده ایم یاران آخر الزمانی تو باشیم. ما آمده ایم شکر نعمت آمدنت را بجا بیاوریم. خدا با آمدنت به دنیا به همه عالم این آیه را نشان داد، در آسمانها این آیه را منادی قرائت کرد: «جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ» امام زمان! ما شکر نعمت ولادتت را در اقامه حق میدانیم؛ شکر نعمت ولادتت را در نابودی باطل میدانیم.

حجت بن الحسن! یا ابانا! ای پدر ما! ای بزرگ ما! ای ولی و مقتدای ما! آن دستی که بناست در ظهورت بر سر شیعیان بکشی، امروز بر سر ما بکش تا به برکت دست مبارکتت معالم ما، معارف ما بیشتر بشود؛ بصیرت ما، عمق نگاه دینی ما، بیشتر و ژرف تر بشود؛ توفیق خدمت پیدا بکنیم و انشاء الله همان نسلی باشیم که خدا از این ایران وعده داده: «بَعَثْنا عَلَيْكُمْ عِباداً لَنا أُولي‏ بَأْسٍ شَديدٍ»[24] جوانان ایرانی خواهند آمد، یک یک دشمنان اهل بیت را به درک واصل خواهند کرد.

امام زمان! برای ما امروز دعا کن جزء لشکری باشیم که خدا فرمود: «فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغالِبُونَ».[25]


[1] . صف، آیة 9.

[2] . کشف الغمه ج2، ص537.

[3] . احتجاج طبرسی، ج1، صص 63-64.

[4] . کمال الدین و تمام النعمه، ج1، ص287.

[5] . همان.

[6] . سبأ، آیة46.

[7] . بحارالانوار، ج57، ص216.

[8] . اسراء، آیة 81.

[9] . تاریخ الغیبه ج4، ص617.

[10] . حج، آیة 40.

[11] . بحارالانوار، ج75، ص83.

[12] . همان، ج51، ص110.

[13] . إِنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعيداً وَ نَراهُ قَريباً، معارج، آیات 6و7.

[14] . روم، آیة 19.

[15] . عَنْ أَبِي إِبْرَاهِيمَ ع‏ فِي‏قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَ‏ يُحْيِ الْأَرْضَ‏ بَعْدَ مَوْتِها قَالَ لَيْسَ يُحْيِيهَا بِالْقَطْرِ وَ لَكِنْ يَبْعَثُ اللَّهُ رِجَالًا فَيُحْيُونَ الْعَدْلَ فَتُحْيَا الْأَرْضُ لِإِحْيَاءِ الْعَدْلِ وَ لَإِقَامَةُ الْحَدِّ لِلَّهِ أَنْفَعُ فِي الْأَرْضِ مِنَ الْقَطْرِ أَرْبَعِينَ صَبَاحاً. (اصول کافی، ج7، ص174).

[16] . کمال الدین و تمام النعمه، ج2، 361.

[17] . طُوبَى‏ لِشِيعَتِنَا الْمُتَمَسِّكِينَ‏ بِحَبْلِنَا فِي‏ غَيْبَةِ قَائِمِنَا الثَّابِتِينَ عَلَى مُوَالاتِنَا وَ الْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِنَا أُولَئِكَ مِنَّا وَ نَحْنُ مِنْهُمْ قَدْ رَضُوا بِنَا أَئِمَّةً وَ رَضِينَا بِهِمْ شِيعَةً فَطُوبَى لَهُمْ ثُمَّ طُوبَى لَهُمْ وَ هُمْ وَ اللَّهِ مَعَنَا فِي دَرَجَاتِنَا يَوْمَ الْقِيَامَةِ. (کمال الدین و تمام النعمه، ج2، 361).

[18] . كَأَنِّي بِقَوْمٍ قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِقِ يَطْلُبُونَ‏ الْحَقَ‏ فَلَا يُعْطَوْنَهُ ثُمَّ يَطْلُبُونَهُ فَلَا يُعْطَوْنَهُ فَإِذَا رَأَوْا ذَلِكَ وَضَعُوا سُيُوفَهُمْ عَلَى عَوَاتِقِهِمْ فَيُعْطَوْنَ مَا سَأَلُوهُ فَلَا يَقْبَلُونَهُ حَتَّى يَقُومُوا وَ لَا يَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُمْ قَتْلَاهُمْ شُهَدَاءُ أَمَا إِنِّي لَوْ أَدْرَكْتُ ذَلِكَ لَاسْتَبْقَيْتُ نَفْسِي لِصَاحِبِ هَذَا الْأَمْرِ. (الغیبة للنعمانی).

[19] . توبه، آیة 119.

[20] . إِنَّ لِلَّهِ حَرَماً وَ هُوَ مَكَّةُ وَ لِرَسُولِهِ حَرَماً وَ هُوَ الْمَدِينَةُ وَ لِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ حَرَماً وَ هُوَ الْكُوفَةُ، بحارالانوار، ج48، ص317.

[21] . الارشاد شیخ مفید، ج2، ص75.

[22] . مائده، آیة 82.

[23] . مائده، آیة 54.

[24] . اسراء، آیة 5.

[25] . مائده، آیة 56.

پیوندهای مرتبط

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است