چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ساعت ۲۲:۲۰

شام ولادت امام حسین(ع) - اول خرداد 94: اعتماد کنندگان به استکبار، قتله امام حسین(ع) اند

حجت الاسلام والمسلمین حاج احمد پناهیان:
آنهایی امام حسین (علیه‌السلام) را کشتند که به کفر اعتماد کردند. کافر نبودند، به کفر اعتماد کردند. نه به بهانه هسته‌ای و نه به هیچ بهانه دیگری، نباید فضایی ایجاد شود که که باب اعتماد به جبهه کفر باز شود. چون اگر این اتفاق بیافتد، ما می‌شویم قاتل سیدالشهدا (علیه‌السلام)! ویژگی قاتلین سیدالشهدا (علیه‌السلام) این بود که به کفر اعتماد کردند.
شام ولادت امام حسین(ع) - هیئت محبین اهل بیت (علیهم السلام) -اول خرداد 94 - قم - خیابان ساحلی - بین کوچه 13 و 15

امام حسین (علیه‌السلام) و نهضتی جهانی

امام حسین (علیه‌السلام) بر گردن همه ما حق عظیمی دارد. البته که ائمه هدی (علیهم‌السلام) «کلهم نور الواحد» اند و همه ایشان بر گردن ما حق دارند. تمام هستی مدیون ذوات مقدس ائمه هدی (علیهم‌السلام) است. الحمدلله که مردم جامعه ما، تا حدّ خیلی زیادی، به بخش‌هایی از این حق پی بردند و اگر ملت ما در تمام برهه‌های حساس تاریخ خود به این حق عظیم واقف نبود، امروز ما به این برکات دسترسی پیدا نمی‌کردیم. لکن امام صادق (علیه‌السلام) چند توصیه به کسانی که در مجالس آل الله گرد هم می‌ایند داشته‌اند. حضرت فرمود: « تزاوروا و تلاقوا و تذاکروا امرنا و احیوه»[1] «دور هم جمع شوید، به دیدار همدیگر بروید و امر ما را یادآوری و احیا کنید».

الحمدلله درس‌هایی که ما از مکتب امام حسین (علیه‌السلام) آموختیم، در بخشی از ابعاد زندگی‌مان - فردی و اجتماعی- پیاده شد و انقلاب اسلامی در همین جهت شکل گرفت و جنگ نیز در همین راستا اداره شد. لکن الآن در برهه‌ای قرار داریم که باید این درس‌ها را عالم‌گیر کنیم. باید گام را فراتر از مرزها بگذاریم و این درس‌ها و آموزه‌ها را به عالم بیاموزیم. انقلاب‌های عربی و بیداری‌اسلامی شکل گرفته‌است. پرچم امام حسین (علیه‌السلام) از همین قطیفی که امروز مسجد امام را در آن منفجر کردند و چهل نفر را به شهادت رساندند گرفته تا صنعا، صعده، بحرین و حتی مصر و تونس برافراشته‌شده‌است. مصری‌ها ارادت ویژه‌ای به سیدالشهداء (علیه‌السلام) دارند. زوج‌های اهل تسنن مصری، در شب ازدواج خود، به مسجد «رأس‌الحسین»- واقع در میدان تحریر قاهره- ادای احترام می‌کنند. مسجدی که می‌گویند روزی رأس مطهر اباعبدالله‌الحسین (علیه‌السلام) از اینجا عبور کرده‌است. دور این مسجد می‌گردند تا زندگی‌شان یک زندگی حسینی شود. و یا در «غزه» که پرچم‌های «یا حسین» و «یا زهرا» بر سردر خانه‌هاشان نصب است. بنده خودم از یک عزیز جانباز اهل غزه شنیدم که می‌گفت: دلیل این‌که ما نام فرزندانمان را «حسین» می‌گذاریم، فقط به خاطر علاقه به امام حسین (علیه‌السلام) نیست. بلکه می‌خواهیم مثل امام حسین(علیه‌السلام) تربیت شود و مثل امام حسین (علیه‌السلام) با کفار و استکبار زمان بجنگند. می‌خواهیم فرزندمان حسینی زندگی کند».

جبهه حق و جبهه باطل و تعارضی آشتی ناپذیر

الحمدلله این پرچم در کشورهایی که انقلاب کرده‌اند بلند شده‌است و امروز این حقیقت را به وضوح می‌بینیم. اما لازم ‌است به نکته‌ای دقت کنیم. نکته‌ای که هر‌چه به دوران فرج نزدیکتر می‌شویم، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. آن‌ نکته چیست؟! طبق این اخباری که ما شنیدیم، خداوند متعال در دوران ظهور امام عصر (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) آیه شریفه «وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا»[2] را در زمین و آسمان به گوش همه می‌رساند. توجه به این نکته که جبهه حق و جبهه باطل در یک تعارض آشتی ناپذیری قرار دارند، هنگامی‌که امام عصر (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) می‌آید، گویا همه منتظر هستند نابودی باطل و تحقق این آیه را به چشم ببینند. این آیه در مرحله اول به قلب میارک رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) نازل شد، در هنگام ولادت حضرت حجت (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) نیز این آیه بر بازوی حضرت‌شان به خط نورانی نوشته بود. نکته در تبیین مرز بین جبهه حق و جبهه باطل است. امام حسین (علیه‌السلام) کاری کرد که تمام مردم درگیر این موضوع شوند. امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) و ائمه دیگر (علیهم‌السلام) نیز همین کار را کردند، لکن به‌خاطر اوج غربت حضرات، پیام ایشان به همه نرسید. هیچ‌کدام امکان این را پیدا نکردند مثل امام حسین (علیه‌السلام) به میدان بیایند و با تقدیم جان مطهر خودشان این فریاد را به همه برسانند. فریادی که باعث شده است که ما امروز، پس از 1400 سال، است به راحتی واقعه کربلا را درک کنیم. اغلب ائمه اطهار (علیهم‌السلام) از مرکز یعنی مدینه منوره و مکه مکرمه دور بودند. در بغداد یا سامراء بودند، یا اگر هم در مدینه بودند محدود و محصور بودند.

پیغمبر آخرالزمان، «پیغمبر مصلح» است، نه «پیغمبر صلح»!

حال عده‌ای از ما هستند که می‌گویند «باید با جبهه استکبار کنار آمد! باید صلح کرد!» در اوج جنگ، مدام کلمه «صلح» را تکرار می‌کنند. می‌بینند که خنجر کفر در گلوی اسلام، یعنی یمن، مصر، تونس، لیبی، بحرین، قطیف، عراق و سوریه، گیر کرده‌است. اینجا کسی دم از صلح می‌زند؟! خیلی عجیب است. ما می‌خواهیم خودمان را به چه کسی ثابت کنیم؟! پیغمبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) فرمود: « بُعِثتُ بالجِهادِ و لَم اُبعَثْ بالزَّرّاعِ»[3] اصلاً اسلام دین مبارزه است! حضرت فرمود: «من برای مبارزه و جهاد با جبهه کفر مبعوث شدم».

در روایات پیغمبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) را بررسی کنید و ببینید چقدر پیغمبر فریاد صلح زده‌است. تنها در یک مورد، آن هم با دستور مستقیم خداوند متعال، صلح کردند. در «تحت شجره» یاران پیغمبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) با او بیعت کردند و هم‌قسم شدند که با مشرکین مکه بجنگند. لکن خداوند متعال فرمود دست نگه‌دارید! در حقیقت خداوند متعال، تنها در در یک مرحله، آن هم در مکه مکرمه، پیغمبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) و یاران‌اش را آرام کرد. می‌گویند: «آقا! اسلام دین صلح است!» چه کسی گفته است که اسلام دین صلح است؟! آیا می‌دانید اسلام در چه برهه‌ای پدیدار شد؟ اسلام وقتی پدیدار شد که همه سرزمین‌ها، همه مردم و بندگان خدا تحت یوغ جاهلیتِ کور و ستم‌سوزی بودند. اسلام آمد تا نجات‌بخش باشد. تمام انبیاء گذشته می‌گفتند پیغمبر آخرالزمان، «پیغمبر مصلح» است، نه «پیغمبر صلح»!

امام حسین (علیهالسلام) و اصلاح امت جد بزرگوارش

امام حسین (علیه‌السلام) با حرکت‌اش رسالت پیغمبر را تثبیت کرد. فرمود: «أسيرَ بسيرة جَدّي و أبي علي بن ابي طالب»[4] چه کسی می‌تواند بگوید که امام حسین (علیه‌السلام) مرد صلح است؟! فرمود: «و إنّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الإصلاحِ في أمّةِ جَدّي(ص)»[5] امام حسین (علیه‌السلام) می‌فرماید: «من مرد اصلاح هستم». «إنّما» از ادات «حصر» است یعنی به غیر از اصلاح هر نسبت دیگری به من بدهند، دروغ است. امام حسین (علیه‌السلام) کربلا را برای صلح ایجاد کرد! آیا می‌شود؟!

مثل این می‌ماند که بگوییم ما در جبهه‌های جنگ، برای صلح می‌جنگیم! خیر! ما جبهه جنگ رفتیم و برای جنگ جنگیدیم. کشتیم عزیزم! آنها دویست‌هزار نفر کشتند، ما یک میلیون نفر کشتیم! برای همین هم آمریکایی‌ها طرف ما نمی‌آیند! منتظر هستند این نسل جنگ برود، بلکه بتوانند با شما نسل بعد از جنگ، به‌گونه‌ای کنار بیایند. پنج برابر کشته‌ای که دادیم، کشتیم! به‌هنگام شلیک می‌گفتیم: «وَمَا رَ‌مَيْتَ إِذْ رَ‌مَيْتَ وَلَـكِنَّ اللَّـهَ رَ‌مَى»[6] بعد می‌دیدی چقدر کشته دادند عراقی‌ها! از کجا این همه کشته دادند؟!

حرکت امام حسین (علیه‌السلام) حرکتی جهادی بود. بعد حضرت فرمود: «أسيرَ بسيرة جَدّي» این کار من نیست! کار رسول‌الله (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) است. «بسيرة جَدّي» یعنی اسلام دین جهاد است که البته این کلمه را خود رسول‌خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) فرمود.

ما بنای آشتی نداریم!

دین ما، دین صلح است. پیغمبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) می‌فرماید: «أنا محمّدٌ و أحمَدُ أنا رَسولُ الرَّحمَةِ أنا رسولُ المَلحَمَةِ أنا المُقَفِّي و الحاشِرُ بُعِثتُ بالجِهادِ و لَم اُبعَثْ بالزَّرّاعِ »[7] در عین اینکه من رسول‌رحمت هستم، برای جبهه کفر، رسول حماسه نیز هستم. اصلاً من برای مبارزه مبعوث شدم! من برای زندگی نیامدم.

امروز حضور سیره و رأی سیدالشهدا (علیه‌السلام) در نظام فکری ما، بیشتر از زمان دفاع مقدس نیاز است. چقدر مقام معظم رهبری امروز دارند تکرار می‌کنند که آقایان مسئولین مذاکرات هسته‌ای و دیگران بدانید آن‌کسی که آن طرف میز مذاکره نشسته است، دشمن است! ما نه سر سازگاری و نه بنای نزدیک شدن به دشمن را داریم. فرمودند اگر حرف نظام را می‌خواهید بشنوید، حرف نظام همین است که دارم عرض می‌کنم: «ما بنای آشتی نداریم!» چرا باید مقام معظم رهبری چنین صحبتی را در تریبون عمومی دنیا اعلام کند؟ چنین موضع‌گیری مشخصی قطعاً ضرورت دارد.

شهدای مدافع حرم، شهدای بابالحسین اند!

امروز ما ظاهراً نمی‌جنگیم. ظاهراً رزمندگان‌مان در عراق و سوریه و غیره دارند می‌جنگند. کمتر شهری در ایران هست که در جریان جنگ سوریه و عراق، به‌اندازه قم شهید داده باشد. شاید خبر نداشته باشید ولی از ایران حدود پنج هزار نفر نیرو اعزام ‌کرده‌ایم! شهدایی که با شهدای جنگ و انقلاب هیچ تفاوتی ندارند. در حقیقت این‌ها می‌روند و برای انقلاب جهانی اسلامی مبارزه می‌کنند. مقام معظم رهبری، در دیدار خانواده یکی از این عزیزان فرمود: «اگر این‌ها امروز در عراق و تکریت و سوریه و سامراء دفاع نمی‌کردند، حرمی برای اهل‌بیت (علیهم‌السلام) باقی نمانده بود. پس تمام اینها شهدایی هستند که در باب الحسین به شهادت رسیدند.»

مواظب باشیم. اگر خدای نکرده شنیدید تشییع جنازه شهید در قم هست، حتماً شرکت کنید. من متأسفم برای مردم قم که در تشییع جنازه‌ شهدای مدافع حرم شرکت نمی‌کنند. می‌گویند: «این شهید از اتباع خارجی است!» کدام خارج؟! وصیت‌نامه‌ها و دست‌نوشته‌های این شهدا را بخوانید. انگیزه‌های ایشان برای نبرد بخوانید. ذکرهای قبل از شهادت‌شان را بشنوید و با خانواده‌های ایشان حرف بزنید. وای بر بسیجی‌های ما اگر شهدای مدافع حرم را به مردم معرفی نکنند.

صلح با آمریکا را فراموش کنید!

ما الآن در جنگ هستیم. اگر شما جنگ را تحویل نمی‌گیرید، دیگر مشکل خود شماست! جبهه حق با جبهه باطل در نزاع آشتی‌ناپذیری است. اینکه ما روزی جنگ‌مان با آمریکا تمام خواهد شد را از ذهن‌تان بیرون کنید! امام حسین (علیه‌السلام) با صد نفر، به‌مقابله لشگر سی‌هزار نفره آمد تا این مهم را اثبات کند که: «و إنّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الإصلاحِ في أمّةِ جَدّي (ص) أريدُ أنْ آمُرَ بالمعروفِ و أنهَي عن المنکرِ» چه چیز امت جدّ مکرم‌شان را می‌خواست اصلاح کند؟ فرمود «می‌خواهم امت جدم را امر به معروف و نهی از منکر کنم.»

معروف‌تان این است که با حاکمیت طاغوت بجنگید، چرا با یزید و معاویه کنار آمدید؟! منکر چیست؟! کنار آمدن با دستگاه ظلم، منکر است. این که مقام معظم رهبری مدام تأکید می‌کند که ما با دشمن آشتی نمی‌کنیم، به‌این‌ خاطر است که دارند روی این موضوع کار می‌کنند، تا تعدیل کنند و مرز تقابل بین حق و باطل شکسته شود. امام حسین (علیه‌السلام) تعبیر زیبایی دارد. می‌فرماید اگر شما این کار را کردید، خون و قتلگاه مرا فروختید.

خاتمی و خیانتهای دوم خرداد در پیشگاه تاریخ

یکی از اساتید علوم سیاسی دانشگاه الزهرا و عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری می‌گوید: «اگر ادبیات خاتمی در قبال آمریکا نبود، امروز سربازان آمریکایی به جای عراق در ایران حضور داشتند! ادبیات خاتمی مانع از حمله بوش دیوانه به ایران شد!»

یکی از همین آقایان در قم به مقام معظم رهبری خرده گرفته بود و اعتراض کرده بود که چرا شما از آقای خاتمی دفاع نمی‌کنید؟! رهبر معظم انقلاب فرموده بود: «آقای فلانی! شما آدم سالمی هستید. همین‌قدر به شما بگویم که بنده اگر یک روز سکوت کنم، این آقا (یعنی خاتمی) دو دستی مملکت را تقدیم آمریکا می‌کند!»

جریان حاکمیتِ دوگانه‌ای که امثال خاتمی آمدند و به آن دامن زدند، چه کرد؟! بچه‌های این نسل که خبر ندارند که اصلاً در دوره اصلاحات چه خبر بود! خاتمی مگر چه کار کرد؟! توصیه سیاسی، آزادی بیان، آزادی فرهنگی، لاابالی‌گری، حمله به قرآن و مقدسات و فلان چه ربطی به رابطه ما با آمریکا دارد؟! می‌گفتند آمریکا ابرقدرت جهان است و نمی‌توان با آن درافتاد! ایالات متحده آمریکا قدرت نظامی، دانش فنی و اقتصاد را توامان دارد! گردش مالی آمریکا را 17 هزار میلیارد دلار در سال عنوان کرد و با بیان اینکه 92 درصد ناوهای هواپیمابر جهان متعلق به این کشور است، اظهار داشت با این وضعیت نمی‌توان در مقابل این کشور قدرتمند ایستاد! آخر حقارت و نادانی تا به کجا؟! نکته بعدی جالب‌تر است! می‌گوید آمریکایی‌ها در زمان جنگ در یک ساعت، یک‌سوم نیروهای ما را از بین بردند! حتی یک عملیات هم نمی‌تواند این ادعا را کند! بیشترین شهید را ما در عملیات کربلای 5 دادیم. کجا یک ساعته یک سوم نیروهای‌مان از دست رفت؟! یک میلیون و پانصد هزار نفر در جنگ شرکت کردند در طول هشت سال، نه یک ساعت! آن‌ها در طول هشت سال تنها دویست‌هزار نفر از ما را به شهادت رساندند. آیا 200 هزار نفر، یک‌سومِ یک میلیون و پانصدهزار نفر است؟! من دوست دارم بدانم این آدم چند روز جنگ بوده است که اینقدر می‌ترسد!

پرچم به دست توست، جمع است خاطرم!

اگر آن موقع زیر ده درصد در جنگ شرکت کردند، به ضرس قاطع می‌گویم که اگر امروز جنگ شود، بالای شصت درصد شرکت می‌کنند. زن و مرد، پیر و جوان می‌گویند ما این‌بار می‌رویم! مثل آن دفعه نمی‌نشینیم تا تماشا کنیم. این حقیقت را دشمن هم می‌داند. و گرنه مگر آمریکایی‌ها دیوانه‌اند که این‌قدر هزینه کنند و عراق وسوریه و یمن را بزنند؟! مستقیم ایران را می‌زنند. حال این‌ها می‌گویند: «با دهکده جهانی و اصول کدخدایی نباید در افتاد!» حال چه‌کسی گفته که آمریکا کدخداست؟ والله کسی این بدبخت بیچاره را سگ‌گله هم حساب نمی‌کند! کدخدا نسل‌کشی و کودک‌کشی می‌کند؟! می‌گوید: «هرکه با دهکده جهانی و اصول کدخدایِ آن در بیفتد، ور افتاده است!» نمی‌دانند که 36 سال است نظام اسلامی، اصول این مثلاً کدخدا را پنبه کرده است. اصلاً نظام اسلامی مبانی فکری و سیاسی استکبار جهانی را به سخره‌گرفته‌است.

مقام معظم رهبری در پادگان امام حسین می‌فرماید: «ما امروز دنباله حرکت انقلاب عظیم اسلامی هستیم. پرچم دست شماست! پرچم گفتمان نوین اسلامی که برای سعادت بشیریت کارگشا و رهنماست. این را همه بدانند که گفتمان اسلامی برای انسانیت راه‌گشاست».

ما روزی آرمانی می‌گفتیم که این انقلاب بایستی قله‌های جهانی را فتح کند. حضرت امام (ره) می‌فرمود: «بسیج سراسر جهان باید در فکر ایجاد حکومت اسلامی باشد و این شدنی است». امروز مقام معظم رهبری می‌فرماید بسم الله! پرچم را به‌دست بگیر! برو و فتح کن! مقام معظم رهبری از فتح قلل جهان، آزادی و رهایی همه بشریت از استکبار صحبت می‌کند، در همان روز و همان ساعت رئیس‌جمهور محترم‌مان از اینکه ما مردم صلح هستیم! البته ایشان حرف‌های بسیار خوبی هم دارند از جمله اینکه «اگر بخواهند تجاوز کنند، ما مقابله می‌کنیم!»

خیر! فقط این نیست! این‌که مقابله می‌کنیم، حرفِ درستی است. اما الآن مأموریت ما این نیست که با کسانی که دارند خون همه انسان‌ها را می‌مکند، صلح کنیم. مأموریت ما الآن این است که بنشینیم نفس به نفس، نفر به نفر به گفتمان اسلامی بپردازیم.

اصلاً فکر کن دنیایی نبوده‌است!

می‌گوید در همین قم، در اعتکاف بودیم و صحبت شد. جوانی بلند شد و گفت: «ما باید به مملکت خودمان برسیم آقا یمن را چه کار داریم!» این حرف‌ها به خاطر این است که من و تو کار نکردیم! اصلاً ما جا نینداخته‌ایم که همین اسلامی که تو آمدی اعتکاف‌اش گفته که تو باید بروی و یمن را نجات دهی.

تکلیف شما جوان‌ها خیلی سنگین است. این گفتمان نو، پُرکِشش و پر جاذبه را انقلاب اسلامی به رهبری امام بزرگوار ما بوجود آورد - دقت کنید- آن را در اختیار این ملت قرار داد. این ملت هوشمند و هوشیار و قدردان آن را گرفتند و مغتنم شمردند. تا امروز از آن پاسداری کردند و با فداکاری خود، که یکی از مهم‌ترین مظاهر آن «دفاع مقدس» بود، توانستند امروز این پرچم را بلند کنند. در مقابل این گفتمان، گفتمانِ جاهلیتِ امروزِ دنیاست. اگر ما می‌خواستیم که آسوده زندگی کنیم، دیگر پای عَلَم امام حسین (علیه السلام) سینه نمی‌زدیم! آخرین نامه ای که امام حسین (علیه‌السلام) از کربلا برای جمعی از بنی هاشم و برادرش محمد حنفیّه نوشته است، آمده است: «بِسْمِ اللّه ِ الرَّحْمنِ الرَّحیم امّا بَعد: فَکانَّ الدُّنیا لَمْ تَکُنْ وَ کانَّ الْآخِرَةَ لَمْ تَزَلْ وَ السَّلام»؛[8] «به نام خدای بخشنده مهربان، امّا بعد، پس گویا دنیایی نبوده و گویا آخرت همیشه بوده است».

در چنین شبی، آقایی به دنیا آمده‌است که می‌فرماید اصلاً فکر کن دنیایی نبوده‌است!

به بهانه «عدم خشونت» می‌خواهد که تو از آرمان و موضع‌ات کوتاه بیایی!

 مقام معظم رهبری می‌فرماید: «گفتمان اسلامی طرفدار عدالت و آزادی بشر، طرفدار از بین‌بردن زمینه‌های استکبار و استعمار و طرفدار نابودی نظام سلطه در همه جهان است. یعنی در دنیا دو جناح سلطه‌گر و سلطه‌پذیر وجود نداشته باشد». این گفتمان نظام اسلامی است. این همان پرچمی است که دست شماست. نقطه مقابل آن یک گفتمان ظالمانه، زورگویانه، متکبرانه و خودخواهانه است که از سوی قدرت‌های انحصار‌طلب عالم، که متکی به بنگاه‌های اقتصادی بزرگ جهان هستند، حمایت می‌شود. همیشة دنیا بوده‌اند، امروز هم هستند! در گذشته با صراحت و وقاحت آشکار حقیقت خود را نشان می‌دادند، امروز در پوشش‌های گوناگون الفاظ زیبا مثل «حقوق بشر» و «عدم خشونت» خود را معرفی می‌کنند.

به بهانه «عدم خشونت» می‌خواهد که تو از آرمان و موضع‌ات کوتاه بیایی! می‌گوید: «اسلام دین خشونت است!» داعش را درست می‌کند که تو در موضع انفعال بگویی که نه! من دین خشونت نیستم! ببین با آمریکا در صلح و صفا هستم!

قرآن فرمود: «شیاطین جنی به این‌ها «زُخْرُ‌فَ الْقَوْل» را الهام و وحی می‌کند»[9] چرا داعش و القاعده را درست کردند؟ برای بیرونی‌ها نقشه‌شان این است که بیرونی‌ها به اسلام بدبین شوند. برای ما و سیاستمداران ما نقشه‌شان چیست؟! آن‌ها می‌گویند اسلام دین خشونت است. تو می‌گویی: «نه! ما دین خشونت نیستیم! ما آمدیم صلح کنیم! بیا مذاکره کنیم!»

صحبت‌های آقای هاشمی را برای‌تان خواندم. ایشان گفته بودند: «این مهم است که این تابو شکسته شده و نقطه آغازی است برای مذاکره در مراحل بعدی! این خیلی کار خوبی است!» واقعاً بعضی‌ها چنین انتظاری دارند. مقام معظم رهبری فرمود: «خیر! ما با آمریکا نه آشتی می‌کنیم و نه حتی به آن‌ها نزدیک هم نمی‌شویم. این حرف نظام است».

دشمن ظالم و یاور مظلوم باش!

در ادامه می‌فرماید: «چشمان تیزبین ملت‌ها می‌تواند این دو گفتمان را تشخیص دهد و آن‌ها را در مقابل هم ببیند. این دو گفتمان با هم آشتی نمی‌کنند، حتی به هم نزدیک هم نمی‌شوند. نمی‌توانند آشتی کنند. از یک سو گفتمانِ ظلم و ستیزه‌گری با مظلومان و ملت‌هاست، در سویی دیگر حمایت از مظلومان مقابل با ظالمان است. اینها چطور می‌توانند با هم کنار بیایند؟!»

امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) در وصیت خود به امام حسن و امام حسین (علیهما‌السلام) وقتى كه ابن ملجم (لعنة‌اللّه‌عليه) به او ضربت زد فرمود: «كُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً»[10] چگونه این‌ها می‌توانند با هم جمع شوند؟ یا ما باید دست از اهل‌بیت و امام حسین (علیهم‌السلام) برداریم که غیرممکن است، یا آن‌ها استکبار خود را کنار بگذارند. اصلاً امام حسین (علیه‌السلام) منتظر همین توصیه است. در کربلا به لشگر کفر چنان خصومت می‌کرد. رو به لشگر یزید می‌فرمود: «أین تفرّون»[11]

گروهی از بندگان پیکارجوی خود را بر ضدّ شما می‌انگیزیم!

امام محمد باقر (علیه‌السلام) ذیل آیه «فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَيْكُمْ عِبَادًا لَّنَا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجَاسُوا خِلَالَ الدِّيَارِ وَكَانَ وَعْدًا مَّفْعُولًا»[12]می‌فرماید: «این‌ها از شرق عراق وارد می‌شوند و خانه به خانه به‌دنبال دشمنان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) می‌گردند و آن‌ها را پیدا می‌کنند و می‌کشند». شرق عراق کجاست؟! بنده زمان جنگ این آیه را می‌خواندم و گمان می‌کردیم در روایات امثال صدّام دشمنان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) معرفی می‌شوند. زمان گذشت و جنگ تمام شد. در زمان دوم خرداد هم مدام از خود می‌پرسیدیم که «دشمنان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) و عراق؟!» فکر می‌کردیم تحقق این آیه آن زمان است. در زمان دفاع مقدس، نزدیک عراقی که می‌رفتی می‌گفت: «الدخیل! الدخیل! أنا شیعه! أنا مسلم!» حتی یک‌بار هم در طول جنگ از بلندگوهای این‌ها، اهانت به اهل‌بیت (علیهم‌السلام) نشنیدم. الآن می‌گوییم عجبا! نکند الآن است! مطمئن نیستم ولی آنچه ظاهر امر نشان می‌دهد این است که رسماً داعشی‌ها و وهابی‌ها دشمن اهل‌بیت (علیهم‌السلام) هستند و حرم‌های اهل‌بیت (علیهم‌السلام) را نشانه گرفته‌اند. در آیه یاد شده، خداوند متعال می‌فرماید: «أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ»، «خانه ها را جستجو می‌کنند».

نگاه و آرمانهای انقلابی خود را از دست نخواهیم داد

مقام معظم رهبری می‌فرماید: «ما عزت خود را که به وسیله نظام اسلامی، حرکت و نگاه انقلابی بدست آمده را از دست نخواهیم داد.» در درس، خانواده و در تمام شئون زندگی بایستی نگاه‌ات انقلابی باشد. خانواده و فرزندت را انقلابی بار بیاور و بزرگ کن. این نگاه در تمام زندگی جاری و ساری است. نگاه و آرمان‌های انقلابی خود را از دست نخواهیم داد.

هر روز دشمنان ما چالشی را در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران قرار می‌دهند. ما ابایی نداریم! ما متحرک، زنده و رو به رشد هستیم، بنابراین باید انتظار داشته باشیم که در مقابل ما چالش بوجود بیاید. با قدرت، با توکل به خدای متعال، با اعتماد به وعده‌های الهی، با تکیه و اعتماد به نفس از این چالش‌ها عبور خواهیم کرد. دشمنان ما اشتباه فهمیدند. ملت ایران را بد شناختند. مسئولین جمهوری اسلامی را درست نشناختند و حرف زور می‌زنند. در همین مذاکرات مربوط به هسته‌ای زورگویی می‌کنند و حرف می‌زنند.

اعتماد به کفر، ویژگی قاتلین سیدالشهدا (علیهالسلام)

امام حسین (علیه‌السلام) فرمود: «وأنتم ابن حرب وأشياعه تعتمدون و إيّانا تخاذلون» «شما فرزندان ابن حرب و پيروان (معاويه) هستيد و هدف شما فقط از بين بردن ماست»[13] دوستان! آنهایی امام حسین (علیه‌السلام) را کشتند که به کفر اعتماد کردند. کافر نبودند، به کفر اعتماد کردند. نه به بهانه هسته‌ای و نه به هیچ بهانه دیگری، نباید فضایی ایجاد شود که که باب اعتماد به جبهه کفر باز شود. چون اگر این اتفاق بیافتد، ما می‌شویم قاتل سیدالشهدا (علیه‌السلام)! ویژگی قاتلین سیدالشهدا (علیه‌السلام) این بود که به کفر اعتماد کردند.

حضرت در ادامه می‌فرماید: «اجل والله، الخذل فيكم معروف و شجت عليه عروقكم و توارثته اصولكم و فروعكم و نبتت عليه قلوبكم وغشيت به صدوركم فكنتم اخبث شىء سنخا للناصب و اكلة الغاصب الا لعنة الله على الناكثين الذين ينقضون الايمان بعد توكيدها» «بلى به خدا سوگند! غدر و خذل از صفات بارز شماست كه رگ و ريشه شما بر آن استوار، تنه و شاخه شما آن را به ارث برده، دلهاي‌تان با اين عادت نكوهيده رشد نموده و سينه‌هايتان با آن مملو گرديده‌است. شما به آن ميوه نامباركى مى‌مانيد كه درگلوى باغبان رنجيده‌اش گير كند و در كام سارق ستمگرش لذتبخش باشد. لعنت خدا بر پيمان‌شكنان كه پيمانشان را پس از تاكيد و توثيق آن درهم مى‌شكنند». بعد می‌فرماید:

«الا و اِنّ الدعى بن الدعى قد ركز بنين اثنتين بين السلة و الذلة و هيهات منا الذلة» «آگاه باشيد! كه اين فرومايه (ابن زياد) و فرزند فرومايه مرا در بين دو راهى شمشير و ذلت قرار داده است ما كجا و ذلت كجا؟!»

در ادامه امام حسین‌ (علیه‌السلام) تکلیف شما را روشن کرده و می‌فرماید: «ياءبى الله لنا ذلك و رسوله و المومنون وحجور طابت و طهرت و اتوب حمية و نفوس ابية من ان نؤثر طاعة اللئام على مصارع الكرام الا و انى زاخف بهذه الاسرة على قلة العدد و خذلان الناصر»

«چرا كه خدا و پيامبرش و مومنان از ذلت‌پذيرى ما ابا دارند و دامن‌هاى پاك مادران و مغزهاى با‌غيرت و نفوس با‌شرافت پدران روا نمى‌دارند كه اطاعت افراد لئيم و پست را بر قتلگاه كرام و نيك منشان مقدم بداريم. آگاه باشيد! كه من با اين گروه كم و با قلت ياران و عقب‌نشينى كنندگان براى جهاد آماده‌ام». انسان‌های با‌شرافت ذلت را نمی‌پذیرند. چرا؟! مگر ذلت پذیرفتن چیست؟! می‌فرماید حاکمیت کفر را به قیمت قتلگاه من معامله نمی‌کنند. حرف بسیار مهمی است.

ما و غربت شهدای افغانی مدافع حرم

دوستان! با اشتیاق به تشییع پیکر شهدای مدافع حرم بروید و پای تابوت این شهدا باید داد بزنی که من نه تنها با آمریکا صلح نمی‌کنم بلکه حتی به او نزدیک هم نمی‌شوم! پرچمی دستم گرفته‌ام که تا نابودی کفر باید پیش بروم. خانواده‌های شهدای پاکستانی و افغانی مدافع حرم که در ایران و در همین در قمِ شما ساکن‌اند، احساس غریبی می‌کنند؛ وای بر ما!

اینجا قم است! نگذارید جوّ حاکم بر اوایل دوران دفاع مقدس دوباره غالب شود. آن زمان عده‌ای مقدس مآب‌ بزدل می‌گفتند: «ما با جنگ کاری نداریم!» نگذارید آن جوّ دوباره حاکم شود.

امام حسین (علیه‌السلام) می‌فرماید هیچ انسان آزاده‌، خردمند و شرافتمندی طاعت استکبار را به قیمت خون حسین بن علی و بهترین انسان‌های عالم قبول نمی‌کند. یعنی امروز اگر کسی برود زیر چتر استکبار، خون شهدا را فروخته است. این حرف حسین (علیه‌السلام) است. امروز هر کس دم از صلح با آمریکا بزند، قاتل بهترین بندگان خداست و در خونشان شریک است این حرف حسین بن علی (علیه‌السلام) است.

فکر نکنید خدا از این خون‌ها راحت می‌گذرد. آیا خدا از خون این پنجاه شهید مدافع حرم افغانی و پاکستانی که در بهشت معصومه (سلام‌الله‌علیها) دفن شده‌اند می‌گذرد؟! مقام معظم رهبری فرمود: «اگر این‌ها شهید نمی‌شدند حرم حسین‌بن‌علی، حرم علی‌بن‌ابی‌طالب و حرم همه ائمه (علیهم‌السلام) وجود نداشت. این‌ها در «باب الحسین» به شهادت رسیدند».

اطاعت استکبار به قیمت خون امام حسین (علیهالسلام)

زمانی که می‌گویند خون این‌ها را باید فروخت، جان این‌ها را باید معامله کرد و طاعت آمریکا و استکبار را پذیرفت، شما باید فریاد بزنید! این یعنی زندگی حسینی! اصلی‌ترین حقی که امام حسین (علیه‌السلام) گردن ما امروزی‌ها دارد این است که مرز و حد را مشخص کرده‌است.

به فرض که سخن مقام معظم رهبری را هم نادیده بگیریم. آیا امام حسین (علیه‌السلام) در مقابل کفر و استکبار کوتاه آمد که ما با آمریکا کوتاه بیاییم؟!

امام حسین (علیه‌السلام) فرمود: «ولکم فیّ اسوه» «عمل من سرمشق شما است»[14] ما امروز نیاز داریم که «حسینی» زندگی کنیم. نه فقط وقتی که شمشیر دست‌مان است! کار اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) فقط شمشیر نبود! اصلی‌ترین کار امام حسین (علیه‌السلام) این بود که جبهه حق را از جبهه باطل جدا کرد و به همه اثبات کرد که باید جبهه حق و باطل با هم در تقابل باشند نه تعامل! «هیهات من الذله» یعنی که من معامله نمی‌کنم! معامله با یزید زمان یعنی ذلت!

 لذا امام حسین (علیه‌السلام) فقط برای دوران دفاع مقدس نیست. امام حسین (علیه‌السلام) خط را، مرز بین حق و باطل را مشخص می‌کند.

استکبارستیزی باید سکه رایج امروز باشد!

خدایا به حق امام حسین (علیه‌السلام) ما را فدایی حسین زمان بگردان! سایه رهبر معظم انقلاب مستدام باد. مسئولین و نخبگان ما همه خوب‌اند، اما کسی مثل رهبر معظم انقلاب که سر بزنگاه بیاید و اصلی‌ترین نقطه انحرافی را که کسی خیلی به آن دقت نمی‌کند را برجسته کند، نداریم! در برابر ساکتین همیشه باید فریاد زد. حسین‌بن‌علی (علیه‌السلام) در برابر ساکتین زمان خودش فریاد زد: «چرا با معاویه نمی‌جنگید؟!» استکبارستیزی،کفرستیزی و تقابل باید سکه رایج امروز باشد. اگر این مسئله امروز جا افتاده بود و مسئله جدی نظام نبود، انقدر مقام معظم رهبری در تمام سخنرانی‌هایشان به این موضوع مهم اشاره نمی‌کردند. بدانید که چالش اصلی همین‌جاست! گول نخورید! دیگران برای شما اولویت درست نکنند.

خدایا در این تقابل، ما را به پیروزی نهایی نائل بگردان. پیغمبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) به امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) می‌فرمود: «من با مشرکین می‌جنگم تو با اهل نفاق! این نزاع خیلی سخت است». در دوران دفاع مقدس، حضرت امام (ره) به ما می‌گفت که بجنگید! امروز اما مقام معظم رهبری اما یک تنه دارد می‌جنگد. فرمود: «مواظب باشید! عده‌ای می‌خواهند مردم را به نظام بدبین کنند». نظام کسی غیر از مقام معظم رهبری است؟! امروز فرمود: «نظام یعنی این که من دارم می‌گویم!»

هر جریانی، هر شخصیتی حقیقی و حقوقی، هر فکر و ایده‌ای اگر کاری کند که مردم نسبت به ولایت و حاکمیت بدبین شوند، یا مستقیم مزدور آمریکاست یا با واسطه تحت اداره آمریکاست و کار دشمن را انجام می‌دهد. تردید نکنید!

خدایا رهبر ما را که امروز علمدار و پرچمدار است و حافظ این مشی حسینی است در این زمان مؤید و منصور بدار.


[1] اصول کافی، ج 2، ص 175.

[2] اسراء، آیه 81.

[3] الطبقات الكبرى : 1 / 105.

[4] بحارالانوار، ج 44، ص 329.

[5] همان.

[6] انفال، آیه 17.

[7] الطبقات الكبرى : 1 / 105.

[8] بحارالانوار، ج 45، ص 87.

[9] انعام، آیه 112: وَكَذَٰلِكَ جَعَلْنَا لِكُلِّ نَبِيٍّ عَدُوًّا شَيَاطِينَ الْإِنسِ وَالْجِنِّ يُوحِي بَعْضُهُمْ إِلَىٰ بَعْضٍ زُخْرُ‌فَ الْقَوْلِ غُرُ‌ورً‌ا وَلَوْ شَاءَ رَ‌بُّكَ مَا فَعَلُوهُ فَذَرْ‌هُمْ وَمَا يَفْتَرُ‌ونَ

[10] نهج‌البلاغه، نامه 47.

[11] المنجد في اللغة، ج 3، ص 566.

[12] اسراء، آیه 5. «هنگامی که نخستین وعده فرا رسد، گروهی از بندگان پیکارجوی خود را بر ضدّ شما می‌انگیزیم (تا شما را سخت در هم کوبند حتی برای به دست آوردن مجرمان)، خانه ها را جستجو می‌کنند و این وعده‌ای است قطعی!»

[13] بحار الأنوار: 45 / 8 ؛ ترجمة الامام الحسين (عليه السلام) ابن عساكر: 318؛ تاريخ مدينة دمشق: 14 / 218 با اندكى اختلاف.

[14] تاریخ طبری، ج4 ، ص 304.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است