پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ساعت ۱۶:۴۶

مصاحبه حجت الاسلام و المسلمین احمد پناهیان: عده ای در داخل کشور آل سعود و استکبار را همراهی می کنند/فریاد های نمر همانند فریادهای حسین(ع) است

در روزهایی که موج جنایات آل سعود در یمن شدت گرفته و تاریخ اجرای حکم اعدام شیخ حق طلب شیعه" شیخ النمر" توسط آل سعود صادر شده است گفت و گویی با حجت الاسلام و المسلین احمد پناهیان انجام داده ایم که در ادامه می توانید گفت و گوی مدیر موسسه فرهنگی راه فخرالائمه با سایت مبصر و نظرات ایشان درباره تحولات منطقه، نقش آمریکا در تجاوز آل سعود به یمن و عملکرد وزارت امور خارجه کشورمان را مشاهده کنید.

به گزارش سایت مبصر مدیر موسسه فرهنگی راه فخرالائمه گفت: متاسفانه این روزها در کشور ما عده ای در حال دامن زدن به این موضوع هستند که جریان مذاکرات هسته ای باید مقدمه ای شود برای رفع خصومت با آمریکا که این موضوع خود دقیقا همراهی با آل سعود و استکبار است.

در روزهایی که موج جنایات آل سعود در یمن شدت گرفته و تاریخ اجرای حکم اعدام شیخ حق طلب شیعه" شیخ النمر" توسط آل سعود صادر شده است گفت و گویی با حجت الاسلام و المسلین احمد پناهیان انجام داده ایم که در ادامه می توانید گفت و گوی مدیر موسسه فرهنگی راه فخرالائمه با سایت مبصر و نظرات ایشان درباره تحولات منطقه، نقش آمریکا در تجاوز آل سعود به یمن و عملکرد وزارت امور خارجه کشورمان را مشاهده کنید.

فریاد های نمر همانند فریادهای حسین(ع) است/ عواقب اعدام شیخ النمر برای استکبار قابل پیش بینی نیست           

وقتی عالمی از دنیا می رود، رخنه ای در دنیا ایجاد می شود که هیچ چیز جای آن را پر نمی کند و حال اگر قرار باشد عده ای به خاطر دنائت روحی و قلبی شان بخواهند عالمی را به شهادت برسانند، قطعا امت اسلامی نمی نشیند و ناظر به ایجاد این رخنه نمی شود. نه تنها شیعیان اهل مدینه که حتی اهل تسنن حق طلب نیز این امر را تصدیق می کنند که با کشتن عالم دینی کسی به نتیجه نمی رسد و قطعا با کشتن افراد نور هدایت و حق خاموش نمی شود.

خون سیدالشهدا در گوشه ای از کربلا ریخته شد اما امام حسین(ع) به امام سجاد فرمودند تا زمانی که مهدی(عج) ظهور کند خون من همواره خواهد جوشید و مسیر شیخ النمر همان مسیر حضرت سیدالشهدا(ع) و فریاد های او همانند فریادهای امام حسین(ع) بر یزیدیان است و سعودی ها باید بفهمند اگر خون سیدالشهدا(ع) آرام گرفت و اگر باعث ترس و یاس مردم شد، خون شیخ النمر هم اینگونه خواهد بود؛ اما قطعا کار به این شکل نیست و بی شک اگر این اتفاق بیفتد، عواقب آن دیگر نه تنها برای آل سعود که برای کل جهان استکبار قابل پیش بینی نیست.

حاکمان جدید آل سعود عقل سیاسی ندارند

همه می دانند که حاکمان جدید آل سعود از عقل لازم سیاسی برخوردار نیستند. این حاکمان، جوانان خامی هستند که به وعده های لابی های اسرائیلی و آمریکایی دلخوش کرده اند و فکر کرده اند می توانند با عقبه سست آمریکا و اسرائیل در برابر موج عظیم ایجاد شده مقاومت کنند. ما اگر شیخ نمر ها را از دست بدهیم هیچ سستی در جریانمان ایجاد نمی شود و این بیداری اسلامی قطعا پیش خواهد رفت.

شیخ نمر نماد دین است

وقتی حربه دشمن کشتن است، یعنی منطقی ندارد و هیچ روزنه ای از حق در آن نیست و خدا باعث می شود مرگ چنین حکومتی زودتر فرا برسد. شیخ نمر خود یک نماد است و وقتی از بین بردن این شیخ در دستور کار استکبار قرار می گیرد، یعنی دشمن می خواهد پرچم دین را زمین بزند و در این مسیر برای دفاع از او باید همه جریان ها به میدان بیایند و هر کس در این خصوص سکوت کند، در این ظلم شریک است.

استکبار پشت ال سعود را هم خالی می کند

آل سعود مهره ای حقیر و عامل دست نشانده استکبار است و به خودی خود چیزی ندارد. الآن نیز آنها به عنوان ابزار دست استکبار به میدان آمده اند و خواهیم دید پس از شکست خوردن آل سعود و پناه بردن آن به استکبار، مقطعی پیش می آید که استکبار بلایی که سر صدام اورد سر حاکمان آل سعود نیز می آورد و پشت آن ها را نیز خالی می کند.

یمنی ها از صدر اسلام تا کنون انسان های محکمی بوده اند و به قول رهبر معظم انقلاب که فرمودند "معتقد به منهاج امیرالمؤمنین"، یمنی ها چشمشان به ولایت و نور امیرالمومنین(ع) است و قطعا پیروزی با یمن و سرخوردگی با عربستان خواهد بود. بی شک شاهد خواهیم بود که بعد از پایان جنگ با یمن، روز به روز بر خفت عربستان افزوده خواهد شد.

عده ای در داخل کشور آل سعود و استکبار را همراهی می کنند

البته این وسط ما نباید بشینیم و نگاه کنیم و باید با موضع گیری در برابر اصل و ریشه فتنه، یعنی آمریکا و اسرائیل، در صحنه حضور یابیم. متاسفانه این روزها در کشور ما عده ای در حال دامن زدن به این موضوع هستند که جریان مذاکرات هسته ای باید مقدمه ای شود برای رفع خصومت با آمریکا که این موضوع خود دقیقا همراهی با آل سعود و استکبار است. اگر هر جریانی بخواهد خصومت بین حق و باطل را تعدیل و کمرنگ کند این موضوع همراهی با آمریکا است.

از بین بردن خصومت با آمریکا یعنی رضایت از جنایات او

کسانی که داعیه رفع تخاصم و تقابل با آمریکا را دارند، شریک جنایات استکبار هستند. ما اگر خصومتمان را با آمریکا از بین ببریم یعنی به جنایات او رضایت داریم. تبری یعنی اینکه شما برائتت را نشان بدهی؛ آمریکا مظهر باطل است و خصومت آن با حق هیچگاه تمام نمی شود. ما اگر می خواهیم به یمن کمک کنیم، باید بر طبل استقلال کشورمان در جهات گوناگون از جمله عرصه دیپلماتیک بکوبیم و گوی سبقیت را از دیگران برباییم.

لبخندها و قدم زدن های ظریف ضرورتی ندارد

همه عملکرد ظریف مورد قبول ما نیست. خود اقای ظریف مورد اعتماد رهبرمان است، پس مورد اعتماد ما نیز هست؛ اما این به آن معنا نیست که تمام عملکرد او صحیح است، یعنی ما برای لبخند زدن ها و قدم زدن های ایشان و البته بعضی موضع گیری های ایشان هیچ ضرورتی حس نمی کنیم. ضمن اینکه اگر ممکن باشد این اقدامات ایشان جریان تقابل ما با آمریکا را نیز تعدیل کند، ضرر نیز دارد.

باید ضدیت ما با نظام سلطه آشکار شود

مجلس باید از ظریف در خصوص اقداماتش توضیح بخواهد. ملت ما ملت بیدار و هوشیاری است و ما متوجهیم ادبیات دیپلماسی باید با ادبیات معمول تفاوت هایی داشته باشد ولی این تفاوت نباید به تضاد تبدیل شود. رهبر معظم انقلاب از سفرای ما خواسته اند سیاست های تعاملی ضد نظام سلطه را دنبال کنند، یعنی ما اگر تعامل هم داشته باشیم باید ضدیتمان با نظام سلطه اشکار باشد که ما این موضوع را در بسیاری از جاها کمرنگ دیده ایم.همانگونه که سنا صریحا ضدیتش با ما را بیان می کند و عملا هم این موضوع را نشان می دهد که تحریم ها را کم نمی کند ما نیز باید به همین میزان و حتی سخت تر ضدیتمان با نظام سلطه را بیان کنیم.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است