سه شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ساعت ۱۳:۱۳

دیدار اعضای واحد پژوهش هیئت با استاد زارعی سبزواری

اعضای موسسه فرهنگی هنری راه فخرالائمه علیهم السلام در ماه گذشته به همراه حجت الاسلام دکتر زارعی بهبهانی در طی جلسه ای به حضور استاد زارعی سبزواری از مدرسین دروس خارج حوزه علمیه قم رسیدند.

دیدار با استاد زارعی سبزواری

اعضای موسسه فرهنگی هنری راه فخرالائمه(علیهم السلام) در ماه گذشته به همراه حجت الاسلام دکتر زارعی بهبهانی در طی جلسه ای به حضور استاد زارعی سبزواری از مدرسین دروس خارج حوزة علمیه قم رسیدند.

در ابتدای جلسه دکتر زارعی گزارشی کوتاه از مجموعه فعالیت‏ های موسسه را بیان نموده و به معرفی برخی از آثار تهیه شده در این مجموعه اشاره فرمودند.

در ادامه این جلسه صمیمانه، استاد زارعی سبزواری به تبیین نکات مهمی پیرامون مساله پژوهش و اهمیت و جایگاه آن در حوزه پرداختند.

اولین نکته ای که ایشان در این باب بیان فرمودند، آفت تهی شدن تدریس در حوزه از مقوله تحقیق و پژوهش بود؛ امری که متاسفأنه موجب کاهش بازدهی دروس حوزه گشته است.

نیازمندی حوزه به وجود محققان و پژوهشگران مبرز و ضرورت پاسخ گویی در برابر شبهات منتشر شده در جامعه، دومین نکته ‏ای بود که ایشان مطرح فرمودند.

ضرورت تربیت پژوهشگران توانمند در عرصه ‏های مختلف از جمله: فقه و اصول، تاریخ، تبلیغ و مباحث اجتماعی یکی دیگر از نکاتی بود که استاد سبزواری به آن اشاره فرمودند.

مسأله مهم دیگری که در این دیدار مطرح شد، شیوه و روش صحیح پژوهش بود؛ نیاز سنجی در موضوع پژوهش، رعایت چهارچوب های تحقیق، تبیین شیوه بحث، استفاده از صاحب نظران و کارشناسان امر و پرهیز از سطحی کاری و نگاه عمیق در تحقیقات آخرین نکاتی بود که به آن پرداخته شد.

این استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به ظهور انقلاب اسلامی و ایثار‏گری شهدا، فضای به وجود آمده در عصر کنونی را فضای امنی برشمردند که باید آن را مغتنم شمرد و در سایه آن به تقویت حوزه علمیه پرداخت.

وی در پایان این دیدار، تعبیر مقام معظم رهبری را یادآور شده و فرمودند: رابطه این نظام و حوزه علمیه، رابطه مادری و فرزندی است که باید حفظ شود. 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است