سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ساعت ۰۲:۳۵

حجت الاسلام احمد پناهیان در همایش شکوه جهادی: نامه رهبری به جوانان اروپایی خط مقدم عملیاتی انقلاب اسلامی را به قلب اروپا برد

همایش شکوه جهادی - شنبه 18 بهمن 93 - سالن اجتماعات سپاه محمد رسول الله(ص) تهران
حجت الاسلام احمد پناهیان:
امروز روز قدرت اسلام است، اگر دشمن به پیامبر اکرم (ص) حمله می کند می خواهد قلب قدرت اسلام را مورد تهاجم قرار دهد، این به این دلیل است که می بینند نمی توانند در مقابل قدرت اسلام مقاومت کرده و این قدرت را مهار کنند. امسال حرکت های جهادی ما باید با نگاه به قدرت و حاکمیت اسلام باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت(علیهم السلام) به نقل از بسیچ پرس - حجت الاسلام والمسلمین احمد پناهیان در همایش شکوه جهادی گفت: امروز هر کس می خواهد پیوند خود را با ولایت محک بزند، باید درعرصه جهاد و خدمت بی توقع و با همت تمام این کار را انجام دهد.

به گزارش بسیج پرس؛ حجت الاسلام والمسلیمن پناهیان در همایش شکوه جهادی که روز شنبه 18 بهمن ماه با حضور جهادگران بسیجی تهران بزرگ در سالن اجتماعات سپاه محمد رسول الله (ص) تهران برگزار شد ضمن بیان خرسندی از حضور در جمع جهادگران بسیجی و با اشاره به آیات 101 تا 110 سوره آل عمران بیان داشت: در این آیات ذکر شده است که اساس و پایه کارهای ما در خدمت جهادی است. در ضرورت، اهمیت و فضیلت کارهای جهادی برای شما که در این مسیر حضور دارید نمی توانیم سخنی داشته باشیم و باید در این زمینه برای کسانی سخن بگوییم که در مسیر خدمت جهادی حضور ندارند.

وی با بیان اینکه حرکت های جهادی مولود جهاد سازندگی در سال های ابتدایی انقلاب است گفت: امروز گام های خوب و موثری در این مسیر برداشته شده و باعث افتخار برای نظام اسلامی، و نقطه امیدی برای اقشار محروم است. ولی تا نقطه ای که باید به آن  برسیم راه زیادی در پیش داریم.

پناهیان اولین جهادگر در اسلام را رسول خدا معرفی کرد و گفت: در حوزه کارهای جهادی و خدمت به محرومین اولین جهادگر در اسلام، رسول اکرم (ص) است. امیرالمومنین علی (ع) درخت های نخلی را می کاشت و چاه هایی را حفر می کرد و در اختیار نیازمندان قرار می داد.

پناهیان به شروع حرکت های جهادی در سال های بعد از پیروزی انقلاب اشاره کرد وعنوان داشت: به یاد دارم که در روزهای جمعه به همراه اهالی محل و نمازگزاران مسجد به زمین های کشاوری اطراف تهران می رفتیم و تا بعد از ظهر در مزارع و باغ ها به  کشاورزان کمک می کردیم. آن روزها اخلاص در حرکت های جهاد سازندگی نقش پر رنگی داشت.

پناهیان در ادامه گفت: رهبری در زمینه مراقبت از نیات ما در کارها فرموده اند مواظب آفت کارهای خود باشید و مراقب باشید که کار شما به آفت خودبینی، غرور، خودنمایی و خودستایی دچار نشود. اگر کار ما با این آفت ها همراه شد دیگر یک حرکت جهادی نیست.

وی با بیان اینکه شاهد هستیم در انقلاب های دیگری که در عالم رخ داده است حرکت های جهادی شکل نمی گیرد گفت: باید بررسی کنیم که انقلاب اسلامی چه چیزی در خود داشته است که حرکت های جهادی از آن برخواسته است واین در صورتی است که در انقلاب های دیگر جهان این اتفاق نمی افتد.

وی به ماجرای اهانت به پیامبر اسلام(ص) اشاره کرد و گفت:  امروز روز قدرت اسلام است، اگر دشمن به پیامبر اکرم (ص) حمله می کند می خواهد قلب قدرت اسلام را مورد تهاجم قرار دهد، این به این دلیل است که می بینند نمی توانند در مقابل قدرت اسلام مقاومت کرده و این قدرت را مهار کنند. امسال حرکت های جهادی ما باید با نگاه به قدرت و حاکمیت اسلام باشد.

پناهیان با اشاره به مسئله بیداری اسلامی گفت: باید سوال کنیم که چرا رهبر معظم انقلاب در بیداری اسلامی تنها هستند و ما در این مسیر برای کمک به رهبر چه کرده ایم . امروز شاهد هستیم که رهبری با نامه خود به جوانان اروپایی خط مقدم عملیاتی انقلاب اسلامی را به قلب اروپا بردند.

وی با اشاره به نقش وحدت و برادری در انجام حرکت های جهادی  گفت: یک زمانی فردی حرکت جهادی را بر مبنای بخشنامه انجام می دهد ولی در مقابل آن کسی محرومیت را در نقطه ای می بیند و به این علت که احساس می کند آن فرد برادر اوست، حرکت جهادی انجام می دهد، 35 سال است دشمن تلاش کرده است که این بهم پیوستگی را از ملت بگیرد واین مسئله در اثر پذیرش امر ولایت است.

پناهیان با اشاره به صحبت رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه ستون کارهای جهادی عشق، ایمان، بصیرت و همت است اظهار داشت: هر کسی که می خواهد پیوند خود را با ولایت محک بزند باید در عرصه جهاد و خدمت بی توقع و با همت تمام ، این کار را انجام دهد.

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی یک حرکت خالصانه و استراتژیک در مقابل دشمن است بیان داشت: یکی از راه های اثبات حکومت اسلامی به جهان این است که آنقدر تمدن انقلاب اسلامی تمدن بزرگ و شیوه حاکمیت ولی فقیه، ایده کامل و دقیقی که رویش های تمدن برآمده از یک تفکر الهی که جوانان هستند در مسجد، دانشگاه، حوزه، مدرسه ومحل زندگی، برای بهبود شرایط زندگی مردم ومدیریت وحکومت اسلامی به نصرت و یاری رهبرشان می آید.

پناهیان به معنای انقلابی زندگی کردن اشاره داشت وعنوان کرد: انقلابی زندگی کردن یعنی قدرت بخشیدن به خداوند در مدیریت جامعه که اگر این حرکت با عشق واخلاص انجام شد ثابت می کنیم که این مدیریت الهی است واگر این باور را داشتید حرکت شما جهاد فی سبیل الله است واگر این گونه نبود دیگر جهاد در راه خدا نیست.

پناهیان به تاکید رهبرمعظم انقلاب خطاب به مسئولین مبنی براعتماد به نیروی داخلی اشاره داشت و گفت: امروز دشمن به وسیله محرومیت ها و سختی های معیشت زندگی مردم می خواهد در مقابل حاکمیت الهی بایستد واین حرکت جهادی شما مقابله با توطئه های دشمن در این مسیر است.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه باید بتوانیم بنیاد اساسی نظام اسلامی را تقویت کنیم گفت: امروز شما برکات حرکت های جهادی را شاهد هستید و می بینید که توانسته اید نگاه ها را به نظام، رهبری و بسیج تغییر دهید که این نعمتی خداوندی است و امیدوارم خداوند ما را شکر گذار نعمات الهی قرار دهد.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

نظرات کاربران

yosof
چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت ۰۶:۵۷

سلام با تشکر از زحماتتان صون حاج احمد پناهیان رو دارید؟

پاسخ:

سلام علیکم. اگز منظور صوت این جلسه است، متأسفانه خیر؛ این متن به نقل از بسیج پرس نقل شده است.

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است